Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
#2
|
|
||||
Προσωπικά μίσησα την γραμματική από νωρίς στο σχολείο γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές προσπαθούσαν να μας την μάθουν παπαγαλία. Χωρίς να μας εξηγούν για ποιον λόγο υπάρχουν οι κανόνες.
Ένα από τα απωθημένα μου είναι και η αδυναμία μου να εκφράζομαι σωστά!
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε |
#3
|
|
||||
Eμάς στα χρόνια κείνα τα παλιά μας μάθεναν αρχαϊζουσα καθαρεύουσα μετά γραμματική της Αρχαίας και στο καπάκι τα 2 τελευταία χρόνια τον Μανώλη Τριανταφυλίδη.Μου άρεσε πολύ το όνομα είχε μουσική και κίνηση μέσα του.Για να φανταστήτε πότε γίνηκαν αυτά όταν αργότερα πήγα φαντάρος με χρέωσαν από τα πιο σύνγρονα όπλα της εποχής εκείνης δηλ. Ακόντιο και Ασπίδα.
__________________
Varthol On Line |
#4
|
|
||||
Και εγώ μίσησα την Γραμματική πολύ μαζί με το συντακτικό (α πα πα πα).
Θα προτιμούσα να υπήρχε μάθημα ετυμολογίας των λέξεων, παρά μια σειρά, κανόνων και εξαιρέσεων που μου την έδινε. Όταν ήρθε η ... δημοτικιά, εγώ ήμουν αγράμματος
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#5
|
|
||||
Η γραμματική του Τριανταφυλλίδη υπάρχει ακόμα και χρησιμοποιείται. Δεν υπάρχει άλλωστε και τίποτα πιο συνοπτικό και καλύτερο.
Κι εγώ μισούσα τη γραμματική. Τώρα μόνο καταλαβαίνω την αξία της και προσπαθώ να τη μεταδώσω στα παιδιά μου. Η γνώση της γραμματικής διευκολύνει την ορθογραφία (που τείνει να καταργηθεί) και τη χρήση της γλώσσας. Απλά θα μπορούσε να διδάσκεται πιο ευχάριστα. Μερικοί δάσκαλοι το καταφέρνουν. Είναι και τα καινούργια βιβλία διαφορετικά και βοηθούν την κατάσταση.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#6
|
|
||||
επειδη ασχοληθηκα πολλα χρονια με την ... διδασκαλια γραμματικής ( αγγλικής συγκεκριμένα ) αυτο που μου εδειξε η επαφη με τα παιδια ειναι οτι το πως θα παρουσιασεις κατι ,πως θα καταφερεις να τους .. ξυπνησεις την προκληση για κατι που < πρεπει > πρωτον εσυ να διδαξεις και δευτερον εκεινα να μαθουν ειναι κατι πολύ σημαντικο.
ειτε το θελουμε ειτε οχι ειναι δυσκολο να εφαρμοσουμε σε μια ταξη οταν σε κυνηγαει ο χρονοσ και η υλη ( δυστυχως ειμαστε της ποσοτητας και οχι της ποιοτητας ) ιδανικες συνθηκες μαθησης. αυτο που σιγουρα μπορουμε να κανουμε ( αν πραγματικα γουσταρουμε αυτο που κανουμε ) ειναι να το κανουμε οσο πιο προσιτο γινεται εχοντας παντα στο μυαλο σε ποιους απευθυνομαστε. |
#7
|
|
||||
Η πρωτη ετυμολογικη μου γνωση ηρθε οταν ο πατερας μου ειπε το εξης: οταν μια ελληνοφερμενη λεξη εχει 'φ', αυτο γραφεται 'ph' και οχι 'f' Δε φανταζεστε τη χαρα μου οταν, πολυ μικρος, 'ανακαλυψα' οτι τα ελληνικα ονοματα που αρχιζαν απο Ι+φωνήεν στα αγγλικα και τα γαλλικα γινεται J Αντε βεβαια ολα αυτα να τα εξηγησεις σε παιδακια του δημοτικου
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις... Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή! Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 06-12-07 στις 13:10 |
#8
|
|
||||
Οι γλώσσες είναι δομημένες ώστε να μπορούν να λειτουργούν… αποτελούνται δηλαδή από διάφορα στοιχεία που εναρμονίζονται (αν και όχι 100%) για να επιτευχθεί η επικοινωνία ανάμεσα σε δυο συνομιλητές. Η περιγραφή των σχέσεων ανάμεσα σε αυτά τα στοιχεία είναι αυτό που, καλώς ή κακώς, ονομάζουμε “κανόνες”.
Όταν μαθαίνουμε μια ξένη γλώσσα, ερχόμαστε σε επαφή με έναν καινούριο κώδικα επικοινωνίας του οποίου τη λειτουργία πρέπει να συνηθίσουμε. Υπάρχουν ποικίλες μεθοδολογίες για αυτό το σκοπό, αλλά δεν φαίνεται να είναι αυτό το θέμα που μας ενοχλεί. Αυτό που απασχολεί πολλούς είναι η εκμάθηση των “κανόνων” της μητρικής γλώσσας. Έχω παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι μαθητές βρίσκουν ανούσια και βαρετή τη γραμματική. Φυσικά! Όταν τη μαθαίνεις παπαγαλία και χωρίς να γνωρίζεις το ΓΙΑΤΙ και το ΠΩΣ, χάνεται η όλη ουσία. Εγώ προσωπικά, παρ’ολο που λατρεύω τις γλώσσες και τη γλωσσολογία, δυσκολεύομαι αφάνταστα να εξηγήσω σε παιδιά τι είναι ρήμα και τι ουσιαστικό, αλλά πιστεύω πως υπάρχει τρόπος για να διεγείρουμε την περιέργεια των μικρών μαθητών, και σίγουρα θα πρέπει να το αναζητήσουμε στην επαγωγική μέθοδο (η οποία, παρεπιπτόντως, καλό θα ήταν να εφαρμόζεται γενικώς στα σχολεία). Δε δέχομαι όμως δικαιολογίες του είδους “...μα δεν αρκεί ο χρόνος ”, διότι ένας σωστός προγραμματισμός της ύλης του Δημοτικού που να επιτρέπει στα παιδιά να μάθουν να βγάζουν συμπεράσματα, θα τους απαλλάσσει από το γενικό “άθλημα” της παπαγαλίας και θα κερδίσουν και χρόνο. Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη kanaria : 06-12-07 στις 13:47 |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|