Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Διάστημα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 31-08-06, 01:59
Το avatar του χρήστη konalkar
konalkar Ο χρήστης konalkar δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 05-03-10 19:22
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Το ευρωπαϊκό Smart-1 έτοιμο για βουτιά θανάτου στη Σελήνη

Έχοντας ολοκληρώσει την τριετή αποστολή του, το πρώτο ευρωπαϊκό σκάφος που τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη ετοιμάζεται να συντριβεί στην επιφάνεια του φεγγαριού με μια προσχεδιασμένη βουτιά αυτοκτονίας τα ξημερώματα της Κυριακής.


Επιστήμονες της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA), αλλά και ερασιτέχνες αστρονόμοι, θα στρέψουν τα τηλεσκόπια στο νοτιοδυτικό τμήμα της ορατής πλευράς της Σελήνης για την πρόσκρουση που προγραμματίζεται στις 08.42 ώρα Ελλάδας.

Το πρωτοποριακό σκάφος, ένας κύβος με πλευρά ένα μέτρο και ηλιακούς συλλέκτες που εκτείνονται από δύο πλευρές σε μήκος 14 μέτρων, θα συντριβεί με ταχύτητα δύο χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο και θα δημιουργήσει κρατήρα διαμέτρου από τρία έως δέκα μέτρα.

«Είναι πιθανό ότι μεγάλο μέρος της δομής του σκάφους θα διαηρηθεί από την πρόσκρουση, δημιουργώντας κατά τύχη ένα γλυπτό ή ένα μνημείο για τις επερχόμενες γενιές» σχολιάζει στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μπέρναρντ Φόινγκ, επιστημονικός υπεύθυνος του Smart-1.

Βασικός στόχος της αποστολής ήταν να δοκιμαστεί με μικρό κόστος ο πρωτοποριακός κινητήρας ιόντων, ο οποίος έχει χρησιμοποιηθεί μόνο μία φορά στο παρελθόν, στο σκάφος Deep Space 1 της NASA που εκτοξεύτηκε το 1998.

Ο κινητήρας εκτοξεύει προς τα πίσω έναν γαλαζωπό πίδακα πλάσματος -ιόντα του αέριου ξένου σε χαμηλή πυκνότητα. Η επιτάχυνση είναι πολύ μικρή, αλλά η τελική ταχύτητα μεγάλη, καθώς ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί διαρκώς για μήνες ή για χρόνια, σε αντίθεση με τους πυραυλοκινητήτες, που προσφέρουν μεγάλη ώση αλλά λειτουργούν το πολύ για μερικά λεπτά.

Το Smart-, κόστους μόλις 120 εκατ. ευρώ, χαρτογράφησε με λεπτομέρεια τη σεληνιακή επιφάνεια στις περιοχές του υπέρυθρου και των ακτίνων Χ και εντόπισε περιοχές στους πόλους της Σελήνης όπου ο ήλιος δεν φτάνει ποτέ και είναι πιθανό να κρύβουν μεγάλα αποθέματα πάγου.

Το σκάφος εκτοξεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2003, έφτασε στη Σελήνη έπειτα από μια σειρά από περίπλοκες μανούβρες, και παρέμεινε σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι για 16 μήνες.

Όλα αυτά με μόλις 60 λίτρα ξένου.
in.gr
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 09:29.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.