Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Άνθρωπος και Κοινωνία > Αεροπορία
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 18-03-10, 05:19
Το avatar του χρήστη Elrik
Elrik Ο χρήστης Elrik δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 13-02-17 04:38
Φύλο: Άντρας
H γέννηση των checklist στα αεροπλάνα

Στις 30 Οκτωμβρίου 1935, στο Wright Field του Dayton του Οχάιο, η αμερικανική αεροπορία στρατού, διοργάνωσε ένα πτητικό διαγωνισμό μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών αεροσκάφων που ευελπιστούσαν να κατασκευάσουν το επόμενο βομβαρδιστικό νέας γενιάς.

Υποτίθεται οτι ο διαγωνισμός ήταν μια τυπική διαδικασία μιας και αρχικές αξιολογήσεις έδειχναν οτι το Model 299 της Boeing είχε ξεπεράσει σημαντικά τα αντίστοιχα σχέδια των εταιριών Martin και Douglas. Το 299 μπορούσε να μεταφέρει πέντε φορες περισσότερες βόμβες απο ότι είχε ζητήσει ο στρατός και μπορούσε να πετάξει γρηγορότερα και με σχεδόν διπλάσια ακτίνα σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα βομβαρδιστικών. Ένας δημοσιογράφος απο το Seattle όταν πρωτοείδε το αεροπλάνο το χαρακτήρισε σαν "ιπτάμενο φρούριο" και το παρατσούκλι παρέμεινε.

H αξιολόγηση σύμφωνα με τον ιστορικό, Phillip Meilinger, ήταν απλά μια τυπική διαδικασία. O στρατός υπολόγιζε να παραγγείλει τουλάχιστον 65 Model 299.


Ένα μικρό πλήθος στρατιωτικών και εκπροσώπων απο τις εταιρίες παρακολούθησε to Model 299 καθώς αυτό τροχοδρόμησε στο διάδρομο. Ηταν ένα εντυπωσιακό αεροπλάνο, με άνοιγμα φτερών 130 ποδών και τέσσερις κινητήρες, σε αντίθεση με τους δύο που είχαν τα περισσότερα βομβαρδιστικά της εποχής. Το αεροπλάνο επιτάχυνε στο διάδρομο, ανασηκώθηκε ελαφρά και ξεκίνησε την απότομη άνοδο του προς τα 300 πόδια. Στη συνέχεια, παρουσίασε απώλεια στήριξης (stall), ρίχνωντας τη μια πτέρυγα προς το έδαφος και τελικά συνετρίβει με μια εντυπωσιακή έκρηξη. Δύο απο τα πέντε μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου και του πιλότου, ταγματάρχη Ployer.P.Hill σκοτώθηκαν στο ατύχημα.


Η σχετική έρευνα αποκάλυψε οτι δεν υπήρχε καμία μηχανική βλάβη με το αεροπλάνο και το ατύχημα θεωρήθηκε οτι προκλήθηκε εξαιτίας λάθος του πιλότου. Το αεροσκάφος αποδείχτηκε σημαντικά πιο πολύπλοκο απο προηγούμενα μοντέλα, με τον πιλότο να είναι επιφορτισμένος με την λειτουργία τεσσάρων μηχανών, του ανασυρώμενου συστήματος προσγείωσης, των νέων πτερυγιών καμπυλότητας (flaps), των ηλεκτρικών trim tabs, που χρειαζόντουσαν συνεχείς ρυθμίσεις για τη διατήρηση του ελέγχου του α/φους σε διαφορετικές ταχύτητες, καθώς και τις προπέλες μεταβλητής γεωμετρίας οι οποίες ελεγχόταν με υδραυλικά χειριστήρια.

Καθώς ο πιλότος εκτελούσε όλες αυτές τις διαδικασίες, ξέχασε να απελευθερώσει τον νέο μηχανισμό που κλείδωνε το οριζόντιο σταθερό του αεροπλάνου.

Το αεροπλάνο της Boeing, σύμφωνα με μια εφημερίδα της εποχής, ήταν πολύπλοκο για να το πετάξει οποιοσδήποτε άνθρωπος. Η αεροπορία στρατού ανακοίνωσε τελικά οτι ο νικητής του διαγωνισμού ήταν το μικρότερο αεροπλάνο της Douglas. Η Boeing απο την άλλη πλευρά παραλίγο να χρεωκοπήσει.

Ο στρατός όμως παράγγειλε μερικά αεροσκάφη απο την Boeing που θα τα χρησιμοποιούσε σαν πειραματικά αεροσκάφη, καθώς μερικοί επιτελείς ήταν πεπεισμένοι οτι το αεροσκάφος μπορούσε να πετάξει με επιτυχία. Έτσι λοιπόν, μια ομάδα πιλότων άρχισε να μελετά τι μπορούσε να καταφέρει με το συγκεκριμένο α/φος.

Αρχικά σκέφτηκαν οτι θα έπρεπε να εκπαιδεύουν τους πιλότους ακόμα περισσότερο πριν αυτοί πετούσαν το 299. Αυτή η προσέγγιση όμως δεν δικαιολογούσε το λόγο που ο Ployer P.Hill -ένας πολύ έμπειρος κατα τα άλλα πιλότος καθώς και επικεφαλής της μονάδας των πτητικών τέστ του στρατού- είχε συντριβεί. Αντί αυτού λοιπόν, χρησιμοποίησαν μια απλή λύση: Δημιούργησαν μια λίστα, με ελέγχους (check-list) που ο πιλότος έπρεπε να εκτελεί κατα τη διάρκεια της απογείωσης, της πτήσης, της προσγείωσης και της τροχοδρόμησης. Η εφαρμογή της ήταν απλά ένδειξη της προόδου της αεροπορίας.


Στα πρώτα χρόνια των πτήσεων, η απογείωση ενός αεροσκάφους μπορεί να απαιτούσε γερά νεύρα, αλλά δεν ήταν εξαιρετική δύσκολη. Το συγκεκριμένο όμως αεροπλάνο, ήταν εξαιρετικά πολύπλοκο και οι απαιτούμενες διαδικασίες ήταν τόσες πολλές που δεν μπορούσαν να αποτυπωθούν στη μνήμη του πιλότου ασχέτως πόσο έμπειρος ήταν αυτός. Με τη checklist στο χέρι οι πιλότοι πέταξαν το Model 299 για 18 εκατομμύρια μίλια δίχως ένα ατύχημα. Ο στρατός τελικά παράγγειλε σχεδόν 1300 αεροσκάφη τα οποία τα ονόμασε Β-17 Flying Fortress (ιπτάμενο φρούριο). Και επειδή ακριβώς ο έλεγχος του θηριώδους αεροσκάφους ήταν πλέον εφικτός, ο στρατός κέρδισε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο Β'Παγκόσμιο Πόλεμο όταν ξεκίνησε τους βομβαρδισμούς του κατά της ναζιστικής Γερμανίας.

Πηγή
__________________
I do not pretend to know what many ignorant men are sure of.Clarence Darrow

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Elrik : 19-03-10 στις 16:00
Απάντηση με παράθεση
The Following 2 Users Say Thank You to Elrik For This Useful Post:
Archmage (18-03-10), Easty (19-03-10)
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 14:54.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.