Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 07-08-08, 11:56
Το avatar του χρήστη Odin
Odin Ο χρήστης Odin δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 11-12-08 22:07
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Εσύ δασκαλάκο;

Το παρακάτω το έλαβα με email. Ο συγγραφέας είναι άγνωστος.

Ο δασκαλάκος δεν ήξερε αν αυτό που ζούσε ήταν αλήθεια ή ψέμα. Φιλόλογος του λέγανε. Εσύ είσαι ο πολύτιμος κρίκος του ελληνικού πολιτισμού. Εσύ θα μιλήσεις εξ' ονόματος του Ομήρου, του Ηράκλειτου, του Πλάτωνος.
Θα μάθεις στα βλαστάρια το πώς η ψυχή τους θα αναβλύζει το νόστιμο νέκταρ της αναζήτησης και της γνώσης. Γιατί αυτό είναι γνώση του λέγανε. Η γνώση δεν είναι εμπόρευμα να το δώσεις στην ξεφτίλα για να ζήσεις κουτσά στραβά και εσύ και οι άλλοι.

Η γνώση σε κάνει άνθρωπο και αυτό ούτε πουλιέται ούτε αγοράζεται με χρήμα, μόνο με αίμα του λέγανε. Ναι, ναι όπως σας τα λεω. Πρέπει να ματώσεις δάσκαλε, να σηκώσεις στους ώμους σου τον κόσμο, να τον κάνεις θρύψαλα και έπειτα να τον σκορπίσεις στους νεοσσούς που περιμένουν με ανοιχτό το στόμα.
Ο Πλάτων κρέμεται από εσένα κύριε να εξηγήσεις αντ' αυτού τι σημαίνει αλήθεια και ιδέα. Ο Αριστοτέλης αγωνιά να εκπληρώσεις την υπόσχεσή σου στον Έλληνα και να του πεις τι σημαίνει εντελέχεια. Και όταν θα έχουν ψυλλιαστεί περί τίνος πρόκειται θα τους προχωρήσεις στα βαθιά της ύπαρξης φιλόλογε.
Θα τους μιλήσεις για τον θάνατο, και τον έρωτα. Για τον 'Άδη και το Διόνυσο. Πρέπει να σε δω κύριε να λυσσομανάς να εξηγείς ότι 'Άδης τε και Διόνυσος εν και το αυτόν.
Και όταν αυτά τελειώσουν από σένα δάσκαλε, θα πάρεις τους νέους σου από το χέρι και θα τους διώξεις μακριά από σένα και τη διδασκαλία σου. Αυτός είναι ο σκοπός σου δάσκαλε. Έτσι του λέγανε.

Σκοπός σου είναι να απομακρυνθείς από εκείνους που ωφέλησες γιατί τους έμαθες να μην σε έχουν ανάγκη. Η φύση και το λογικό τους δεν θα τους προδώσουν αν τα έχεις ριζώσει βαθιά μέσα τους κύριε. Το άκουσες; Δεν θα περιμένεις ευχαριστώ δάσκαλε και ούτε ωραία λόγια.
Τότε θα πονέσεις δάσκαλε και πάντα θα πονάς. Αυτά είναι ευτελή για σένα που έχεις μάθει να βγάζεις ροδέλαιο από τις χωματερές και μετάξι από τη στάχτη. Και δεν στα λεω για να στα πω δάσκαλε. Θα γυρίσεις και θα τα φωνάξεις σε όλους. Όχι μόνο στους νεοσσούς. Σε όλους κύριε.
Όπου βρεθείς και όπου σταθείς θα φωνάξεις δάσκαλε με οποιοδήποτε τίμημα. Το άκουσες; Πάντα θα λες ότι το δύσκολο αξίζει, ότι οι πολλοί σφάλλουν, ότι η εξαίρεση στηρίζει τον κόσμο και ότι το τέλος βιώνεται. Και όταν οι μισοί σε κοιτάξουν με μίσος και οι άλλοι μισοί απορώντας, τότε θα ξέρεις ότι πέτυχες δάσκαλε.

Ο δασκαλάκος δεν ήξερε αν αυτό που ζούσε ήταν αλήθεια ή ψέμα. Είχε έρθει ο μητροπολίτης για αγιασμό το πρωί στο σχολείο και όλοι τον κοιτούσαν με φόβο και ευλάβεια. Πλάι του στεκόταν και εκείνος ο δημοσιογράφος που έγινε υπουργός. Πιο δίπλα ο δήμαρχος σούζα στο μεγαλείο των δύο.
Είχαν στηθεί και οι τρεις μπροστά στις κάμερες των κεντρικών δελτίων. Αρχίζει ο πρώτος το κατάβρεγμα, ο δεύτερος το ποιηματάκι του και ο τρίτος το λιβανιστήρι του. Και δώστου μετά κήρυγμα ο πρώτος, υποκρισία ο δεύτερος και γλείψιμο ο τρίτος. Ενίοτε άλλαζαν οι ρόλοι.
Μα μόνο ο δασκαλάκος το έβλεπε αυτό. Όλοι οι άλλοι έβλεπαν την πνευματική ηγεσία του τόπου και τη μεγαλοσύνη της. Ο δασκαλάκος πάλι διέκρινε ένα βόθρο. Μα δε μπορούσε με λόγια τώρα να τους δείξει την αλήθεια. Εικόνα τους έπρεπε.

