Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Διάστημα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 28-01-08, 15:06
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Η ασφάλεια των διαστημικών πτήσεων



Από όλα τα οχήματα και μέσα που έχει χρησιμοποιήσει ο άνθρωπος για τη μεταφορά του στο Διάστημα, το διαστημικό λεωφορείο θεωρείται το ασφαλέστερο. Ο τίτλος αυτός συνιστά τεράστιο επίτευγμα για τη διαστημική βιομηχανία, δεδομένων των προκλήσεων των πτήσεων αυτού του είδους. Σε σύγκριση με άλλα οχήματα, το διαστημικό λεωφορείο θεωρείται ο ασφαλέστερος τρόπος για στην αποστολή ανθρώπων και φορτίων σε τροχιά αλλά και για την επιστροφή τους στη Γη.

Ωστόσο, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς, δεν είναι τόσο ασφαλές. Η πιθανότητα καταστροφικού ατυχήματος στο διαστημικό λεωφορείο έχει υπολογιστεί σε 1:245. Για τα επιβατικά αεροπλάνα αυτή η πιθανότητα αυτή υπολογίζεται σε 1:100.000, ενώ για όλα τα επίγεια μέσα μεταφοράς σε 1:45.000.000.

Το αφιλόξενο περιβάλλον του Διαστήματος και η τρομακτική ενέργεια που απαιτείται για να βρεθεί ένα διαστημικό όχημα σε τροχιά εγκυμονούν κινδύνους που μπορούν μόνο να υπολογιστούν, όχι να αποφευχθούν. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που διατρέχει το διαστημικό λεωφορείο, αυτός της μηχανικής βλάβης κατά την απογείωση, έχει υπολογιστεί σε 1:483. Για μια τυπική αποστολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, η πιθανότητα απώλειας σκάφους και πληρώματος εξαιτίας σύγκρουσης με κάποιο μικρο-μετεωρίτη είναι 1:700 δεδομένου του προσεκτικού ελέγχου θέσης και ύψους, διαφορετικά οι η πιθανότητα φτάνει τη 1:200.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα διαστημικά ταξίδια είναι επικίνδυνο εγχείρημα. Μάλιστα, η επιτυχία κάθε αποστολής εξαρτάται από τη συνεχή συνειδητοποίηση αυτής της αλήθειας. Οι κίνδυνοι που υπάρχουν σε κάθε αποστολή και η προσπάθεια ελαχιστοποίησης τους εξυπακούεται τη συνεχή αναθεώρηση των μέτρων και των προδιαγραφών ασφαλείας. Το κογκρέσο των ΗΠΑ έχει δώσει την εν λευκώ εξουσιοδότηση στη NASA να προβαίνει στην αντικατάσταση των συστημάτων ελέγχου της όποτε εκείνη κρίνει απαραίτητο, ούτως ώστε να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια. Αποτέλεσμα τέτοιων αναβαθμίσεων είναι η βελτίωση των αριθμών που αναφέρθηκαν τα τελευταία χρόνια, λόγω αναβαθμίσεων και τεχνολογικών εξελίξεων στις μηχανές και το εξωτερικό περίβλημα των διαστημοπλοίων.

Ο ανθρώπινος παράγοντας

Η επιτυχία κάθε διαστημικής αποστολής εξαρτάται πολλές φορές από τον ανθρώπινο παράγοντα. Ένα φαινομενικά μικρό ανθρώπινο λάθος μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα ατυχήματος από 1:1000 σε 1:1. Η σημασία που αποδίδεται σε αυτό το στοιχείο αποτυπώνεται σε μια αφίσα που κοσμεί τα γραφεία της NASA, στην οποία ο γιος του αστροναύτη Ντον Τόμας λέει, αναφερόμενος στο προσωπικό του οργανισμό: «Η δουλειά του μπαμπά μου είναι να εξερευνήσει το Διάστημα, η δική σας να το κάνει με ασφάλεια».

Η μείωση της πιθανότητας ατυχήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διάθεση των κυβερνήσεων να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους και να προχωρήσουν στις απαραίτητες επενδύσεις που θα εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των διαστημικών προγραμμάτων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ρας Τέρνερ, διευθύνων σύμβουλος της United Space Alliance, μπορεί ο προϋπολογισμός της NASA που κατατίθεται για έγκριση να θεωρείται «φουσκωμένος» από το κογκρέσο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι τέτοιοι χαρακτηρισμοί δεν χωρούν όταν μιλάμε για τους αστροναύτες και τις οικογένειές τους.

Διαστημικά ατυχήματα

1967, Ιανουάριος: Φωτιά στην κάψουλα του Απόλλων 1 στο ακρωτήριο Κένεντι είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο των αστροναυτών Β. Γκρίσομ, Ε. Γουάιτ και Ρ. Τσάφι.

1967, Απρίλιος: Ο Βλαντιμίρ Κομάροφ σκοτώθηκε όταν το διαστημόπλοιο προσέκρουσε στο έδαφος κατά την επανείσοδο λόγω βλάβης στα αλεξίπτωτα του Σογιούζ 1.

1971, Ιούνιος: Οι τρεις κοσμοναύτες του Σογιούζ 11 βρέθηκαν νεκροί μέσα στο διαστημόπλοιο μετά την αυτόματη προσγείωση του σκάφους, εξαιτίας λανθασμένης αποσυμπίεσης της καμπίνας κατά την επανείσοδο.

1980, Μάρτιος: Έκρηξη πυραύλου Βοστόκ στην πλατφόρμα απογείωσης κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού, σκοτώνοντας 50 άτομα.

1986, Ιανουάριος: Το διαστημικό λεωφορείο Τσάλεντζερ εκρήγνυται 73 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Όλα τα μέλη του πληρώματος σκοτώνονται. Είναι η πρώτη διαστημική τραγωδία που μεταδίδεται απευθείας από την τηλεόραση.

2003, Φεβρουάριος: Το διαστημικό λεωφορείο Κολούμπια καταστρέφεται κατά την επανείσοδο στην ατμόσφαιρα λόγω ζημιάς που υπέστη η θερμική ασπίδα του σκάφους κατά την απογείωση.

www.kathimerini.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 28-01-08, 16:29
Το avatar του χρήστη Morgul
Morgul Ο χρήστης Morgul δεν είναι συνδεδεμένος
Άσωτος διαχειριστής
 

Τελευταία φορά Online: 26-03-22 20:02
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Πριν από χρόνια είχα δει ένα ντοκιμαντέρ για την επιλογή του συγκεκριμένου σχεδίου του Shuttle, και τους ανταγωνιστές του στο διαγωνισμό μειοδοσίας. Θυμάμαι μερικά απ' αυτά τα σχέδια σε παλιά περιοδικά.

Τελικά η επιλογή του συγκεκριμένου σχεδίου αποφασίστηκε όχι για την ασφάλειά του συγκριτικά με άλλα ανταγωνιστικά σχέδια, αλλά επειδή το Πεντάγωνο ήθελε να ανεβάζει κατασκοπευτικούς δορυφόρους φτηνά, και το γνωστό πλέον σχέδιο του διαστημικού λεωφορείου ήταν το μόνο που είχε αμπάρι σωστών διαστάσεων.
__________________
www.bedroomlan.org
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 04:10.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.