Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 08-05-09, 10:50
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Ο δρόμος για το Πανεπιστήμιο περνάει από το Δημοτικό

Η μοίρα των μαθητών είναι γραμμένη στο απολυτήριο του Δημοτικού. Πάνω στο «χαρτί» του πρώτου σχολείου βρέθηκαν σημάδια από την κοινωνική τάξη, το εισόδημα, την οικογενειακή κατάσταση των παιδιών που δεν «καθαρίζουν» ποτέ. Το Γυμνάσιο δεν μπορεί να τα αφαιρέσει και στο Λύκειο είναι πια πολύ αργά.

Αδημοσίευτη έρευνα παρακολούθησε τη μαθητική σταδιοδρομία 1.000 Ελλήνων μαθητών (δεν συμπεριέλαβε αλλοδαπούς) από το πρώτο σκαλί του Δημοτικού μέχρι την κορυφή της σκάλας, το Πανεπιστήμιο.

Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές που αποφοιτούν από το Δημοτικό με βαθμό 9 και 10 εισάγονται στο Πανεπιστήμιο σε ποσοστό 90% και 95% αντίστοιχα.

Για όσους έχουν 8 στο απολυτήριο οι πιθανότητες εισαγωγής είναι ελάχιστες και για όσους έχουν από 7 και κάτω δεν υπάρχει καμία ελπίδα.

«Αυτό σημαίνει ότι στα τρία χρόνια του Γυμνασίου και στα υπόλοιπα τρία του Λυκείου δεν υπήρξε αξιόλογη αντισταθμιστική προσφορά», επισήμανε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Ι. Πυργιωτάκης, ο οποίος αποκάλυψε τα πορίσματα της έρευνας χθες σε διημερίδα με θέμα «Η αναμόρφωση του Λυκείου και η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», που οργάνωσε ο Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Αθηνών.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης ότι το 55% των μαθητών που εγγράφονται στην Α’ Δημοτικού δεν φθάνουν μέχρι το τέλος του Λυκείου, ενώ περίπου 2 στους 10 δεν ολοκληρώνουν καν την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Eυκαιρίες

Κι όλα αυτά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, στην οποία σύμφωνα με τον καθηγητή «οι ευκαιρίες που έχουν τα παιδιά από τα χαμηλότερα κοινωνικο-οικονομικά στρώματα να σπάσουν το φράγμα της εκπαιδευτικής ανισότητας και να ανέλθουν στην κοινωνική διαστρωμάτωση είναι πολύ υψηλές σε σύγκριση με άλλες χώρες».

Οι περισσότεροι ομιλητές της διημερίδας, που είχε σαφή αναφορά στον εθνικό διάλογο για το Λύκειο και το εξεταστικό, συμφώνησαν ότι η μεταρρύθμιση που χρειάζεται το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να επικεντρωθεί σε πολιτικές μείωσης της μαθητικής διαρροής τουλάχιστον στην υποχρεωτική εκπαίδευση και ενίσχυσης περισσότερων μαθητών στην πορεία τους προς τις ανώτερες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

«Δυστυχώς όμως οι πολιτικοί δεν ακούνε τους ειδικούς επιστήμονες», όπως δήλωσε στον ΕΤ ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Μ. Κασσωτάκης.

Ο αγώνας Λύκειο-Φροντιστήριο θα έρχεται πάντα 0-1.

Ο μαγικός ζωμός που κάνει αήττητο το φροντιστήριο είνα ιο κλειστός αριθμός εισακτέων. Το μοναδικό αντίδοτο είναι η ελεύθερη πρόσβαση. Ο καθηγητής Πυργιωτάκης απέδειξε τον παραπάνω ισχυρισμό ανατρέχοντας στην καταγωγή του φροντιστηρίου που γεννήθηκε μαζί με τις πρώτες εισαγωγικές εξετάσεις το 1932 και υπέστη πολλούς μικρούς θανάτους κάθε φορά που καταργούνταν οι εξεταστικοί φραγμοί (από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο). «Στην Ελλάδα καλώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ η στρατηγική του πρώιμου αποκλεισμού (οι Γερμανοί έχουν τοποθετήσει φίλτρα από τη Δ’ Δημοτικού), διότι θα πλήττονταν βαρύτατα τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα».

Η πρόταση του καθηγητή είναι «να ενσωματωθούν στο Λύκειο θετικά στοιχεία του φροντιστηρίου, όπως τα μικρά τμήματα, οι ειδικευμένοι καθηγητές και οι πιο προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές».

Πηγή : e-tipos.com
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 08-05-09, 16:06
Το avatar του χρήστη christi
christi Ο χρήστης christi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-12-17 20:48
Φύλο: Γυναίκα
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο αυτό καθώς κ τα συμπεράσματα της αδημοσίευτης έρευνας.

