Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 03-03-09, 14:58
mhtsos2007
Guest
 

Το «αξιοζήλευτο» φιλανδικό μοντέλο

Το «αξιοζήλευτο» φιλανδικό μοντέλο

Ολημερίς το χτίζουνε το βράδυ γκρεμίζεται…το οικοδόμημα της Παιδείας. Νέος υπουργός Παιδείας και όπως γίνεται, νυν και αεί, εκτοξεύονται υποσχέσεις (ή απειλές) για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αναγέννηση, αναπτέρωση, τα συνήθη δηλαδή, καρυκεύματα της βαρύγδουπης τιποτολογίας. Τόσο δε πείθουν αυτές οι διακηρύξεις, όσο «αι μελαναί εκείναι ως εκ του ψύχους μορφαί των λουομένων, αίτινες διά τρεμόντων χειλέων και συγκρουομένων οδόντων σας βεβαιούσιν ότι η θάλασσα είναι θερμή», όπως θα σχολίαζε με τον υπέροχο καγχασμό του ο Ροΐδης. Κοινός όμως τύπος όλων των…μελανόμορφων αναμορφωτών είναι η μειονεξία τους έναντι αλλότριων εκπαιδευτικών «μοντέλων».

Στην ουρά των επιχειρημάτων τους για την ανάγκη εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, όλοι αυτοί οι τροπαιούχοι του άδειου λόγου, αναμασούν το ξεθυμασμένο, το αερόπλαστο σύνθημα. «Να αντιγράψουμε το φιλανδικό μοντέλο». Και πάλι τα φώτα της Εσπερίας περιμένουμε να μας φωτίσουν, ξανά τα «κούφια καρύδια» θα μας σώσουν. Πρόπερσι, αν θυμάμαι καλά, είχαμε αντικρίσει στο σαχλό αυτό πράμα που λέγεται «γιουροβύζιον», ένα αποκαλυπτικό δείγμα του φιλανδικού μοντέλου. Τέσσερις κακομοίρηδες, μεταμφιεσμένοι σε τέρατα της Αποκαλύψεως, φιλανδικά μοντέλα, ξερνούσαν κάτι βρυχηθμούς και ουρλιαχτά, με τα οποία εκπροσωπούσαν την χώρα – υπόδειγμα. Η Φιλανδία, είναι γνωστό πως είναι η πρώτη σε αυτοκτονίες χώρα. Επιπλέον σαπίζει και θερίζει κυριολεκτικά τους νέους αυτού του κράτους, ο αλκοολισμός. (Κάθε Σαββατοκύριακο γίνονται «λιώμα», όπως χαρακτηριστικά μου είπε άνθρωπος που έζησε για αρκετό χρονικό διάστημα στην Φιλανδία). Να μην μιλήσουμε βέβαια και για το υψηλότατο ποσοστό των λεγομένων σήμερα «μονογονεϊκών» οικογενειών, φαινόμενο που στιγματίζει όλη την «πολιτισμένη» Δύση. Πρωτιές σε αυτοκτονίες, αλκοολισμό και διαζύγια, δεν νομίζω πως είναι δείκτες επιτυχημένης Παιδείας ή αξιομίμητου και αξιοζήλευτου μοντέλου. Και όμως! Επιμένουν οι κήρυκες του τίποτε «πρέπει να αντιγράψουμε το φιλανδικό μοντέλο». Βέβαια κάτι τέτοιοι, όταν μιλούν για Παιδεία, έχουν στα κρανία τους, τρόπους απόκτησης χρημάτων ή διάφορων καταναλωτικών υποπροϊόντων και μάταιης εξουσίας. Πάσχουν βέβαια και από τεχνο-ακράτεια (ας νεολογίσουμε ολίγον). Όνειρό τους να έχει κάθε μαθητής ενώπιόν του έναν υπολογιστή, οπότε, ως διά μαγείας, θα λυθεί το πρόβλημα της Παιδείας. Και οι Φιλανδοί αυτό το μοντέλο ακολουθούν γι’ αυτό μετά το πέρας των σπουδών, οι νέοι τους, «πνίγουν» τον μηδενισμό τους στο ποτό ή «πνίγονται» μ’ ένα κομμάτι σκοινί. Πώς να σκεφτούν οι ξιπασμένοι οψίπλουτοι ότι το μόνο μοντέλο που πρέπει να ξαναγράψουμε - και όχι να αντιγράψουμε - είναι το ελληνικό;

