Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Αξιολογήστε το θέμα | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
#2
|
|
||||
Πρώτον, υποθέτεις ότι αυτά τα 200.000 αυτοκίνητα δε θα αντικατασταθούν ποτέ από άλλα. Οι περισσότεροι γνωστοί μου με παλιά αυτοκίνητα σκόπευαν να αντικαταστήσουν παλιά με νεώτερα. Δεύτερον, υποθέτεις ότι τα αυτοκίνητα που θα αντικαταστήσουν αυτά τα 200.000 αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας θα έχουν χαμηλότερους ρύπους. Με τέτοια χρηματικά εναύσματα (από τις αυτοκινητοβιομηχανίες κυρίως), μπορείς να αντικαταστήσεις ένα Citroën 2CV με ένα αυτοκίνητο με 100 φορές περισσότερη ιπποδύναμη, πράγμα που θα αυξήσει τους ρύπους, δε θα τους μειώσει. Πχ η μητέρα μου σκόπευε να αντικαταστήσει το παλιό Starlet της με σαφώς ψηλότερων ρύπων αυτοκίνητο. Δεν υπάρχουν καθαροί και βρώμικοι ρύποι. Ένα 2CV 40ετίας ρυπαίνει λιγότερο από μια BMW 2000 κυβικών. Τρίτον, υποθέτεις ότι οι συμπολίτες μας δε θα εκμεταλλευτούν το μέτρο. Η ιδέα ήταν να απομακρυνθούν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και ρυπαίνουν. Ο πατέρας μου, πχ, σκεφτόταν να επισκευάσει το ρημαγμένο του Citroën CX 2600 (ακίνητο εδώ και 10 χρόνια) προκειμένου να το ανακυκλώσει και να πάρει νέο αυτοκίνητο. Αυτό θα προσέθετε ρύπους και ένα ακόμα αυτοκίνητο. Δε νομίζω ότι είναι ο μόνος που το σκέφτηκε αυτό. Τέταρτον, υποθέτεις ότι θα αντικατασταθούν 200.000 αυτοκίνητα. Δυστυχώς οι κάτοχοι παλιών αυτοκινήτων, σε μια κοινωνία φιγούρας όπως η Ελληνική, τα έχουν επειδή τους είναι τελείως αδύνατο να τα αντικαταστήσουν με νεώτερα, με ή χωρίς διευκολύνσεις, και δε θα εκμεταλλεύονταν το μέτρο παρά τα αυξημένα τέλη (η αύξηση των τελών δεν ήταν αρκετή για να καλύψει ένα δάνειο αγοράς αυτοκινήτου, ακόμα κι αν όλοι κατάφερναν να βγάλουν τέτοιο δάνειο αυτή την εποχή, πράγμα δύσκολο). Καταλαβαίνω τη λογική της κατάργησης, αλλά με ενοχλεί κι εμένα η κατάργηση. Η μόνη διαφορά είναι ότι εσύ κι εγώ δεν έχουμε μπροστά μας όλη την εικόνα του προβλήματος, και γι'αυτό δεν είμαστε υπουργοί. (Δε θέλω να το συζητήσω σε βάθος γιατί ξέρω ότι θα εκφυλιστεί σε μπλε-πράσινη συζήτηση (άλλωστε υπάρχει και μια κάποια πόλωση στο σχολιασμό σου, χε χε), και ξέρεις πόσο αντιτίθεμαι σ' αυτό.)
__________________
www.bedroomlan.org |
#3
|
|
||||
Δεν έχει τόσα λεφτά, 1200 κυβικά έχει. Μην μου λες ότι ένα 1200ρι που καίει απλή βενζίνη (την παλια την super) βγάζει τόσο επικίνδυνους ρύπους όσο ένα θηρίο Wrangler στα 3600 κυβικά. Το θηρίο μπορεί να βγάζει καυσαέρια πολλά, αλλά λόγω του καταλύτη, είναι απείρως πιο επικίνδυνα για την δημόσια υγεία.
Δεν πρόκειται για συζήτηση με μπλέ πράσινη ή άλλη απόχρωση, είναι από τα αιτήματα που είχαν υποβάλει οι οικολογικές οργανώσεις, όπως αυτής της αντικατάστασης των κουφωμάτων, που αποσύρθηκε επίσης.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#4
|
|
||||
Το ότι δε συμβαίνει στο δικό σου άμεσο κύκλο δε σημαίνει ότι δε συμβαίνει ποτέ και σε κανένα.
