Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 09-09-08, 15:19
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Σκέψεις για το νέο σχολείο

Φέρνει νέο σχολείο*
Τρίτη, 09.09.08

Ενα σχολείο περισσότερων επιλογών θα προτείνει στον υπουργό Παιδείας η επιτροπή Μπαμπινιώτη, που έχει επιφορτιστεί με τη μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων της πρώτης και δεύτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ, η επιτροπή θα αναζητήσει χώρο στα πυκνά προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου για «ελεύθερες ζώνες» μαθημάτων επιλογής. Στα σενάρια που θα εξεταστούν περιλαμβάνεται και η διεύρυνση ωραρίου στο Γυμνάσιο. Στο μικροσκόπιο της επιτροπής θα τεθεί επίσης το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του ολοήμερου Δημοτικού.

Στο Παρίσι, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να χαρίσει τρεις ημέρες της εβδομάδας στους μικρούς μαθητές προκάλεσε τις αντιδράσεις των σοσιαλιστών, στην Αθήνα όμως έξυσε πληγές, επαναφέροντας στο προσκήνιο τον πιο σκληρά εργαζόμενο μαθητή της Ευρώπης. Σε όλες τις σχετικές έρευνες ξεχειλίζει ο φόρτος του Ελληνα μαθητή.

«Οι Γάλλοι συνηθίζουν να κάνουν ασυνήθη πράγματα», δήλωσε στον ΕΤ ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γ. Μπαμπινιώτης, επικεφαλής της επιτροπής που συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας, κ. Ευρ. Στυλιανίδης. Από τη συνομιλία μας προέκυψε ότι ο ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Αθηνών προσανατολίζεται στην προσθήκη ελεύθερης ζώνης για «τα παραπεταμένα μαθήματα», όπως ανέφερε. Τέτοια θεωρεί τα Καλλιτεχνικά, τη Μουσική, τη Ρητορική, τη Λογοτεχνία.

«Εμείς δεν πάμε να προσθέσουμε ώρες Μαθηματικών, να αφαιρέσουμε ώρες Γλώσσας κ.λπ. Δεν είναι η δουλειά μας οι προσθαφαιρέσεις στα ωρολόγια προγράμματα. Θα διαμορφώσουμε μια γενική φιλοσοφία για τις ζώνες που πρέπει να περιέχουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα».
Σε διάστημα μικρότερο μίας επταετίας θα είναι η δεύτερη φορά που θα περάσουν από «σκούπα» τα προγράμματα και τα βιβλία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το 2006 άλλαξαν όλα τα προγράμματα και τα βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου με άξονα τη «διαθεματική προσέγγιση της σχολικής ύλης», ένα εγχείρημα που αμφισβητήθηκε εκ βάθρων, ενώ πυροδότησε τη μία και μοναδική εξέγερση του διδασκαλικού κλάδου στα χρονικά της Μεταπολίτευσης. Οι αντιδράσεις για το περιβόητο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Αξιολόγηση

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είναι αρμόδιο για την κατάρτιση των αναλυτικών προγραμμάτων. Εντός των τειχών του προκάλεσε δυσαρέσκεια η απόφαση του κ. Στυλιανίδη να παρακάμψει συμβούλους και παρέδρους και να απευθυνθεί σε εξωτερική επιτροπή. Η απόφαση του υπουργού σχολιάζεται υπό το πρίσμα της προγραμματικής του δήλωσης για αναδιάρθρωση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Τη χαριστική βολή στο πρότζεκτ των νέων βιβλίων που σχεδίασε η κυβέρνηση Σημίτη και υλοποίησε η κυβέρνηση Καραμανλή αναμένεται να δώσει η αξιολόγησή του από την εκπαιδευτική κοινότητα τις προσεχείς εβδομάδες. Πλην όμως τα βιβλία θεωρούνται ήδη προγραμμένα, αφού ο υπουργός Παιδείας έσπευσε από την πρώτη στιγμή της θητείας του να εξαγγείλει την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, με βάση τα οποία γράφονται τα βιβλία.












































































  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Xώρα ώρες/μέρα ώρες/μέρα ώρες/μέρα
Eλλάδα Α’-B’ τάξεις: 5,

