Associated Press
Η ευρωπαϊκή Airbus προσπαθεί να αντικαταστήσει τις συσκευές καταγραφής των αεροσκαφών της με νέο σύστημα, το οποίο θα μεταδίδει τα δεδομένα μέσω δορυφόρου, ώστε να είναι διαθέσιμα ακόμα και αν τα ίδια τα «μαύρα κουτιά» χαθούν έπειτα από δυστύχημα. Αφορμή η μοιραία πτήση της Air France.
«Για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων στο μέλλον, θα πρέπει να είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να ανακτήσουμε όλα τα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος» είπε στην εφημερίδα Le Parisien ο Τόμας΄Έντερς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Τα επιβατικά αεροπλάνα είναι υποχρεωτικά εξοπλισμένα με δύο συσκευές καταγραφής, μία που αποθηκεύει σημαντικές παραμέτρους της πτήσης και μια που ηχογραφεί τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
Ανάλογη τεχνολογία ασύρματης μετάδοσης χρησιμοποιείται ήδη στα αεροπλάνα νέας γενιάς, τα οποία μεταδίδουν μέσω δορυφόρων δεδομένα που αφορούν τη συντήρηση του αεροσκάφους, έτσι ώστε οι μηχανικοί των αεροδρομίων να είναι έτοιμοι για τις απαιτούμενες εργασίες κατά την άφιξή του.
Όταν η Airbus έθεσε για πρώτη φορά το ζήτημα της μετάδοσης των συνομιλιών στις αρχές Ιουλίου, οι κυβερνήτες διαμαρτυρήθηκαν με το επιχείρημα ότι το νέο σύστημα θα παραβίαζε την ιδιωτική ζωή τους.
Αφορμή για την αναθεώρηση του σημερινού συστήματος ήταν η συντριβή του Airbus A330 της Air France στον Ατλαντικό την 1η Ιουνίου. Τα «μαύρα κουτιά» δεν ήταν δυνατό να ανακτηθούν από το βυθό και κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα πώς σκοτώθηκαν οι 228 επιβαίνοντες.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό