Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 25-01-09, 23:46
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία, 23 Ιανουαρίου 2008

Κ. Καραμανλής: "Κοινή συμφωνία για την Παιδεία"

Την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου, υπό την ευθύνη των πολιτικών αρχηγών, και από μηδενική βάση, με στόχο την αναμόρφωση του Λυκείου και την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ζήτησε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη προσδιορισμού της έννοιας του πανεπιστημιακού ασύλου. Τοποθετούμενος στο πλαίσιο της προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης με θέμα την Παιδεία, ο κ. Καραμανλής είπε ότι οι αλλαγές στο Λύκειο και στο εξεταστικό αποτελούν μια καίριας σημασίας μεταρρύθμιση για την οποία "θέλουμε να προέλθει μέσα από κοινή συμφωνία" κομμάτων, φορέων και κοινωνίας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής πρότεινε "να αναλάβουμε όλοι, σήμερα ει δυνατόν, συγκεκριμένη δέσμευση απέναντι στα παιδιά και σε κάθε ελληνική οικογένεια: Προτείνω να αναλάβουμε την ευθύνη του διαλόγου, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. Να ορίσουμε ο καθένας ένα συνάδελφο βουλευτή και να συγκροτήσουμε για το σκοπό αυτό μια Πολιτική Επιτροπή υψηλού επιπέδου, τα μέλη της οποίας να είναι σε διαρκή αμφίδρομη επικοινωνία με τον υπουργό Παιδείας. Να μεταφέρουν τις ιδέες και τις προτάσεις των κομμάτων τους, αλλά και να πληροφορούν τα κόμματά τους για την εξέλιξη του διαλόγου".

Όπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, η επεξεργασία συγκεκριμένων προτάσεων τόσο για το Νέο Λύκειο, όσο και για το νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα γίνει μέσα από τη λειτουργία του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου, όπως αυτό προβλέπεται από το Π.Δ. 127 του 2003. Ιδίως μάλιστα από το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που λειτουργεί στο πλαίσιο, αλλά και σε αμφίδρομη σχέση με το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας. Σύμφωνα με την πρόταση του πρωθυπουργού ειδική ομάδα θα μελετήσει τα πιο ενδιαφέροντα συστήματα σε διεθνές επίπεδο και θα υποβάλει τόσο στο Συμβούλιο, όσο και την Πολιτική Επιτροπή σχετική έκθεση, ενώ, μια ομάδα εργασίας θα αντλήσει -αξιοποιώντας και το διαδίκτυο- τις απόψεις ολόκληρης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ολόκληρης της κοινωνίας.

Ο κ. Καραμανλής, πρόσθεσε, ότι η ΝΔ προσέρχεται στο διάλογο και με δικές της προτάσεις, ορίζοντας βουλευτή εκπρόσωπό της, τόσο στην πενταμελή Πολιτική Επιτροπή, όσο και στο Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Επιδίωξή μας, είπε ο πρωθυπουργός, είναι ένα σύστημα που ελευθερώνει τα παιδιά από τη μεγάλη πίεση που δέχονται στη διάρκεια του Λυκείου, που απαλλάσσει την ελληνική οικογένεια από τα τεράστια βάρη της Παραπαιδείας, που είναι απαλλαγμένο από τις νοοτροπίες της αποστήθισης και που μαθαίνει το μαθητή "πώς να μαθαίνει".

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι ήρθε στη συζήτηση όχι για να ανακοινώσει μια κυβερνητική επιλογή αλλά "με την αγωνία και την έγνοια να διαμορφώσουμε μαζί το δρόμο που θα ακολουθούν υπουργοί και κυβερνήσεις, το δρόμο που θα ακολουθούν τα παιδιά στα επόμενα 20 χρόνια: Ο διάλογος αρχίζει από μηδενική βάση. Δεν έχουμε λόγο να προκαταλάβουμε κανέναν. Δεν ζητούμε από κανέναν να επικυρώσει προειλημμένες αποφάσεις. Θέλουμε -να το πω έτσι- μεταρρύθμιση όλων των κομμάτων, όλης της Βουλής, όλων μας. Θέλουμε ισότιμη συμμετοχή όλων, με καλή πίστη και σεβασμό σε όλες τις απόψεις. Θέλουμε αποφάσεις εθνικές. Ο διάλογος να είναι ουσιαστικός και για την πρόοδό του να ενημερώνεται τακτικά η Εθνική Αντιπροσωπεία. Δεσμεύομαι για το σκοπό αυτό, να πραγματοποιήσουμε νέα προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση, το αργότερο σε τέσσερις μήνες από τώρα".

Κεντρικό σημείο στην ομιλία του κ. Καραμανλή αποτέλεσε το θέμα της προστασίας του Πανεπιστημιακού Ασύλου που "παραβιάζεται βάναυσα" από στοιχεία ξένα προς τα Ιδρύματα, τα οποία -όπως είπε- εκμεταλλεύονται τις ειρηνικές κινητοποιήσεις, απαγορεύουν τη διακίνηση οποιασδήποτε άλλης άποψης, στρέφονται βίαια και αυταρχικά εναντίον της ελευθερίας φοιτητών και διδασκόντων και επιδίδονται σε καταστροφές. Ο πρωθυπουργός είπε ότι όλα αυτά πλήττουν τη λειτουργία και το κύρος του Δημόσιου Πανεπιστημίου και υπαγορεύουν στις πολιτικές δυνάμεις την υποχρέωση "να στηρίξουμε τα Πρυτανικά Συμβούλια και τα Συμβούλια των ΤΕΙ, έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις αρμοδιότητες που τους παρέχει ο Νόμος". Όπως επισήμανε, "είναι ανάγκη να ξέρουμε όλοι τι ακριβώς εννοούμε ως Πανεπιστημιακό Άσυλο και τι ακριβώς προστατεύει. Σε καμιά περίπτωση πάντως το Πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος για τον οποίο κανένας δεν ευθύνεται. Δεν είναι χώρος καταφύγιο και ορμητήριο βίας".

Εξάλλου, κάλεσε όλες τις πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν και απέναντι σε φαινόμενα βιαιοτήτων, καταστροφών και καταλήψεων στη Μέση Εκπαίδευση: "Χρειάζεται να πάρουμε όλοι ξεκάθαρη θέση. Θέση για ανοιχτά σχολεία. Θέση για ανεμπόδιστη πρόσβαση κάθε φοιτητή, κάθε σπουδαστή, κάθε μαθητή, στο μάθημά του. Θέση σε τελική ανάλυση σεβασμού στη Δημοκρατία. Η βία δεν πάει άλλο. Να το πούμε καθαρά. Να το πούμε όλοι. Με μια φωνή. Να καταδικάσουμε και να απομονώσουμε από κοινού κάθε μορφή βίας και κάθε εκφραστή της".

