Εξηντάρηδες οι δυο επί σκηνής πρωταγωνιστές της βραδιάς, εικοσάρηδες στις κερκίδες. Πώς αλλιώς; Οι Χου είναι, μαζί με τους Ρόλινγκ Στόουνς, οι μόνες ενεργές ροκ μπάντες που μπορούν να περηφανεύονται πως απευθύνονται σε τρεις και τέσσερις γενιές. Κι έχουν και νέο δίσκο με τη μίνι όπερα «Wire and Glass». Λέγεται «Endless Wire», κυκλοφόρησε στις 30 Οκτωβρίου κι έχει τα πρώτα τους νέα τραγούδια εδώ και 24 χρόνια. Ετσι, το αχανές «Παλάθιο ντε λος Ντεπόρτες» της Μαδρίτης ήταν, όπως το περίμενα, κατάμεστο. Με τη μουσική, τους στίχους, το παίξιμο, τις εκρηκτικές εμφανίσεις τους, οι Χου καθόρισαν πολλά συγκροτήματα που εμφανίστηκαν μετά το 1970 αλλά και στιλ από το πανκ ώς το χέβι μέταλ.
Στη σκηνή ανέβηκαν γύρω στις 9.30 μ.μ. Ο Πιτ Τάουνσεντ στην κιθάρα, ο Ρότζερ Ντάλτρεϊ στο μικρόφωνο και μαζί τους ο αδερφός του Πιτ, ο Σάιμον Τάουνσεντ, στη δεύτερη κιθάρα και τα πλήκτρα, ο Πίνο Παλαντίνο σταθερά στο μπάσο από το 2002, χρονιά που πέθανε ο Τζον Εντουιστλ, και στα ντραμς ο Ζακ Στάρκι, γιος του Ρίνγκο Σταρ. Ο πυρήνας του συγκροτήματος ανήκει σ' εκείνους που επηρέασαν τον Χέντριξ, τους Λεντ Ζέπελιν, αλλά και τους Κλας. Που διέλυσαν την κατεστημένη ροκ σκηνική παρουσία στο Ποπ Φεστιβάλ του Μοντερέι το 1967, καταστρέφοντας όλα τα όργανά τους επί σκηνής. Που συνέθεσαν την πρώτη ροκ όπερα. Που έκαναν το συνθεσάιζερ ροκ όργανο. Που... που... που...
Ξεκίνησαν με το πρώτο κομμάτι τους που έγινε επιτυχία το 1965, το «Ι can't explain» και σύντομα έβαλαν φωτιά στο γήπεδο όπως 40 χρόνια πριν. Ο Τάουνσεντ χτυπάει τις χορδές της κιθάρας μανιασμένα, μόνο τα γκρίζα του μαλλιά προδίδουν την ηλικία του, ο Ντάλτρεϊ συγκρατημένος πίσω απ' τα γυαλιά του. Για λίγο, καθώς με το πέρασμα του χρόνου τα τραγούδια ζωγραφίζουν όλο και πιο έντονα την ιστορία, αφήνεται στα παλιά ακροβατικά του κόλπα με το καλώδιο του μικροφώνου. «Who are you», πίσω στο «Tommy», αποσπάσματα από το «Quadrophenia» και... σεισμός! Τα βίντεο γουόλ εναλλάσσουν λεπτομέρειες που πιάνει ο φακός καθώς ταξιδεύει από την κιθάρα στα πλήκτρα, στα τύμπανα, στα πρόσωπα.
Ο Τάουνσεντ ξεκρεμάει την κιθάρα του, οι Χου αποχωρούν για να επιστρέψουν έπειτα από καθολική απαίτηση: ολοκληρώνουν το «Pinball Wizard», με τον Πιτ να κοπανάει την κιθάρα στο σανίδι, φεύγουν για λίγο, όταν επιστρέφουν έχει στα χέρια του την ακουστική, φορά και ακουστικά στα ταλαιπωρημένα απ' τα ντεσιμπέλ αφτιά του. «See me, feel me»... Στην έξοδο, περασμένες μία, στριμώχνονται εκατοντάδες για ένα αυτόγραφο. Οι Χου χαιρετούν πίσω από τα φιμέ τζάμια πριν οι λιμουζίνες τους χαθούν στο σκοτάδι της Μαδρίτης.
Πηγή :
Ελευθεροτυπία