Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Πολιτιστικά > Μουσική
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 29-12-06, 21:31
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Η σόουλ έμεινε ορφανή, έφυγε ο Τζέιμς Μπράουν

Πέθανε ο νονός της σόουλ μουσικής

"Όλοι έχουν ψυχή, ό,τι μουσική και να παίζουν, δεν θα αλλάξω ως το τέλος"
Πέθανε σε ηλικία εβδομήντα τριών ετών ο "νονός" της σόουλ, Τζέιμς Μπράουν. Εισήχθη με πνευμονία στο νοσοκομείο της Ατλάντα και πέθανε λίγες ώρες αργότερα, δήλωσε ο εκπρόσωπός του, Φρανκ Κοπσίδας.

Τα χιτς I Got You (I Feel Good), Papa's Got a Brand New Bag και Living in America έκαναν το Μπράουν διάσημο στην Αμερική και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ο Μπράουν γεννήθηκε το 1933 στη Νότια Καρολίνα. Έγινε μέλος εκκλησιαστικής χορωδίας μετά την απελευθέρωση του από τη φυλακή. Είχε προσπαθήσει να κλέψει ένα αυτοκίνητο και συνελήφθη.

Η πρώτη του επιτυχία ήταν το Please Please Please, αμερικανικό μπλουζ του 1956. Ο Μπράουν χτύπησε 94 πρωτιές στο αμερικανικό Billboard και έγραψε συνολικά τουλάχιστον 800 τραγούδια.

Μόνον δέκα από αυτά κατέκτησαν την πρώτη θέση στη Βρετανία. Ένα από αυτά ήταν το Living in America, από το σάουντρακ της ταινίας Rocky IV.

Δύο χρόνια αργότερα επιστρέφει στη φυλακή, καταδικασμένος για επίθεση κατά αστυνομικού και άρνηση να σταματήσει σε έλεγχο της αστυνομία στο αυτοκίνητο του. Η σύλληψη του έγινε μετά από τρελή καταδίωξη σε αυτοκινητόδρομους της Τζιόρτζια και της Νότιας Καρολίνας, και αφού οι αστυνομικοί έσκασαν τα λάστιχα του αυτοκινήτου του με πυροβολισμούς.

Το 2004 ο Μπράουν υπεβλήθη σε εγχείρηση προστάτη και εμφανίστηκε σε συναυλία οργανωμένη από το BBC στο Λονδίνο.

Εκεί δήλωσε ότι "όλοι έχουν ψυχή είτε ακούν και παίζουν μουσική σόουλ, ροκ ή γκόσπελ. Πρέπει να επιμείνουμε σε αυτό που κάνουμε ότι και να είναι. Δεν πρόκειται να αλλάξω αλλά θα παραμείνω αυτός που είμαι".

Τον περασμένο μήνα ο Τζέιμς Μπράουν συμμετείχε σε τελετή βράβευσης στο Alexandra Palace του Λονδίνου και μπήκε στη λίστα των διασήμων και βραβευμένων της αγγλικής μουσικής σκηνής.

--

Πάει, λοιπόν, και ο Τζέιμς Μπράουν. Διαβάζοντας τις γραμμές της -πιθανότατα προκαταβολικά συντεταγμένης-, νεκρολογίας, το μυαλό μου ταξιδεύει σε αντίστοιχες παρελθούσες στιγμές προσωπικού / καλλιτεχνικού σοκ. Με κινηματογραφική ταχύτητα θυμάμαι την κομμένη μου ανάσα μετά το χαμό του Λένον το '80, του Μπελούσι το '82, του Μάρβιν το '84, του Φρέντι το '91, του Φράνκι το '98, της Χέπμπορν το '03...

Γιατί άραγε, όσο εξοικιωμένοι κι αν είμαστε με το πεπερασμένο της ανθρώπινης φύσης, θεωρούμε αναπάντεχο το χαμό προτύπων με τα οποία τυπικά δεν είχαμε ποτέ βιωματική σχέση; Είναι μόνο το σύνδρομο της "συναισθηματικής μετατόπισης", με την οποία η ψυχολογία ερμηνεύει την εκδήλωση λατρείας του κοινού απέναντι στα είδωλά του; Ή μήπως τελικά η σύνδεσή μας με τους επιφανέστερους εκπροσώπους της τέχνης είναι εξίσου βιωματική με αυτήν που χαρακτηρίζει τις προσωπικές μας σχέσεις;

