Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 23-02-07, 09:06
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Τα συστήματα αξιολόγησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ

Από αυστηρή και «αυτόματη» αξιολόγηση περνούν κάθε τέσσερα χρόνια τα πανεπιστήμια στην Ευρωπαϊκή Ενωση, προκειμένου να εξασφαλίστουν την απαραίτητη χρηματοδότηση από κρατικούς και ιδιωτικούς πόρους, αλλά κυρίως για να προσελκύσουν ικανό αριθμό φοιτητών -απαραίτητο για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή τους.

To σύστημα αξιολόγηση των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε 28 ευρωπαϊκές χώρες περιλαμβάνει δύο στάδια: την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση. Οι σχετικές διαδικασίες επαναλαμβάνονται κάθε τέσσερα χρόνια από την έναρξη της προηγούμενης αξιολόγησης. Η εσωτερική αξιολόγηση διενεργείται με την ευθύνη των ιδρυμάτων από ομάδες μελών της υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκής μονάδας και τη συμμετοχή των φοιτητών ή σπουδαστών, ενώ η εξωτερική αξιολόγηση από επιτροπές ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων εγνωσμένου κύρους.



Η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης, αφού τεθεί υπόψη για τυχόν παρατηρήσεις της υπό αξιολόγηση μονάδας, αποτελεί τη βάση για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων διασφάλισης και βελτίωσης της ποιότητας. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δημοσιοποιούνται, ώστε να καταστούν προσιτά σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) είναι ένας μηχανισμός που αποσκοπεί στη διεύρυνση των επιλογών που έχουν στη διάθεσή τους οι φοιτητές ή σπουδαστές. Η χρήση του οδηγεί στην οργάνωση των ακαδημαϊκών προγραμμάτων των ευρωπαϊκών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης με διαφανή και συγκρίσιμο τρόπο.

Κριτήρια αξιολόγησης

Οι επιτροπές αξιολόγησης είναι υπεύθυνες να διατηρούν την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολογώντας τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με τη διαδικασία του ελέγχου τόσο διοικητικά όσο και οικονομικά. Οι έλεγχοι γίνονται από τα ίδια τα ιδρύματα και από διεθνή επιτροπή. Συνήθως τα μέλη που απαρτίζουν τις επιτροπές αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Γενικά οι επιτροπές ελέγχουν τις έρευνες, τις δημοσιεύσεις, την οικονομική και λογιστική τους κατάσταση. Επίσης, θα πρέπει τα πτυχία να έχουν ξεκάθαρο γνωσιακό αντικείμενο και σε κάποιες χώρες ισχύει ότι σχεδόν το 50% των καθηγητών σε μια σχολή θα πρέπει να έχουν διδακτορικό, πλήρη απασχόληση και δημοσιεύσεις.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι επιτροπές ελέγχου αλλά και τα κράτη δίνουν μεγάλη σημασία στην παραγωγή έρευνας. Συνήθως αυτό αποτελεί και το βασικό κριτήριο για το ποσό χρηματοδότησης. Γενικά, υπάρχει συστηματικός και λεπτομερής έλεγχος σε πολλές υποθέσεις των πανεπιστημίων τόσο σε διοικητικό-οικονομικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Δηλαδή, υπάρχουν κριτήρια για τη διδασκαλία, τα μαθήματα, το όριο φοίτησης, τους καθηγητές κλπ.

Ιστορικό

Η συνθήκη της Μπολόνια υπογράφθηκε το 2001από 29 χώρες την Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Μ. Βρετανία. Γενικά, η συνθήκη αποσκοπεί στη δημιουργία ενός κοινού χώρου ανώτατης εκπαίδευσης μέσα στην Ευρώπη ώστε να αποφευχθούν οι ανομοιομορφίες μεταξύ των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Έτσι οι χώρες αυτές, έκτος από τη Ελλάδα η οποία αντιδρά, έχουν υιοθετήσει παρόμοια χαρακτηριστικά στη θεσμοθέτηση της ανώτατης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα έχουν κοινό σύστημα αξιολόγησης των σπουδών και των πτυχίων (ECTS: European Credit Transfer System), τη δυνατότητα απονομής κοινών πτυχίων και μετάβασης των σπουδαστών από ένα πανεπιστήμιο σε άλλο, τη δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων, την είσοδο του ιδιωτικού τομέα στο κομμάτι της χρηματοδότησης, την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών στη διοίκηση των ιδρυμάτων, την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για ενήλικες κ.α.

Αριθμοί

Οι στατιστικές δείχνουν ότι ο κίνδυνος ανεργίας είναι λιγότερο από μισός για τα πρόσωπα με ανώτατη εκπαίδευση έναντι με εκείνους που έχουν δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ οι μισθοί είναι κατά μέσον όρο σχεδόν δύο φορές πιο υψηλός.

Η συνολική επένδυση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην ΕΕ είναι περίπου 1,1% του ΑΕΠ, το οποίο είναι ίσης αξίας με την Ιαπωνία, αλλά κάτω από τα επίπεδα της Αυστραλία (1,5%), του Καναδά (2,5%), των ΗΠΑ (2,7%), και της Κορέας (2,7%).

Η Δανία, Φινλανδία, Σουηδία είναι οι χώρες που επενδύουν περισσότερο στην εκπαίδευση από όλες τις χώρες της ΕΕ.

Πηγή : www.kathimerini.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 08:55.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.