Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 16-12-08, 22:43
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Angry Θα "τσακίσουμε" και τα Μουσικά Σχολεία...

Αλλαγές από ό,τι πληροφορήθηκα αυτές τις ημέρες από την κόρη μου, θα γίνουν στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, οι οποίες σταδιακά θα αλλοιώσουν το χαρακτήρα και το ρόλο τους, και ουσιαστικά μάλλον θα τα αχρηστεύσουν.
Αλίμονο! Να έχουμε κάτι σωστό σ' αυτή τη χώρα και να μην του βγάλουμε τα μάτια;...
Αναζητώ το πλήρες κείμενο που υπέγραψε ο Υπουργός - και θα το βρω, πού θα μου πάει - αλλά προφανώς δεν έχει ακόμη περάσει σε ΦΕΚ.
Περικοπές ωρών και κατάργηση μαθημάτων, και οι αντιδράσεις των Μουσικών Σχολείων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικών Σχολείων έντονες. Και των παιδιών φυσικά επίσης!

Σαν πρώτη γεύση παραθέτω απλώς επιστολή ως έχει (δεν έχω κάνει υποκλοπή, κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με πολλές άλλες παρόμοιες):

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΡΟΣ:
• ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, Κο ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
• ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ Κο ΑΝΔΡΕΑ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟ

Αξιότιμοι κκ. Υπουργοί

Πριν από είκοσι χρόνια, με την ίδρυση του πρώτου μουσικού σχολείου, καθιερώθηκε ο ταμπουράς ως όργανο αναφοράς για το μάθημα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Η ατομική διδασκαλία του κρίθηκε απαραίτητη για την κατανόηση του ρυθμού και των διαστημάτων της παραδοσιακής μουσικής (εκκλησιαστικής και λαϊκής), τα οποία διαφοροποιούνται πλήρως από αυτά του ευρωπαϊκού μουσικού συστήματος. Ταυτόχρονα καθιερώθηκαν ανάλογα όργανα αναφοράς για τα κατά τόπους μουσικά ιδιώματα της ελληνικής παράδοσης (η λύρα στην Κρήτη, το μαντολίνο στα Επτάνησα, το κλαρίνο στην Ήπειρο κλπ).
Ο ταμπουράς, όντας υποχρεωτικό όργανο, εισάγει τους μαθητές – εύκολα και γρήγορα - στο χώρο της ενόργανης παραδοσιακής μουσικής, σ΄ένα μουσικό πλούτο που τα περισσότερα παιδιά ούτε καν υποψιάζονται τη ύπαρξή του πριν φοιτήσουν στα μουσικά σχολεία. Τυχόν κατάργησή του ταμπουρά και των λοιπών κατά τόπους οργάνων αναφοράς θα έχει ως αποτέλεσμα τον μαρασμό του παραδοσιακού τομέα καθώς ολοένα και λιγότεροι μαθητές θα επιλέγουν να μάθουν παραδοσιακά όργανα. Κάτι που, εκτός των άλλων, θα υπονομεύσει σε βάθος χρόνου και το εγχείρημα της ακαδημαϊκής διδασκαλίας των ελληνικών μουσικών οργάνων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας-Θράκης και στο Α.Τ.Ε.Ι Ηπείρου.
Η διδασκαλία, διάσωση και διάδοση της παραδοσιακής μας μουσικής (στην περιφέρεια αλλά και στα αστικά κέντρα, όπου ήταν σε μεγάλο βαθμό άγνωστη) αποτέλεσε και αποτελεί ως γνωστόν βασικό και ουσιώδη λόγο ύπαρξης των μουσικών σχολείων.
• Δυστυχώς, σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που εκπονήθηκε μετά από σχετική εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η υποχρεωτική διδασκαλία του οργάνου αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ !! Παραμένει υποχρεωτικό μόνο το αντίστοιχο όργανο αναφοράς της ευρωπαϊκής μουσικής, το πιάνο. Παράλληλα περιορίζεται και η διδασκαλία του μαθήματος «θεωρία και πράξη της παραδοσιακής μουσικής» με περικοπή διδακτικών ωρών από το μάθημα της βυζαντινής μουσικής θεωρίας και συγκεκριμένα του παραδοσιακού τραγουδιού, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το κίνητρο των παιδιών για την εκμάθηση της βυζαντινής μουσικής γραφής.
Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ

Δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφιβάλλουμε για τις κατ’ επανάληψη διακηρυγμένες προθέσεις σας να στηρίξετε και να ενισχύσετε τον σπουδαίο θεσμό των μουσικών σχολείων. Και υποθέτουμε ότι θα συμφωνήσετε πως μόνον η ισότιμη διδασκαλία των δύο μουσικών παραδόσεων (ευρωπαϊκής – ελληνικής), και μάλιστα μέσα στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό κοινωνικό περιβάλλον, εγγυάται τη διατήρηση του εθνικού μουσικού μας πλούτου και διευρύνει τους ορίζοντες των αποφοίτων των μουσικών σχολείων, προσφέροντας αυτό το τόσο σπουδαίο «κάτι παραπάνω» που δεν παρέχει η ωδειακή μουσική παιδεία. Πιστεύουμε ότι η σημαντική δραστηριότητα των μουσικών που διαπρέπουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό υπηρετώντας και εξελίσσοντας την ελληνική παραδοσιακή μουσική και είναι απόφοιτοι των μουσικών σχολείων, αποδεικνύει έμπρακτα την επιτυχία του «μοντέλου» που ισχύει μέχρι σήμερα. Δυστυχώς όμως - την ώρα που οι γειτονικές χώρες έχουν ακαδημίες για τη μουσική τους- φαίνεται (από την «φιλοσοφία» του νέου ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος) ότι εμείς αποδυναμώνουμε και ουσιαστικά καταργούμε την διδασκαλία της μουσικής μας διερωτώμενοι για τα αυτονόητα!!!

