Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Υπολογιστές και Τεχνολογία > Πληροφορική και Επικοινωνία > Internet
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 25-10-07, 08:24
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Τα παιγνίδια του internet εμπνέουν ...εταιρείες

Όταν οι εταιρίες εμπνέονται από τα παιχνίδια Διαδικτύου

ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ γενιά μεγαλώνει επιλέγοντας τα βιντεοπαιχνίδια ως τρόπο διασκέδασης, σε ανελέητα κυνηγητά μεταξύ φίλων και αγνώστων στο Διαδίκτυο ή εξερευνώντας με παρέες εντυπωσιακούς κόσμους στο World of Warcraft. Δεν πρόκειται μόνο για έφηβους. Πολλοί, μεγαλύτεροι σε ηλικία, χαλαρώνουν μετά από μέρα στη δουλειά σε έναν από τους πολλούς δικτυακούς κόσμους.

Στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Λογισμικού Ψυχαγωγίας των ΗΠΑ υποστηρίζει αυτό το γεγονός, μέσα από έρευνες που θέλουν τον μέσο παίκτη βιιντεοπαιχνιδιών να έχει ηλικία 33 χρονών και τουλάχιστον μια δεκαετία ενασχόλησης με το αντικείμενο.

Κάπως έτσι προέκυψε το ενδιαφέρον ακαδημαϊκών, ερευνητών και εταιρειών που συνειδητοποίησαν ότι ο χρόνος που περνούν οι εργαζόμενοι στους δικτυακούς κόσμους αλλάζει τον τρόπο σκέψης τους. Ο Ίαν Χιουζ, στέλεχος της IBM, ανέφερε πρόσφατα ότι πολλοί οργανισμοί αναζητούν τρόπους να εκμεταλλευτούν τις ικανότητες και την εξοικείωση των εργαζομένων τους με αυτά τα παιχνίδια προς όφελος της εταιρείας. Ειδικά το στοιχείο της εξοικείωσης έχει οδηγήσει πολλές ιδιωτικές εταιρείες στη θεώρηση ότι οι δικτυακοί κόσμοι θα μπορούσαν να είναι ένας χώρος συνάντησης των εργαζόμενων για συζήτηση, ακόμη και για δουλειά.

Τα οργανωτικά προσόντα που απαιτούνται ώστε να μπορέσει κάποιος να δημιουργήσει μια φατρία ή να ηγηθεί μιας επιδρομής σαράντα ατόμων στο World of Warcraft είναι όλα σχετικά με τα εργασιακά καθήκοντα, αναφέρει ο κ. Χιουζ. Μια επιτυχής φατρία προϋποθέτει την αλληλοβοήθεια μεταξύ των παικτών, την αλληλεγγύη, την υπακοή στους νόμους που τη διέπουν και που έχει θεσπίσει ο εκάστοτε ιδρυτής της, ο Guild Master. Ακόμη περισσότερο, σε μια φατρία ανήκουν συνήθως παίκτες διαφορετικών χωρών, με διαφορετικές κουλτούρες και απόψεις, οι οποίες πρέπει να συγκερασθούν σε όφελος της φατρίας ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά μέσα στο παιχνίδι.

Δεν είναι όμως τα προσόντα που καλλιεργούν οι παίκτες στους φανταστικούς δικτυακούς κόσμους τα μόνα στοιχεία που έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Μερικές εμπνέονται απευθείας από τον τρόπο δομής των δικτυακών παιχνιδιών.

Ο Δρ. Μπάιρον Ριβς, καθηγητής εκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, είπε ότι μερικές εταιρείες χρησιμοποιούν στοιχεία των δικτυακών παιχνιδιών για να ξεπεράσουν τις εργασιακές δυσκολίες του 21ου αιώνα. «Τα προβλήματα που σχετίζονται με την κατανομή ομάδων, τη συνεργασία και την υπερπληροφόρηση είναι τόσο μεγάλα, και οι ευκαιρίες τόσο καλές, που οι εταιρείες είναι διατεθειμένες να δοκιμάσουν οτιδήποτε» σχολιάζει ο Δρ. Ριβς.