Γ’-ΣT’: 6
7 Α’: 6,8

Β’: 6,6

Γ’: 6,4
Iταλία 5,5-8 (με εναλλακτικά

μαθήματα μετά το πέρας

των ωρών διδασκαλίας)
6-8 (οι επιπλέον ώρες

είναι μαθήματα

επιλογής)
A’: 6,2

B’-Γ’: 6,4
Iσπανία 5 (9.00-14.00

ή 10.00-17.00)
6 (συν 2 ώρες

αν χρωστούν μαθήματα

από προηγούμενο έτος)
6 (συν 2 ώρες

αν χρωστούν μαθήματα

από προηγούμενο έτος)
Γαλλία Μέχρι 6 5-5,5 6-8
Γερμανία 4,5-5 ή 5-6 (επιπλέον ώρες,

στη διάρκεια των οποίων

ο μαθητής μπορεί να παίξει

ή να διαβάσει στο σχολείο)
5,5-6 (στο συμβατικό

Γυμνάσιο, δηλ.

5η-10η τάξη)
Μέχρι 6,8

(11η-13η τάξη,

εξαρτάται από

το κρατίδιο)
Bρετανία 5 ώρες και 15 λεπτά

(9.00-15.30, με ένα 15λεπτο διάλειμμα και διάλειμμα

για φαγητό μιας ώρας)
5 ώρες και 15 λεπτά

(9.00-15.30,

με ένα 15λεπτο

διάλειμμα και

ένα διάλειμμα

για φαγητό 1 ώρας)
Oι ώρες των μαθημάτων καθορίζονται ανάλογα με τα A Level (τεστ για κατάταξη στην ανώτατη εκπαίδευση) που θα πάρει ο μαθητής
Kύπρος 4,5 7 (των 40 λεπτών) 7 (των 45 λεπτών)
Tουρκία 6 6 6
Iαπωνία 6 ώρες (των 50 λεπτών) 6 (των 50 λεπτών) 6-7 (των 50 λεπτών)




Αγνωστη λέξη τα φροντιστήρια για τους Βορειοευρωπαίους

Αγνωστα είναι τα φροντιστήρια στη Βόρεια Ευρώπη και περιορισμένο φαινόμενο σε κάποιες κεντροευρωπαϊκές χώρες. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, σύμφωνα με τη γερμανική πρεσβεία στην Αθήνα, «δεν υπάρχουν φροντιστήρια όπως τα ξέρουμε στην Ελλάδα. Μέσα στο πλαίσιο του σχολείου οργανώνονται ομάδες, για να βοηθηθούν οι αδύναμοι μαθητές σε συγκεκριμένες ειδικότητες».

Αύξηση των φροντιστηρίων στη Γαλλία τα τελευταία χρόνια διαπιστώνει η OEΦE. Mε βάση στοιχεία του κοινωνιολόγου της εκπαίδευσης K. Σπυρόπουλου, εκτός από τις ιδιωτικές σχολές που προετοιμάζουν τους αποφοίτους λυκείου για τους διαγωνισμούς των λεγόμενων «Mεγάλων Σχολών» (Πολυτεχνείο, Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών, Γεωπονική κ.λπ.) «πιο πρόσφατη είναι η ανάπτυξη φροντιστηρίων μέσης γενικής εκπαίδευσης που είτε υποβοηθούν τη φοίτηση είτε προετοιμάζουν για τις εξετάσεις του απολυτηρίου του λυκείου».

Και στην Ιταλία οι σχολικές ώρες ενισχύονται με εναλλακτικά συμπληρωματικά προγράμματα στο σχολείο, με αποτέλεσμα να φτάνουν μέχρι και 40 την εβδομάδα. Στην Ισπανία, σύμφωνα με το αρμόδιο τμήμα της ισπανικής πρεσβείας στην Αθήνα, οι μαθητές από το δημοτικό μέχρι και το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθούν κατά μέσον όρο εξωσχολικά μαθήματα τρεις ώρες την εβδομάδα.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 10-09-08, 10:31
Το avatar του χρήστη eleftherios
eleftherios Ο χρήστης eleftherios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 28-09-08 18:56
Φύλο: Άντρας
Οι πρώτοι φροντιστηριάρχες στην Ελλάδα δεν ήταν αριστεροί;
__________________
Aslan is on the move...
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 17-09-08, 07:07
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Δύο "επιτροπές σοφών" για την Παιδεία

