Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|
||||
Αλμπερτ Κίνγκ
Ο Άλμπερτ Κινγκ Ήταν όλοι τους παιδιά του: Τζίμι Χέντριξ, Έρικ Κλάπτον, Στίβι Ρέι Βον, Γκάρι Μουρ. Ο τρόπος που χτυπούσε/λύγιζε τις χορδές με τον αντίχειρά του - ποτέ με πένα!-, ο τρόπος που κούρδιζε την κιθάρα, κατέληξαν σχολή. Ο συνδυασμός των έντονων, χαρακτηριστικών φωνητικών με τον ήχο που έβγαζε στα χέρια του η Gibson Flying V - κιθάρα σήμα κατατεθέν του - άλλαξαν την ιστορία του μπλουζ και της ροκ μουσικής. Ο Άλμπερτ Κινγκ έφυγε από τη ζωή στις 21 Δεκεμβρίου του 1992, έχοντας επηρεάσει τρεις γενιές κιθαριστών όπων κανένας άλλος κι έχοντας αφήσει παρακαταθήκη μια σειρά πάντα ολόφρεσκων δίσκων που είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσουν και τους ερχόμενους. Γεννήθηκε ως Άλμπερτ Νέλσον, στην Ινδιανόλα του Μισισιπί, στις 25 Απριλίου του 1923 - πόλη στην οποία πέρασε τα παιδικά του χρόνια και ένας ακόμη "βασιλιάς" των μπλουζ, ο ΜπιΜπι. Στο παρελθόν του Άλμπερτ βρίσκει κανείς όλα τα απαραίτητα συστατικά των μπλουζ: πατέρας ιεροκήρυκας, πολύτεκνη φτωχή οικογένεια, δουλειά στα μπαμπακοχώραφα από τα οκτώ του χρόνια, οπότε πέθανε ο πατέρας του και η οικογένεια - η μητέρα και τα δεκατρία παιδιά- μετακόμισαν στο Άρκανσο. Η μουσική ήταν η παρηγοριά του. Πέρασε από την μονόχορδη ιδιοκατασκευή στην πιο πλούσια του κουτιού πούρων, κι από κει σε μια κανονική κιθάρα, από δεύτερο χέρι. Όμως, ήταν αριστερόχειρας και έπρεπε να παίζει με κιθάρα για δεξιόχειρες - βρήκε τον τρόπο και μαζί βρήκε το τράβηγμα των χορδών που έμελλε να αλλάξει τον ήχο των μπλουζ. Μαθαίνει περισσότερα παρακολουθώντας τους γείτονες Έλμορ Τζέιμς και Χάουλιν Γουλφ, και βγάζει τα προς το ζειν δουλεύοντας ως χειριστής μπουλντόζας. Στα μουσικά πράγματα μπαίνει τη δεκαετία του 1950, με ήχο ηλεκτρικό. Η φυσική του θέση είναι στη σκηνή του Σικάγο και του Σαιν Λούι. Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι και στα ντραμς, ίσως λόγω του φυσικού του όγκου -1,95 ύψος και 120 κιλά. Όμως, τελικά, θα τον κερδίσει η κιθάρα. Τα αριστουργήματά του θα τα γράψει τη δεκαετία του 1960, όταν θα εγκατασταθεί στο Μέμφις και θα αρχίσει να ηχογραφεί για την Stax. Ο δίσκος του Born Under a Bad Sign, του 1967 - στον οποίο μαζεύει και τα προγενέστερα "αδικημένα" του σινγκλ- έχει κερδίσει μόνιμη θέση στα 10 μπλουζ άλμπουμ με την μεγαλύτερη επίδραση στην ιστορία της μουσικής. Σταθμός θεωρείται και το άλμπουμ του Live Wire/Blues Power, του 1968. Ο στιβαρός ήχος του λάιβ δείχνει γιατί οι ζωντανές του εμφανίσεις έχουν μείνει στην ιστορία - κάποιες μάλιστα έχουν περάσει στο χώρο του θρύλου, όπως το λάιβ του 1968 στο Φίλμορ ή εκείνο του 1975 στο Μοντρέ της Ελβετίας. Τα τελευταία του κονσέρτα τα έδωσε το 1990, περιοδεύοντας την Ευρώπη με έναν από τους μεγάλους του θαυμαστές και επιγόνους, το Γκάρι Μουρ. Συνέχισε να παίζει μέχρι τον ξαφνικό του θάνατο, από καρδιακή προσβολή. Παραμένει και μετά θάνατον ένας "μουσικός των μουσικών", ένας κιθαρίστας που διαμόρφωνε και διαμορφώνει τον ήχο των ερχόμενων. Πηγή SKAI.gr
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#2
|
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην pazo για αυτό το μήνυμα: | ||
vpolis (08-02-09) |
#3
|
|
|||
eyxaristo poly
|
#4
|
|
||||
... 4 είναι pazo king!
__________________
http://users.otenet.gr/~mystakid Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη mystakid : 08-02-09 στις 20:37 |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
|
|