Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 06-12-07, 10:29
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Η γραμματική είναι απελευθερωτική

Το φθινόπωρο του 1997, σε μια εκδήλωση στη Ρεν όπου είχαν κληθεί να μιλήσουν, δύο Γάλλοι συγγραφείς διαπίστωσαν πόσο αηδιασμένοι ήταν οι μαθητές από τα βιβλία γραμματικής. Υποσχέθηκαν τότε, όπως αναφέρουν Τα Νέα (03.12.2007), ότι θα γράψουν μια δική τους γραμματική, απλή, κατατοπιστική, ίσως ακόμη και διασκεδαστική. Πρώτος τήρησε την υπόσχεσή του ο Ερίκ Ορσενά με το βιβλίο του «Η γραμματική είναι ένα γλυκό τραγούδι» (Stock, 2001).

Σήμερα έρχεται να κάνει το ίδιο ο Πατρίκ Ραμπώ με το βιβλίο «Η γραμματική είναι διασκέδαση» (Εκδ. Grasset). Μέσα από οκτώ διαλόγους ανάμεσα σ΄ έναν πατέρα και τον επτάχρονο γιο του, ο συγγραφέας παρουσιάζει τις βάσεις, τις αρχές και τον τρόπο χρήσης της γαλλικής γλώσσας, χωρίς να πετάει τίποτα. Γιατί, όπως λέει, «σε μια εποχή που όλα επιταχύνονται και τεμαχίζονται, είναι καλό να επιβραδύνεις και να παίρνεις μια ανάσα, ώστε να μην σε παρασέρνει ο ανεμοστρόβιλος».

Πολλά από τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών στην τάξη προέρχονται από το γεγονός ότι δεν μπορούν να εκφραστούν, λέει στη Φιγκαρό ο ακαδημαϊκός Μισέλ Ντεόν, στον οποίο ο συγγραφέας αφιερώνει το βιβλίο του. Κι όχι μόνο δεν μπορούν να εκφραστούν, αλλά δεν καταλαβαίνουν κι αυτά που τους λέει ο δάσκαλος. Η βία στα σχολεία προέρχεται από την απουσία γλώσσας. Ο Ρολάν Μπαρτ είχε πει ότι η γλώσσα είναι φασιστική επειδή στόχος της είναι να πείσει. Αλλά η αποδόμηση της γλώσσας, αντί να την απλουστεύσει, την έκανε πιο πολύπλοκη. Μια καλά δομημένη γλώσσα επιτρέπει την επιχειρηματολογία σε πνευματικό, ηθικό, ακόμη και ερωτικό επίπεδο. Είναι, με άλλα λόγια, ένα εργαλείο απελευθέρωσης. Και για τον λόγο αυτό- συμπληρώνει ο Ραμπώ - οι όποιες μεταρρυθμίσεις δεν μπορούν να γίνονται με προεδρικά διατάγματα. Στη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης εμφανίστηκε ένα πλήθος λέξεων που εξαφανίστηκαν πολύ γρήγορα γιατί ήταν πολύ άσχημες. Τις αποφάσεις τις παίρνει η ίδια η γλώσσα, δηλαδή η ζωή.

Όπως θα το περίμενε κανείς, τόσο ο ακαδημαϊκός όσο και ο συγγραφέας τάσσονται παθιασμένα υπέρ της διδασκαλίας των λατινικών και των αρχαίων ελληνικών, που τον τελευταίο καιρό εμφανίζει σαφή υποχώρηση στη Γαλλία. Το παράδειγμα, λέει ο Ντεόν, το δίνουν οι Έλληνες φοιτητές, που κατέβηκαν στους δρόμους επειδή η κυβέρνηση ήθελε να καταργήσει τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών (!), σημειώθηκαν συγκρούσεις, υπήρξε κι ένας νεκρός (!!) και τελικά οι φοιτητές νίκησαν. Ναι, προσθέτει ο Ραμπώ, κάτι ανάλογο χρειάζεται και στο Παρίσι, να ταρακουνηθεί λίγο το boulevard Saint-Germain.