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ

Επικαλούμενοι την ευαισθησία σας απέναντι στο θεσμό των μουσικών σχολείων και το ενδιαφέρον σας για την εθνική μας μουσική, σας καλούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να μην αποδεχθείτε μιαν ατεκμηρίωτη και μονομερή εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που αλλοιώνει τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και την φυσιογνωμία των μουσικών σχολείων, αντιστρατεύεται άρδην και άνευ λόγου τα θετικά συμπεράσματα από την ως τα σήμερα λειτουργία του θεσμού και – συν τοις άλλοις – απομακρύνει από τα μουσικά σχολεία μεγάλο αριθμό συναδέλφων με πολυετή και σημαντική προσφορά.
Η αναγέννηση της μουσικής μας παράδοσης στα αστικά κέντρα, μια πραγματική κοσμογονία που συντελείται τα τελευταία είκοσι χρόνια, οφείλεται σε μέγιστο βαθμό στην εκπαιδευτική και καλλιτεχνική δραστηριότητα των μουσικών σχολείων. Για πιο λόγο να απαξιωθεί και να ακυρωθεί αυτό το τόσο σπουδαίο επίτευγμα;

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:

Αντωνόπουλος Βασίλης
Γράμπας Κώστας
Κουκλάκης Κάρολος
Μπαραμπούτης Βασίλης
Ξανθάκος Γιώργος
Ρήγας Ανδρέας
Καρακίτσου Α.
Παππάς Παναγιώτης
Κουτρούλη Ασημίνα
Μανιάτη Αναστασία
Βλάχου Μαριάννα
Παυλίδη Μικαέλλα
Σταθόπουλος Αντώνης
Αβραμίδης Ιωάννης
Λαμέρας Γιώργος
Καψοκαβάδης Αλέξανδρος
Καλαιτζάκης Κώστας
Ζαιτίδου Έφη
Γεωργουλή Στέλλα
Χριστοπούλου Σταυρούλα
Πατρινού Κ.
Πονηρίδου Δέσποινα
Αετόπουλος Αντώνης
Κεσσίσογλου Μαριέλλα
Καραγιώργης Αστρινός
Αλατσάκη Ευανθία
Λεπίδας Σωτήρης
Αξιώτης Παναγιώτης
Κουκλάκης Γιώργος
Αρβανίτης Ιωάννης
Δερέμπεη Ειρήνη
Σιδερής Κωνσταντίνος
Κοσμάς Κωνσταντίνος
Χαρατσάρη Ιωάννα
Χατζηγεωργίου Βασιλική
Γιαννούλη Έλενα
Καλλιεράκη Αλεξάνδρα
Παπαπετροπούλου Μαρ’ια
Κώστας Θωμάς
Ψαραδέλλης Στράτος
Κιουλχατζή Ιωάννα
Πούλος Ξενοφών
Μπαρμπάτσης Ανέστης
Τζιώτη Μαρία
Κυριαζή Κωνσταντίνα
Θεοφανίδου Μαρία
Κατσιάνης Στέλιος
Μητροπάνος Χρυσόστομος
Βάρσου Θεοδώρα
Τσολακίδου Αποστολία
Πιλάλης Ηλίας
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 16-12-08, 22:50
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από purple anemone Εμφάνιση μηνυμάτων
Αλλαγές από ό,τι πληροφορήθηκα αυτές τις ημέρες από την κόρη μου, θα γίνουν στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, οι οποίες σταδιακά θα αλλοιώσουν το χαρακτήρα και το ρόλο τους, και ουσιαστικά μάλλον θα τα αχρηστεύσουν.
Στην επιστολή αναφέρουν μόνο τον ταμπουρά. Η αλλοίωση του χαρακτήρα που πάει, υπάρχουν και άλλα που δεν ξέρουμε;
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 16-12-08, 23:56
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Στην επιστολή αναφέρουν μόνο τον ταμπουρά. Η αλλοίωση του χαρακτήρα που πάει, υπάρχουν και άλλα που δεν ξέρουμε;
δεν το διάβασες όλο...

" Παράλληλα περιορίζεται και η διδασκαλία του μαθήματος «θεωρία και πράξη της παραδοσιακής μουσικής» με περικοπή διδακτικών ωρών από το μάθημα της βυζαντινής μουσικής θεωρίας και συγκεκριμένα του παραδοσιακού τραγουδιού, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το κίνητρο των παιδιών για την εκμάθηση της βυζαντινής μουσικής γραφής."

και κυκλοφορεί ότι έπεται συνέχεια...
αν τα Μουσικά Σχολεία ΔΕΝ κάνουν μουσική τότε... έχουν λόγο ύπαρξης;
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 17-12-08, 00:26
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
υπάρχουν και άλλα που δεν ξέρουμε;
είδες που σου βρήκα κι άλλα;;;;


Πανελλήνια Ένωση Αθήνα 27 Νοεμβρίου 2008

Γονέων Μουσικών Σχολείων

Τ.Θ. 3804 - 10210 ΑΘΗΝΑ

www.musika.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Αρμόδιοι - αναρμόδιοι φορείς της Πολιτείας

καταργούν τη μεταφορά των μαθητών


Νέα κρατική επίθεση κατά των Μουσικών Σχολείων



Μαθητές και γονείς απαιτούν:

* Το Υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει άμεσα και οριστικά το ζήτημα

* Η Πολιτεία να στηρίξει τη Δημόσια Παιδεία, όχι μόνο τις ιδιωτικές τράπεζες



Συντονισμένη κινητοποίηση διαμαρτυρίας

την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου, 9:30 το πρωί



* Το Μουσικό Σχολείο Αλίμου στο Ελεγκτικό Συνέδριο,

οδός Τσόχα & Βουρνάζου 4, Αμπελόκηποι.