Θυμάμαι, ο Μάνος Χατζιδάκις, ονόμαζε την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια νέα μορφή Τουρκοκρατίας και μακάριζε εαυτόν, διότι δεν θα βίωνε την νέα και ύπουλη σκλαβιά. Λοιπόν. Εφ’ όσον η «ευρωπαϊκή» Τουρκοκρατία μας απειλεί απροκάλυπτα και κινδυνεύουμε να βουλιάξουμε μέσα σ’ αυτήν την βαρβαρότροπη χοάνη, ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουμε ως λαός ιστορικός, είναι να αναστήσουμε την Παιδεία με την οποία παίδευε τα Ελληνόπουλα το εν αιχμαλωσία Γένος μας. Να ξαναγράψουμε το εκπαιδευτικό μοντέλο με το οποίο μόρφωνε τα παιδιά του ο λαός μας την περίοδο της Τουρκοκρατίας. Επειδή κάποιοι «προοδευμένοι» ενδέχεται να παρανοήσουν, εξηγώ. Δεν θα κλείσουμε τα αυτιά μας και τα μάτια μας, σ’ όλα όσα συμβαίνουν στα πεπολιτισμένα έθνη. «Ό,τι καλόν ό,τι χρήσιμον» το υιοθετούμε, η ουσία (η φιλοσοφία) όμως της Παιδείας μας θα εξετάζει, θα «βλέπει τι έχασε, τι έχει, τι τις πρέπει». Έξω «μαυροφόρ’ απελπισιά» και «χειροπιαστό σκοτάδι» και μέσα «στη θολόκτιστη εκκλησιά», τα σχολειά της πατρίδας μας, θα θεριεύουν την «αποσταμένη ελπίδα».

Όσοι ξέρουν λίγα γράμματα, γνωρίζουν πως ο Ελληνισμός σκλαβώθηκε πνευματικά, όταν απελευθερώθηκε από την τουρκική θηριωδία. Έφυγε ο Τούρκος και ήρθαν οι «αναθεματισμένοι Μπαυαρέζοι και οι οπαδοί τους Έλληνες» και από τότε έκατσαν στο σβέρκο μας. (Γι’ αυτό ο Μακρυγιάννης ελεεινολογώντας την λευτεριά που αποκτήσαμε ύστερα από τόσες θυσίες και τόσα αίματα, έγραφε περίλυπος: «Αν μας έλεγε κανένας αυτείνη την λευτεριά οπού θα γευόμαστε, θα περικαλούσαμε τον Θεόν να μας αφήσει εις τους Τούρκους, άλλα τόσα χρόνια, όσο να γνωρίσουν οι άνθρωποι τι θα ειπεί πατρίδα, τι θα ειπεί θρησκεία, τι θα ειπεί φιλοτιμία, αρετή και τιμιότη…»). Για να φτιάξουμε όμως μια Παιδεία ελληνική, που θα βγάζει ανθρώπους που θα «κοιτάζουν το καλό της κοινότητος» (Κολοκοτρώνης), πρέπει να παρθούν δύο ρηξικέλευθες αποφάσεις.

Πρώτον: να επαναπατρισθεί (στην Ευρώπη) όλο το νεοταξικό κηφηναριό των μεγαλοκαθηγητάδων, το οποίο παράγει εκπαιδευτικούς που θαυμάζουν φιλανδικά, σουηδικά και λοιπά μοντέλα, τα οποία αναδίδουν την «τσίκνα» του ψοφιμιού.

Δεύτερον: να σταλούν για ανακύκλωση τα επίσης νεοταξικά σχολικά βιβλία, βιβλία αγραμματοσύνης, βιβλία που διδάσκουν αφιλοπατρία, αγλωσσία και απιστία. Να γραφτούν βιβλία που θα αποπνέουν το άρωμα της Ρωμιοσύνης και την σοφία των αρχαίων προγόνων.

Είναι σίγουρο πως τέτοια μέτρα θα χαρακτηρισθούν από τις συνήθεις προοδευτικές τσιρίδες, φασιστικά, ρατσιστικά, οπισθοδρομικά. Ας σκούζουν. Αυτοί μας έφτασαν ως εδώ και οι μαγαρισμένες ιδέες τους. Για να ορθοποδήσει η Παιδεία μας πρέπει να σμίξει και πάλι με την χαμένη παράδοσή μας, την οποία θα διδάσκουν δάσκαλοι που έχουν τόλμη και αρετή. «Ακόμη δεν καταλαβαίνουμε πως καλό είναι το σχολείο με τους αφοσιωμένους δασκάλους και όχι με τον άριστο κτιριακό κι εποπτικό εξοπλισμό». (Ράμφος).

