Για τον «φορητό των 100 δολαρίων» συζήτησε ο πρωθυπουργός με τον Ν.Νεγκροπόντε
Συνάντηση με τον Νίκολας Νεγκροπόντε, καθηγητή του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) είχε την Παρασκευή στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής.
«Επιδίωξή μου είναι να πείσω κάθε κυβέρνηση στον κόσμο να υιοθετήσει την αντίληψη ότι πρέπει να δίνεται ένας φορητός υπολογιστής laptop σε κάθε παιδί» δήλωσε μετά τη συνάντηση ο κ. Νεγκροπόντε, ο οποίος είναι επικεφαλής του προγράμματος «Ένας Φορητός ανά Παιδί» (OLPC).
Το πρόγραμμα έχει στόχο τη διανομή του λεγόμενου «φορητού των εκατό δολαρίων» σε μαθητές αναπτυσσόμενων χωρών, ωστόσο η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι ο υπολογιστής θα διανεμηθεί και σε Έλληνες μαθητές.
«Κράτη σαν την Ελλάδα, τα οποία βρίσκονται πολύ μακριά από το επίπεδο φτώχειας των χωρών με τις οποίες εμείς συνήθως ασχολούμαστε, πρέπει επίσης να ακολουθούν το ίδιο παράδειγμα, ένα laptop για κάθε παιδί. Έτσι η συζήτηση ήταν για το πώς αυτό μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα, αν πρόκειται για το δικό μας laptop, ή για κάποιο άλλο laptop» δήλωσε ο κ. Νεγκροπόντε.
Αναφερόμενος στους στόχους του προγράμματος, σημείωσε πως «υπάρχουν 1,2 δισ. παιδιά εκ των οποίων το 50% δεν έχει ηλεκτρικό ρεύμα και ορισμένα ούτε καν σχολεία». Στόχος, είπε, είναι να έχουν τα παιδιά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και να έχουν ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία μόρφωσής τους.
Εξοπλισμένος με μανιβέλα για τη φόρτιση της μπαταρίας, ψηφιακή κάμερα, δυνατότητα ασύρματης δικτύωσης και λειτουργικό σύστημα Linux, ο φορητός επιτρέπει στα παιδιά να διαβάζουν και να γράφουν κείμενα, να σερφάρουν στο Internet, να δημιουργούν βιντεοκλίπ και μουσική και να συνομιλούν με συμμαθητές τους online.
Στη συνάντηση στο Μαξίμου μετείχαν επίσης οι υπουργοί Οικονομίας Γ.Αλογοσκούφης, Ανάπτυξης Δ. Σιούφας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Παπαθανασίου, ο Γενικός Γραμματέας Ερευνας και Τεχνολογίας Γ.Τσουκαλάς και ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας Δ. Νανόπουλος.
Όπως τόνισε κ. Αλογοσκούφης, «για την κυβέρνηση έχει τεράστια σημασία το ψηφιακό άλμα, το οποίο επιχειρούμε, διότι, μέσω αυτού και μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, θα παιδιά θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν στα επόμενα χρόνια με πολύ καλύτερους όρους, αλλά και η οικονομία και η κοινωνία να προοδεύσουν.»
Ο Δημήτρης Σιούφας τόνισε ότι η εισαγωγή της πληροφορικής των νέων τεχνολογιών στα σχολεία μπορούν να δώσουν μεγαλύτερη ώθηση για ανάπτυξη αλλά και διάδοση της γνώσης.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
|