* Το Μουσικό Σχολείο Ιλίου στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου

και από εκεί στη Βουλή.

* Το Μουσικό Σχολείο Πειραιά στη Νομαρχία Πειραιά.



Οι μαθητές τριών δημόσιων Μουσικών Σχολείων της περιοχής Αθηνών - Πειραιώς (των Μουσικών Σχολείων Αλίμου, Ιλίου και Πειραιά) βρίσκονται σε αναστάτωση και εξαγγέλλουν συντονισμένη κινητοποίηση για την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου - 9:30 π.μ., εξ αιτίας σοβαρού προβλήματος που η Πολιτεία δημιουργεί στη λειτουργία τους και συγκεκριμένα στη διαδικασία μεταφοράς των μαθητών τους με μισθωμένα λεωφορεία, καθώς στα Σχολεία αυτά φοιτούν παιδιά που κατοικούν διάφορους δήμους και συνοικίες, αρκετά μακριά από το Σχολείο.



Δυστυχώς, διάφοροι φορείς της Πολιτείας, ρίχνοντας την ευθύνη ο ένας στον άλλο ή απλώς "νίπτοντας χείρας", καθιστούν ορατό τον κίνδυνο κλεισίματος των 36 Μουσικών Σχολείων της χώρας, καθώς οι Νομαρχίες Αθηνών και Πειραιώς, με διαφορετικές νομικίστικες και γραφειοκρατικές αιτιάσεις ανακοινώνουν την κατάργηση του μέτρου μεταφοράς των μαθητών στα Σχολεία τους, όπως αυτό προβλέπεται από το Νόμο και ισχύει εδώ και είκοσι χρόνια.



Τα παιδιά μας και τα Σχολεία τους, αυτή τη στιγμή γίνονται "μπαλάκι" στα χέρια αρμοδίων - αναρμοδίων, αφού οι Νομαρχίες επικαλούνται τα περιορισμένα κονδύλια από το Υπουργείο Εσωτερικών και την αρνητική παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το Ελεγκτικό Συνέδριο επικαλείται τη στενή ερμηνεία κάποιων νομοθετικών διατάξεων που η Νομαρχία Αθηνών θεωρεί μη επίκαιρες, ενώ το Υπουργείο Παιδείας σχεδόν δηλώνει αναρμόδιο για ένα ζήτημα που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία δημόσιων σχολείων!



Τους μαθητές των Μουσικών Σχολείων και τους γονείς τους δεν τους ενδιαφέρει ποιο ή ποια απ' όλα τα τμήματα του κρατικού μηχανισμού φέρει την τυπική ευθύνη. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το Κράτος ως σύνολο να τηρήσει τις υποχρεώσεις του απέναντι στα Μουσικά Σχολεία και στη μόρφωση των παιδιών μας, η οποία ήδη παρέχεται μετά πολλών εμποδίων.



Καλούμε:

* το Υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα μέτρα αντιμετώπισης του ζητήματος, αλλά και

* τους βουλευτές όλων των πτερύγων να αναλάβουν επείγουσα νομοθετική δράση, εφ' όσον το πρόβλημα πράγματι προέρχεται από αντικρουόμενες νομοθετικές πρόνοιες.



Το Υπουργείο Παιδείας είναι αυτό που οφείλει να λύσει άμεσα και οριστικά το πρόβλημα. Εμείς, οι γονείς έχουμε να προωθήσουμε λύσεις σε πολλά ακόμη προβλήματα σχετικά με τη μόρφωση των παιδιών μας, από τα σοβαρά που χρονίζουν άλυτα παρά τις περί του αντιθέτου υποσχέσεις. Επί τέλους, είναι ντροπή να αναλώνουμε δυνάμεις για το αυτονόητο θέμα ρουτίνας της μετακίνησης.



Γονείς και μαθητές, επίσης, απαιτούμε από τον φίλο και υποστηρικτή του θεσμού των Μουσικών Σχολείων, Υφυπουργό Παιδείας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο, ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη διαδικασίας ρύθμισης της σχετικής δυσλειτουργίας, που μας είχε υποσχεθεί (το περασμένο καλοκαίρι) ότι θα δρομολογούσε, με τη σύσταση ειδικής επιτροπή από στελέχη των Υπουργείων Παιδείας, Εσωτερικών και Μεταφορών.

** Συγκροτήθηκε ποτέ αυτή η επιτροπή κύριε Υφυπουργέ;

** Αν ναι, τι έχει δρομολογήσει, στην κατεύθυνση της οριστικής λύσης;

** Αν όχι (που υποθέτουμε ότι ισχύει) γιατί;



Διαμαρτυρόμενοι για όλα τα παραπάνω και απαιτώντας άμεση και οριστική λύση του ζητήματος, γονείς και μαθητές των Μουσικών Σχολείων της Αττικής κινητοποιούνται την Παρασκευή Νοεμβρίουστις 9:30 το πρωί ως εξής:

- Το Μουσικό Σχολείο Αλίμου με παράσταση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στην οδό Τσόχα στους Αμπελοκήπους (πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού).

- Το Μουσικό Σχολείο Ιλίου στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου και από εκεί στη Βουλή.

- Το Μουσικό Σχολείο Πειραιά στη Νομαρχία Πειραιά.



Έχοντας την συμπαράσταση όλων των τοπικών μαζικών φορέων, της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών Σχολείων, της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας, της Ένωσης Γονέων Καματερού και Ιλίου, της ΕΛΜΕ Γ΄ Αθήνας, του Συλλόγου Διδασκόντων Μουσικού Σχολείου Ιλίου και την αγανάκτηση των μαθητών,

*** οι σχολικές κοινότητες όλων των Μουσικών Σχολείων απαιτούν από το Κράτος, που με διαδικασίες εξπρές φροντίζει να στηρίξει τις ιδιωτικές τράπεζες, να δείξει τουλάχιστον λίγη από αυτή την προθυμία στην κατεύθυνση στήριξης και της Δημόσιας Παιδείας!



