Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ελεύθερος Χρόνος και Ψυχαγωγία > Οδηγώντας
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 22-03-10, 15:47
Το avatar του χρήστη Morgul
Morgul Ο χρήστης Morgul δεν είναι συνδεδεμένος
Άσωτος διαχειριστής
 

Τελευταία φορά Online: 28-06-18 14:06
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Περί φόρτισης μπαταρίας

Ακολουθεί απορία ημιμαθούς.

Στο αυτοκίνητό μου έχω το συνηθισμένο σετ κροκοδειλάκια, τα οποία τα έχω χρησιμοποιήσει μπόλικες φορές, και για να ξεκινήσω άλλα αυτοκίνητα και για το δικό μου.

Σήμερα το πρωί που φόρτιζα τη μπαταρία μου (αυτή η @#$ πλαφονιέρα του πίσω καθίσματος), μου γεννήθηκε η εξής απορία.

Η λαϊκή σοφία λέει ότι αφού καταφέρεις και ανάψεις το αυτοκίνητο με τους κροκοδείλους, πρέπει να του σηκώσεις στροφές, να το πας βόλτα, και γενικά να το ζορίσεις για ώρα. Όσοι ξέρω πατάνε τρελά γκάζια για να «φορτίσει πιο γρήγορα».

Υποψιάζομαι ότι αυτό, αν ίσχυε κάποτε, δεν ισχύει πλέον. Οι μπαταρίες αυτοκινήτου, απ' όσο ξέρω, θέλουν φόρτιση σε συγκεκριμένη τάση, λίγο πάνω από την ονομαστική (μπαταρίες 12V με 6 κυψέλες των 2V, θέλουν 13.8–14V), και με σταθερό ρεύμα. Αυτό σημαίνει ότι ο φορτιστής της μπαταρίας (η συσκευή μεταξύ γεννήτριας και μπαταρίας) δίνει τα απαραίτητα για την υγιή φόρτιση της μπαταρίας άσχετα από την ταχύτητα του κινητήρα (στροφές), που αλλάζει την τάση που βγάζει η γεννήτρια (δυναμό στα ελληνικά).

Κάνει λοιπόν διαφορά αν η μπαταρία φορτίζει με τη μηχανή στα 1.000 RPM ή με τη μηχανή στα 3.500 RPM;

Υπ'όψην, το αυτοκίνητό μου ανεβάζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα για να καλύψει τις ανάγκες του ηλεκτρικού συστήματος (και του υδραυλικού, κλπ).
__________________
www.bedroomlan.org
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 23-03-10, 01:00
Το avatar του χρήστη Stanley
Stanley Ο χρήστης Stanley δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 29-05-18 22:01
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Morgul Εμφάνιση μηνυμάτων
Ακολουθεί απορία ημιμαθούς.

Η λαϊκή σοφία λέει ότι αφού καταφέρεις και ανάψεις το αυτοκίνητο με τους κροκοδείλους, πρέπει να του σηκώσεις στροφές, να το πας βόλτα, και γενικά να το ζορίσεις για ώρα. Όσοι ξέρω πατάνε τρελά γκάζια για να «φορτίσει πιο γρήγορα».

Κάνει λοιπόν διαφορά αν η μπαταρία φορτίζει με τη μηχανή στα 1.000 RPM ή με τη μηχανή στα 3.500 RPM;
Η μηχανή παράγει αρκετές δεκάδες kW για να κινήσει το αυτοκίνητο, πολύ περισσότερα από αυτά που μπορεί να απορροφήσει η μπαταρία. Ασε το στο ρελαντί και μην αγχώνεσαι. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν πρέπει η μπαταρία να αλλάζεται όταν αποφορτιστεί πλήρως. Σε γενικές γραμμές, αν σε αφήσει στο κρύο, μάλλον ήρθε η ώρα της. Απο τεχνικής απόψεως όμως, δε φαντάζομαι να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος (δε νομίζω οτι χαλάει αν αποφορτιστεί, δηλαδή...).

Φιλικά,
Π.
__________________
Όποιος είναι ικανός να εκλεγεί δε θα έπρεπε να αφήνεται να κυβερνήσει. -- Douglas Adams
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 23-03-10, 08:40
Το avatar του χρήστη varthol
varthol Ο χρήστης varthol δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 08-04-14 18:56
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Ολα Τα τελευταια μοντελα και ολες οι μαρκες..Εχουν εγκαταληψη αυτο που λεγεται.. συμβατικο δυναμο.Ολα εχουν κατι καινουργιο που λεγεται Εναλλακτης για να αντικαταστησουν την παραγωγη ρευματος...Ετσι λοιπων ο Εναλακτης παραγη εναλλασσομενο ρευμα που την συνεχεια το ανωρθωνη...το Συμπερασμα ειναι οτι το καινουργιο συστημα θελη γκαζια για να αυξηση τα ΑMPER/ισχη....στο ρελαντι...Αν πας να δωσης ρευμα σβηνη και το δικο σου...
__________________
Varthol On Line
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 23-03-10, 09:54
Το avatar του χρήστη Morgul
Morgul Ο χρήστης Morgul δεν είναι συνδεδεμένος
Άσωτος διαχειριστής
 

Τελευταία φορά Online: 28-06-18 14:06
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Αρχική Δημοσίευση από Stanley Εμφάνιση μηνυμάτων
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι αν πρέπει η μπαταρία να αλλάζεται όταν αποφορτιστεί πλήρως.
Αυτό ξέρω να το απαντήσω. Αν αποφορτιστεί πέρα από κάποιο σημείο και μείνει εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (εβδομάδες), δεν μπορεί να ξαναφορτιστεί (όπως και οι μπαταρίες λιθίου). Μερικοί φορτιστές χρησιμοποιούν μια τεχνική φόρτισης που μπορεί να τις επαναφέρει, αλλά αυτοί είναι ειδικευμένοι φορτιστές εργαστηρίου, όχι αυτοκινήτου.