Μου έκαναν εντύπωση διάφορα σημεία. Για παράδειγμα: " Για όσους έχουν 8 στο απολυτήριο οι πιθανότητες εισαγωγής είναι ελάχιστες και για όσους έχουν από 7 και κάτω δεν υπάρχει καμία ελπίδα. «Αυτό σημαίνει ότι στα τρία χρόνια του Γυμνασίου και στα υπόλοιπα τρία του Λυκείου δεν υπήρξε αξιόλογη αντισταθμιστική προσφορά»... " Είναι λυπηρό να συμβαίνει αυτό και να μην μπορεί το σχολείο να βοηθήσει μαθητές που υπολείπονται έναντι των άριστων. Οι λόγοι πολλοί φαντάζομαι κ έχουν να κάνουν με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικούς, γονείς κτλ.. Τον μαθητή τον αναφέρω τελευταίο καθώς είναι αυτός που δέχεται το αποτέλεσμα των επιδράσεων όλων των παραπάνω, αν και είναι αυτός που αγωνίζεται, αξιολογείται και κρίνεται. Μια επιπλέον παρατήρηση σε αυτό. Είναι πράγματι αριστούχοι οι έχοντες 9 και 10 ή οι βαθμοί δεν είναι αντιπροσωπευτικοί; Οπότε μήπως είναι εξίσου μη αντιπροσωπευτικοί και οι υπόλοιποι βαθμοί;

Άλλο σημείο που θα ήθελα να παρατηρήσω είναι το: "Από την ίδια έρευνα προκύπτει επίσης ότι το 55% των μαθητών που εγγράφονται στην Α’ Δημοτικού δεν φθάνουν μέχρι το τέλος του Λυκείου, ενώ περίπου 2 στους 10 δεν ολοκληρώνουν καν την υποχρεωτική εκπαίδευση. "
Πραγματικά μου φαίνεται πολύ μεγάλο το ποσοστό αυτό! Δηλαδή τα μισά παιδιά εγκατέλειψαν το σχολείο; Σύμφωνα με το δείγμα των 1000 μαθητών οι 200 περίπου σταμάτησαν πριν τελειώσουν το Γυμνάσιο και άλλοι 300 εγκατέλειψαν στο Λύκειο ενώ αποφοίτησαν από το Λύκειο μόλις οι 450; Πραγματικά θα ήθελα να δω τι δείγμα ήταν αυτό το οποίο λήφθηκε υπόψη για την συγκεκριμμένη έρευνα!

Τελευταίο σημείο: "Η πρόταση του καθηγητή είναι «να ενσωματωθούν στο Λύκειο θετικά στοιχεία του φροντιστηρίου, όπως τα μικρά τμήματα, οι ειδικευμένοι καθηγητές και οι πιο προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές»."
Και να συμφωνήσω ότι τα μικρά τμήματα, οι καλές, φιλικές, πιο προσωπικές σχέσεις με τους μαθητές είναι προτιμότερα στοιχεία από τα μεγάλα τμήματα κ την χωρίς επικοινωνία διδασκαλία. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι το πως εννοεί τους ειδικευμένους καθηγητές! Δεν γνωρίζω περιπτώσεις διορισμού μη ειδικευμένων, εκτός κ αν εννοεί και επιπλέον παιδαγωγική κατάρτιση και συνεχιζόμενη επιμόρφωση.


Δεν ξέρω πως τα βλέπετε αυτά ή αν έχετε κ άλλες παρατηρήσεις. Πιστεύω να δημοσιευτεί η ίδια η έρευνα κ η εργασία που έγινε με βάση αυτή για να λυθούν κάποιες απορίες.
__________________
.
Safeline / Saferinternet
γραμμή βοήθειας 210 600 7686
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 08-05-09, 16:17
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από christi Εμφάνιση μηνυμάτων
Μου έκαναν εντύπωση διάφορα σημεία. Για παράδειγμα: [I][B]" Για όσους έχουν 8 στο απολυτήριο οι πιθανότητες εισαγωγής είναι ελάχιστες και για όσους έχουν από 7 και κάτω δεν υπάρχει καμία ελπίδα.
Σίγουρα έτσι ήταν και δυστυχώς εξακολουθεί να είναι.
Ένας μαθητής χωρίς βοήθεια, χωρίς προσπάθεια από το σπίτι του, χωρίς ενδιαφέρον από τους γονείς του, αν μόνος του δεν βρει τον δρομο του στο δημοτικό, δεν θα το βρει στην μέση εκπαίδευση.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 08-05-09, 16:21
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-03-18 00:30
Φύλο: Άντρας
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πώς από τις ορθές αρχικές παρατηρήσεις κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η λύση (; ) είναι η ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια.
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 08:10.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.