Βιντεοπαιχνίδια απ' το μέλλον
Ολα τα παιχνίδια υπάρχουν σε ένα πλαίσιο πραγματικού κόσμου. Με τα βιντεοπαιχνίδια, όμως, δεν ξέρεις πού τελειώνει το παιχνίδι και πού ξεκινάει η πραγματική ζωή. Οσοι επισκεφτούν το 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης και Τεχνολογίας medi@terra στην Τεχνόπολη (από την ερχόμενη Τετάρτη μέχρι την Κυριακή) θα έχουν την ευκαιρία να δουν βιντεοπαιχνίδια που εισάγουν τεχνικές και αισθητικές καινοτομίες και προβάλλουν -αντίθετα με τα δεδομένα των μεγάλων βιομηχανιών παιχνιδιών- πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα.
«Gaming Realities» είναι ο τίτλος του φετινού φετιβάλ που διοργανώνει το Κέντρο για τον Ψηφιακό Πολιτισμό «Φούρνος» και περιλαμβάνει τριήμερο διεθνές συνέδριο, έκθεση με 30 έργα-παιχνίδια ανεξάρτητων δημιουργών, προβολές και άλλες εκδηλώσεις.
Η έκθεση φιλοξενεί μια επιλογή από παιχνίδια με πειραματικό και διεπιστημονικό χαρακτήρα. Κάποια είναι εγκαταστάσεις που περιβάλλουν σωματικά τον θεατή, όπως το Himalaya's Head των Ολλανδών Devart. Πολλά ασκούν κριτική σε φαινόμενα της εποχής μας (όπως το McDonald's Video Game των Ιταλών Molleindustria) ή έχουν γεωπολιτικές αναφορές (όπως το Global Conflicts: Palestine της δανέζικης ομάδας Serious Games Interactive).
Το medi@terra περιλαμβάνει αφιέρωμα σε ένα είδος βιντεοπαιχνιδιών που εμφανίστηκε την τελευταία δεκαετία, τα machinima: μικρά φιλμ που δημιουργούνται πάνω σε πλατφόρμες και μηχανές τρισδιάστατων παιχνιδιών. Εστιάζει, επίσης, σε παιχνίδια που γυρίστηκαν μετά σε φιλμ (Existenze, Ghost, Bladerunner, Tron, Final Fantasy).
Τέλος, στο τριήμερο διεθνές συνέδριο (6-8/10) με τίτλο «Παιχνίδια και πραγματικότητα» ακαδημαϊκοί, επαγγελματίες, σχεδιαστές, ερευνητές και θεωρητικοί νέων μέσων θα συζητήσουν για τον ρόλο των βιντεοπαιχνιδιών στη σημερινή πραγματικότητα.
Πηγή : Ελευθεροτυπία
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
|