Πληροφορίες:

* Παναγιώτης Κουφαλάκος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μ.Σχ.

Τηλ. 6972 006221, e-mail: koyf@hol.gr

* Κατερίνα Αθανασίου, Γενική Γραμματέας Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μ.Σχ.

Τηλ. 6939 457717, e-mail: k.athanasiou@yahoo.gr
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην purple anemone για αυτό το μήνυμα:
  #5  
Παλιά 17-12-08, 02:00
ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Ο χρήστης ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 22-06-09 23:13
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΝΩΣΕΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
• ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
• ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
• ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
• ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ





Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ...ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΟΛΕΜΟΥ!


Η διάλυση του κοινωνικού ιστού, η εκμηδένιση των αξιών, η κορύφωση της οικονομικής κρίσης, η οσμή της διαφθοράς και η παραδοσιακή ανικανότητα των αρχών να εμποδίζουν αντί να διαπράττουν εγκλήματα, έχουν φέρει την κοινωνία στα όρια της αντοχής της και έχουν θέσει σε κίνδυνο ακόμα και την κοινωνική ειρήνη. Σ' αυτή τη χρονική στιγμή ίσως να μοιάζει παράταιρη η αναφορά στα προβλήματα της μουσικής παιδείας. Κι όμως, η παιδεία και ο πολιτισμός είναι ο μόνος δρόμος, η μόνη διέξοδος της κοινωνίας. Και, η συνεχιζόμενη αδιαφορία της Πολιτείας για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δύο αυτοί τομείς, μόνο ανησυχία πρέπει να προκαλεί στους πολίτες.

• Η φετινή σχολική χρονιά φαινομενικά άρχισε με καλούς οιωνούς για τα Μουσικά Σχολεία: Οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων άρχισαν νωρίτερα από ποτέ, μέσα στο Σεπτέμβριο, αν και δεν τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα του ΥΠΕΠΘ που υπόσχονταν ολοκλήρωσή τους την 1η Σεπτεμβρίου. Η επιφανειακή αυτή βελτίωση δεν έλυσε φυσικά κανένα ουσιώδες πρόβλημα: Συνεχίζεται η εργασιακή ομηρία των επί πολλά χρόνια εργαζομένων ως εκτάκτων μουσικών. Συνεχίζεται η κατάχρηση της ωρομισθίας, αφού οι ωρομίσθιοι καλύπτουν ανά δύο οργανικές θέσεις και όχι "απρόβλεπτες και έκτακτες ανάγκες", όπως γράφει η σύμβασή τους. Παραμένουν ακάλυπτες πολλές από τις ανάγκες που δήλωσαν εξαρχής τα Σχολεία, αφού τρεις μήνες μετά ακόμη υπάρχουν μαθητές που είτε έχουν κενά στο πρόγραμμά τους, είτε υποχρεώνονται να δέχονται συνδιδασκαλία στα ατομικά τους μαθήματα, είτε πιέζονται να αλλάξουν ειδικότητα επιλογής.
• Ο πρώτος διαγωνισμός ΑΣΕΠ για διορισμό μουσικών τα τελευταία επτά χρόνια, διεξήχθη τελικά μετά από πολλές αναβολές. Όμως, παρά τις περί του αντιθέτου αρχικές διαβεβαιώσεις μέσα στη Βουλή του προηγουμένου υφυπουργού Παιδείας, δεν αφορούσε τα μουσικά σχολεία και τις μουσικές ειδικότητες. Ήταν ένας ισοπεδωμένος γραπτός διαγωνισμός, όμοιος με εκείνους που γίνονται για τις άλλες ειδικότητες της εκπαίδευσης, που δεν ασχολήθηκε καν με τις βασικές και απαραίτητες μουσικές δεξιότητες των υποψηφίων. Γεννά το γεγονός αυτό απορία, αν εκείνοι που αποφάσισαν την μορφή του διαγωνισμού αυτού είναι πράγματι μουσικοί και αν γνωρίζουν το αντικείμενο και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του. Πέραν αυτών, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, υπήρξαν ανακολουθίες και ασάφειες στα θέματα (ένα ήδη ακυρώθηκε και δεν προσμετράται στη βαθμολογία), αλλά και σημειώθηκε κατά τη διεξαγωγή του σοβαρότατη παρατυπία: 5 λεπτά πριν τη λήξη του χρόνου δόθηκε παράταση μισής ώρας για όσους βρίσκονταν ακόμη στις αίθουσες και δεν είχαν προλάβει να τελειώσουν, σαν να μην είναι η ολοκλήρωση εντός της προθεσμίας στοιχείο αξιολόγησης των υποψηφίων. Είναι δε προφανής η αδικία εις βάρος όσων είχαν ήδη αποχωρήσει και, εάν υπάρξουν προσφυγές, ο διαγωνισμός κινδυνεύει ακόμη και με ακύρωση.

• Ανησυχία προκαλεί η ανεξήγητα παρατεινόμενη καθυστέρηση υποβολής προς ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου που συζητήθηκε το καλοκαίρι και που αναμένεται να ρυθμίσει εκτός του διορισμού όσων έχουν συμπληρώσει προϋπηρεσία 30 μηνών, τον διορισμό των συναδέλφων μας της παραδοσιακής μουσικής που παρότι έχουν πολύ μεγαλύτερες προϋπηρεσίες, εξαιρέθηκαν αυθαίρετα από όλες τις προηγούμενες ρυθμίσεις. Υπενθυμίζουμε ότι είναι τα κατεξοχήν θύματα της πολιτικής του ΥΠΕΠΘ, αφού εκτός από την προαναφερθείσα εξαίρεσή τους έχουν αποκλειστεί με νόμο και από την αναπλήρωση και δουλεύουν υποχρεωτικά ως ωρομίσθιοι, ακόμη και με πλήρες ωράριο! Στα αλλεπάλληλα αιτήματα των Ενώσεων για συνάντηση με τους αρμοδίους και επίσπευση του θέματος, το υπουργείο ως συνήθως κωφεύει.

• Ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί η απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων, με ομάδα εργασίας που συστήθηκε με αδιαφανείς διαδικασίες και μέλη που ακόμα και σήμερα δεν ανακοινώνονται. Αφήνουν μόνο να διαρρέουν κάποιες φήμες, πράγμα που μας δημιουργεί την απορία αν έχουν ή όχι το θάρρος να υποστηρίξουν τις προτάσεις τους δημόσια, αφού ούτε καν το πρακτικό της εργασίας τους δημοσιεύουν. Σημειωτέον ότι επικαλούνται στη φημολογία και δήθεν προτάσεις Διευθυντών σχολείων ή γονέων χωρίς και πάλι να τις δημοσιοποιούν. Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων έχει εκφράσει την αντίθεσή της στην μείωση του εβδομαδιαίου ωραρίου των Μουσικών Σχολείων που φέρεται να αποφάσισε το Π.Ι. Στο νέο πρόγραμμα καταργείται το μάθημα του Παραδοσιακού Τραγουδιού και η υποχρεωτική διδασκαλία του οργάνου αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής (ώς σήμερα ήταν ο ταμπουράς), αλλά και τα μαθήματα του θεάτρου και των εικαστικών, αλλοιώνοντας έτσι το χαρακτήρα των μουσικών σχολείων. Αυτή η απαράδεκτη συμπεριφορά δεν προβληματίζει κανένα αρμόδιο – υπεύθυνο στο ΥΠΕΠΘ; Δεν γνωρίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το σημαντικό ρόλο των Μουσικών Σχολείων και ιδιαίτερα την καθοριστική συμβολή τους στη διάσωση και εν συνεχεία ανάπτυξη της Παραδοσιακής Μουσικής στη χώρα μας; Ή μήπως, ακόμη χειρότερα, την γνωρίζει και συνειδητά την αντιμάχεται; Η μουσική έχει πολλές ιδιαιτερότητες και διαπιστωμένα το Π.Ι δεν είναι σε θέση να τις αντιληφθεί. Είναι όργανο ακατάλληλο να ασχοληθεί με τα Μουσικά Σχολεία - προτιμότερο είναι να ασχοληθεί με τα του οίκου του και να ξεκαθαρίσει θέματα όπως τις [καταγγελίες για παράνομες τοποθετήσεις σε θέσεις μονίμων παρέδρων] [διαδοχικές δικαστικές και υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες ο μόνιμος πάρεδρος μουσικής μία εκπίπτει του αξιώματός του και μία επανέρχεται], ή τις καταγγελίες για αδιαφανή διαχείριση των κονδυλίων για τα υπό έκδοση σχολικά βιβλία. Καλούμε το ΥΠΕΠΘ να αναθέσει τα μουσικά ζητήματα στους κατ' ουσίαν αλλά και κατά νόμο αρμόδιους θεσμούς, την Καλλιτεχνική Επιτροπή και το Πειραματικό Μουσικό Σχολείο της Παλλήνης. Ήδη ο Σύλλογος Καθηγητών του τελευταίου έχει απευθύνει ανοιχτή επιστολή προς την πολιτική ηγεσία ζητώντας να αποσυρθεί η απόφαση του Π.Ι για το ωρολόγιο πρόγραμμα. Υπενθυμίζουμε ότι ο θεσμικός ρόλος του Πειραματικού Σχολείου είναι πολύ σημαντικός και συνίσταται ακριβώς στο να εκπονεί, να λειτουργεί, να αξιολογεί και να προτείνει βελτιώσεις για τα εκπαιδευτικά προγράμματα των Μουσικών Σχολείων.

• Το σοβαρότερο και εντυπωσιακότερο όμως είναι ότι η ίδια η Καλλιτεχνική Επιτροπή αυτοακυρώθηκε, ζητώντας να εκπονήσει αντ’ αυτής το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με τη συμμετοχή μάλιστα και μελών της στη σχετική επιτροπή! Ως δικαιολογία προβλήθηκε ότι το Π.Ι. διέθετε μέσω κάποιων προγραμμάτων τα χρήματα για την εργασία αυτή, ενώ η Κ.Ε. όχι. Θεωρούμε την πρακτική αυτή απολύτως απαράδεκτη. Τη χρηματοδότηση, εφόσον χρειαζόταν, η Κ.Ε. όφειλε να την ζητήσει και όχι να αποφύγει την αρμοδιότητα και τα καθήκοντά της. Επειδή έχουμε πολλές φορές υπερασπιστεί το θεσμό αυτό, τον οποίο συστηματικά και παράνομα το ΥΠΕΠΘ παρακάμπτει, απαιτούμε από τα σημερινά μέλη της Κ.Ε. να πάρουν επιτέλους θέση και να αξιώσουν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να ανακτήσουν τον θεσμικό τους ρόλο, άλλως να παραιτηθούν, εάν δεν είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι στον κλάδο.