Το μυαλό παίζει περίεργα παιχνίδια. Σύντομα εγκαταλείπει τις φιλοσοφικές διαστάσεις του στιγμιαίου σοκ και με οδηγεί στα βάθη της μνήμης μου. Ανασύρει εικόνες, αισθήσεις, ατάκες, συζητήσεις. "Say it once and say it loud, I'm black and I'm proud" (σύνθεση που έγινε αντιρατσιστικό σλόγκαν). Δουβλινέζικη σόουλ μπάντα παρακολουθεί άφωνη τη χαρακτηριστική σκηνή του "νονού" που πέφτει στα γόνατα καλυμένος με την κάπα του, οδηγείται τρεκλίζοντας εκτός σκηνής με τρεμουλιαστή φωνή, για να επιστρέψει γεμάτος ενέργεια και ουρλιάζοντας "Please, Please, Please", μπροστά στο παραληρηματικό κοινό (σκηνή από την ταινία του Άλαν Πάρκερ, "The Commitments"). Ο Κώστας με το αστείο μπάγκι τζιν και τις χαζοράπ χορευτικές φιγούρες κάνει καμάκι στην πιτσιρίκα απέναντι υπερηφανευόμενος ότι... "είμαι γκεράπας" (αυθεντική σκηνή από τα μακρινά φοιτητικά μου '80s στο Ηράκλειο Κρήτης). Ωραίες εικόνες, αθώες αναμνήσεις.

"Καλός ήταν, αλλά σα να παρουσίαζε σόου στο Λας Βέγκας",
παρατηρούσε άγγλος συνάδελφος και φίλος, μετά τη συναυλία του ""Say it once and say it loud, I'm black and I'm proud" (σύνθεση που έγινε αντιρατσιστικό σλόγκαν)

Μπράουν στο Λυκαβηττό (μα είναι δυνατόν να έχει περάσει μετά βίας ένα εξάμηνο από το τελευταίο του live στην Αθήνα. Ε, ναι, λοιπόν, το σόου του ήταν όντως υπερβολικά στημένο για τα στάνταρντς μιας συναυλίας φανκ, αλλά διάολε είχες τη συναίσθηση ότι ήσουν παρών στο ξετύλιγμα της ζωντανής ιστορίας της σύγχρονης σόουλ! Γνώριζες ότι πήγαινες να δεις το θρυλικό "νονό της σόουλ", τον "πιο σκληρά εργαζόμενο άνθρωπο της σόου μπίζνες", τον "σόουλ αδελφό Νο. 1", τον "κύριο δυναμίτη". Κι ας ήταν ήδη 73 χρονών...

Τί τα θες, φίλε, δεν είμαστε τυχεροί να έχουμε γεννηθεί στα '50s. Δεν προλάβαμε το μουσικό που ξεσήκωνε το θρυλικό "Apollo Theatre" το 1963, τον άνθρωπο με τις υπερφυσικές δυνάμεις και τα αεικίνητα χορευτικά πόδια στη σκηνή, το συνθέτη που με το "Papa's Got A Brand New Bag" εφηύρε μόνος του το φανκ και έθεσε τις βάσεις του χιπ χοπ, τον ενορχηστρωτή που με το "Sex Machine" προέβλεπε τη γέννηση της ντίσκο πέντε χρόνια πριν απλωθεί ως επιδημία σε όλο τον πλανήτη, τον καλλιτέχνη που χωρίς αυτόν δε θα υπήρχε Prince. Πόσω μάλλον το φτωχόπαιδο από τον ρατσιστικό Νότο που ενστικτωδώς συνδύαζε τη γκόσπελ της εκκλησίας του με τον ήχο της Μοτάουν που συγκινούσε ακόμη και τους συντηρητικούς λευκούς στις αρχές των '60s.

Τετριμμένο, αλλά αληθινό: δε θα ξαναϋπάρξει άλλος σαν τον Τζέιμς. Σαν τους μυθικούς ηθοποιούς του ασπρόμαυρου Χόλιγουντ της δεκαετίας του '40, σαν την παλιοπαρέα από το Μέρσισάιντ, σαν τον ποιητή της φολκ από τη Μινεσότα - οι καλλιτέχνες που αφήνουν ανεξήτιλο το στίγμα τους στην ιστορία του χώρου τους, είναι απόλυτα και αναντίγραφα παράγωγα της εποχής τους. Ο "νονός" έφυγε γνωρίζοντας καλύτερα απ' τον καθένα μας την τεράστια συνεισφορά του στη μουσική των καιρών μας. "Καλά τραγούδια θα υπάρχουν πάντα", έλεγε προ πενταετίας. "Αυτό που θέλω να αφήσω ως κληρονομιά, είναι το άσβεστο πάθος και η υποβάλλουσα αποφασιστικότητα στη σκηνή". Έτσι το ήθελε, έτσι κι έγινε. Ας αρχίσουν τώρα οι νεκρολογίες, τα ατελείωτα αφιερώματα και το εμπορικό ξεζούμισμα της δισκογραφίας. Μέσα στη βουβή πίκρα, το μυαλό μου επιτέλους ξεκαθαρίζει. Όλοι μας είμαστε περαστικοί από αυτό τον κόσμο, αλλά η βελόνα θα πέφτει πάντα στο βινύλλιο κι εγώ θα κραυγάζω με πάθος: I feel good - και θα χορεύω μέχρι αναισθησίας...

Πηγή : Skai.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:38.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.