Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
#2
|
|
||||
Εθνικό απολυτήριο αντί εξετάσεων
Πρόταση 10 σημείων της ΠΟΣΔΕΠ για εισαγωγή στα πανεπιστήμια με θέσπιση κριτηρίων και από τα ΑΕΙ Η απόκτηση εθνικού απολυτηρίου, που θα λαμβάνεται ύστερα από εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο και ύστερα από νέες διαδικασίες πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, θα ανοίγει την πόρτα των πανεπιστημίων για τους υποψήφιους φοιτητές. Αυτός είναι ο κεντρικός άξονας της πρότασης που θα καταθέσει η ΠΟΣΔΕΠ, το συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών, στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την προσεχή Τρίτη. Σημαντικό ρόλο στο νέο σύστημα εισαγωγής θα έχουν και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα θεσπίζοντας κριτήρια εισόδου, όπως συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα. Η τελική πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ περιλαμβάνει 10 σημεία, τα εξής: 1 Θεωρείται απαραίτητη η καθιέρωση ενιαίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η οποία θα περιλαμβάνει τις βαθμίδες από νηπιαγωγείο έως το λύκειο, δηλαδή, στα 13 χρόνια από τα 10 που είναι σήμερα. Αυτό θα έπαιζε, επισημαίνουν, «καθοριστικό ρόλο σε ζητήματα οργανωτικά, αλλά και ουσιαστικά, σχετιζόμενα με τη δομή της διδασκαλίας διαφόρων μαθημάτων». 2 Το λύκειο, όπως και το γυμνάσιο, να μετατραπεί σε σχολείο ολοήμερης λειτουργίας. Η διδασκαλία, η εμπέδωση της γνώσης και η αξιολόγηση να οργανώνονται με νέο τρόπο εντός του σχολικού προγράμματος και να μην μεταφέρονται εκτός σχολείου. 3 Να προσφέρονται υποχρεωτικά και κατ' επιλογήν μαθήματα στο λύκειο στη λογική του International Baccalaureat, για τα οποία πρέπει να εκφράζουν τη γνώμη τους τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Τα μαθήματα του λυκείου να οργανωθούν σε κύκλους και να προσφέρονται σε δύο επίπεδα (προχωρημένα και βασικά). Απαραίτητη η εισαγωγή σε όλες τις τάξεις γυμνασίου και λυκείου, Ζώνης Τέχνης και Πολιτισμού, ενταγμένης στο επίσημο πρόγραμμα και αναγνωριζόμενης ως ισότιμης στη διαδικασία αξιολόγησης. 4 Μείωση του αριθμού των μαθημάτων κατά 40% σε κάθε τάξη. Προτείνεται, δηλαδή, να μην γίνονται περισσότερα από 8-9 μαθήματα. Η ύλη τους να περιοριστεί σημαντικά και να δοθεί περισσότερη έμφαση στην ποιοτική διάσταση της διδακτέας ύλης (για παράδειγμα στην κατανόηση βασικών εννοιών). Αυτό συνεπάγεται και ριζική αλλαγή του προγράμματος. Κανένα μάθημα να μην διδάσκεται λιγότερο από δύο ώρες την εβδομάδα. 5 Να μην καθορίζεται ασφυκτικό αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά επιστημονικές ενότητες σε κάθε μάθημα (όπως κεφάλαια και θέματα) και να τίθενται διδακτικοί στόχοι τους οποίους θα υλοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, χρησιμοποιώντας τις προσφορότερες μεθόδους και με αυξημένη τη δυνατότητα αυτενέργειας. 6 Σημαντικό λόγο στη σύνταξη και διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος κάθε ενότητας πρέπει να έχουν: α) το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, β) οι αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις και γ) τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, με την ισότιμη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων στις ομάδες σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων. 7 Αμεση κατάργηση του ενός σχολικού εγχειριδίου και εισαγωγή του πολλαπλού εναλλακτικού βιβλίου, που θα επιλέγεται από τη σχολική μονάδα, η οποία έχει παράλληλα τη δυνατότητα παραγωγής διδακτικού υλικού με βάση τα αναλυτικά προγράμματα. 