Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ελεύθερος Χρόνος και Ψυχαγωγία > Οδηγώντας
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολόγηση: Αξιολόγηση θέματος: 1 Ψήφοι, 4,00 κατά μέσο όρο. Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 26-01-10, 11:42
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Πράσινο αυτοκίνητο made in Greece



Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ελληνικής κατασκευής και μάλιστα βασισμένο σε καινοτόμο ιδέα έλληνα σχεδιαστή μοιάζει σαν σύντομο ανέκδοτο. Και όμως ο Γιώργος Μιχαήλ, βιομηχανικός σχεδιαστής, υποστηρίζει πως μία ελληνική επένδυση βασισμένη στο «νέο πράσινο αυτοκίνητο» δεν είναι ουτοπία.

Και τούτο, γιατί η βιομηχανία παραγωγής αυτοκινήτων αλλάζει ριζικά μορφή και φιλοσοφία. Το αυτοκίνητο με τη συμβατική αρχιτεκτονική από μηχανολογικής πλευράς δίνει αργά αλλά σταθερά τη θέση του σε νέες κατασκευές με σύγχρονα υλικά, τελείως διαφορετικό μηχανολογικό υπόβαθρο και ηπιότερες προς το περιβάλλον μεθόδους παραγωγής.

Ο γεννημένος στη Θεσσαλονίκη Γιώργος Μιχαήλ έκανε τα πρώτα βήματά του στην αυτοκινητοβιομηχανία εργαζόμενος ως στυλίστας στην Carrozzeria Coggiola του Τορίνο. Δεν ακολούθησε τον δρόμο άλλων ελλήνων σχεδιαστών που σπούδασαν στο εξωτερικό, έμειναν και έβαλαν την υπογραφή τους σε καινοτόμα και γνωστά μοντέλα της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία, την Ιταλία, την Αγγλία ή την Ιαπωνία.

Τη διετία 1974-76 κατασκευάζει στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λογαριασμό της EnField (το Ε-8.000) και ένα μεγάλο τζιπ τύπου 4Χ4 στις εγκαταστάσεις του Νεώρειου στη Σύρο. Με την οικονομική στήριξη του Γιάννη Γουλανδρή κατασκευάζονται 140 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αγοράζονται εξ ολοκλήρου από το British Council of Electricity (κάτι σαν τη δική μας ΔΕΗ), ευρεσιτεχνία στην οποία στηρίζονται οι Βρετανοί, για να αναπτύξουν στη συνέχεια τη δική τους ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.

«Στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι με καινοτόμες ιδέες, με ευρεσιτεχνίες και με διαφορετική -πιο ανοικτή- αντίληψη των πραγμάτων», υποστηρίζει ο σχεδιαστής, «μόνο που η ανάπτυξή τους βασίζεται σχεδόν πάντα στη φιλοτιμία ολίγων, με την κρατική πλευρά να συμμετέχει ελάχιστα έως καθόλου».

Ο ίδιος συμμετείχε ως σύμβουλος σχεδιαστής στη βιομηχανία NAMCO, που φτιάχνει το τζιπάκι της Citroen στη Θεσσαλονίκη, το γνωστό Pony. Συνεχίζει αυτή τη φορά με τον Αλέκο Μανιατόπουλο και τη στήριξη του Κώστα Καββαθά για λογαριασμό της MAVA, οργανώνοντας σειρά παραγωγής. Δημιουργείται το Farma, παράγονται 3.500 μονάδες, αλλά το εγχείρημα «πέφτει» στην περίοδο αλλαγής του νόμου περί επαγγελματικών οχημάτων και ξεμένει από… καύσιμο.

Παραμένει ονειροπόλος, υποστηρίζοντας πως η Ελλάδα έπρεπε να εκμεταλλευτεί τη στροφή που γίνεται διεθνώς για παραγωγές φιλικότερες προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, να αξιοποιήσει γραφεία μελετών και καινοτόμους κατασκευαστές, για να αναπτύξει δική της παραγωγή. Ο σχεδιαστής σημειώνει πως «ο γνωστός εδώ και έναν αιώνα πρωταγωνιστής, ο βενζινοκινητήρας-πετρελαιοκινητήρας, θα παίζει όλο και λιγότερο ρόλο. Σταδιακά οι ηλεκτροκινητήρες θα αντικαθιστούν μηχανολογικά και μηχανουργικά πιο πολύπλοκους κινητήρες».


Επανάσταση


Ομως η ριζική αλλαγή θα γίνει στα συστήματα μετάδοσης. «Ενας κεντρικός υπολογιστής θα διαχειρίζεται την παρεχόμενη ενέργεια από τους συσσωρευτές αντί του θερμικού κινητήρα σταθερών στροφών ή από γεννήτρια ενεργειακών κυψελών. Η μετάδοση σε αυτή την περίπτωση γίνεται μέσω καλωδίων και δεν είναι τίποτε περισσότερο από ηλεκτρική ενέργεια που θα μεταφέρεται στους ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται μέσα στους τροχούς». Ο σχεδιαστής σημειώνει πως έτσι καταργούνται κιβώτια ταχυτήτων, άξονες μετάδοσης και δεκάδες γρανάζια, περιορίζοντας τις μεθόδους συμβατικής παραγωγής (χυτήρια, μηχανουργεία) και κατ’ επέκταση τις ρυπογόνες, ενεργοβόρες βιομηχανίες.

Αναμφίβολα τα συμφέροντα διεθνώς είναι τεράστια και η συμβατική αυτοκινητοβιομηχανία θα πάρει μερικά χρόνια, μέχρις ότου χάσει μερίδια από τη «νέα τεχνολογία». Ωστόσο, η αλλαγή έχει δρομολογηθεί και σε αυτή την τάση θα μπορούσε να διεκδικήσει το δικό της μικρό μερίδιο η χώρα μας, σημειώνει ο κ. Μιχαήλ, που θεωρεί εφικτή την κατασκευή ενός μικρού (τύπου Smart) ηλεκτροκίνητου ελληνικού αυτοκινήτου.

πηγη:enet.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην Xenios για αυτό το μήνυμα:
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης Αξιολογήστε αυτό το θέμα
Αξιολογήστε αυτό το θέμα:

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:06.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.