Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Άνθρωπος και Κοινωνία > Αεροπορία
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 26-02-07, 09:15
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Τάσεις της αγοράς στο σχεδιασμό πολιτικών αεροσκαφών

Η αεροπορική βιομηχανία έχει εδραιωθεί πλέον ως μία από τις πιο χαοτικές της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς περιλαμβάνει τις ανάγκες πολλών αεροπορικών εταιριών, μία πληθώρα διαφορετικών συνθηκών πτήσεων, τη νομοθεσία δεκάδων διαφορετικών κρατών, κλπ κλπ.

Όταν οι αεροπορικές βιομηχανίες έκαναν τα πρώτα τους δειλά βήματα προς την δυναμική ανάπτυξη της πολιτικής αεροπορίας τη δεκαετία του '50, το αεροπλάνο ήταν ακόμα μέσο για τους λίγους. Τα δρομολόγια περιορίζονταν σε μεγάλες πόλεις, όχι απαραίτητα με καθημερινές πτήσεις, με ακριβά εισητήρια και φυσικά αρκετά υψηλότερα ποσοστά ατυχημάτων από τα σημερινά. Οι βιομηχανίες τότε εστίαζαν κυρίως στην βελτίωση των μοντέλων τους όσον αφορά την ασφάλεια αλλά και την ταχύτητα του ταξιδιού.

Η εισαγωγή των jet κινητήρων στην πολιτική αεροπορία, έφερε μία σχετική επανάσταση στο χώρο των αερομεταφορών και φυσικά ικανοποίησε την "ψύχωση" για μεγαλύτερες ταχύτητες ειδικά για τις δι-ηπειρωτικές πτήσεις. Ταυτόχρονα έβαλε στο παιχνίδι του παγκόσμιου ιστού αερομεταφορών και χώρες εκτός Β. Αμερικής και Ευρώπης (που μέχρι τότε ήταν οι κύριες περιοχές αεροπορικης δραστηριότητας), όπως κράτη της Ν.Α. Ασίας, της Μ. Ανατολής, Ν. Αμερικής και γενικότερα μέρη πιο απόμακρα από τα Δυτικά κράτη.

Εκείνη ήταν η περίοδος όπου προέκυψαν οι πρώτες ενδείξεις ότι οι προδιαγραφές σχεδιασμού ενός αεροσκάφους άρχισαν να διαφέρουν αισθητά για τα αντίστοιχα μερίδια αγοράς. Έτσι πχ, μία αεροπορική βιομηχανία μπορεί να είχε καλές πωλήσεις σε 1-2 μοντέλα της μικρού βεληνικούς, αλλά αν ήθελε να επεκταθεί στην αγορά, θα έπρεπε να σχεδιάσει και 1-2 α/φη μεγάλου βεληνικούς. Οι αεροπορικές εταιρίες της Β. Αμερικής και της Ευρώπης ως πιο ανεπτυγμένες περιοχές οικονομικά, επένδυαν κατά κανόνα σε στόλους με πολλά α/φη μικρου/μέσου βεληνικούς (για τις ενδοσυνοριακές τους πτήσεις) και λίγα /αφη μεγάλου βεληνικούς (για τις δι-ηπειρωτικές). Αντιθέτως, οι αεροπορικές εταιρίες της Ν.Α. Ασίας, Ν. Αμερικής Μ. Ανατολής, επένδυαν σε στόλους με πολλά α/φη μεγάλου βεληνικούς προκειμένου να γεφυρώσουν την ανεπτυγμένη Δύση με τις περιοχές τους.

Οι σχεδιαστικές προδιαγραφές ενός μικρού α/φους και ενός μεγάλου είναι αρκετά διαφορετικές, και οι βιομηχανίες που είχαν την κατάλληλη τεχνογνωσία για αυτό, αναπτύχθηκαν πολύ πιο γρήγορα με κορυφαίο παράδειγμα την Boeing.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70, κάθε αεροπορική βιομηχανία σχεδίαζε μία γκάμα αεροσκαφών και οι αεροπορικές εταιρίες απλά επιλέγαν τα α/φη που ήταν καταλληλότερα για τις ανάγκες τους. Με το ίδιο σκεπτικό δημιουργήθηκε και η Airbus ή οποία ξεκινώντας με τα μοντέλα Α300 και Α310 προσπάθησε να πάρει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς στις πτήσεις μέσου βεληνικούς. Στη συνέχεια με την οικογένεια Α320, επεκτάθηκε σε πτήσεις μικρότερου βεληνικούς, προσβλέπωντας την κάλυψη των ενδο-Ευρωπαϊκών αναγκών.

Η γρήγορη ανάπτυξη της Airbus, προκάλεσε πονοκεφάλους στην άλλη όχθη του ωκεανού, ειδικά στη Boeing όπου είχε εδραιωθεί ως η βασική βιομηχανία αεροσκαφών. Δεν είναι τυχαίο ότι στην καθημερινή "λαϊκίζουσα" γλώσσα του κόσμου όλα τα jet αεροσκάφη ονομάζονταν απλά "Boeing". Ο συγκεκριμένος ανταγωνισμός μεταξύ Boeing και Airbus, επέφερε μία σημαντική αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούσαν οι αεροπορικές βιομηχανίες. Στα μέσα της δεκαετίας του '80, οι βιομηχανίες πλέον απευθύνονταν σε μεγάλους πελάτες και ζητούσαν από αυτούς να δώσουν προδιαγραφές για τα νέα μοντέλα α/φων που επρόκειτω να σχεδιαστούν.