Άφησα τελευταία την πλέον επαναστατική αλλαγή στο παιδευτικό μας σύστημα. Να καταργηθεί το μονοτονικό και να επανέλθει η ιστορική ορθογραφία. Αμέσως ψηλώνει η Παιδεία μας, η Ελλάδα ξαναστολίζεται με το φυλακισμένο πνεύμα της, εκεί ψηλά στο έψιλον το κεφαλαίο, ανοίγει η αγκαλιά της δασείας. Ίσως είναι ανεδαφικά, ουτοπικά όλα αυτά. Τι να κάνουμε όμως; Καταρρέουμε εν θριάμβω. Φορές φορές μια βαθιά νοσταλγία μας κυριεύει, έτσι, κατά τον τρόπο του καθ’ ημάς Σεφέρη: «Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονότερο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα, που τόσοι σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά, δεν είναι ο τόπος μας, αλλά ένας εφιάλτης, με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία. Να νοσταλγείς τον τόπο σου ζώντας στον τόπο σου, τίποτε δεν είναι πιο πικρό…»

Δημοσιεύτηκε στην εφ. ΓΝΩΜΗ Κιλκίς στις 13/2/2009

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς


http://www.antibaro.gr
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 03-03-09, 15:22
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-03-18 00:30
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από mhtsos2007 Εμφάνιση μηνυμάτων
Η Φιλανδία, είναι γνωστό πως είναι η πρώτη σε αυτοκτονίες χώρα.
Δεν είναι, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τη διάδοση μύθων για δημιουργία εντυπώσεων
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 03-03-09, 15:52
Το avatar του χρήστη Gildor
Gildor Ο χρήστης Gildor δεν είναι συνδεδεμένος
High Elf
 

Τελευταία φορά Online: 08-05-17 14:17
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Archmage Εμφάνιση μηνυμάτων
Δεν είναι, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τη διάδοση μύθων για δημιουργία εντυπώσεων
Για να βαλεις μια χωρα σε μια Χ θεση καποιας στατιστικης, παιζουν διαφορες συνισταμενες ρολο. Μια απο τις συνισταμενες αυτες ειναι τουλαχιστον οι ηλικιες.

Το προβλημα ειναι οτι οταν λεμε απλα οτι "μια χωρα ειναι πρωτη σε αυτοκτονιες", δυστυχως δεν προσδιοριζουμε αυτες τις συνισταμενες.

Μπορει τα στοιχεια σου να μιλανε για συνολικο πληθυσμο (οπου η Φινλανδια δεν ειναι πρωτη), ενω τα στοιχεια του αρθρου να μιλανε για πληθυσμο πχ εφηβων η σπουδαστων (οπου μπορει η Φινλανδια εκει να ειναι πρωτη). Αντιφατικα αποτελεσματα αλλα οχι αλληλοαναιρουμενα.
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις...
Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 03-03-09 στις 16:09
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 03-03-09, 18:17
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-03-18 00:30
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Gildor Εμφάνιση μηνυμάτων
Αντιφατικα αποτελεσματα αλλα οχι αλληλοαναιρουμενα.
Για αυτό και η στατιστική συνήθως "λέει" αυτό που υποστηρίζει ο εκάστοτε συγγραφέας. Να μερικά πράγματα που μπορώ κι εγώ να υποστηρίξω - με νούμερα:
  • Η Φινλανδία δεν έχει το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκτονιών με βάση οποιοδήποτε κριτήριο.
  • Οι αυτοκτονίες στη Φινλανδία μειώθηκαν από το 1980 έως σήμερα κατά 33%, σε αντίθεση με την Ελλάδα, όπου παρέμειναν σταθερές.
  • Οι Φινλανδοί καταναλώνουν 3,2% περισσότερο αλκοόλ κατά κεφαλή από ότι οι Έλληνες.
  • Οι Κύπριοι καταναλώνουν 19% περισσότερο αλκοόλ από ότι οι Φινλανδοί.
  • Η Φινλανδία έχει πάνω από 3,5 φορές μεγαλύτερο ποσοστό διαζυγίων από ότι η Ελλάδα, η οποία έχει μεγαλύτερο ποσοστό από την Αλβανία.
  • Η Ελλάδα έχει πετύχει πολύ "καλύτερα" αποτελέσματα από τη Φινλανδία στην "κακή" γιουροβύζιον.
Όπως βλέπεις με βάση τις αυτοκτονίες, το αλκοόλ, τα διαζύγια και τη γιουροβύζιον ο καθένας μπορεί να βγάλει ότι συμπέρασμα θέλει!