8 Η επιτυχής ολοκλήρωση του λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση εθνικού απολυτηρίου έπειτα από εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο με νέα μορφή και νέες διαδικασίες ποιοτικής αξιολόγησης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με προφορικές εξετάσεις, συνθετική εργασία κι άλλες ανάλογες δοκιμασίες. 9 Τα διάφορα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ να καθορίζουν τον τρόπο εισδοχής των νέων φοιτητών. Κάποια από τα τμήματα να μπορούν να απαιτήσουν μόνο εθνικό απολυτήριο και να δέχονται εισακτέους ανάλογα με τον βαθμό του. Αλλα, τα πιο περιζήτητα, να μπορούν να απαιτούν και βαθμολογία των υποψηφίων σε συγκεκριμένα μαθήματα, να θέτουν συντελεστές βαρύτητας γι' αυτά, καθώς και άλλους τρόπους επιλογής που θα τους καθορίσουν τα ίδια τα τμήματα. 10 Η εισαγωγή θα γίνεται αφού ο υποψήφιος καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (βαθμούς μαθημάτων, εθνικό απολυτήριο και βαθμό του, φάκελο εργασιών και φάκελο δραστηριοτήτων) στα τμήματα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ, επιλέγοντας ο ίδιος με βάση τις επιθυμίες του και ιεραρχώντας ανάλογα τις σχολές επιλογής του. ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 14/06/2009 ΥΓ Αλλάξτε σας παρακαλώ τον τίτλο του θέματος σε "Προτάσεις για τη Β'θμια Εκπαίδευση".
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος. |
#3
|
|
||||
Μια χαρά είναι ο τίτλος.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#4
|
|
||||
Οι προτάσεις Μπαμπινιώτη δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, ούτε πρωτότυπο.
Ακουλουθούν τα διεθνή πρότυπα αλλά δυστυχώς μέχρι να εφαρμοστούν... ε, καλά, μπορεί να προλάβω και εγγόνια στο σχολείο, δεν ξέρω! Ας μην είμαστε κι απαισιόδοξοι...
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#5
|
|
||||
Μήπως αρχίζουν οι αλλαγές;
Κάθε Νομός και Ολοήμερο Γυμνάσιο και Πρόγραμμα εγγραμματισμού Παρασκευή, 12 Ιούνιος 2009 Ρεπορτάζ:esos.gr Τη λειτουργία του ολοήμερου Γυμνασίου πιλοτικά κατά τη σχολική χρονιά 2010-11, σε ένα γυμνάσιο ανά νομό ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Σωτήρης Γκλαβάς. Ο κ. Γκλαβάς ανακοίνωσε επίσης την εφαρμογή προγράμματος εγγραμματισμού των μαθητών, στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οπως είπε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Σωτήρης Γκλαβάς ένα ποσοστό τουλάχιστον 10% των μαθητών, μετά το δημοτικό στο γυμνάσιο, έχουν σοβαρές μαθησιακές ελλείψεις στη γλώσσα και τα μαθηματικά.
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος. |
#6
|
|
||||
Παραίτηση Μπαμπινιώτη
Την παραίτησή του υπέβαλε χθες ο καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης αφήνοντας ωστόσο αιχμές κατά τη ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Ο Γ. Μπαμπινιώτης κατείχε τη θέση του προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Δεν έχω πλέον ενεργό ρόλο που να δικαιολογεί τη θέση μου» αναφέρει στην επιστολή παραίτησής του και υπογραμμίζει: «Υπό τις συνθήκες αυτές, δεν μπορώ να συγκαλέσω το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού ο ρόλος του θεωρείται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου ότι έχει περατωθεί, μετά την υποβολή τού πορίσματος στο οποίο κατέληξε ο εθνικός διάλογος». Πηγή: Ημερησία
__________________
Vis Imaginativa |
#7
|
|
||||
Σε καιρούς που κυριαρχεί η κυρά Δραγώνα, σιγά μην δίνουν σημασία, σε καθηγητές σαν τον Μπαμπινιώτη.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#8
|
|
||||
Στα υπόψη, για όσα έχουν ειπωθεί (γραφεί) μέχρι τώρα περί Δραγώνα και αμφισβητούνται ή θεωρούνται υπερβολές.
Μ' ενοχλεί που αυτές οι «υπερβολές», μια-μια, επαληθεύονται...
__________________
VmF Skisters of Mercy © An eye for an eye, will make us all blind... Mahatma Ghandi |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|