Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 08-09-08, 09:41
Το avatar του χρήστη Naias
Naias Ο χρήστης Naias δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-06-21 10:41
Φύλο: Γυναίκα
Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού

H 8η Σεπτεμβρίου έχει ανακηρυχτεί Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη του Αναλφαβητισμού από την ΟΥΝΕΣΚΟ στις 17 Νοεμβρίου 1965. Εορτάστηκε για πρώτη φορά το 1966.

Σκοπός της είναι να αναδείξει τη σημασία της καταπολέμησης του αναλφαβητισμού για τα άτομα, τις κοινότητες και τις κοινωνίες. Με αφορμή αυτήν την ημέρα διοργανώνονται εορτασμοί ανά τον κόσμο.

Εκτιμάται ότι 781 εκατομμύρια ενήλικοι ζουν χωρίς βασικές ικανότητας αλφαβητισμού, από τα οποίους τα 2/3 είναι γυναίκες. Επίσης, περίπου 103 εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε σχολείο και, έτσι, δε μαθαίνουν να διαβάζουν, να γράφουν ή να μετρούν.

Σύμφωνα με την "Αναφορά Παγκόσμιας Παρατήρησης για την Εκπαίδευση για όλους -2006" της ΟΥΝΕΣΚΟ, η Νότια και η Δυτική Ασία έχουν το χαμηλότερο περιφερειακό ποσοστό αλφαβητισμού (58.6%) και ακολουθούνται από την υποσαχάρια Αφρική (59.7%) και τα αραβικά κράτη (62.7%). Οι χώρες με το χαμηλότερο ποσοστό αλφαβητισμού είναι η Μπουρκίνα Φάσο (12.8%), ο Νίγηρας (14.4%) και το Μαλί (19%). Η αναφορά δείχνει μια ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στον αναλφαβητισμό και τις χώρες με οξύ πρόβλημα φτώχειας, καθώς και τον αναλφαβητισμό και προκαταλήψεων εις βάρος των γυναικών.

Ο ΟΗΕ ορίζει ως αναλφαβητισμό την αδυναμία να διαβάσει ή να γράψει κανείς μια απλή πρόταση σε οποιαδήποτε γλώσσα. Έτσι, αυτά τα ποσοστά αναφέρονται μόνο στο βασικό, και όχι τον περιεκτικότερο, αλφαβητισμό.

Στην Ελλάδα αναλφάβητος θεωρείται όποιος δεν έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο εξατάξιο δημοτικό σχολείο, ενώ άλλες χώρες για να χαρακτηρίσουν κάποιον εγγράμματο αρκούνται στη γνώση γραφής και ανάγνωσης. Στην Ελλάδα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ενηλίκων φθάνει το 91% του πληθυσμού (94% άνδρες και 88% γυναίκες, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό για μια χώρα - μέλος της Ε.Ε., 560 χιλιάδες ελληνίδες δεν έχουν τελειώσει το δημοτικό). Αντίθετα, το ποσοστό των εγγραμμάτων ανηλίκων ως 15 ετών κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα (99,5% στο σύνολο - 99,4% στους άνδρες και 99,5% στις γυναίκες).

(Πηγή: http://el.wikipedia.org)


Δεκαετής εκστρατεία με σύνθημα «Φωνή για όλους παιδεία για όλους»
Της Κάτιας Αντωνιάδη

Ο ΟΗΕ, αντιδρώντας στο φαινόμενο του αναλφαβητισμού, ανέλαβε δράση με τη «Δεκαετία Αλφαβητισμού 2003-2012», η οποία στοχεύει στην επέκταση του αλφαβητισμού σε εκείνους οι οποίοι δεν έχουν προς το παρόν τη δυνατότητα πρόσβασης στην εκπαίδευση. Η «Δεκαετία» στοχεύει στις ανάγκες αυτών των ανθρώπων με το σκεπτικό ότι όλοι οι άνθρωποι, όπου και να βρίσκονται, πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα στην κοινωνία όπου ζουν, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία. Οι όποιες προσπάθειες έχουν μέχρι στιγμής αποτύχει, σε ό,τι αφορά τους πιο φτωχούς και περιθωριοποιημένους ανθρώπους. Η «Δεκαετία» στοχεύει σ' αυτούς ακριβώς, με το σύνθημα «Αλφαβητισμός για όλους: φωνή για όλους, παιδεία για όλους».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο ΟΗΕ, ένας στους πέντε ανθρώπους πάνω από την ηλικία των 15 ετών δεν γνωρίζει γραφή ή και ανάγνωση, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να συμμετάσχει στο ευρύτερο πεπαιδευμένο περιβάλλον.

