Κρίση για τα cd-single στην Βρετανία
Η εποχή που οι Queen έβγαζαν πέντε υπερ- επιτυχημένα singles έχει περάσει προ πολλού...
Οι μουσικές βιομηχανίες ψάχνουν τρόπους ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, οι οποίες έχουν σημειώσει τα τελευταία χρόνια θεαματική πτώση.
Για πολλά χρόνια τα cd-single ήταν μια εξαιρετικά επικερδής αγορά. Οι Queen το 1977 έβγαζαν πέντε υπερεπιτυχημένα single, ενώ μια δεκαετία αργότερα οι Def Leppard κυκλοφορούσαν 7 διαφορετικά single από το άλμπουμ "Hysteria" με τις μουσικές βιομηχανίες να τρίβουν τα χέρια τους.
Όπως φαίνεται, όμως, οι εποχές αυτές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πολλά cd-single αποσύρονται και άλλα δεν εμφανίζονται καθόλου στα ράφια των δισκοπωλείων, με τις εταιρίες να μην βρίσκουν αντίδοτο στο κατέβασμα τραγουδιών από το διαδίκτυο.
"Νομίζω ότι ο θεσμός των τσαρτ και των cd-singles ίσως και να μην υπάρχει του χρόνου τέτοιο καιρό αν δεν κάνουμε κάτι για αυτό" προειδοποιεί -φίλους και αντιπάλους- ο εμπορικός διευθυντής της Universal, Μπράιαν Ρόουζ.
Οι εταιρίες στην Βρετανία εξετάζουν τώρα το ενδεχόμενο να κυκλοφορούν τα single κάθε Παρασκευή και όχι κάθε Δευτέρα όπως είθισται, προς ενίσχυση των κλασσικών πινάκων των κυριακάτικων τσαρτ.
Τι ελπίδες υπάρχουν, όμως, για αύξηση των πωλήσεων την εποχή που το διαδίκτυο τα έχει σαρώσει όλα;
Οι εταιρίες προσπαθούν να προσελκύσουν τους μουσικόφιλους με κυκλοφορίες των single σε μορφή καρτών usb ή καρτών για τα κινητά
"Ο αγοραστής θέλει να νοιώθει ότι κάτι κερδίζει με την αγορά που κάνει, είτε αυτό είναι επιπλέον κομμάτια, είτε ένα επιπλέον dvd" λέει ο εκπρόσωπος της HMV Τζενάρο Καστάλδο.
Με δεδομένο, όμως, ότι το μέσο κόστος ενός cd-single στην Βρετανία φτάνει τα 6 ευρώ, κάτι τέτοιο φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο.
Οι εταιρίες προσπαθούν πια να προσελκύσουν τους μουσικόφιλους με κυκλοφορίες των single σε μορφή καρτών usb ή καρτών για τα κινητά, αφού προηγούμενες προσπάθειες -όπως επιπλέον κομμάτια, βίντεο ή συλλεκτικές πολυτελείς εκδόσεις- δεν έπιασαν τόπο.
To διαδίκτυο σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του, καθώς οι ψηφιακή μορφή των single καλύπτει σχεδόν το 90% της αγοράς.
Η ιδέα των usb μπορεί να φάνηκε πρωτοποριακή, αλλά δεν το είδαν έτσι και οι πελάτες-μουσικόφιλοι.
Οι συγκεκριμένες κυκλοφορίες σημείωσαν κάποια επιτυχία στις πωλήσεις, αλλά δεν μπορούν να υπολογίζονται στα παραδοσιακά τσαρτ.
Η συζήτηση που έχει ανοίξει για το τι μορφή θα έχουν τα single που θα προσμετρούνται στα τσαρτ, κυρίως ενόψει της επερχόμενης χριστουγεννιάτικης αγοράς, είναι τεράστια: "Ναι, είναι συλλεκτικό κομμάτι ένα single σε μορφή usb, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να υπολογιστεί στις πωλήσεις και τα τσαρτ" λέει ο κ. Ρόουζ.
"Νομίζω ότι μπορεί να προσμετρηθεί οτιδήποτε έχει βίντεο ή ήχο στα τσαρτ" λέει από την άλλη πλευρά ο Ομάρ Μασκατίγια, διευθυντής της επίσημης εταιρίας που φτιάχνει τις λίστες των τσαρτ.
Πέρα από τους εμπορικούς ήχους πάντως οι μουσικές βιομηχανίες έχουν και έναν λόγο να χομογελούν: Οι φίλοι της ροκ και της ίντυ μουσικής συνεχίζουν με σταθερά αυξανόμενο ρυθμό τις αγορές single σε μορφή "εφτάιντσου", της παραδοσιακής δηλαδή μορφής κυκλοφορίας των single τις δεκαετίες του '70 και του '80 σε βινύλιο.
"Το βινύλιο έχει πάντα μια ροκ εν ρολ αισθητική, σε αντίθεση με το cd που οι περισσότεροι το βλέπουν απλά ως ένα λειτουργικό δισκάκι" σχολιάζει σχετικά ο Τζενάρο Καστάλδο της HMV.
Αυτές όμως οι πωλήσεις δεν καλύπτουν παρά το 3 με 4% της συνολικής αγοράς...
SKAI.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
|