__________________
www.bedroomlan.org |
#5
|
|
||||
Εγώ στο υποβαθμισμένο κέντρο, μου αρκεί και ένα ποδήλατο
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#6
|
|
||||
Τέλος πάντων, σαφώς δεν έχουμε πλήρη εικόνα, αλλα το πλέον απλό πράγμα που μπορεί να κάνει κάποιος που πλέον δεν μπορεί να αποσύρει είναι να κρατήσει το παλιό (ρυπογόνο) αμάξι.
__________________
may you live in interesting times |
#7
|
|
||||
Γενικεύεις πάλι. Τα στοιχεία μου είναι από ανθρώπους που μένουν από Αθήνα ως (σχεδόν) Κόνιτσα.
Το επιχείρημά μου είναι ότι δεν βελτιώνει υποχρεωτικά το περιβάλλον ένα έναυσμα αγοράς αυτοκινήτου. Ας έδιναν εναύσματα για ποδήλατα τότε! (αλλά ο μέσος Έλληνας έχει το κόμπλεξ να αποδείξει ότι είναι πλούσιος, και τρέμει και τη φύση — κακός συνδυασμός για να κυκλοφορείς με ποδήλατα, ακόμα κι αν δεν υπήρχαν καθόλου αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας). Κι εγώ στο κέντρο της Αθήνας κυκλοφορώ σχεδόν αποκλειστικά με τα πόδια (τον υπόλοιπο χρόνο με συγκοινωνία). Με ή χωρίς δακτύλιο, χώρος για αυτοκίνητα δεν υπάρχει στην Αθήνα. Ο σκοπός είναι να μειωθούν τα αυτοκίνητα, όχι να αντικατασταθούν με νέα.
__________________
www.bedroomlan.org |
#8
|
|
||||
Απόσυρση λογικής...
Tου Μπαμπη Παπαδημητριου Είναι βεβαίως κουραστικό να επαναλαμβάνει κανείς το αυτονόητο για όλες τις (άλλες) δημοκρατίες. Είναι όμως ακριβώς έτσι: όσο καλύτερα έχει προετοιμαστεί μια ρύθμιση τόσο καλύτερη θα είναι, τόσο μεγαλύτερη αποδοχή θα έχει και, τελικά, τόσο μικρότερες πιθανότητες θα υπάρχουν να ρεζιλευτεί το κράτος. Ο, τι ακριβώς δεν συνέβη με την απόσυρση της απόσυρσης. Θα πείτε, το ελληνικό μας κράτος δεν φοβάται να εξευτελιστεί, όταν πρόκειται για κομματικές επιλογές. Ισως. Πλην όμως, οι πολίτες που ενδιαφέρονται και η ζωή τους επηρεάζεται από την ανεπαρκή διοίκηση, οι επιχειρήσεις που αναλόγως του γούστου που κάνουν οι υπουργοί πρέπει να εγγράψουν κέρδη ή ζημίες και, τελικά, όσοι (ακόμη...) παρακολουθούν απέξω όσα συμβαίνουν στη χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας» έχουν πλέον κουραστεί να απογοητεύονται. Βλέποντας να έρχεται η καταιγίδα «νέων ιδεών», είχα σημειώσει ότι η απομάκρυνση από την κυκλοφορία όσων (και είναι πάρα πολλά) παλαιότατων αυτοκινήτων κυκλοφορούν ακόμη αποτελεί στοιχειώδες μέτρο προστασίας του περιβάλλοντος. Η ηγεσία του νέου υπουργείου Περιβάλλοντος δεν συμφωνεί. Δυστυχώς, χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα. Λέει: όσοι καταστρέφουν το «σαραβαλάκι» τους, σπεύδουν να αγοράσουν κουρσάρες με χιλιάδες κυβικά, που, προφανώς, μολύνουν περισσότερο τα πάντα. Λάθος! Μια ματιά στα στοιχεία θα τους είχε πείσει ότι οι περισσότεροι αγοράζουν μικρά ή μεσαία αυτοκίνητα. Το όφελος είναι τεράστιο. Τα νεότερα οχήματα έχουν τη νεότερη τεχνολογία ελέγχου