Με δύο νέες επιτροπές «σοφών» υπό σύσταση, ο υπουργός Παιδείας φαίνεται να έχει σύνθετα σχέδια. Και καθώς στο υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με Το Βήμα (14.09.2008), δεν ασχολήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα ούτε σε επίπεδο χιούμορ με τη Μονή Βατοπαιδίου και τις εκτάσεις της, η συζήτηση πέρασε ταχύτατα από τα νηπιαγωγεία και τα κενά στα σχολεία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στη μία επιτροπή θα ηγηθεί ο καθηγητής Γλωσσολογίας κ. Γ. Μπαμπινιώτης, στον οποίο και θα στηριχθεί ο σχεδιασμός των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στα σχολεία. Η μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων θα συνδυαστεί με το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, για τα οποία επανασυγκροτείται αυτές τις ημέρες η επιτροπή του προέδρου της Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Αθ. Βερέμη. Και παρ' ότι η ομάδα Μπαμπινιώτη δεν έχει συγκροτηθεί ακόμη, καθώς αναζητούνται πραγματικοί... σοφοί, στην επιτροπή για το εξεταστικό έχουν ήδη επιλεγεί δύο άτομα: ο πρύτανης του Ιόνιου Πανεπιστημίου κ. Δ. Τσουγκαράκης και ο καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και μέλος της Αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ κ. Β. Παπάζογλου.

Τέσσερις είναι οι άξονες στους οποίους θα κινηθούν οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων:

Μείωση των ωρών διδασκαλίας των μαθητών, οι οποίες φθάνουν σήμερα στις επτά ώρες στα γυμνάσια. Στόχος είναι οι ώρες να γίνουν 30 από 35 που είναι σήμερα εβδομαδιαίως.
Επιστροφή στη φιλοσοφία που θέλει όλα τα μαθήματα να συνδέονται μεταξύ τους κατά τη διδασκαλία τους. Δηλαδή, να επιδιώκεται η σύνδεση ενός γνωστικού αντικειμένου με άλλα συγγενικά αντικείμενα και τελικά με τον πραγματικό κόσμο.
Δημιουργία «δεσμών» των βασικών μαθημάτων (π.χ., μαθηματικά, γλώσσα, φυσική, χημεία) τα οποία θα ενισχυθούν και περικοπή άλλων (όπως, π.χ., η γυμναστική).
Εισαγωγή ζώνης μαθημάτων, αλλά και δραστηριοτήτων που θα έχουν σχέση με τη μουσική, την τέχνη, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία.
Η επιτροπή θα ασχοληθεί και με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του ολοήμερου Δημοτικού. «Το δεδομένο είναι ότι τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων πάσχουν» δήλωσε στην εφημερίδα στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Δεν είναι λογικό ο μαθητής να έχει 35 ώρες και ο εκπαιδευτικός 21 κάθε εβδομάδα. Δεύτερος στόχος μας είναι να υποστηριχθούν τα μαθήματα του κλασικού Λυκείου. Προτού γίνουν οι αλλαγές αυτές, όμως, πρέπει να υπάρξει εθνικός διάλογος» καταλήγει.

Ο υπουργός Παιδείας υποσχέθηκε ήδη «νέα, σύγχρονα και έξυπνα αναλυτικά προγράμματα» ως το τέλος του χρόνου και ύστερα από διαβούλευση, η οποία ξεκινάει τις επόμενες ημέρες. Για τη συγκρότηση της επιτροπής Μπαμπινιώτη αναμένονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της Ελλάδας (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν.

Τις επόμενες ημέρες, άλλωστε, ολοκληρώνεται και το νέο θεσμικό πλαίσιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από το οποίο θα επωφεληθούν 200.000 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων από 15.000 σχολεία της χώρας ανά νομό και ανά περιφέρεια.

Αντίθετα με την επιτροπή Μπαμπινιώτη η οποία ξεκινάει από την αρχή, τα μέλη της επιτροπής Βερέμη έχουν μπροστά τους εύκολα βήματα. Το θέμα του εξεταστικού συστήματος έχει συζητηθεί ξανά στο ΕΣΥΠ, ενώ και ο ίδιος ο πρόεδρός του έχει καταθέσει προτάσεις περί δημιουργίας προπαρασκευαστικού έτους πριν από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, περί συγκρότησης Εθνικού Εξεταστικού Οργανισμού και περικοπής των εξεταζόμενων μαθημάτων. Συγκεκριμένα ο κ. Βερέμης προτείνει ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου - το οποίο χαρακτηρίζει ένα είδος «εθνικού φροντιστηρίου» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο. Η πρόταση του κ. Βερέμη περιλαμβάνει και τη δημιουργία ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων στα πρότυπα του Βρετανικού Συμβουλίου, το οποίο θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια.

www.e-paideia.net
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 14:17.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.