Από αυτούς τους ανθρώπους, τα δύο τρίτα είναι γυναίκες. «Η δυνατότητα μάθησης γραφής και ανάγνωσης είναι ανθρώπινο δικαίωμα», αναφέρεται στο πρόγραμμα της «Δεκαετίας». Η βασική εκπαίδευση, μέσα από την οποία ο αλφαβητισμός ανάγεται σε βασικό άξονα της μάθησης, αναγνωρίστηκε ως ανθρώπινο δικαίωμα πριν από 50 χρόνια, με την Παγκόσμια Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι αυτό το δικαίωμα παραβιάζεται για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων.

Η προώθηση του αλφαβητισμού είναι ο βασικός στόχος της συγκεκριμένης κίνησης και στοχεύει στη μείωση του αναλφαβητισμού κατά 50% μέχρι το 2015. Οργανισμοί που επικεντρώνουν στην ίδια την κοινωνία και σε κάθε κοινωνία ξεχωριστά, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και η Κοινωνία των Πολιτών αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν τα κατάλληλα «κανάλια» επικοινωνίας με τις κυβερνήσεις και να αναλάβουν δράση.

Οι κυβερνήσεις, από την άλλη, πρέπει να συνεργαστούν στενά με τις οργανώσεις, παρέχοντας οικονομική υποστήριξη, τεχνογνωσία και επικύρωση της διαδικασίας. Ο ΟΗΕ ανέθεσε στην UNESCO να έχει τον ρόλο του κεντρικού επιτηρητή, φέρνοντας σε επικοινωνία τους εμπλεκόμενους.

Μέσα από επάλληλες συνόδους και συναντήσεις καθορίστηκαν οι βασικοί στρατηγικοί άξονες για την περαιτέρω εκπλήρωση των στόχων της «Δεκαετίας», μεσα από τη LIFE (Literacy Initiative for Empowerment), δηλαδή την Πρωτοβουλία Αλφαβητισμού για την Ενδυνάμωση, η οποία «λανσαρίστηκε» για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του 33ου Γενικού Συνεδρίου της UNESCO τον Οκτώβριο του 2005. Η απόφαση που ελήφθη αφορούσε στο να δοθεί έμφαση και προσοχή σε 35 συγκεκριμένες χώρες που επιλέχθηκαν, καθότι έχουν πάνω από 50% αναλφάβητους κατοίκους ή και περισσότερα από 10 εκατομμύρια άτομα χωρίς ικανότητες αλφαβητισμού.

Σύμφωνα με την έκθεση του 2006 του προγράμματος Education For All (EFA) της UNESCO [«Αναφορά Παγκόσμιας Παρατήρησης για την Εκπαίδευση για Ολους-2006» Global Monitoring Report on Education for All (2006)] της UNESCO, η πρόσβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση παραμένει ακόμα ένα μείζον ζήτημα. Παρ' όλα αυτά, ο αριθμός των μαθητών που εισέρχονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αυξήθηκε τέσσερις φορές γρηγορότερα από τον αντίστοιχο αριθμό των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από το 1998.

(Πηγή: www.enet.gr)


Τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2008, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Αναλφαβητισμού, το Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, θα κυκλοφορήσουν σε κομβικά σημεία της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου Αττικής δύο ειδικά διαμορφωμένα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, τα οποία θα προωθήσουν το μήνυμα: [I]«Ποτέ δεν είναι αργά να μάθεις γράμματα». [/I]Αυτή η προσπάθεια, σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα εκπαίδευσης και πλήρους εξάλειψης του αναλφαβητισμού.

(Πηγή: www.esos.gr)


Σχόλιο: συμφωνώ με τι όποιες δράσεις ευαισθητοποίησης του κοινού σε σχέση με τη συγκεκριμένη προσπάθεια για τον αλφαβητισμό, θεωρώ όμως ότι πάνω απ' όλα είναι θέμα ευαισθητοποίησης και επιλογών στρατηγικής, των δημόσιων φορέων και των μη κυβερνητικών οργανώσεων, να εφαρμόσουν και να υλοποιήσουν πολιτικές στην κατεύθυνση αυτή.
__________________
«Όποιος έχει το πόδι του έξω από τη φωτιά, μπορεί εύκολα να δώσει συμβουλές σ' αυτούς που καίγονται» Αισχύλος
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 14:36.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.