Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ενημέρωση > Ελλάδα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 14-08-06, 08:22
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Γραμματικό, ένα χρόνο μετά

Ενας χρόνος πέρασε από την τραγωδία του Μπόινγκ της «Helios», με τα 121 θύματα, και στο Γραμματικό ακόμη εντοπίζονται ανθρώπινα μέλη που αναζητούν ταυτοποίηση. Την περασμένη Πέμπτη βρέθηκαν στην περιοχή οστά, στα οποία θα γίνει εξέταση DNA για να διαπιστωθεί εάν ανήκουν στους τρεις επιβάτες της μοιραίας πτήσης που παραμένουν αγνοούμενοι.

Στο μεταξύ, συγγενείς των θυμάτων εξακολουθούν να ζουν υπό ψυχολογική στήριξη, ενώ παιδιά περιμένουν το αεροπλάνο να προσγειωθεί και οι γονείς τους να κατέβουν.

Την ίδια ώρα, η εταιρεία προκαλεί πάλι σάλο στην Κύπρο, με αφορμή αυτή τη φορά τη μετονομασία της σε «Α Jet».

*Στην περιοχή όπου συνετρίβη το αεροσκάφος, πραγματοποιείται σήμερα το πρωί λειτουργία στην εκκλησία που χτίστηκε με έξοδα της κοινότητας Γραμματικού, ενώ θα ακολουθήσει και επιμνημόσυνη δέηση. Οπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος της κοινότητας Θανάσης Γραμματικός, σε χώρο έκτασης 5 στρεμμάτων θα δημιουργηθεί κενοτάφιο ως φόρος τιμής στα θύματα.

*Σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις, οι περισσότεροι συγγενείς λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα έλαβαν 20.000 ευρώ από την «Helios», τα οποία, όμως, θα αφαιρεθούν από το τελικό ποσό της αποζημίωσης που θα οριστεί για καθέναν, όποτε εκδικαστούν οι αστικές αγωγές. Πολλοί προσέφυγαν σε αμερικανικό δικαστήριο εναντίον της Μπόινγκ, της «Helios» και της Κυπριακής Δημοκρατίας. Προς το τέλος Αυγούστου το δικαστήριο του Σικάγου, όπου κατατέθηκαν οι αγωγές, θα αποφανθεί αν έχει αρμοδιότητα για τις υποθέσεις. Εάν αποφανθεί αρνητικά, οι εξελίξεις θα μεταφερθούν στην Κύπρο. Πάντως, με τη δημοσιοποίηση του πορίσματος αναμένεται μπαράζ αγωγών προς κάθε κατεύθυνση.

Το πόρισμα για τα αίτια

Στο τελικό πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων υπό τον Ακριβό Τσολάκη, οι ευθύνες καταμερίζονται στην «Helios» και μερίδα του προσωπικού της, στους υπεύθυνους της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου, αλλά και στην Μπόινγκ. Το πόρισμα παραδίδεται στην αντίστοιχη επιτροπή της Κύπρου που συγκροτήθηκε πριν από περίπου δύο μήνες και, σύμφωνα με πληροφορίες, τέλος Αυγούστου θα συνεχιστεί η διερεύνηση εκεί. Η επιτροπή θα λαμβάνει καταθέσεις σε ένα είδος ακροαματικής διαδικασίας όπου το κοινό θα έχει ελεύθερη πρόσβαση. Οι καταθέσεις λαμβάνονται από τον πρώην δικαστή του ανώτατου δικαστηρίου, Παναγιώτη Καλλή.

*Ενδιαφέρον, όμως, έχει η πορεία της «Helios» μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, που φαινόταν κατά κάποιον τρόπο «προδιαγεγραμμένη». Η εταιρεία κατάφερε, όμως, να βρει τελικά διέξοδο. Σημαντική ήταν η αλλαγή ονόματος, που θεωρείται πως ήταν απαίτηση των ταξιδιωτικών πρακτόρων με τους οποίους συνεργάζεται η «Libra Holidays», μητρική της «Helios».

* Τι ακριβώς συνέβη; Δείτε τι αποκαλύπτει «πηγή» από την Επιτροπή Διερεύνησης στην Κύπρο:

«Η Α Jet (πρώην Helios) αιτήθηκε πιστοποιητικού αεροπλοϊμότητας (AOC) από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας. Ο υπουργός Συγκοινωνιών Χάρης Θράσου διαπίστωσε πως κάποιοι υπάλληλοι έδειξαν "ιδιαίτερη σπουδή" για να προχωρήσει εσπευσμένα η αίτηση. Την ίδια ώρα εκκρεμούσαν άλλες αιτήσεις για εξασφάλιση AOC και πιστοποιητικού αερομεταφορέα από νέες εταιρείες. Οι οποίες βεβαίως δεν θα έπαιρναν ποτέ πιστοποιητικό ακριβώς επειδή το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας ήταν υπό διάλυση, όπως φάνηκε μετά το δυστύχημα και δεν θα διακινδύνευαν να δώσουν νέες άδειες που δεν θα μπορούσαν να ελέγξουν».