Να τώρα μερικά πιο αντικειμενικά κριτήρια για το επίπεδο της παιδείας:
  • Μέσο μέγεθος τμημάτων και λόγος σπουδαστές:διδάσκοντες.
  • Θέση στην παγκόσμια κατάταξη όπου βρίσκονται τα ελληνικά πανεπιστήμια.
  • Ποσοστό σπουδαστών που αποφοιτούν επιτυχώς στον προβλεπόμενο χρόνο.
  • Ποσοστό σπουδαστών που βρίσκουν δουλειά εντός πχ 1 έτους από την αποφοίτηση.
Αυτά τα κριτήρια δεν τα ακουμπάμε εύκολα. Ίσως γιατί η κινδυνολογία είναι ελκυστική, ίσως διότι "στο γενικά" όλοι μπορούν να βγουν από πάνω αλλά όταν φτάνει ο κόμπος στο χτένι δεν μπορούμε πλέον να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.

Το αν φταίει ο προοδευτισμός ή ο βαθύτατος συντηρητισμός μας είναι μεγάλο θέμα.
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 04-03-09, 12:51
mhtsos2007
Guest
 

Απλά, ανέβασα αυτό το κείμενο, γιατί το φιλανδικό σύστημα για μας τους εκπαιδευτικούς και γενικά για τους ασχολούμενους με την εκπαίδευση, είναι ένα πολυδιαφημιζόμενο σύστημα για να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα......τώρα πως απ΄ όλο αυτό το κείμενο καταλήξαμε να μιλάμε για τις επιτυχίες της Φιλανδίας στη Γιουροβίζιον και άλλα σχετικά ……….είναι άλλο θέμα......

Όσον αφορά τα στοιχεία περί την παιδεία στη Φιλανδία, επειδή έχω ασχοληθεί λίγο εφαρμόζοντας πειραματικά το Φιλανδικό σύστημα διδασκαλίας, που απέχει πολύ από το δικό μας, είναι αποτέλεσμα μιας γενικότερης διαφορετικής κουλτούρας και αντίληψης συνολικά για το τρόπο διακυβέρνησης της χώρας , διοίκησης , εκπαίδευσης κλπ κλπ , έχει δε πολλά θετικά αλλά και ειλικρινά αρκετά αρνητικά….αν δεχτούμε όμως την «φυσική επιλογή» , την «προσαρμοστικότητα» και στη κοινωνία εκτός από την εξέλιξη των ειδών, θα λέγαμε ότι αυτό το σύστημα ταιριάζει στους Φιλανδούς καλύτερα και γιαυτό έχει επικρατήσει μετά από πολλούς πειραματισμούς που έχουν κάνει.

Σηκώνει πολύ κουβέντα και παράθεση στοιχείων με ολιστική θεώρηση…..
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 04-03-09, 14:55
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-03-18 00:30
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από mhtsos2007 Εμφάνιση μηνυμάτων
τώρα πως απ΄ όλο αυτό το κείμενο καταλήξαμε να μιλάμε για τις επιτυχίες της Φιλανδίας στη Γιουροβίζιον και άλλα σχετικά ……….είναι άλλο θέμα......
Είναι πολύ σχετικό, διότι (και) αυτό φέρνει ως επιχείρημα ο συγγραφέας του αρχικού άρθρου. Προφανώς το επισήμανα για να δείξω ότι η αρχική αναφορά στη γιουροβύζιον ήταν εκτός θέματος παιδείας, όπως επίσης και τα περί διαζυγίων και αλκοολισμού έτσι όπως τα παρουσίαζε.

Με άλλα λόγια, θεωρώ ότι καλώς θίγεις τα περί Φινλανδικού μοντέλου, αλλά το αρχικό κείμενο δεν τα παρουσιάζει με συνεπή και αξιόπιστο τρόπο (=κινδυνολογία αντί επιχειρήματα).
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 04-03-09, 15:16
mhtsos2007
Guest
 

http://blog.edu.gr/archives/tag/finland

..............Τέλος, δυο προσωπικές σκέψεις από τη μελέτη του εκπαιδευτικού συστήματος της Φιλανδίας και την επικοινωνία με Φιλανδούς συναδέλφους είναι πως ούτε στη Φιλανδία είναι όλα ανθηρά ούτε στην Ελλάδα είναι όλα απογοητευτικά. Και ότι αυτό που μπορούμε και πρέπει να κάνουμε είναι πατώντας στέρεα στις δικές μας υγιείς εκπαιδευτικές αξίες και παράδοση να αξιοποιήσουμε επιλεκτικά στοιχεία και πρακτικές από άλλες χώρες.........
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην για αυτό το μήνυμα:
Archmage (04-03-09)
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 06:08.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.