Όσο για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, ο κ. Καραμανλής μίλησε για τις δυσκολίες εξαιτίας του "τεράστιου δημόσιου χρέους: Ξέρουμε όλοι ότι τα περιθώρια παρεμβάσεων περιορίζονται ασφυκτικά, καθώς το δημόσιο έλλειμμα -παρά το σοβαρό περιορισμό του- παραμένει σε υψηλά επίπεδα είπε ο κ. Καραμανλής που επανέλαβε ότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ο αγροτικός κόσμος, ο τουρισμός κα, διαβεβαιώνοντας εκ νέου ότι "εξαντλούμε κάθε περιθώριο για τη στήριξη των αγροτών μας".

Τέλος, είπε ότι κάθε πολιτική δύναμη και φορέας μπορεί να κάνει -όπως κάνουμε κι εμείς- τη δική του αυτοκριτική, ωστόσο πρέπει να ανατραπεί η πεποίθηση των πολιτών ότι οι κομματικές σκοπιμότητες υπονόμευσαν την αναζήτηση εθνικής στρατηγικής: "Αυτή είναι, για όλους μας η κοινή πρόκληση. Να δώσουμε μαζί στο εκπαιδευτικό σύστημα νέα δυναμική και κύρος [..] Και στα ζητήματα αυτά οφείλουμε να αναζητήσουμε ει δυνατόν κοινή πορεία όλες οι πολιτικές δυνάμεις [..] Και περιθώρια υπεκφυγής δεν υπάρχουν για κανέναν. Ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Εμείς αναλαμβάνουμε στο ακέραιο τις δικές μας. Και τώρα και για το μέλλον" είπε ο κ. Καραμανλής.

Κατά τη δευτερολογία του, ο πρωθυπουργός ζήτησε από την αντιπολίτευση καθαρή τοποθέτηση και θετική απάντηση στην πρότασή του για διάλογο στην Παιδεία, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι "δεν είναι ώρα για προφάσεις,αλλά για αποφάσεις».

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, φαίνεται ότι ορισμένες πλευρές βάζουν προϋποθέσεις στο διάλογο και ζητούν την κατάθεση συγκεκριμένης πρότασης, όταν οι ίδιες δυνάμεις ζητούσαν στο παρελθόν διάλογο από την αρχή.

«Ξεκινούμε το διάλογο από μηδενική βάση και αυτό είναι έμπρακτη απόδειξη της βούλησης μας για ουσιαστικό διάλογο», δήλωσε ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι η συζήτηση για την αλλαγή του εξεταστικού και την αναμόρφωση του Λυκείου «μόνο όφελος για όλους μπορεί να έχει».

Το ζήτημα δεν είναι ποιος έχει έτοιμο σχέδιο, είπε ο κ. Καραμανλής. «Σε ό,τι μας αφορά, δεν ζητούμε συμμετοχή για επικύρωση προειλημμένων αποφάσεων. Δεν πάμε να επιβάλουμε κάτι προαποφασισμένο, ούτε να προκαταλάβουμε κανέναν», σημείωσε ο κ.Καραμανλής, διαβεβαιώνοντας ότι «πρώτη έγνοια μας είναι η επιτυχία του διαλόγου», ενώ μένει να διακριβωθεί «εάν η αντιπολίτευση αναζητά προσχήματα αποχής».

Για τα Εργαστήρια Ελεύθερων Σπουδών είπε ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να καλύψει τις κοινοτικές υποχρεώσεις της χώρας και να βάλει τάξη. «Ό,τι καλύτερο υπάρχει, αν υπάρχει, να γίνει. Το συζητάμε. Δεν είναι όμως ώρα για δογματισμούς. Έχουμε υποχρέωση για να βρούμε λύσεις», είπε ο κ. Καραμανλής.

Απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και στο ερώτημά του εάν η ΝΔ θα συμμετείχε σε διάλογο που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Καραμανλής είπε ότι «δεν μπορεί η Παιδεία να περιμένει εάν και πότε θα γίνετε οψέποτε κυβέρνηση. Εμείς δεν προτείναμε δικό μας διάλογο. Ο διάλογος δεν είναι δικός μας ή δικός σας. Προτείνουμε διάλογο όλων των πολιτικών δυνάμεων, όλης της Βουλής, της πανεπιστημιακής κοινότητας, όλης της κοινωνίας, σε τελική ανάλυση».

Όσο για τα χρονίζοντας ζητήματα που έθεσε ο κ. Γ. Παπανδρέου, ο πρωθυπουργός αναρωτήθηκε:

«Μα πότε τα διαπιστώσατε; Υπήρξατε δυο φορές υπουργός Παιδείας. Δεν τα είχατε δει ποτέ; Τώρα τα ανακαλύψατε;».

Χαρακτήρισε, ωστόσο, θετικά σημεία στην ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, όπως τη θέση για το άσυλο, με την οποία «δεν απέχουν οι απόψεις μας», ενώ συμφώνησε με τη θέση του κ. Παπανδρέου για την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη.

Για την αύξηση των δαπανών στο 5%, υπενθύμισε ότι εξαγγέλθηκε, «όταν ισχυρίζονταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ ότι κατάρτιζαν πλεονασματικούς προϋπολογισμούς: Βρεθήκαμε σε έλλειμμα που έφτανε, το 2004, στο 7,5% του ΑΕΠ. Σήμερα είμαστε μπροστά σε νέα οικονομική κρίση, που επιβάλει νέους αυτοπεριορισμούς», είπε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε: «Οι ανάγκες της οικονομίας είναι τεράστιες, τα περιθώρια είναι αυστηρά, παρ' όλα αυτά ο αρχικός προγραμματισμός δεν εγκαταλείπεται».

Για τη στάση της αντιπολίτευσης στο θέμα του ασύλου είπε ότι «διαστρεβλώσεις, υποσημειώσεις και αστερίσκοι σε εγκληματικές ενέργειες δεν νοούνται. Οφείλουμε να καταδικάζουμε χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές. Η βία δεν λύνει. Δημιουργεί προβλήματα. Δεν πάει άλλο. Η υποκρισία πρέπει να τελειώνει".

