Φιλικό για το περιβάλλον, άνετο για τους επιβάτες το Dreamliner 787 της Boeing
ΣΙΑΤΛ. Την Κυριακή όλα τα μάτια θα είναι στραμμένα στο Σιάτλ όπου θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά το «τρομερό παιδί» της Boeing, το Dreamliner 787.
Το νέο επιβατικό αεροσκάφος αποτελεί μια πραγματική επανάσταση στον κόσμο της αεροναυπηγικής καθώς είναι διαφορετικό απ’ ό,τι είδαμε μέχρι σήμερα. Πρόκειται -λένε οι κατασκευαστές του- για ένα «πράσινο» αεροσκάφος φιλικό προς το περιβάλλον και τον επιβάτη.
Σε πολύωρες πτήσεις
Το μεσαίου μεγέθους αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει έως 330 επιβάτες και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί, κατά κύριο λόγο, σε μακρές, πολύωρες πτήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς η κατανάλωση καυσίμων από το Β787 είναι κατά 20% μικρότερη από αυτή ενός αεροσκάφους αναλόγου μεγέθους, ενώ απελευθερώνει στην ατμόσφαιρα πολύ μικρότερη ποσότητα αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατά συνέπεια δεν συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη όσο τα άλλα «συμβατικά» πτητικά μέσα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Β787 είναι το πρώτο εντελώς καινούργιο μοντέλο που παρουσιάζει η Boeing κατά τα τελευταία 13 χρόνια. Θα κάνει την παρθενική του πτήση στα τέλη του χρόνου, ενώ πρόκειται να εκτελέσει δρομολόγια το 2008. Η πρώτη εταιρεία που θα το προσθέσει ενεργά στον στόλο της είναι η All Nippon Airways (ANA).
Το 50% του αεροπλάνου -όπως η άτρακτος επιβατών και τα φτερά- θα αποτελούνται εξ ολοκλήρου από ανθρακικές ίνες. «Η κατασκευή ενιαίας ατράκτου μας επέτρεψε να καταργήσουμε 1.500 αλουμινένιους πίνακες και 40 έως 50 χιλιάδες μπουλόνια», αναφέρει η Boeing.
Τα συνθετικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το Dreamliner είναι πολύ ισχυρότερα και ταυτόχρονα πιο ελαφρά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στην αεροναυπηγική, γεγονός που επιτρέπει την καλύτερη απόδοση καυσίμων.
Θεωρητικώς, η μείωση κατανάλωσης καυσίμων θα επιτρέψει στις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν την τιμή των εισιτηρίων κυρίως στις μακρές, πολύωρες πτήσεις.
«Αν κανείς μελετήσει το πρόβλημα από την πλευρά της αεροπορικής εταιρείας, δεν υπάρχει άλλη λύση από το να αγοράσεις τέτοια αεροπλάνα», εξηγεί ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, αναλυτής του Teal Group Corp. «Αν δεν διαθέτεις ένα αεροσκάφος αυτής της τάξης αλλά έχει ο ανταγωνιστής σου, είναι προφανές ότι εκείνος θα μπορέσει να μειώσει τις τιμές και να αυξήσει τα κέρδη του. Σίγουρα δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι το 787 είναι όσο καλό υποστηρίζει ότι είναι η κατασκευάστρια εταιρεία. Σίγουρα, όμως, είναι πρωτοποριακό τόσο όσον αφορά την οικονομική του πτυχή όσο βέβαια και την αντοχή του».
Ο Σκοτ Χάμιλτον, αναλυτής αεροπορικών θεμάτων στη Leeham Co συμφωνεί σε όλα με τον κ. Αμπουλάφια. «Είναι ένα επαναστατικό βήμα στην ιστορία της αεροναυπηγικής. Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού, τόσο λόγω της κατασκευής όσο και λόγω των διαδικασιών συναρμολόγησής του. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα αεροπλάνα του μέλλοντος θα το μιμηθούν». Το νέο αεροσκάφος θα είναι πολύ πιο άνετο για τους ταξιδιώτες καθώς θα έχει υψηλότερα επίπεδα υγρασίας μέσα στην καμπίνα των επιβατών, ώστε να μην παθαίνουν αφυδάτωση, αλλά και ειδικό φωτισμό για τον περιορισμό του τζετ λαγκ.
Εδώ είναι και η Airbus
Η Airbus απάντησε αμέσως στη μεγάλη πρόκληση του Β787 με το σχεδιασμό του Α350, ενός επιβατικού αεροσκάφους με οργανικές πρώτες ύλες, μέσου μεγέθους που μπορεί να μεταφέρει 250 έως 300 άτομα (αναλόγως της εταιρείας που θα το δρομολογήσει). Η διατομή του είναι κατά τι μεγαλύτερη από του 787, ενώ η ταχύτητα πτήσης των δύο είναι ίδια (Mach 0,85). Η Αirbus υποστηρίζει ότι το κόστος συντήρησης του Α350 θα είναι κατά 10% μικρότερο από του 787. Το πιλοτήριο θα είναι ίδιο με αυτό του διώροφου Α380.
Πηγή : Καθημερινή