Αντί, λοιπόν, να δώσουν άδεια στην Α Jet ελέγχοντας εκ νέου τα αεροσκάφη-κάτι το οποίο θα διέλυε και τις υποψίες για την κατάσταση των αεροσκαφών, των manual και των πληρωμάτων της -άφησαν την εταιρεία να προχωρήσει σε αλλαγή του ονόματός της μέσα από το Μητρώο του Εφόρου Εταιρειών. Υστερα απ' αυτό, το υπουργείο Συγκοινωνιών, χωρίς να προβεί σε ελέγχους, άλλαξε και το όνομα της εταιρείας και στα χαρτιά του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.

Πηγή :Ελευθερπτυπία
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 14-08-06, 11:52
palsar Ο χρήστης palsar δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 07-02-19 14:08
Φύλο: Άντρας
Απο ότι διάβασα, το πόρισμα επιρρίπτει τις ευθύνες αφενός στους μηχανικούς εδάφους που δεν άλλαξαν τον διακόπτη αποσυμπίεσης απο το χειροκίνητο στο αυτόματο αφετέρου στους χειριστές οι οποίοι δεν αντιλήφθησαν οτι επρόκειτο για βλάβη του συστήματος αλλά και στην κατασκευάστρια εταιρεία αφού ο προειδοποιητικός ήχος στο πιλοτήριο και η λυχνία παραπέμπουν και σε άλλες βλάβες. Δεν νομίζω οτι αυτό βέβαια δικαιολογεί τους πιλότους αφού είναι γνωστό οτι πρίν την πτήση οφείλουν να κάνουν λεπτομερή έλεγχο των συστημάτων του αεροσκάφους.

Απο ότι φαίνεται υπήρξε μερική αποσυμπίεση με αποτέλεσμα να χάσουν τις αισθήσεις τους οι δύο χειριστές , το αεροσκάφος να βρεθεί στα 35χιλ πόδια με τον αυτόματο και να ακολουθήσει τη γνωστή του πορεία μέχρι την πρόσκουση. Αυτό που μου προκαλεί εντύπωση και δεν ξέρω αν στο πόρισμα θα διευκρινίζεται είναι το εξής :

Στα 20 πρώτα λεπτά της πτήσης είχε ήδη εκδηλωθεί η βλάβη και μετά την αποτυχημένη επικοινωνία με την εταιρεία στην Κύπρο το αεροπλάνο ήταν ακυβέρνητο. Οι μάσκες οξυγόνου παρέχουν αέρα στους επιβάτες για περίπου 15 λεπτά, χρόνος που ειναι αρκετός για τον πιλότο να κατεβάσει το αεροπλάνο χαμηλότερα. Οι φιάλες που εχουν οι συνοδοί διαρκουν περισσότερο, 45 λεπτά αν δεν κάνω λάθος. Πώς λοιπόν οι δύο ιπτάμενοι συνοδοί κατάφεραν να διατηρήσουν τις αισθήσεις τους μέχρι την τελευταία στιγμή και να προσπαθήσουν μάλιστα να ανακτήσουν τον έλεγχο στα τελευταία λεπτά όπως είδαν οι πιλότοι των δύο μαχητικών ;

Αν υποθέσουμε οτι χρησιμοποίησαν όλες τις διαθέσιμες φιάλες, για τις 3 ώρες (μην ξεχνάμε και το ψύχος που επικρατεί στα 35χιλ ποδια , εστω και με καθεστως μερικής αποσυμπίεσης) για ποιό λόγο κατόρθωσαν να μπούν στο πιλοτήριο την τελευταία στιγμή και όχι νωρίτερα ;

Δεν ξέρω αν θα πάρουμε ποτέ απαντήσεις σε αυτά. Το γεγονός πάντως οτι η εταιρεία μετονομάστηκε και πετάει κανονικά, με εξοργίζει.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 14-08-06, 14:41
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από palsar
Δεν ξέρω αν θα πάρουμε ποτέ απαντήσεις σε αυτά. Το γεγονός πάντως οτι η εταιρεία μετονομάστηκε και πετάει κανονικά, με εξοργίζει.
Προσωπικά απ' όσα διαβάζω και ακούω, η περίπτωση του Βoeing της Helios μοιάζει απίστευτα περίεργη.

Ένα από τα βασικά μαθήματα που κάνουν οι πιλότοι, είναι η άμεση αντίδραση τους σε περίπτωση αποσυμπίεσης και η απότομη κάθοδος τους σε υψόμετρο που θα μπορούν να αναπνέουν χωρίς φιάλες οξυγόνου.

H ανυπαρξία αντίδρασης και η λεγόμενη καθυστερημένη προσπάθεια του φροντιστή, που ήταν μαθητευόμενος πιλότος, να σώσει το αεροσκάφος, για μένα είναι πολύ περίεργη.

Θα συμφωνήσω μαζί σου Ανδρέα ότι ποτέ δεν θα μάθουμε τους πραγματικούς λόγους της δραματικής συντριβής του αεροσκάφους, πριν ακριβώς ένα χρόνο.

Όσο για την εταιρεία, δυστυχώς κυκλοφορούν πολλά φέρετρα στον αέρα.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 20:26.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.