Δε θυμάμαι ποιο είναι το ακριβές σημείο, αλλά μπορείς να βρεις διαγράμματα online για διάφορους τύπους μπαταρίας lead-acid.

Η τεκμηρίωση που διαβάζω αυτή την εποχή για LA και SLA μπαταρίες λέει ότι πρέπει να δέχονται ένα πλήρη κύκλο φόρτισης (από καλό φορτιστή) ανά εξάμηνο, αν τις έχεις στο ράφι. Στο αυτοκίνητο είναι οκ, αρκεί να το ξεκινάς πότε πότε.
__________________
www.bedroomlan.org

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Morgul : 23-03-10 στις 10:17
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 23-03-10, 10:15
Το avatar του χρήστη Morgul
Morgul Ο χρήστης Morgul δεν είναι συνδεδεμένος
Άσωτος διαχειριστής
 

Τελευταία φορά Online: 28-06-18 14:06
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Αρχική Δημοσίευση από varthol Εμφάνιση μηνυμάτων
Ολα Τα τελευταια μοντελα και ολες οι μαρκες..Εχουν εγκαταληψη αυτο που λεγεται.. συμβατικο δυναμο.Ολα εχουν κατι καινουργιο που λεγεται Εναλλακτης για να αντικαταστησουν την παραγωγη ρευματος...Ετσι λοιπων ο Εναλακτης παραγη εναλλασσομενο ρευμα που την συνεχεια το ανωρθωνη...το Συμπερασμα ειναι οτι το καινουργιο συστημα θελη γκαζια για να αυξηση τα ΑMPER/ισχη....στο ρελαντι...Αν πας να δωσης ρευμα σβηνη και το δικο σου...
Το έλεγξα και στη Wikipedia, οι εναλλάκτες έχουν ενσωματωμένο ανορθωτή, οπότε βγάζουν σταθερή τάση (V). Το ρεύμα (I) δεν το κρατάνε σταθερό και δεν υπάρχει ειδικός φορτιστής. Θεωρητικά, αν το ηλεκτρικό σύστημα τραβάει πολύ ρεύμα, η τάση στη μπαταρία θα πέσει κάτω από τα 13.8V και η φόρτιση θα σταματήσει. Αλλά στο δικό μου αυτοκίνητο τουλάχιστον, το ECU (aka «εγκέφαλος») ανεβάζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν το ηλεκτρικό σύστημα χρειάζεται επιπλέον ρεύμα.

Μαζί με αυτά που διαβάζω στη Wikipedia, μάλλον επαληθεύεται η υπόθεση μου: η μπαταρία φορτίζεται υπέροχα στο ρελαντί — αν το αυτοκίνητο χρειάζεται ψηλότερες στροφές κινητήρα, θα τις ανεβάσει μόνο του.
__________________
www.bedroomlan.org
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 23-03-10, 11:22
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Morgul Εμφάνιση μηνυμάτων
Μαζί με αυτά που διαβάζω στη Wikipedia, μάλλον επαληθεύεται η υπόθεση μου: η μπαταρία φορτίζεται υπέροχα στο ρελαντί — αν το αυτοκίνητο χρειάζεται ψηλότερες στροφές κινητήρα, θα τις ανεβάσει μόνο του.
Ο Γιώργος αναφέρεται στα παλιά αυτοκίνητα, που ήξερα και εγώ. Δυστυχώς η εξέλιξη έχει αλλάξει τα πράγματα και έχει κάνει το αυτοκίνητο, εξαιρετικά πολύπλοκο.

(Όποιος πει ότι εγώ ήξερα μόνο τα άρματα, διαγράφεται)
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 23-03-10, 12:02
Το avatar του χρήστη varthol
varthol Ο χρήστης varthol δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 08-04-14 18:56
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Oι τελευταιοι εναλλακτες εκτος απο την ανορθωση..εχουν και εκεινο το παλιομοδιτικο...συστημα που το λεγαν αυτοματο διακοπτη..All In One....αν η μπαταρια ειναι αρκετα φορτισμενη το ρευμα παει στην καταναλωση ... αν δεν ειναι φορτωμενη τοτε ο αυτοματος Διακοπτης στελνη το ρευμα στην μπαταρια για φορτιση...Αυτα ολα μεχρι που τα αυτοκινητα απεκτησαν το Computer τους...Μετα τα εχασα......
__________________
Varthol On Line
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης Αξιολογήστε αυτό το θέμα
Αξιολογήστε αυτό το θέμα:

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 17:12.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.