• Παράλληλα, προέκυψε ξαφνική εμπλοκή με την νομοθετημένη μίσθωση λεωφορείων για την μεταφορά των μαθητών, που ισχύει εδώ και 20 χρόνια. Ήδη σε Μουσικά Σχολεία της Αττικής έγιναν κινητοποιήσεις και οι Σύλλογοι Γονέων καταγγέλλουν την παρελκυστική τακτική των διαφόρων υπηρεσιών που ουσιαστικά αρνούνται να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Εάν το φαινόμενο επεκταθεί σε όλη τη χώρα θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο την ίδια τη λειτουργία του θεσμού των Μουσικών Σχολείων. Απαιτούμε από τον Υπουργό Παιδείας να δώσει ΑΜΕΣΩΣ τη λύση. Έχουμε βαρεθεί να ακούμε από τον Πρωθυπουργό ότι "Παιδεία και Πολιτισμός είναι οι πρώτες προτεραιότητες" και από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΠΘ ότι "στηρίζουν το θεσμό των Μουσικών Σχολείων", ενώ όλες τους οι ενέργειες δείχνουν το αντίθετο και παρουσιάζουν συνεχώς εμπόδια στη λειτουργία του.

• Το ΥΠΕΠΘ οφείλει να πάρει επιτέλους σαφή θέση στο ζήτημα των Μουσικών Σχολείων:

1. Να αποσύρει άμεσα τη ρύθμιση που αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα των μουσικών σχολείων και, με τη συγκρότηση ομάδας εργασίας στην οποία θα συμμετέχουν οι κατάλληλοι φορείς, να αξιοποιήσει τις ήδη διαμορφωμένες προτάσεις των εκπαιδευτικών που αφορούν στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας των μουσικών σχολείων. Μετά δε την πειραματική εφαρμογή τους για εύλογο χρονικό διάστημα να προχωρήσει στη σύνταξη σχολικών βιβλίων.

2. Να απεμπλέξει από ακατάλληλους και μη γνώστες του αντικειμένου φορείς, όπως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τόσο τη διαδικασία αναμόρφωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων όσο και την έκδοση των διδακτικών βιβλίων, ώστε - έστω και μετά 20 χρόνια - να μπορέσει να ολοκληρωθεί.

3. Να διενεργήσει διαγωνισμό ΑΣΕΠ για διορισμό στις μουσικές ειδικότητες, όπως έγινε το 2001, και να διενεργεί τακτικά ανά διετία τους διαγωνισμούς όπως ορίζει ο νόμος. Διαφορετικά να προχωρήσει σε πάγια ρύθμιση ώστε να διορίζονται οι μουσικοί με βάση τις προϋπηρεσίες τους. Η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, να αντιμετωπίζονται οι μουσικοί ως "περίσσευμα" ή "αναγκαίο κακό" της εκπαίδευσης. Δικαιούνται και απαιτούν το σεβασμό!




Για το Συντονιστικό όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής

Υπεύθυνοι Επικοινωνίας :

Μακαντάσης Θεμιστοκλής makadiver@hotmail.com / τηλ : 6977611060
Mαγκούνη-Ρίζου Άννα magounisg@sch.gr
Παναγιωτίδης Νίκος nikpanlt@yahoo.gr

Για την Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε.
Γιώργος Λαμέρας (Πρόεδρος) lameras@ath.forthnet.gr 6973 414077
Ευθύμιος Λολοσίδης (Αντιπρόεδρος) lolosidis@gmail.com 6947 824246
__________________
Με το να παίρνεις γεμίζουν τα χέρια σου
Με το να δίνεις γεμίζει η καρδιά σου
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 17-12-08, 02:43
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Εμφάνιση μηνυμάτων
Η διάλυση του κοινωνικού ιστού, η εκμηδένιση των αξιών, η κορύφωση της οικονομικής κρίσης, η οσμή της διαφθοράς και η παραδοσιακή ανικανότητα των αρχών
Καταλάβαμε.........
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 19-12-08, 03:28
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Καταλάβαμε.........
Δεν ξέρω τι εννοείς με αυτό φυσικά. Εγώ το βλέπω καθαρά από την άποψη του παιδιού που πάει σε ένα τέτοιο σχολείο, που λατρεύει τα μαθήματά του, είναι δεμένο με τους καθηγητές του, κάνει όνειρα βασισμένα σε όλα αυτά.
Το μουσικό σχολείο είναι επιλογή για την οποία μάλιστα δίνουν εξετάσεις, περνάν μια αγωνία, κι έχουν συγκεκριμένο στόχο και σκοπό.
Ένα τέτοιο παιδί λοιπόν, όπως το ζω εγώ, νιώθει να θίγεται, σα να του παίρνουν το όνειρό του μέσα από τα χέρια, ενώ είναι ξυπνητό!
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 19-12-08, 03:29
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Ανακοίνωση - Καταγγελία

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΩΔΕΙΩΝ
και ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
peaomde@gmail.com
www.peaomde.webs.com

Θεσσαλονίκη, 9 Δεκεμβρίου 2008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΣΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Τελικά, οι ατεκμηρίωτες, ανιστόρητες, δήθεν εκσυγχρονιστικές και σίγουρα ευρωκομπλεξικές εισηγήσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου βρήκαν, όπως φαίνεται, ευήκοα ώτα στο Υπουργείο Παιδείας. Η απόφαση του Υπουργείου να περιορίσει το ωρολόγιο πρόγραμμα των μουσικών σχολείων από τις 45 στις 40 ώρες (με το αμφίβολο επιχείρημα του «ελκυστικού σχολείου») έδωσε την ευκαιρία στους «επαΐοντες» του Π.Ι. να περάσουν, εν κρυπτώ και παραβύστω, την κατάργηση του ταμπουρά και των άλλων κατά τόπους οργάνων αναφοράς της παραδοσιακής μας μουσικής και την συρρίκνωση του μαθήματος της θεωρίας και πράξης της ελληνικής μουσικής. Χωρίς καμιά διαβούλευση με τους καθηγητές και τους συλλόγους γονέων των μουσικών σχολείων, χωρίς να ζητηθεί καν η άποψη διακεκριμένων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών της ελληνικής μουσικής παράδοσης, παρακάμπτοντας και αυτή την Καλλιτεχνική Επιτροπή του Υπουργείου.