Ο Ριβς έχει ιδρύσει μια εταιρεία που βοηθά ιδιωτικές εταιρείες να εφαρμόσουν στοιχεία των δικτυακών παιχνιδιών στη φιλοσοφία λειτουργίας τους. Ένα από τα προγράμματα που αναπτύχθηκαν από την εταιρεία του αφορά τη χρήση ενός εικονικού νομίσματος που χρησιμοποιείται στην ηλεκτρονική επικοινωνία των εργαζομένων, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της υπερπληροφόρησης. Οποιοσδήποτε στέλνει ένα μήνυμα σε κάποιον άλλο χρεώνεται κάποιο ποσό του εικονικού νομίσματος από το περιορισμένο απόθεμα του, αναγκάζοντας τον έτσι να προωθεί τα πιο σημαντικά μηνύματα και να μη ξοδεύει νομίσματα σε μηνύματα μικρότερης σημασίας. Ο τρόπος αυτός αποδείχτηκε πολύ πιο αποτελεσματικός από τον απλό τρόπο κατηγοριοποίησης της σημασίας των μηνυμάτων με βάση τα συστήματα που χρησιμοποιούν οι περισσότερες εταιρείες σήμερα. Η εφαρμογή αυτού του συστήματος είχε και άλλα πλεονεκτήματα: Άρχισαν να ξεχωρίζουν οι εργαζόμενοι που στέλνουν τα σημαντικότερα μηνύματα αλλά και εκείνοι που έκαναν σωστά τη δουλειά τους λαμβάνοντας απαντήσεις.

Πεπεισμένες ότι τα δικτυακά παιχνίδια μπορούν να τις βοηθήσουν να ξεχωρίσουν, κάποιες εταιρείες ενέταξαν ακόμη περισσότερα στοιχεία των παιχνιδιών αυτών στον τρόπο λειτουργίας τους. Οι ομάδες εργασίας μετονομάστηκαν σε «φατρίες» (Guilds - όρος που χρησιμοποιείται στο World of Warcraft και σε άλλα παιχνίδια για να υποδηλώσει την ομάδα στην οποία ανήκει ένας παίκτης), τα μέλη τους κέρδιζαν «πόντους εμπειρίας» (experience points - πόντοι που κερδίζουν οι παίκτες σε όρους εμπειρίας και ενασχόλησης με το παιχνίδι) όταν ολοκλήρωναν μια εργασία, ενώ οι στόχοι της κάθε «φατρίας» ονομάστηκαν «αποστολές» (Quests - οι αποστολές που αναλαμβάνει ένας παίκτης και που εξελίσσουν το σενάριο του παιχνιδιού). Ταυτόχρονα, απονέμονταν τίτλοι και διακριτικά όταν μια «φατρία» ολοκλήρωνε με επιτυχία το έργο της. Μάλιστα, δύο «φατρίες» σε μια εταιρεία μπορούσαν να ανταγωνιστούν η μία την άλλη όταν οι «αποστολές» τους ήταν ίδιες ή συμπληρωματικές.

Οι λόγοι που κάποιες εταιρείες επιλέγουν τέτοιους τρόπους οργάνωσης και λειτουργίας ποικίλλουν, εξηγεί ο Δρ. Ριβς. Αρχικά, επειδή οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι ήδη εξοικειωμένοι με αυτούς τους τρόπους λειτουργίας από την ενασχόληση τους με τα δικτυακά παιχνίδια, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν μεγαλύτερα κίνητρα όταν αλλάζουν οι όροι συναγωνισμού μεταξύ συναδέλφων. Ακόμη, σε αυτές τις δομές λειτουργίας τα οργανογράμματα είναι πολύ πιο σαφή, ενώ οι πιο αποτελεσματικοί ξεχωρίζουν εύκολα από τα βραβεία που έχουν συγκεντρώσει και τα διακριτικά που τους έχουν απονεμηθεί.

Η Άντζελα Μπάρον, σύμβουλος του Ινστιτούτου Προσωπικού και Ανάπτυξης, είπε ότι τα παιχνίδια χρησιμοποιούνται εδώ και καιρό στην εκπαίδευση προσωπικού και στην αποκάλυψη προσωπικών προτιμήσεων ή προκαταλήψεων. Επίσης, πολλοί οργανισμοί εφάρμοσαν προγράμματα που στηρίζονται στα παιχνίδια διαδικτύου για να ενισχύσουν τη συνεργασία των ομάδων αλλά και για να τονίσουν τις δομές εξουσίας μεταξύ των εργαζομένων.

με πληροφορίες BBC
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:49.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.