Τέλος, στην αναφορά του κ. Γ. Παπανδρέου για προσπάθειες διαλόγου στο παρελθόν είπε ότι «το παρελθόν δεν είναι καλός οδηγός. Το ζήτημα είναι να συμφωνήσουμε σε βασικές αρχές, τουλάχιστον».

Ομιλία του υπουργού Παιδείας

Ο υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος κάλεσε όλα τα κόμματα και την εκπαιδευτική κοινότητα να συνεισφέρουν στον διάλογο για την παιδεία, επανέλαβε ότι θα γίνει από μηδενική βάση, τόνισε ότι δεν θα αφήσει να κατρακυλήσει σε μια ακατάσχετη εκλογολογία και παραδέχτηκε ότι τα προβλήματα που πρέπει βρουν λύση είναι πολλά.

«Όλοι συνομολογούμε, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η ευθύνη για την παιδεία είναι συνολική. Όλοι μας έχουμε ευθύνες, γιατί όλοι μαζί τα προηγούμενα χρόνια επιτρέψαμε να επικρατήσει ο λαϊκισμός στην παιδεία, να γίνει εργαστήρι πειραματισμών και να κατρακυλήσουμε μαζί σε μια στείρα αντιπαράθεση», τόνισε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

Ταυτόχρονα, ο υπουργός Παιδείας απαντώντας στον Γ. Παπανδρέου και τις επικρίσεις του σχετικά με προσχηματικό προεκλογικό διάλογο της κυβέρνησης επεσήμανε:

"Πρέπει να πω ξεκάθαρα ότι ούτε έχω λάβει καμία εντολή ούτε έχω πρόθεση να συμπεριφερθώ προεκλογικά και δεν θα αφήσω το διάλογο να κατρακυλήσει σε μια ακατάσχετη εκλογολογία".

«Είμαστε ανοιχτοί να ακούσουμε όλες τις απόψεις. Διάβασα το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ και είδα ότι υπάρχουν προτάσεις που μπορούμε να συζητήσουμε», υπογράμμισε.

Κλείνοντας, ο κ.Σπηλιωτόπουλος επανέλαβε ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να αιφνιδιάσει κανένα και να χρησιμοποιήσει τον διάλογο για μικροκομματικά παιχνίδια, γιατί, όπως είπε, οι αλλαγές δεν θα αφορούν ούτε το 2009 ούτε το 2010, αλλά το μέλλον των νέων.

«Ζητώ τη συνεισφορά όλων και των βουλευτών, αλλά και κυρίως των συγκροτημένων πολιτικών δυνάμεων», κατέληξε.



Ομιλία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ομιλία του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλου, στο πλαίσιο της Προημερησίας Διατάξεως Συζήτησης στην Βουλή για την Παιδεία:


Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αισθάνομαι την υποχρέωση να ξεκινήσω με δύο αυτονόητα. Πρώτον, ότι στην αίθουσα αυτή όλοι σεβόμαστε την αντιπαράθεση, ακόμα και για το ευαίσθητο ζήτημα της παιδείας, όταν αφετηρία αυτής της αντιπαράθεσης είναι κυρίως η σπουδή για το μέλλον, για μια καλύτερη παιδεία.

Και δεύτερον, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε σε καμία περίπτωση, τις προσπάθειες που έχουν γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια και απ’ της κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και απ’ της κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και ιδιαίτερα σε ό,τι με αφορά απ’ τους δύο προκατόχους μου και από την Υπουργό την κα Μαριέττα Γιαννάκου και από τον κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη.

Όμως αυτό δε σημαίνει ότι η παιδεία δε βρίσκεται σε διαρκή μεταρρύθμιση. Αυτό δε σημαίνει ότι η παιδεία δεν πρέπει να κινείται ανάλογα με την κοινωνική εξέλιξη. Και φυσικά όλοι σε αυτή την αίθουσα μέσα σε αυτά που ειπώθηκαν εμμέσως πλην σαφώς συνομολογούμε ότι η ευθύνη για την παιδεία είναι συλλογική.

Και για να είμαστε ακόμα πιο ειλικρινείς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα πρέπει να συνομολογήσουμε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε κρίση. Και βρίσκεται σε κρίση κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί αδυνατεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και βέβαια γιατί με ευθύνες όλων μας και επισημαίνω τη λέξη «όλων μας», δυστυχώς υποφέρει απ’ τις ιδεοληψίες του παρελθόντος.

Βέβαια δε θα ήθελα να δραματοποιήσω την κατάσταση, απλώς προσπαθώ να προσεγγίσω όσο το δυνατόν πιο μετρημένα την υπόθεση της παιδείας και όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά. Και βέβαια σε αυτό εδώ το σημείο θα πρέπει να δεχθώ ότι όλοι μας, έχουμε ευθύνες. Και έχουμε ευθύνες όλοι μας γιατί όλες και όλοι μαζί τα προηγούμενα χρόνια επιτρέψαμε να κυριαρχήσει ο λαϊκισμός στο χώρο της παιδείας.

Όλοι μαζί δυστυχώς επιτρέψαμε να γίνει η παιδεία εργαστήρι κομματικών πειραματισμών και κυρίως όλες και όλοι μαζί αφήσαμε δυστυχώς την παιδεία να κατρακυλήσει σε ένα πεδίο στείρας κομματικής αντιπαράθεσης. Παράλληλα, ο χώρος της παιδείας γνώριζε πολλές αλλαγές και πολλές μεταρρυθμίσεις.

Όμως, στην παιδεία αυτό δεν πρέπει να μας φοβίζει και δεν πρέπει να μας φοβίζει γιατί είναι ανάγκη στην παιδεία να υπάρχει μια διαρκής μεταρρύθμιση. Είναι ανάγκη δυστυχώς για όλους μας να αλλάζουμε τα πράγματα στην παιδεία για να μπορεί να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, να συναντά την κοινωνική εξέλιξη. Και αυτό κατά τη δική μου εκτίμηση θα πρέπει να είναι ο στόχος όλων μας.