Οι παλαιολιθικές, ξεπερασμένες εδώ και δεκαετίες απόψεις περί δήθεν a priori υπεροχής της δυτικής μουσικής απέναντι στις «πρωτόγονες» εξωευρωπαικές
- πολυτροπικές και πολυρυθμικές - μουσικές, επιστημονικοφανείς προκαταλήψεις που έχουν εγκαταλειφθεί πανηγυρικά πλέον από όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου και απουσιάζουν ολοσχερώς από το σύνολο της μουσικολογικής γραμματείας, έρχονται τώρα, εδώ στη χώρα μας, με μια από τις αρχαιότερες και πλουσιότερες μουσικές, να γίνουν αποδεκτές από το ελληνικό Υπουργείο της Παιδείας. Ακυρώνοντας την ισοτιμία ευρωπαϊκής και παραδοσιακής μουσικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα, διατηρώντας μόνο το πιάνο ως όργανο αναφοράς, καταργώντας την υποχρεωτική ατομική διδασκαλία του (καθιερωμένου εδώ και είκοσι χρόνια) οργάνου αναφοράς της ελληνικής μουσικής, «στριμώχνοντάς το» σ΄έναν διακοσμητικό, άνευ ουσίας ρόλο «υποβοήθησης» του θεωρητικού μαθήματος της παραδοσιακής μουσικής που ούτως η άλλως συρρικνώνεται με περικοπή διδακτικών ωρών από το μάθημα του παραδοσιακού τραγουδιού.

Η ατυχής αυτή απόφαση του Υπουργείου, αν συνδυαστεί μάλιστα με τον αποκλεισμό των παραδοσιακών οργανικών συνόλων από τους περυσινούς μαθητικούς μουσικούς αγώνες και με την επιχειρούμενη ήδη σε αρκετά μουσικά σχολεία (με ευθύνη βέβαια των Διευθύνσεών τους) προσπάθεια να προσανατολίζονται οι μαθητές μονομερώς προς τα ευρωπαϊκά όργανα και τα ανάλογα μουσικά σύνολα, όλα αυτά δημιουργούν ήδη ένα τελείως διαφορετικό κλίμα, έξω και πέρα από την καταξιωμένη «φιλοσοφία» και τα καταγεγραμμένα επιτεύγματα του θεσμού των ελληνικών μουσικών σχολείων.

Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας και τον Υφυπουργό κ. Λυκουρέντζο που (ειλικρινά πιστεύουμε) δηλώνουν τη βούλησή τους να στηρίξουν τα σχολεία και την αγάπη τους στην παραδοσιακή μουσική ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. Ειλικρινά δεν ξέρουμε, ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στα μουσικά σχολεία, τι μας πονάει περισσότερο: Η διαφαινόμενη αλλοίωση της φυσιογνωμίας του θεσμού με την προϊούσα υποβάθμιση της ελληνικής μουσικής, ή ο αναπόφευκτος εξοστρακισμός δεκάδων συναδέλφων (συμβασιούχων αλλά και μόνιμων) από τα μουσικά σχολεία, μουσικών που τίμησαν τη δουλειά τους και στηρίζουν σ’ αυτήν - εδώ και πολλά χρόνια - την επιβίωση των οικογενειών τους;

ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΠΟΝΑΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ,
ΕΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΕΙΤΕ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ!




Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Ω.Μ.Δ.Ε.

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γιώργος Λαμέρας Μανώλης Αρίδας
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην purple anemone για αυτό το μήνυμα:
  #9  
Παλιά 21-12-08, 14:46
ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Ο χρήστης ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 22-06-09 23:13
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Πανελλήνιος Επιστημονικός
Σύλλογος Θεατρολόγων
Κουμουνδούρου 25, 104 37 Αθήνα
Τηλ./Φαξ 2105229990
Site: www.pesyth.gr
Email: info@pesyth.gr



Αθήνα, 19 – 12 – 2008
Α.Π. 1574



ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ



ΠΡΟΣ:
• ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ
• ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟ


Αξιότιμοι κκ. Υπουργοί


Η απόφαση του Υπουργείου να περιορίσει το ωρολόγιο πρόγραμμα των μουσικών σχολείων από τις 45 στις 40 ώρες καταργώντας το μάθημα του Θεάτρου και το μάθημα των Εικαστικών και συρρικνώνοντας επικίνδυνα το μάθημα της Βυζαντινής και της Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία, σε μία χρονική στιγμή που η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, άλλα εξέφραζε για το θεσμό των Μουσικών Σχολείων και άλλα υποσχόταν για την στήριξη και ενίσχυσή τους.


Αλήθεια, για την απόφαση αυτή, ζητήθηκε η γνώμη κάποιων ειδικών, ή η συμβουλή διακεκριμένων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών, ή μήπως παρακάμφθηκε ακόμη και αυτή η Καλλιτεχνική Επιτροπή του Υπουργείου; Διαφάνηκε καθόλου η ευαισθησία να διερευνηθεί με κάποιο τρόπο η βούληση των ίδιων των μαθητών και των γονιών τους για το πώς βλέπουν την ύπαρξη των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της παραδοσιακής μουσικής στα σχολεία αυτά που οι ίδιοι οικειοθελώς επέλεξαν;


Αλήθεια, ποια συντονισμένη προσπάθεια κρύβεται πίσω από την απροκάλυπτη πρόθεση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου -που εισηγήθηκε αυτή την αλλαγή- να εξοστρακίσει τον πολιτισμό και την ελληνική παράδοση από τα μοναδικά σχολεία στα οποία αυτά τα δύο είχαν μια κάποια ύπαρξη;