Το πρώτο ολοκληρωμένο παράδειγμα μίας τέτοιας συνεργασίας ήταν η παραγωγή του B777, το οποίο ξεκίνησε κυρίως από τις ανάγκες της British Airways, της Singapore Airlines και της Emirates. Κατά το σχεδιασμό του συγκεκριμένου α/φους, η Boeing ήταν σε στενή συνεργασία με τις εν λόγω εταιρίες προκειμένου να παράγει το βέλτιστο προϊόν για τις ανάγκες τους. Πρωτού καν πετάξει το πρωτότυπο, η Boeing ήδη αριθμούσε δεκάδες παραγγελίες, διασφαλίζοντας ρευστό και "οικονομική σταθερότητα".

Γρήγορα φάνηκε πως σε τέτοιο επίπεδο ανταγωνισμού, η Airbus αναγκάστηκε α στραφεί σε παρόμοια τακτική την οποία εφάρμοσε στα μοντέλα Α320 και Α340, δημιουργώντας τα Α318 και Α340-600 αντίστοιχα. Το πιο πρόσφατο Α380 σχεδιάστηκε με παρόμοιο τρόπο καθώς η Airbus επένδυσε πολλά λεφτά κατά τη δεκαετία του '90 προκειμένου να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η σημερινή αγορά τήνει προς την ανάγκη ύπαρξης μεγάλων α/φων μεγάλης χωρητικότητας. Σε αντίστοιχη μελέτη, η Boeing κατέληξε ότι οι αερομεταφορές μέσου βεληνικούς είναι πιο αποδοτικές, και προχώρησε στο σχεδιασμό του Β787.

Το ποια από τις δύο μελέτες αποδειχθεί σωστή, θα φανεί στο μέλλον. Το βασικότερο γεγονός όμως, είναι ότι πλέον οι αεροπορικές βιομηχανίες (με τις Airbus και Boeing στα ηνία) σχεδιάζουν και αναπτύσουν α/φη βάσει αναγκών μεγάλων πελατών και συγκεκριμένων οικονομικών στόχων.
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Kiwi : 26-02-07 στις 09:19
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 26-02-07, 09:30
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Όμορφο άρθρο Κωστή.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που η Boeing δεν προχωράει στην κατασκευή ενός μεγάλου αεροσκάφους διαδόχου του 747. Εκ πείρας ξέρω ότι κάποιες υπερατλαντικές γραμμές έχουν τόσο μεγάλη πληρότητα, που τα A380 μόλις ξεκινήσει η μαζική παραγωγή τους (αμήν και πότε), με το χαμηλό κόστος κατανάλωσης που έχουν, τους μικρούς ρύπους και την άνεση ενός κολοσιαίου αεροσκάφους, θα εξαφανίσουν τα 747 από την αγορά.

Δεν καταλαβαίνω γιατί η Boeing να μη στρέφεται ταυτόχρονα και στις μικρές και στις μεσαίες και στις μεγάλες αποστάσεις.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 26-02-07, 09:40
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Η Boeing έχει ανακοινώσει επίσημα ότι σκοπεύει να αφοσιωθεί στο 787 και ότι αντί για ανταγωνιστή του Α380, θα βελτιώσει το Β747, με κάποια έκδοση Β747-500 πχ. Η τιμή του Α380 είναι αρκετά υψηλή για πολλές εταιρίες επί του παρόντος οπότε η Boeing ίσως στοχεύει σε οικονομικότερη αναπαλαίωση των στόλων 747 διαφόρων εταιριών με το νέο τύπο.

Για το δεύτερο ερώτημά σου, αυτό που φαντάζομαι είναι το εξής. Το όνειρο κάθε αεροπορικής εταιρίας είναι να είχε όσο λιγότερους τύπους α/φων μπορεί στο στόλο της για χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Η Boeing ίσως στοχεύει στη σύγκλιση τύπων. Πχ το 787 θα μπορούσε να αντικαταστήσει το 757, 767 και 737-900. Μία υπόθεση κάνω...
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 26-02-07, 09:43
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Kiwi Εμφάνιση μηνυμάτων
Πχ το 787 θα μπορούσε να αντικαταστήσει το 757, 767 και 737-900. Μία υπόθεση κάνω...
Το Β 737 σε όλες τις εκδόσεις του θα πρέπει να είναι το πιο διαδεδομένο αεροσκάφος στον κόσμο, γι αυτό και τόσο πολλά ατυχήματα με τέτοιου τύπου αεροσκάφος.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 26-02-07, 09:54
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Το Β 737 σε όλες τις εκδόσεις του θα πρέπει να είναι το πιο διαδεδομένο αεροσκάφος στον κόσμο, γι αυτό και τόσο πολλά ατυχήματα με τέτοιου τύπου αεροσκάφος.
Είναι. Και εκτός από την αναλογία τύπου/ατυχημάτων που όπως λες είναι λογικό να υπάρχει, τα ατυχήματα αυτά γίνονται σε παλαιότερους τύπους, όπως το -300 και -400.
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 10:09.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.