Και κυρίως αυτό που καλούμαστε να αναδείξουμε είναι την παιδεία ως πρωταρχικό μοχλό, ως βασική προτεραιότητα οικονομικής ανάπτυξης. Γιατί κυρίες και κύριοι το είπαν και οι προλαλήσαντες, θα το πω έστω και εκ του περισσού και εγώ, η παιδεία είναι δείκτης πολιτισμού, γιατί η εκπαίδευση είναι αυτή που καθορίζει τόσο το πολιτισμικό δείκτη της κάθε χώρας, των πολιτών της κάθε χώρας, αλλά παράλληλα η παιδεία είναι αυτή και το εκπαιδευτικό σύστημα, που καθορίζουν τις επιδόσεις όλων μας, τόσο σε επίπεδο κοινωνίας, όσο και σε επίπεδο οικονομίας.

Έτσι, είναι λογικό σε αυτή την αίθουσα να αγωνιούμε για μια καλύτερη παιδεία. Είναι λογικό όλοι να αναζητούμε την ποιότητα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και αυτό κατά τη δική μου εκτίμηση είναι πάρα πολύ θετικό. Όπως είναι πολύ θετικό ότι οι προκαταλήψεις του χθες φαίνεται ότι σιγά-σιγά μπαίνουν στο περιθώριο και φαίνεται ότι όλοι ακούμε ως πολιτικές δυνάμεις μία κοινωνία η οποία ζητά από εμάς λύσεις οικουμενικές, λύσεις οι οποίες προέρχονται σαφώς από δημοκρατικές διαδικασίες.

Και φυσικά είναι οι διαδικασίες εκείνες οι δημοκρατικές που μπορούν να εγγυηθούν την εκπόνηση ενός εθνικού σχεδίου για την παιδεία. Και ένα εθνικό σχέδιο για την παιδεία μπορεί να έχει και αξιοπιστία και ορίζοντα εφαρμογής. Και έχει αξιοπιστία και ορίζοντα εφαρμογής όταν ξεπερνά το στενό ορίζοντα της τετραετίας και ξεπερνά τις όποιες σκοπιμότητες της όποιας κυβέρνησης.

Γι’ αυτό ήθελα απαντώντας και στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ξεκάθαρα να πω σε αυτή την αίθουσα ότι ούτε έχω λάβει καμία εντολή, ούτε έχω καμία πρόθεση να συμπεριφερθώ προεκλογικά. Και κυρίως δεν έχω καμία πρόθεση να αφήσω τον όποιο διάλογο για την παιδεία να κατρακυλήσει σε μια ακατάσχετη εκλογολογία η οποία δυστυχώς δηλητηριάζει την πολιτική σταθερότητα και δυστυχώς επιβαρύνει το ήδη δυσάρεστο για όλους οικονομικό κλίμα.

Και βέβαια όπως ακούσατε και από την πρωτολογία του Πρωθυπουργού, δεν τίθεται από κανέναν μας έστω και ως υπόνοια αυτή η επιδίωξη. Η αντίληψή μας για την εκπαίδευση, είναι αντίληψη η οποία έχει στρατηγικό χαρακτήρα και δε συνδέεται με οποιαδήποτε κοντόφθαλμη ή μικροπολιτική ή μικροκομματική θεώρηση ή σκοπιμότητα.

Και σε αυτό επιτρέψτε μου κυρίες και κύριοι να είμαστε ξεκάθαροι ως κυβέρνηση. Δε χωρά καμιά αμφιβολία ότι ο διάλογος για το εθνικό σχέδιο για την παιδεία είναι πάνω και πέρα από τις όποιες μικροπολιτικές ή κομματικές σκοπιμότητες της στιγμής.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο ζήτημα της παιδείας κάθε, μα πραγματικά κάθε μικρή ή μεγάλη πρωτοβουλία αν είναι θετική, είναι σημαντική. Αν κινείται στη σωστή κατεύθυνση η όποια έστω και μικρή πρωτοβουλία, μπορεί να προσφέρει πολλά. Γι’ αυτό και η δική μας πεποίθηση είναι ότι δεν υπάρχουν μικρά ή αμελητέα κέρδη στον τομέα της παιδείας.

Το στοίχημα που έχουμε μπροστά μας είναι στοίχημα συμμετοχικής εκπαίδευσης. Η συμμετοχική εκπαίδευση έχει νόημα όταν όλες και όλοι μαζί ξεκινώντας απ’ αυτή την αίθουσα, εμπεδώσουμε μία εκπαιδευτική ειρήνη. Εμπεδώσουμε ένα σταθερό ψυχολογικό κλίμα βάσει του οποίου μπορούμε ανοιχτά, χωρίς προκαταλήψεις, να συζητήσουμε.

Και η ειρήνη αυτή θα επέλθει κυρίες και κύριοι μέσα από ένα διάλογο, ο οποίος διάλογος είναι για συγκεκριμένα ζητήματα, αλλά ξεκινά από μηδενική βάση. Και όταν λέμε από μηδενική βάση κύριε Πρόεδρε του ΠΑΣΟΚ, εννοούμε ότι δεν υπάρχουν ούτε προειλημμένες αποφάσεις, ούτε δογματικές αντιλήψεις, ούτε κομματικές παρωπίδες και κυρίως δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί.

Είμαστε ανοιχτοί και το τονίζω αυτό, είμαστε ανοιχτοί να ακούσουμε όλες τις απόψεις. Και πρώτος εγώ θα σας πω ότι διάβασα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ που έδωσε στη δημοσιότητα και είδα εκεί ότι υπάρχουν απόψεις τις οποίες μπορούμε να συζητήσουμε. Απόψεις οι οποίες μπορούν να μπουν στη βάση του διαλόγου.

Έχουμε την ευκαιρία όλες και όλοι μαζί να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς τα μπρος, να κάνουμε ένα βήμα να φτιάξουμε ένα εθνικό σχέδιο το οποίο θα δεσμευτούμε όλοι ότι δε θα αλλάζει από κυβέρνηση σε κυβέρνηση, ούτε από Υπουργό σε Υπουργό, ούτε φυσικά θα έχει στενό περιθώριο, στενό ορίζοντα τετραετίας.

Και αν θέλετε τη δική μου εκτίμηση, είναι ότι όποιος έχει αφουγκραστεί έξω απ’ αυτή την αίθουσα τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές, ξέρετε, όλοι λένε ότι πρέπει επιτέλους να κλειστούμε σε μία αίθουσα, επιτέλους πρέπει να βρεθούμε στην αίθουσα του Κοινοβουλίου και να μη βγούμε απ’ αυτή την αίθουσα εάν δεν πούμε ότι έχουμε χρέος να δώσουμε λύσεις, να πάρουμε αποφάσεις.