ρύπων, καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και, επιπλέον, είναι ασφαλέστερα, αν και αυτό δεν απασχολεί, προφανώς, κανέναν. Κάποιοι μάλιστα δεν αντικαθιστούν το «σαραβαλάκι», αφού ορθώς η καταργηθείσα με συνοπτικές διαδικασίες απόσυρση διαχώριζε την αμοιβή για το «σπάσιμο» από το κίνητρο στην αγορά αυτοκινήτου νέας αντιρρυπαντικής κατηγορίας. Θα μπορούσε η συμπαθέστατη Τίνα Μπιρμπίλη να ενισχύσει το πρώτο, περιορίζοντας το δεύτερο. Περιμέναμε την υπουργό του (νέου) Περιβάλλοντος να έχει άποψη και πολιτική που θα οδηγήσει εκτός κυκλοφορίας όλα ή σχεδόν όλα τα παλαιάς τεχνολογίας (κινητήρες euro 1 και euro 0). Τουλάχιστον μακριά από τις μεγάλες πόλεις. Οταν ένα στα τρία αυτοκίνητα ανήκει σε αυτήν την κατηγορία, μόνον η απόσυρση μπορεί να αλλάξει την εικόνα. Αν πάλι η υπουργός υποστήριζε την απαγόρευση των παλαιάς και ρυπογόνου τεχνολογίας στην πόλη, θα έλεγα ότι υπάρχει πολιτική. Αν έβαζε αύριο το πρωί διόδια εισόδου στον διευρυμένο δακτύλιο των μεγάλων πόλεων, έστω για τα πολλά κυβικά, και πάλι θα έλεγα ότι έχουν κάποιο σχέδιο. Τα πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας, χωρίς κίνητρο απόσυρσης, χωρίς μέτρα για καθαρότερες πόλεις, χωρίς μείωση των διοδίων στους λίγους καλούς δρόμους, αποκαλύπτουν μια φορομπηχτική πολιτική με περιβαλλοντικό μανδύα. Η πολιτική ηγεσία του επανασυσταθέντος υπουργείου Περιβάλλοντος θα καταλάβει οδυνηρά το λάθος της όταν θα φτάσει σ’ αυτήν ο θυμός των φορολογουμένων που θα πληρώνουν τα πανάκριβα, σε σύγκριση με πέρυσι, τέλη. Μάρτυρας, το σχέδιο προϋπολογισμού του Γιώργου Παπακωνσταντίνου που βλέπει αύξηση εσόδων από τα τέλη κατά 60% πάνω από το 2008! Αν μάλιστα οι υπουργοί είχαν καταλάβει ότι δεν είναι τα κυβικά που ορίζουν τη μόλυνση και αφού η απόσυρση ήταν μέτρο της «δεξιάς», ας είχαν αυξήσει τον φόρο στις βενζίνες. Σε κάθε περίπτωση, δίκαιο και «πράσινο» είναι να πληρώνει εκείνος που μολύνει. Οι νέοι υπουργοί απέσυραν την κοινή λογική και πιάστηκαν... αδιάβαστοι! Καθημερινή
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#9
|
|
||||
Μην συγχεετε τα λιγα και πολλά κυβικά για την μολυνση. Ενα καινουργιο αμαξι με περισσοτερα κυβικά, θα κάψει περισσότερη βενζίνη μεν, αλλά λιγότεροι ρύποι (μονο περισσότερο Co2).
Κλασσικό παράδειγμα ειναι πως ενω σημερα στην Αθηνα κυκλοφορούν διπλάσια ή τριπλα΄σια αμαξια από το 85, η κατασταση του νεφους είναι πολύ καλύτερη, γιατί εχουν αφαιρεθεί αρκετά σαραβαλάκια.
__________________
www.blogs.musicheaven.gr/zefuros |
#10
|
|
||||
Νομίζω απλά θα μπορούσαν να ορίσουν μέγιστα κυβικά (πχ 1900) για τα όποια καινούρια και να τελειώσει εκεί το θέμα.
__________________
may you live in interesting times |
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην Archmage για αυτό το μήνυμα: | ||
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | Αξιολογήστε αυτό το θέμα |
|
|