Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ενημέρωση > Ελλάδα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 26-12-06, 09:38
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Συγκοινωνιακές προτιμήσεις των Αθηναίων

Οι Αθηναίοι προτιμούν τις ράγες!

Και όμως, ένας στους δύο Αθηναίους επιλέγει τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις του. Το μετρό και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος φαίνεται ότι συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στην εκτίμηση του επιβατικού κοινού. Το αργοκίνητο τραμ, αν και βάλλεται πανταχόθεν, διατηρεί τους «πιστούς» επιβάτες του.

Το τραμ μπορεί να κερδίζει στην καθαριότητα, χάνει όμως στην ταχύτητά του.

Αντίθετα, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μετά βίας περνούν τη «βάση». Χάνουν στην καθαριότητα, στη συχνότητα και στη συνέπεια των δρομολογίων, ακόμη και στη συμπεριφορά του προσωπικού.

Αυτά είναι ορισμένα από τα στοιχεία που προέκυψαν από την τελευταία έρευνα που διενήργησε το υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών. Η έρευνα ήταν τηλεφωνική και διενεργήθηκε από την εταιρεία ALCO σε δείγμα 1.200 ατόμων.

Ακριβά τα εισιτήρια

Καταγράφεται το βασικό κριτήριο για το οποίο επιλέγεται ένα συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο για να ταξιδέψει κάποιος από τη μια μεριά της πόλης στην άλλη. Οι πολίτες διατυπώνουν τις ενστάσεις τους ακόμη και για την τιμή των εισιτηρίων και ζητούν μεγαλύτερη... ταχύτητα!

1. Οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου δηλώνουν ότι μετακινούνται κατά μέσο όρο 35 φορές το μήνα, από τις οποίες το 51% με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η ταχύτητα, το αν το μέσο βολεύει σε σχέση με τον τόπο εργασίας, και η άνεση αποτελούν τα βασικά κριτήρια για την επιλογή του μέσου.

2. Το απλό εισιτήριο κυριαρχεί στις επιλογές των επιβατών (64%), έναντι 15% των καρτών απεριορίστων διαδρομών και 12% του ενιαίου εισιτηρίου.

3. Το μετρό αναδεικνύεται ξεκάθαρα ο «νικητής» σ' όλα τα σημεία. Με άριστα το 10 βαθμολογείται με 9.

Η εικόνα του είναι η καλύτερη ανάμεσα στις γυναίκες, στα άτομα από 45 ετών και άνω, στους παντρεμένους με παιδιά και στους έχοντες ανώτερη και ανώτατη μόρφωση.

Το επιλέγουν για την ταχύτητά του, για τη συνέπεια των δρομολογίων αλλά και για την καθαριότητά του.

Η άνεση του ταξιδιού και η δυνατότητα μετεπιβίβασης είναι επιπλέον θετικά. Χτυπούν «καμπανάκι» όμως στην τιμή του εισιτηρίου, που το θεωρούν ακριβό.

4. Ακολουθεί ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος. Οι υπηρεσίες τους βαθμολογούνται από τους Αθηναίους με 7,5. Και στην περίπτωση του ΗΣΑΠ, η ταχύτητα, η ασφάλεια, η συχνότητα των δρομολογίων και η δυνατότητα μετεπιβίβασης κερδίζουν τις εντυπώσεις.

Η εικόνα του μέσου είναι συγκριτικά καλύτερη ανάμεσα στις γυναίκες και τους συνταξιούχους, στους παντρεμένους με παιδιά, στους δημόσιους υπαλλήλους και τους έχοντες ανώτερη μόρφωση, που φαίνεται ότι το προτιμούν ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις τους.

5. Στην τρίτη θέση του πίνακα κατάταξης έρχεται το τραμ. Οι ερωτηθέντες της εταιρείας AICO του έβαλαν 6,8. Κερδίζει στην καθαριότητα, χάνει όμως στην ταχύτητά του.

Οι επιβάτες του ζητούν βολικότερες ώρες διέλευσης και καλύτερη συχνότητα στα δρομολόγια. Οι γυναίκες και τα άτομα άνω των 65 ετών πραγματοποιούν τις περισσότερες μετακινήσεις. Φυσικά, οι περισσότεροι είναι κάτοικοι των νοτιοανατολικών προαστίων.

Χάνουν σε... ταχύτητα

Σημαντική παράμετρος για το τραμ είναι ότι το «ψήφισαν» πιο πολύ μαθητές και φοιτητές. Εχει υψηλούς δείκτες στις νοικοκυρές και σ' εκείνους που έχουν κατώτερη μόρφωση.

6. Τα λεωφορεία βαθμολογούνται λίγο πάνω από την «βάση» με 6,2. Η εικόνα που παρουσιάζουν είναι τουλάχιστον, όπως την χαρακτηρίζουν, μέτρια! Με προβλήματα στη συνέπεια και στη συχνότητα των δρομολογίων.

Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες διαμαρτύρονται για την καθαριότητά τους και ζητούν καλύτερη συμπεριφορά από το προσωπικό της ΕΘΕΛ. Τα λεωφορεία χάνουν επίσης στην ταχύτητα.

Οι γυναίκες εμφανίζονται να έχουν καλύτερη γνώμη. Ακολουθούν οι συνταξιούχοι, αφού παραμένει σχετικά φτηνό μέσο, οι οικογενειάρχες και επιλέγονται συχνά από φτωχούς ανθρώπους με κατώτερη μόρφωση.

7. Στην τελευταία θέση της κλίμακας αξιολόγησης βρίσκονται τα τρόλεϊ της Αθήνας. Ο ΗΛΠΑΠ έχει τη χειρότερη αξιολόγηση. Με τα βίας συγκεντρώνει 6. Οι επιβάτες του το χρησιμοποιούν, αλλά μάλλον από ανάγκη, παρά για την ποιότητα που τους προσφέρει.

Η εικόνα του μέσου είναι συγκριτικά καλύτερη ανάμεσα στις γυναίκες, στα άτομα άνω των 65 ετών, στους παντρεμένους με παιδιά, στις νοικοκυρές και τους έχοντες κατώτερη μόρφωση.

*Ερμηνεύοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο καθηγητής Σίμος Σιμόπουλος, γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, κάνει λόγο για «μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πολιτών στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς», που «προκύπτει και από τη συστηματική βελτίωσή τους».

*Παρ' όλα αυτά, η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των λίγων ευρωπαϊκών χωρών όπου γίνεται τόσο συστηματική χρήση του Ι.Χ. για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Μια ένδειξη πως πρέπει να διανυθεί πολύς ακόμη δρόμος από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Πηγή : Ελευθεροτυπία
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 26-12-06, 10:02
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Εγώ πιστεύω ότι φταίει που το συγκοινωνιακό μας σύστημα είναι φτιαγμένο με κύριους άξονες τους δρόμους Σταδίου Πανεπιστημίου Ακαδημίας κλπ.

Να σας πω ένα απλό παράδειγμα, για να πάω να δω τον αδελφό μου από την Κυψέλη στο Χαλάνδρι, θα πρέπει να χρησιμοποιήσω 4 συγκοινωνίες ή μία και πεζοπορία 4000 μέτρων.

Τυπικά αν το κάνω (ως συνήθως) εκτός ωραρίου εργασίας που τα ΜΜΕ είναι σχετικά αραιά θα χρειαστώ πάνω από μία ώρα να καλύψω την απόσταση μαζί με ένα εισιτήριο του ενός ευρώ (ενιαίο εισιτήριο).

Η διαδρομή μου θα είναι Κυψέλη Βικτόρια (με τρόλεϊ) ΗΣΑΠ Βικτόρια Μοναστηράκι Μετρό Μοναστηράκι Χαλάνδρι Δημοτικό Λεωφορείο Χαλάνδρι Πλατεία Κένεντυ.

Αν είχα τον τρόπο από Κυψέλη να με πάει σε ένα από τους σταθμούς Πανόρμου και μετά, θα χρησιμοποιούσα 2 συγκοινωνίες και θα ήταν πιο εύκολο για μένα.

Στις ώρες αιχμής έχουν βάλει ένα λεωφορείο κάθε μισή ώρα όμως που σε πάει μέχρι την Πανόρμου, όμως η συχνότητα του είναι τόσο μικρή που την καθιστά as;ymforh ακόμα και στις ώρες αιχμής. Αν πυκνώσουν αυτή την συγκοινωνία με mini bus θα έχουν καταφέρει να δώσουν προσβασιμότητα στο μετρό (Αεροδρόμιο και Βορειοανατολικά προάστια) εξαιρετικά σημαντική και αφού η γραμμή πάει μέσω Γαλατσίου καταλαβαίνει κανείς πόσο κόσμο θα εξυπηρετεί. Είναι ένα μικρό παράδειγμα το πόσο καλύτερα μπορούμε να κάνουμε τις συγκοινωνίες μας και ταυτόχρονα είναι καιρός να αποσυμφοθεί το κέντρο.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 26-12-06, 14:57
avel Ο χρήστης avel δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Στέλιο μου, δεν έχεις παρά να περιμένεις και να προσεύχεσαι να γίνει η πορτοκαλί γραμμή μια μέρα πραγματικότητα. Μόνο το μετρό μάς σώζει...

Εκτός αν κάποια μέρα αποφασίσουν να φτιάξουν πια αυτόν τον μητροπολητικό φορέα συγκοινωνιών που θα οργανώσει το σημερινό χάος.
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:06.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.