Και βέβαια, όταν λέμε να πάρουμε αποφάσεις, οι αποφάσεις αυτές δε θα αφορούν το σήμερα. Θα αφορούν το αύριο. Δεν έχουμε σκοπό να αιφνιδιάσουμε κανέναν, ούτε έχουμε σκοπό να αξιοποιήσουμε μικροπολιτικά την όποια απόφαση. Έχουμε όμως χρέος να βάλουμε τη βάση για το αύριο.

Και βέβαια έχει γίνει αρκετός λόγος για την απαξίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Όμως κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν πρέπει μια τέτοια αφετηρία να αποτελεί τη βάση του δικού μας προβληματισμού. Πρέπει να είμαστε περήφανοι και για τους δασκάλους μας και για τους μαθητές και κυρίως για τους Πανεπιστημιακούς.

Και να σας πω και κάτι; Όλοι πρέπει σε αυτή την αίθουσα να στεκόμαστε περήφανοι γιατί απ’ τα 16,5 χιλιάδες Πανεπιστήμια τα οποία εκρίθησαν μέσα στα καλύτερα 500, βρίσκονται και ελληνικά Πανεπιστήμια. Και προσωπικά πρέπει να σας πω ότι είμαι περήφανος για τα εφόδια που έχω πάρει από δημόσιο σχολειό και από δημόσιο Πανεπιστήμιο. Γι’ αυτό βεβαίως πρέπει να λέμε ότι έχουμε πάρα πολλά πράγματα να κάνουμε, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να λειτουργούμε ισοπεδωτικά και απαξιωτικά για το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα.

Έρχομαι τώρα στο θέμα του διαλόγου. Η προσήλωσή μας στην κουλτούρα του διαλόγου δε σημαίνει όπως ακούστηκε έλλειψη θέσεων, ούτε αποποίηση ευθυνών. Αντίθετα, υπαγορεύεται από την ανάγκη να προχωρήσουμε συλλογικά σε όλες εκείνες τις αλλαγές που συνιστούν πραγματική τομή στο χώρο της παιδείας.

Και κυρίως η διαδικασία του διαλόγου πηγάζει από τη βαθιά πεποίθησή μας ότι στο θέμα της παιδείας δεν έχουμε την πολυτέλεια να γυρίζουμε την πλάτη σε οποιαδήποτε πρόταση, από οποιαδήποτε πολιτική, ιδεολογική αφετηρία και αν προέρχεται.

Εγώ δε κλείνω τα αυτιά μου στις προτάσεις του ΚΚΕ. Ίσα-ίσα που λέω ότι θα μπορούσε το ΚΚΕ προσερχόμενο στην επιτροπή για τον εθνικό διάλογο για την παιδεία, αυτές τις θέσεις που ανέπτυξε να τις αναπτύξει και εκεί με πειστικότητα. Και εκεί που μπορούμε να συμφωνήσουμε, να συμφωνήσουμε. Στόχος θα πρέπει να είναι η ευρύτερη δυνατή συναίνεση και συναίνεση μπορεί να υπάρξει μόνο με συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Μόνο τότε κυρίες και κύριοι και κυρίως κυρίες και κύριοι του ΠΑΣΟΚ, μπορεί να υπάρξει αυθεντική αλλαγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Και βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι ο διάλογος είναι χωρίς πλαίσιο αρχών. Και θα συμφωνήσω ότι το πλαίσιο αρχών είναι αυτό που έχει δώσει η ΟΛΜΕ, δηλαδή ο διάλογος να είναι ουσιαστικός λέει η ΟΛΜΕ, να στηρίζει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, να οδηγεί σε λύσεις, να δεσμεύει όλες τις πλευρές, να έχει ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, να έχει αρχή, μέση και τέλος και φυσικά να διασφαλίζει τη χρηματοδότηση.

Και βεβαίως απ’ τη δική μας πλευρά εμείς δεσμευόμαστε ότι οι όποιες αποφάσεις δεν αφορούν το 2009-2010 και δεν τίθεται κανένα θέμα αλλαγής του όποιου συστήματος. Όμως, οι όποιες αλλαγές αποφασιστούν, θα πρέπει να ισχύσουν σε χρόνο και υπό προϋποθέσεις, που όχι μόνο δε θα αιφνιδιάσουν κανέναν, αλλά που κυρίως θα ξεπερνούν το στενό ορίζοντα της 4ετίας.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θεωρώ χρέος να δούμε δύο ζητήματα. Πρώτον, να δούμε τι Λύκειο θέλουμε επιτέλους. Να ανακτήσει το Λύκειο το κύρος που είχε παλαιότερα. Να έχουμε γενική ουσιαστική παιδεία στο Λύκειο και όχι απλώς μόρφωση, όχι απλώς εκπαίδευση, όχι απλώς εξειδικευμένη γνώση και βέβαια, ένα τέτοιο Λύκειο είναι ανοιχτό στην κριτική και κυρίως στη δημιουργική σκέψη.

Δεύτερον, να δούμε τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που εκεί πρέπει να είμαστε ανοιχτοί. Έχουν ακουστεί πάρα πολλές απόψεις, πολλές προτάσεις και εσείς ως ΠΑΣΟΚ για παράδειγμα και τα Κόμματα της υπόλοιπης Αντιπολίτευσης, έχουν προτάσεις για το ζήτημα αυτό. Είμαστε ανοιχτοί, είμαστε πρόθυμοι όλες τις απόψεις, όλες τις προτάσεις να τις συζητήσουμε.

Έρχομαι βέβαια στο θέμα του Πανεπιστημίου. Το θέμα του Πανεπιστημίου που εκεί λειτουργεί ο συγκεκριμένος νόμος – πλαίσιο, που πολλές φορές παρ' ότι είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ότι ήταν ανοιχτό το ΠΑΣΟΚ στο διάλογο, δυστυχώς εγκατέλειψε το διάλογο στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και κρίσιμα νομοσχέδια που θα μπορούσαν –επειδή ήταν σύμφωνο το ΠΑΣΟΚ- να έχουν συζητηθεί και με τη συμμετοχή του ΠΑΣΟΚ. Δυστυχώς ούτε συζητήθηκαν, ούτε ψηφίστηκαν επί της αρχής παρ' όλα αυτά ακόμη και σε αυτό το επίπεδο πιστεύω ότι έχουμε τα περιθώρια να βελτιώσουμε στη σωστή κατεύθυνση τα πράγματα.