Και ακόμη, ας μας απαντήσετε, τι σημαίνει για το μέλλον των θεατρολόγων που εργάζονται τόσα χρόνια στην εκπαίδευση, η κατάργηση του μαθήματος του θεάτρου από τα μοναδικά σχολεία -στα οποία ήταν θεσμοθετημένο με αρκετές ώρες-, λίγους μήνες πριν από τον πρώτο «μαζικό» διορισμό θεατρολόγων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Πως μπορούμε να ελπίζουμε σε μία ουσιαστική ένταξη του θεάτρου στην εκπαίδευση –πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια- όταν αυτό καταργείται ατεκμηρίωτα και εν μια νυκτί από τα μουσικά σχολεία;

Έχετε απαντήσεις για όλα αυτά τα ερωτήματα, αξιότιμοι κκ. Υπουργοί;

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, που ουκ ολίγες φορές σας έχει τονίσει με επιστολές του τη σημασία της ύπαρξης του θεάτρου στην εκπαίδευση, σας έχει ζητήσει με υπομνήματά του τον άμεσο διορισμό ενός θεατρολόγου ανά σχολική μονάδα και σας έχει προτείνει τρόπους και λύσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου με α’ και β’ αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς του κλάδου μας, θλίβεται να διαπιστώνει ότι, παραμονές της διεξαγωγής του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στον οποίο για πρώτη φορά συμμετέχει ο κλάδος ΠΕ 32, σβήνει με μια μονοκοντυλιά η πιο ζωντανή ελπίδα που υπήρχε για το μέλλον του θεάτρου στην εκπαίδευση.


Διερωτώμαστε, λοιπόν, και όχι άδικα, τι μέλλει γενέσθαι;

Εάν πάντως και σας, κκ. Υπουργοί, σας ενδιαφέρει πραγματικά η καλλιτεχνική μόρφωση και παιδεία της νεολαίας αυτού του τόπου, εάν νιώθετε την ανάγκη να διατηρήσετε ζωντανή την μουσική μας παράδοση και, εάν έχετε την ευαισθησία -που πιστεύουμε ότι την έχετε- να στηρίξετε τον θεσμό των μουσικών σχολείων και να μην τα καταδικάσετε σε μαρασμό,


ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ


να αποσύρετε την υπογραφή σας από μια τέτοια απόφαση και να μην φοβηθείτε να προβάλετε την άρνηση και την αντίρρησή σας στην απαράδεκτα μονομερή, ατεκμηρίωτη και ντροπιαστική για τον πολιτισμό και την καλλιτεχνική παράδοση αυτής της χώρας, εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.


Ο Π.Ε.ΣΥ.Θ. συντάσσεται με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς των καλλιτεχνικών μαθημάτων και της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής που καταδίκασαν την απόφαση αυτή, και δηλώνουμε ότι δεν θα σταματήσουμε τον αγώνα μέχρι την τελική μας δικαίωση.



ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Π.Ε.ΣΥ.Θ.
__________________
Με το να παίρνεις γεμίζουν τα χέρια σου
Με το να δίνεις γεμίζει η καρδιά σου
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 21-12-08, 14:54
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Εύχομαι να μην όλα τόσο σοβαρά.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #11  
Παλιά 21-12-08, 14:59
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Εύχομαι να μην όλα τόσο σοβαρά.
Δυστυχώς είναι!
Και το χειρότερο είναι ότι πάει να περάσει "πλαγίως"
Εδώ ακούγεται ότι θα καταργήσουν τα σχολικά γιατί κόβει το κονδύλι το Υπουργείο
Αν γίνουν αυτά, τότε τα Μουσικά θα υποβιβαστούν σε απλά σχολεία που θα εξυπηρετούν την περιοχή τους
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #12  
Παλιά 25-12-08, 11:06
ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Ο χρήστης ΑΡΤΕΜΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 22-06-09 23:13
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
alfavita.gr: Το ΥΠΕΠΘ δεν θα μειώσει το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων;



Πληροφορίες που έφτασαν στην alfavita λένε ότι η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αποφάσισε να μην προχωρήσει στη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης με την οποία μειωνόταν το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων κατά 5ώρες.

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με πρόταση του Π.Ι. την οποία είχε υπογράψει ο Υπουργός Παιδείας καταργούνταν το μάθημα του Ταμπουρά και γενικότερα το μάθημα ατομικού οργάνου αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής, το μάθημα των Καλλιτεχνικών και του Θεάτρου και μειώνονταν οι ώρες διδασκαλίας άλλων μουσικών μαθημάτων. Μετά την πίεση που ασκήθηκε από ψηφίσματα καθηγητών των Μουσικών Σχολείων, σε σύσκεψη υπό τον Γ. Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ δόθηκε η διαβεβαίωση σε παριστάμενους Διευθυντές Μουσικών Σχολείων ότι δεν πρόκειται να υλοποιηθεί η εισήγηση του Π.Ι.
__________________
Με το να παίρνεις γεμίζουν τα χέρια σου
Με το να δίνεις γεμίζει η καρδιά σου
Απάντηση με παράθεση
  #13  
Παλιά 25-12-08, 11:17
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Βλέπω διαβάζουμε το ίδιο site
Αυτά τα μαθήματα ΔΕΝ πρέπει να καταργηθούν. Ειδικά το μάθημα του ταμπουρά, που ως παραδοσιακό όργανο βασισμένο στη βυζαντινή μουσική, δίνει στοιχεία που δεν μπορούν να αποδώσουν τα δυτικά όργανα, σημαντικά για τους μαθητές που ασχολούνται με τη μουσική και ειδικά γι΄ αυτούς που θέλουν να τη σπουδάσουν.
Καλό Χριστουγεννιάτικο δώρο, αν τελικά είναι αληθινό.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:41.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.