e-paideia.net
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 06-12-07, 10:34
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Προσωπικά μίσησα την γραμματική από νωρίς στο σχολείο γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές προσπαθούσαν να μας την μάθουν παπαγαλία. Χωρίς να μας εξηγούν για ποιον λόγο υπάρχουν οι κανόνες.
Ένα από τα απωθημένα μου είναι και η αδυναμία μου να εκφράζομαι σωστά!
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 06-12-07, 11:16
Το avatar του χρήστη varthol
varthol Ο χρήστης varthol δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 20-11-20 10:56
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Eμάς στα χρόνια κείνα τα παλιά μας μάθεναν αρχαϊζουσα καθαρεύουσα μετά γραμματική της Αρχαίας και στο καπάκι τα 2 τελευταία χρόνια τον Μανώλη Τριανταφυλίδη.Μου άρεσε πολύ το όνομα είχε μουσική και κίνηση μέσα του.Για να φανταστήτε πότε γίνηκαν αυτά όταν αργότερα πήγα φαντάρος με χρέωσαν από τα πιο σύνγρονα όπλα της εποχής εκείνης δηλ. Ακόντιο και Ασπίδα.
__________________
Varthol On Line
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 06-12-07, 11:34
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Και εγώ μίσησα την Γραμματική πολύ μαζί με το συντακτικό (α πα πα πα).

Θα προτιμούσα να υπήρχε μάθημα ετυμολογίας των λέξεων, παρά μια σειρά, κανόνων και εξαιρέσεων που μου την έδινε.

Όταν ήρθε η ... δημοτικιά, εγώ ήμουν αγράμματος
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 06-12-07, 11:44
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Η γραμματική του Τριανταφυλλίδη υπάρχει ακόμα και χρησιμοποιείται. Δεν υπάρχει άλλωστε και τίποτα πιο συνοπτικό και καλύτερο.
Κι εγώ μισούσα τη γραμματική.
Τώρα μόνο καταλαβαίνω την αξία της και προσπαθώ να τη μεταδώσω στα παιδιά μου.
Η γνώση της γραμματικής διευκολύνει την ορθογραφία (που τείνει να καταργηθεί) και τη χρήση της γλώσσας.
Απλά θα μπορούσε να διδάσκεται πιο ευχάριστα. Μερικοί δάσκαλοι το καταφέρνουν. Είναι και τα καινούργια βιβλία διαφορετικά και βοηθούν την κατάσταση.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 06-12-07, 11:55
Το avatar του χρήστη bousbouko
bousbouko Ο χρήστης bousbouko δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 10-07-08 11:46
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
επειδη ασχοληθηκα πολλα χρονια με την ... διδασκαλια γραμματικής ( αγγλικής συγκεκριμένα ) αυτο που μου εδειξε η επαφη με τα παιδια ειναι οτι το πως θα παρουσιασεις κατι ,πως θα καταφερεις να τους .. ξυπνησεις την προκληση για κατι που < πρεπει > πρωτον εσυ να διδαξεις και δευτερον εκεινα να μαθουν ειναι κατι πολύ σημαντικο.
ειτε το θελουμε ειτε οχι ειναι δυσκολο να εφαρμοσουμε σε μια ταξη οταν σε κυνηγαει ο χρονοσ και η υλη ( δυστυχως ειμαστε της ποσοτητας και οχι της ποιοτητας ) ιδανικες συνθηκες μαθησης.
αυτο που σιγουρα μπορουμε να κανουμε ( αν πραγματικα γουσταρουμε αυτο που κανουμε ) ειναι να το κανουμε οσο πιο προσιτο γινεται εχοντας παντα στο μυαλο σε ποιους απευθυνομαστε.
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 06-12-07, 13:01
Το avatar του χρήστη Gildor
Gildor Ο χρήστης Gildor δεν είναι συνδεδεμένος
High Elf
 