Αρκεί βεβαίως να διατηρήσουν τα Πανεπιστήμια το χαρακτήρα ως Ιδρύματα, που προσφέρουν όχι μόνο ειδικευμένη γνώση αλλά κυρίως την ηθική της επιστήμης, όπως αυτή ιστορικά έχει διαμορφωθεί.

Παράλληλα ο ρόλος του Πανεπιστημίου οφείλει να υπηρετεί τις ανάγκες της αγοράς και κυρίως της επαγγελματικής αντιστοίχησης. Το Πανεπιστήμιο από την πλευρά του, πρέπει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της, αλλά πάνω από όλα θα πρέπει να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Και βέβαια η ανταγωνιστικότητα που ακούστηκε από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ του ελληνικού Πανεπιστημίου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη κυρίως με την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, με την αυτοδιοίκηση των Πανεπιστημίων και αυτή την αυτοδιοίκηση –που εσείς θέλετε κι εμείς θέλουμε- είμαστε ανοιχτοί να τη συζητήσουμε, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς προειλημμένες αποφάσεις.

Τώρα όσον αφορά το πανεπιστημιακό άσυλο. Είμαστε ξεκάθαροι ότι δεν έχουμε στην πίσω πλευρά του μυαλού μας την άρση του ασύλου, στο κάτω – κάτω της γραφής κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει διαρκώς να δίδουμε το πραγματικό περιεχόμενο του ασύλου και να προστατεύουμε το άσυλο. Προστατεύουμε το άσυλο όταν λέμε ότι το άσυλο είναι άσυλο ιδεών, είναι το άσυλο της ελεύθερης διακίνησης αρχών και δημοκρατικών αξιών. Έτσι δεν θα αφήνουμε να λειτουργεί το άσυλο λανθασμένα και να γίνεται άσυλο βίας.

Είπε ο Πρόεδρος του Συνασπισμού πριν ότι «όλοι θέλουμε να έχουμε στη μνήμη μας το τανκ μπροστά στην είσοδο του Πολυτεχνείου» και είναι σωστό αυτό που λέει γιατί παίρνουμε διδάγματα για το παρόν και για το μέλλον, από την εικόνα αυτή. Αλλά επίσης δεν θέλουμε να δίνουμε και στα νέα παιδιά την εικόνα της Βιβλιοθήκης της Νομικής Σχολής που καίγεται, ούτε των δημοσίων κτηρίων, ούτε της βίας, ούτε της λεηλασίας.

Θέλουμε ακριβώς να προστατεύσουμε το άσυλο και να το αφήσουμε πραγματικά να είναι αυτό, που του αξίζει. Γι' αυτό δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για άρση ασύλου, αλλά για τη διασφάλιση του χώρου εντός του οποίου το άσυλο προβλέπεται.

Τελειώνοντας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι θα σας έλεγα αναλογιζόμενος τις δυσκολίες που υπάρχουν και γνωρίζοντας τις προσδοκίες των νέων, θα πρέπει να ζητήσω από αυτό εδώ το βήμα τη συνεισφορά όλων και των βουλευτών, αλλά κυρίως των συγκροτημένων πολιτικών δυνάμεων γι' αυτή την έναρξη του διαλόγου.

Επιδίωξή μας είναι μια παιδεία ελεύθερη από μικροπολιτικά παιχνίδια. Επιδίωξή μας είναι μια παιδεία με εκπαίδευση που να στηρίζεται σε στρατηγική μακράς πνοής. Τη στρατηγική αυτή μπορούμε να την οικοδομήσουμε βήμα – βήμα, μπορούμε να την οικοδομήσουμε όλες και όλοι μαζί.

Γιατί κατά τη δική μας εκτίμηση το εθνικό σχέδιο για την παιδεία ξεπερνά και τα Κόμματα και τις ιδεοληψίες και τους φορείς, ξεπερνάει ακόμη και τα πρόσωπα. Το εθνικό σχέδιο για την παιδεία ανήκει σε όλους μας και πρωτίστως ανήκει και θα ανήκει στην ελληνική κοινωνία.

Ευχαριστώ.


Γ. Παπανδρέου: «Μια νέα αρχή για την Ελλάδα"

«Έσχατη προσπάθεια για τη διάσωση της κυβερνητικής παράταξης» διέκρινε ο Γ. Παπανδρέου, στην πρόταση του Πρωθυπουργού για «διάλογο από μηδενική βάση» για τα ζητήματα της Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, κατέθεσε το δικό του πλαίσιο όρων και προτάσεων «που διασφαλίζουν τη σοβαρότητα ενός διαλόγου και στο οποίο το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται ως μελλοντική κυβέρνηση».

«Η σημερινή σας εικόνα είναι μια άλλη προεκλογική έκδοση των τελευταίων πέντε ετών. Μια επιφάνεια που κρύβει τη βουλιμία για εξουσία. Το κοντέρ, ωστόσο, το έχει ο ελληνικός λαός και κρατά χρόνους. Και ο χρόνος σας μετρά ανάποδα. Ο λαός απαιτεί μια νεά αρχή για την Ελλάδα. Εμείς καταθέτουμε σήμερα τους όρους που θα μας δεσμεύουν και αύριο ως κυβέρνηση αυτής της χώρας» είπε ο κ. Παπανδρέου και μίλησε για «συνολική αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής σε όλους τους τομείς». «Δεν είναι αυτή εικόνα υπεύθυνης κυβερνώσας παράταξης. Δεν είναι ευθύνη σας που κακοποιήσατε την αγροτικη πολιτική; Δεν έχετε ευθύνη για τη διόγκωση του χρέους της χώρας, που έγινε μαύρο πρόβατο στην ευρωζώνης;" υπογράμμισε.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε πως η Παιδεία στην Ελλάδα χρειάζεται έναν ριζικό αναπροσανατολισμό, τον οποίον βεβαίως, έκρινε πως δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει η τωρινή κυβέρνηση, αλλά μονάχα μια μελλοντική - η οποία, με διαφορετική εκπαιδευτική πρόταση, συνδεδεμένη με ένα μοντέλο πράσινης ανάπτυξης, θα μπορέσει να εξασφαλίσει και σχετικούς πόρους από την Ε.Ε.. Ενδεικτικά ο κος Παπανδρέου, επέδειξε τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου νέας τεχνολογίας, το οποίο διαθέτει δυνατότητα συμπερίληψης χιλιάδες βιβλίων στη μνήμη του, μπορεί να συνδέεται με το Διαδίκτυο, να διεκπεραιώνει τεστ πολλαπλών επιλογών - και άρα να ενταχθεί στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία.

«Αν όλα αυτά φαντάζουν επιστημονική φαντασία, ρωτείστε έναν νέο της ηλικίας του Αλέξανδρου που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια. Θα καταλάβετε πόσο κοντά είναι στη δική του πραγματικότητα και πόσο μακριά από το σημερινό σχολείο» ανέφερε ο κος Παπανδρέου.

Στους όρους και προϋποθέσεις για τον εκπαιδευτικό διάλογο, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ενέταξε την πρότασή του να γίνει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας ανεξάρτητη Αρχή, να υπάρξει διακομματική Επιτροπή για την Παιδεία και να σταματήσει η κομματική ευνοιοκρατία στο εκπαιδευτικό σύστημα. «Μιλάτε για αξιολόγηση στην Παιδεία. Όταν δεν υπάρχει αξιοκρατία, πώς θα υπάρχει αξιολόγηση;» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Τα προβλήματα δεν θα λυθούν μέσω της βίας, αλλά με διάλογο. Τα εξιλαστήρια θύματα, η μαγκιά, ο τσαμπουκάς, η δήθεν επαναστατική βία, οι καταστροφές της δημόσιας περιουσίας των Ιδρυμάτων, δεν χωρούν. Ας προστατεύσουμε την πραγματική έννοια του ασύλου. Και σ’αυτήν την υπόθεση έχουμε όλοι μας ευθύνη, με πρώτη την κυβέρνηση. Υπεύθυνη είναι βεβαίως και η ίδια η πανεπιστημιακή κοινότητα. Να συμβάλλουμε στη συγκρότηση της ΕΦΕΕ που μπορεί να συμβάλλει στην πραγματική προστασία του ασύλου. Θεωρώ θετικό που ενάντια στη βία τάσσεται ακόμα και μερίδα των αναρχικών, που προχθές, σταμάτησαν μια βίαιη ρατσιστική σύγκρουση σε γειτονιά της Αθήνας. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα - αυτή η αντίληψη δικαιολόγησε τα χειρότερα εγκλήματα απέναντι στην ανθρωπότητα» ανέφερε ο κος Παπανδρέου.

Ως πρόεδρος μιας μελλοντικής κυβέρνησης, ο κος Παπανδρέου δεσμεύθηκε «να ανατρέψει το ταξικό φίλτρο στην παιδεία», με αναβάθμιση της τεχνικής παιδείας, χορήγηση άτοκων δανείων για την κάλυψη των αναγκών στέγασης και εστίασης των φοιτητών, κατάργηση του κλειστού αριθμού των εισακτέων και εισαγωγή των νέων σε Σχολή και όχι σε τμήμα, ώστε «να μην υποχρεώνεται ο νέος να αποφασίσει το επαγγελματικό του μέλλον στα 15 του, αλλά μέσα στο Ίδρυμα». Στη βασική δε, εκπαίδευση, να δοθεί προτεραιότητα στο ολοήμερο σχολείο, «ώστε ο μαθητής να μην χρειάζεται στο σπίτι να ανοίγει την τσάντα του» - με λιγότερα αλλά ουσιαστικότερα μαθήματα.

«Όλα αυτά θα κοστίσουν. Η Παιδεία όμως, είναι μέρος της λύσης του προβλήματος. Η επένδυση στον άνθρωπο αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για αναστροφή της οικονομικής μας κατηφόρας. Κάθε ευρώ που πάει στην Παιδεία, επιστρέφει στο έθνος μας με τόκο. Θα κόψουμε εν ανάγκη από παντού και η αλλαγή θα φανεί με τον πρώτο Προϋπολογισμό, ο οποίος θα εξασφαλίσει 1 δις ευρώ παραπάνω για την Παιδεία. Τα λεφτά θα βρεθούν, όχι για να χαθούν σε μια χοάνη, αλλά για να χρηματοδοτήσουν τις μεγάλες αλλαγές και να στηρίξουν τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις» ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.



Αλέκα Παπαρήγα: "Ενιαία δωδεκάχρονη εκπαίδευση"

«Όχι» σε αυτό τον τύπο του διαλόγου που προτείνει η κυβέρνηση, είπε η γενική Γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα στην ομιλία της στη Βουλή, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία, με το αιτιολογικό ότι αυτή η σελίδα του διαλόγου που προτείνεται δεν είναι λευκή, είναι γεμάτη με μέτρα και νόμους του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα οποία δημιούργησαν αρνητικά δεδομένα.

Η κα Παπαρήγα ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν κρύβει καμία σκοπιμότητα όταν αρνείται αυτό το μοντέλο του διαλόγου - πολλώ δε μάλλον προεκλογική - παρά την σκοπιμότητα να αντιπαλέψει την κυβερνητική πολιτική. Υπάρχουν - όπως είπε - βασικά χαρακτηριστικά στο σύστημα Παιδείας που δεν μπορούν να παρακαμφθούν κι όταν το ΚΚΕ λέει ότι δεν συμφωνεί με την κυβερνητική πολιτική, περιλαμβάνει και την Παιδεία. «Διαφωνούμε ριζικά με τον τρόπο που τα δύο μεγάλα κόμματα εννοούν την ανάπτυξη γιατί η Παιδεία οργανώνεται ανάλογα με το τι κοινωνία και τι ανάπτυξη θέλεις. Κι η γνώση είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη».

Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ εξέφρασε την διαφωνία της και με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπανδρέου, τονίζοντας πως το να έχεις μια εγκυκλοπαίδεια στην τσέπη σου, δεν σημαίνει ότι έχεις γνώση και συμπληρώνοντας πως η πρότασή του για μαθητοκεντρικό σχολείο είναι απορριπτέα και επικίνδυνη, αφού καθιστά τον δάσκαλο παρατηρητή και ζητείται από έναν μικρό μαθητή να επιλέξει.

Η κυρία Παπαρήγα τόνισε ότι το εξεταστικό ζήτημα δεν είναι η ουσία του προβλήματος, αλλά αποτελεί μοχλό για να διευρυνθούν οι ταξικοί φραγμοί πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, χαρακτήρισε "μύθο" την δωρεάν εκπαίδευση και πρότεινε την υποχρεωτική ενιαία δωδεκάχρονη εκπαίδευση.