Τελευταία φορά Online: 08-05-17 14:17
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από amigos Εμφάνιση μηνυμάτων
Προσωπικά μίσησα την γραμματική από νωρίς στο σχολείο γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές προσπαθούσαν να μας την μάθουν παπαγαλία. Χωρίς να μας εξηγούν για ποιον λόγο υπάρχουν οι κανόνες.
Παντου ετσι ειναι... και στα Γαλλικα και στα Αγγλικα το ιδιο... επρεπε να μαθεις παπαγαλια οτι το παραθυρο γραφεται fenêtre με τον τονο, αντι πχ να σου πουν οτι προκειται για το 'φινιστρινι', αλλα το σ εγινε τονος γιατι στα γαλλικα το st δεν υπαρχει (κατι που ανακαλυψα πολυ μεγαλος πλεον)

Η πρωτη ετυμολογικη μου γνωση ηρθε οταν ο πατερας μου ειπε το εξης: οταν μια ελληνοφερμενη λεξη εχει 'φ', αυτο γραφεται 'ph' και οχι 'f'

Δε φανταζεστε τη χαρα μου οταν, πολυ μικρος, 'ανακαλυψα' οτι τα ελληνικα ονοματα που αρχιζαν απο Ι+φωνήεν στα αγγλικα και τα γαλλικα γινεται J

Αντε βεβαια ολα αυτα να τα εξηγησεις σε παιδακια του δημοτικου
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις...
Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 06-12-07 στις 13:10
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 06-12-07, 13:18
Το avatar του χρήστη kanaria
kanaria Ο χρήστης kanaria δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 21-07-21 18:20
Αρχική Δημοσίευση από amigos Εμφάνιση μηνυμάτων
Χωρίς να μας εξηγούν για ποιον λόγο υπάρχουν οι κανόνες.
Οι γλώσσες είναι δομημένες ώστε να μπορούν να λειτουργούν… αποτελούνται δηλαδή από διάφορα στοιχεία που εναρμονίζονται (αν και όχι 100%) για να επιτευχθεί η επικοινωνία ανάμεσα σε δυο συνομιλητές. Η περιγραφή των σχέσεων ανάμεσα σε αυτά τα στοιχεία είναι αυτό που, καλώς ή κακώς, ονομάζουμε “κανόνες”.

Όταν μαθαίνουμε μια ξένη γλώσσα, ερχόμαστε σε επαφή με έναν καινούριο κώδικα επικοινωνίας του οποίου τη λειτουργία πρέπει να συνηθίσουμε. Υπάρχουν ποικίλες μεθοδολογίες για αυτό το σκοπό, αλλά δεν φαίνεται να είναι αυτό το θέμα που μας ενοχλεί.

Αυτό που απασχολεί πολλούς είναι η εκμάθηση των “κανόνων” της μητρικής γλώσσας. Έχω παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι μαθητές βρίσκουν ανούσια και βαρετή τη γραμματική. Φυσικά! Όταν τη μαθαίνεις παπαγαλία και χωρίς να γνωρίζεις το ΓΙΑΤΙ και το ΠΩΣ, χάνεται η όλη ουσία.

Εγώ προσωπικά, παρ’ολο που λατρεύω τις γλώσσες και τη γλωσσολογία, δυσκολεύομαι αφάνταστα να εξηγήσω σε παιδιά τι είναι ρήμα και τι ουσιαστικό, αλλά πιστεύω πως υπάρχει τρόπος για να διεγείρουμε την περιέργεια των μικρών μαθητών, και σίγουρα θα πρέπει να το αναζητήσουμε στην επαγωγική μέθοδο (η οποία, παρεπιπτόντως, καλό θα ήταν να εφαρμόζεται γενικώς στα σχολεία). Δε δέχομαι όμως δικαιολογίες του είδους “...μα δεν αρκεί ο χρόνος ”, διότι ένας σωστός προγραμματισμός της ύλης του Δημοτικού που να επιτρέπει στα παιδιά να μάθουν να βγάζουν συμπεράσματα, θα τους απαλλάσσει από το γενικό “άθλημα” της παπαγαλίας και θα κερδίσουν και χρόνο.

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kanaria : 06-12-07 στις 13:47
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 09:17.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.