«Γιατί σήμερα το κυριότερο ζήτημα δεν είναι η 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε «Βεβαίως οι νέοι σήμερα έχουν περισσότερες γνώσεις σαν ποσότητα και όχι σαν ποιότητα. Εχουν πιο ανοιχτούς ορίζοντες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα 15χρονο παιδί είναι σε θέση να επιλέξει αν θα πάει στο ΕΠΑΛ, αν θα γίνει φιλολόγος. Ολα αυτά μετά τα 18» υπογράμμισε η γγ του ΚΚΕ.

Αναφερόμενη στο θέμα του ασύλου, η γενική γραμματέας του ΚΚΕ είπε ότι «όταν λέμε άσυλο δεν εννοούμε μόνον αυτό το περί διακίνησης ιδεών. Εμείς μιλάμε για κέντρα πάλης με όλες τις μορφές όχι μόνον για τους φοιτητές και τους σπουδαστές, αλλά και άλλων μορφών του λαϊκού κινήματος». Συμπλήρωσε ότι το ΚΚΕ θεωρεί ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για να γίνει σεβαστό το άσυλο με την Αστυνομία μακριά «όχι να εξωθεί τους κουκουλοφόρους να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια, γιατί υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός».

Η κυρία Παπαρήγα τόνισε ακόμη πως δεν μπορεί το ΚΚΕ να υιοθετήσει τον όρο "εξέγερση", αφού όλες οι εξεγέρσεις στην ιστορία έχουν έναν στόχο και μίλησε για εκφυλισμό στα όργανα του φοιτητικού κινήματος.

Ξεκινώντας την ομιλία της, η κα Παπαρήγα κατέθεσε τους βασικούς άξονες, εννέα σελίδων, με τις προτάσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία, από το Νηπιαγωγείο έως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αφού όπως σημείωσε το θέμα είναι πελώριο και δεν αρκεί ο χρόνος για να τις εκθέσει αναλυτικά.



Αλέκος Αλαβάνος: "Η Παιδεία είναι δικαίωμα"

Τρεις προϋποθέσεις για να γίνει, όπως τόνισε, αξιόπιστος διάλογος για την Παιδεία, έθεσε ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος κατά τη προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την εκπαίδευση.

Πρώτον, να καταργηθεί ο νόμος πλαίσιο, δεύτερο να παγώσει ο νόμος για τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ) και τρίτο να αυξηθούν οι δαπάνες για τη παιδεία.

Παράλληλα κάλεσε την κυβέρνηση αν δεν θέλει να προχωρήσει σε αυτή τη λογική, να κάνει διάλογο υπό την αιγίδα των εκπροσώπων των δύο μεγάλων βαθμίδων της εκπαίδευσης, της ΟΛΜΕ και της ΠΟΣΔΕΠ.

Ο κ.Αλαβάνος επέκρινε έντονα την κυβέρνηση για την πολιτική της σε όλους τους κρίσιμους τομείς, κατηγορώντας την ότι δεν μπορεί να δώσει λύσεις σε όλα μεγάλα προβλήματα της χώρας.

«Συμβαίνει κάτι παράδοξο. Στη συζήτηση του προϋπολογισμού το Δεκέμβριο, υπήρχε η σκιά της παιδείας. Στη σημερινή συζήτηση υπάρχει η σκιά του προϋπολογισμού και των δίκαιων αγροτικών κινητοποιήσεων. Αυτό δείχνει ότι η χώρα είναι αντιμέτωπη με όλους τους κρίσιμους τομείς και η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει ουσιαστικές λύσεις και απαντήσεις. Το λέμε αυτό χωρίς να θέλουμε να μπούμε στη λογική της πλειοδοσίας», τόνισε ο κ Αλαβάνος.

Αναφερόμενος ειδικότερα στα προβλήματα της Παιδείας, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Γιατί χρειάστηκε ο φόνος ενός μαθητή, του Αλέξη, για να ευαισθητοποιθεί η κυβέρνηση και να φέρει αυτή τη συζήτηση στη Βουλή; Γιατί μετά από ένα πρωτοφανές κίνημα νέων να λέει θέλουμε διάλογο»;

Στη συνέχεια τόνισε ότι στα θέματα της παιδείας υπάρχουν διαφορετικές κατευθύνσεις και πρόσθεσε ότι το κόμμα του επιλέγει την λογική που δεν θα οδηγήσει σε μικροδιορθώσεις αυτού του παρακμιακού συστήματος.

«Η παιδεία είναι δικαίωμα, είναι αξία και όχι εμπόρευμα ή παραχώρηση φιλεσπλαχνίας του κράτους. Δεν μπορεί η παιδεία να είναι υποταγμένη στην αγορά, όπως γίνεται σήμερα», σημείωσε ο κ Αλαβάνος.

Έντονα επικριτικός ήταν και για την απόφαση του πρωτοδικείου για τα κολέγια τονίζοντας ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η πραξικοπηματική κατάσταση.

«Πρέπει να κλείσει η κυβέρνηση τα ΚΕΣ. Να τα κλείσει και δεν υπάρχει συνταγματική ή κοινοτική σύγκρουση», τόνισε.

Όπως σημείωσε ο κ. Αλαβάνος, δεν μπορεί να λυθούν τα προβλήματα της παιδείας με ευχές, αλλά με αποφασιστικά μέτρα για ελεύθερη πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια και για ισχυρή δημόσια εκπαίδευση.

Τέλος, ο κ.Αλαβάνος τάχθηκε κατά της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για το άσυλο, τονίζοντας ότι η πανεπιστημιακή κοινότητα έδειξε στις τελευταίες κινητοποιήσεις ότι μπορεί να το διαφυλάξει.

«Υπάρχει μια προϋπόθεση βασική για να διαφυλαχθεί το άσυλο. Η κυβέρνηση να αγαπά το άσυλο όχι λεκτικά, αλλά να νιώθει μέσα στην καρδιά της ότι από την εποχή της γερμανικής κατοχής, μετά της χούντας, μέσα σε αυτές τις κοιτίδες των πανεπιστημίων, αναπτύχθηκε η φλόγα της δημοκρατίας ενάντια στον αυταρχισμό. Να είναι στην καρδιά της η εικόνα του τανκ που ρίχνει την πύλη του πανεπιστημίου. Και δεύτερη προϋπόθεση είναι να σταματήσουν τα κόλπα και κάθε φορά η επιλογή του σημείου σύγκρουσης της αστυνομίας με ομάδες κουκουλοφόρων να είναι ο χώρος έξω από το πανεπιστήμιο», πρόσθεσε ο κ. Αλαβάνος.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 07:53.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.