Παίρνει την καθαρίστρια από το πόστο της, της ζητάει τη σφουγγαρίστρα και κινάει για τους απόπατους. Μια και δυο σκουπίζει τις ακαθαρσίες της τουαλέτας και στραγγίζει τα λύματα σε δυο κουβάδες. Τα κουβαλάει στα δυο του χέρια και κάθεται αγέλαστος και αινιγματικός πίσω από την παράσταση.
Ήταν σίγουρος για το μεγάλο πλάνο. Πάνω στο «είπεν ο κύριος» που τσαμπούναγε ο ελέω θεού τράγος αραδιάζει πάνω του τον πρώτο κουβά και με μια αστραπιαία κίνηση στους άλλους δυο τον δεύτερο. Μάλιστα πέτυχε να τον φορέσει καπέλο στον δημοσιολάγνο υπουργό.
Ενώ τα κατάλευκα πουκάμισα των δύο και το πλουμισμένο ράσο του τρίτου μούλιασαν στις ακαθαρσίες, μια απέραντη σιγή απλώθηκε στο προαύλιο μαζί με μια αποκρουστική μπόχα. Αυτό ήταν. Τώρα πλέον όλοι είδαν κατάμουτρα την αλήθεια. Το ιδανικό πλάνο μαθήματος σε πρώτο πλάνο, μαζί με τη δομή και το παιδαγωγικό του σχέδιο. Έτσι όπως ακριβώς τον είχαν μάθει. Όλοι το είδαν και όλοι το χάραξαν στο μυαλό τους. Οι μισοί τον έβρισαν, οι άλλοι μισοί απόρησαν. Τότε ήξερε ότι πέτυχε ο δάσκαλος.

Οι δημοσιολάγνοι δεν τον δίωξαν νομικά, έτσι για την ιστορία. Φοβήθηκαν το πολιτικό κόστος να τα βάλουν με ένα φτωχό δασκαλάκο. Έτσι τον άλλο μήνα, χωρίς πολλά πολλά ξαναβρέθηκε στην τάξη. Οι μισοί που απόρησαν τότε και δεν τον έβρισαν, για την ιστορία και πάλι, ήταν οι μαθητές. Δεν είχαν προλάβει οι άλλοι μισοί ακόμα βλέπετε να τους πλαδαρέψουν τα μυαλά.
Και όταν τον ρώτησαν «γιατί», τους μίλησε για τον Σόλωνα. Τότε που τράβηξε εν καιρώ ειρήνης κατά την εκκλησία του δήμου φορτωμένος με ασπίδα και κοντάρι: « Οι μισοί από εσάς είστε βλάκες και οι άλλοι μισοί δειλοί και γελοίοι » είχε πει στους Αθηναίους. « Οι μισοί δεν έχετε καταλάβει ότι ο Πεισίστρατος ετοιμάζεται για τυραννία και οι υπόλοιποι, ενώ το ξέρετε, δεν κάνετε τίποτα ». Δεν χρειάστηκε κάτι άλλο ο δασκαλάκος να πει στους νέους του. Οι μισοί απόρησαν. Οι άλλοι μισοί δεν τον μίσησαν. Τότε δεν ήξερε ο δάσκαλος αν πέτυχε.

Δεν μπορούσε πάντοτε να το καταλαβαίνει ο ατελής αυτός άνθρωπος. Ήξερε μόνο ότι ο Σόλων του έσφιξε το χέρι αφού έψαξε πολύ να τον βρει μέσα στον όχλο της εκκλησίας του λαού. Και αυτό του ήταν αρκετό.

Εσύ δασκαλάκο;
__________________
There's no place like 127.0.0.1
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 07-08-08, 17:21
Το avatar του χρήστη eleftherios
eleftherios Ο χρήστης eleftherios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 28-09-08 18:56
Φύλο: Άντρας
Και με όλα αυτά που έκανε ο Σόλων και ο δασκαλάκος ο κόσμος άλλαξε...
Τι ωραία...

Αν ο δασκαλάκος δεν κάτσει να κλάψει για τα παιδιά, αν δεν κάτσει να κλάψει βλέποντας τους νέους να κανιβαλίζουν στο γήπεδο σκεφτόμενος ότι κάποιος από αυτούς μπορεί να ήταν μαθητής του, και αυτός δεν έκανε καλά το καθήκον του και αν με αυτά τα δάκρυα δεν σπεύσει να ποτίσει τα νεαρά δενδράκια του, δεν έκανε τίποτα. Αν δεν αυτοτιμωρεί τον εαυτό του για τις αβλεψίες των μαθητών του, πάλι δεν έκανε τίποτα.

Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ο σεβασμός σε κάθε πρόσωπο (είτε "τράγος", είτε "γλύφτης", είτε "γλειώδης") και η υπερύψωση του ανθρώπου στο μεγαλείο που του αξίζει. Ο Σόλων δεν το κατάφερε, ο δασκαλάκος να δούμε...

Ο δάσκαλος που λιώνει για το παιδί, σαν το καιρί, είναι το καλύτερο παράδειγμα. Η μητέρα μου ήταν δασκάλα, έφυγε από το σχολείο πρόωρα γιατί αρώστησε...

Τα υπόλοιπα να λείπουν...
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 07-08-08, 17:37
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από eleftherios Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι ο σεβασμός σε κάθε πρόσωπο (είτε "τράγος", είτε "γλύφτης", είτε "γλειώδης") και η υπερύψωση του ανθρώπου στο μεγαλείο που του αξίζει. Ο Σόλων δεν το κατάφερε, ο δασκαλάκος να δούμε...
Καλή η θεωρία Ελευθέριε..
Η πράξη όμως δείχνει ότι όσο γυρνάς το άλλο μάγουλο τόσο πιο πολύ σε χτυπάει ο δυνάστης σου..Και εσύ συνεχίζεις να τις τρως !
Μας γαλούχησαν με θεωρία και μας έκαναν παθητικούς δέκτες γιατί αυτό βόλευε και έτσι μπορούσαν να κάνουν ότι θέλουν.
Και όταν πήγαινες να αντιδράσεις, να φωνάξεις ότι αυτό δεν είναι σωστό, σηκώναν το δάχτυλό οι αυθεντίες και σου λέγανε 'ΣΟΥΤ'
Πίσσα και πούπουλα λοιπόν στους δυνάστες, φωτιά και τσεκούρι.. Μόνο έτσι θα αλλάξει αυτός ο κόσμος.
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 07-08-08, 17:57
Το avatar του χρήστη eleftherios
eleftherios Ο χρήστης eleftherios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 28-09-08 18:56
Φύλο: Άντρας
Δεν λέω, μας λείπει το "τσαγανό". Εγώ όμως ποτέ δεν θα αντιδρούσα έτσι, δηλαδή με βία. Όταν αντιδρώ με βία (στα λόγια ή στα έργα) το κάνω πιο πολύ για συναισθηματικούς λόγους και όταν είμαι φορτισμένος. Τρομάζω, για παράδειγμα, στην ιδέα ότι κάποιος θα προσέβαλε με θράσος τους γονείς μου, τότε πραγματικά δεν ξέρω τι θα γινόταν... Μεταξύ αστείου και σοβαρού, αν ήμουν κανένας συγγενής αυτών που... καταβράχηκαν και ήμουν ανάμεσα στα παιδιά, ο δασκαλάκος θα ήταν στο ΚΑΤ. Ο δάσκαλος αντιδρούσε ιδεολογικά σε αυτό που έκφραζαν οι τρεις "καλεσμένοι". Πιστεύω ότι η βία του ήταν ιδεολογική και ακόμα πιστεύω ότι με ιδεολογική βία δεν αλλάζει ο κόσμος.

Γενικά, βεβαίως, δεν μπορείς να κρίνεις κάποιον από μια στιγμή.
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 07-08-08, 18:07
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από eleftherios Εμφάνιση μηνυμάτων
Πιστεύω ότι η βία του ήταν ιδεολογική και ακόμα πιστεύω ότι με ιδεολογική βία δεν αλλάζει ο κόσμος.
Στην Μηχανική μας μαθαίνανε, ότι για να αλλάξει κατάσταση ένα σύστημα χρειάζεται μια διαταραχή . Αν το σύστημα βρίσκεται σε ευσταθή ισορροπία (π.χ μια μπίλια στο κάτω μέρος μιας κοίλης επιφάνειας) θα επανέλθει ύστερα από λίγο σε αυτή. Αν βρίσκεται σε ασταθή ισορροπία (η ίδια μπίλια στην κορυφή μια κυρτής επιφάνειας ) τότε θα ισορροπήσει σε μία νέα κατάσταση.
Επειδή όμως μου φαίνεται ότι έχουμε πιάσει πάτο σαν κοινωνία, μόνο μια φοβερή διαταραχή μπορεί να πετάξει την μπίλια έξω από την κοίλη επιφάνεια και να επιφέρει την νέα κατάσταση κάτι που αμφιβάλλω αν μπορεί να συμβεί με παθητική στάση απέναντι στα πράγματα.
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 07-08-08, 18:14
Το avatar του χρήστη eleftherios
eleftherios Ο χρήστης eleftherios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 28-09-08 18:56
Φύλο: Άντρας
Συμφωνώ, αλλά από πια ιδεολογική αφετηρία θα ξεκινήσουμε; Και ποιος μας διασφαλίζει ότι η καινούρια κατάσταση ισορροπίας θα είναι πιο ψηλά από αυτή που ήδη είμαστε; Πιστεύω ότι η "διαταραχή" πρέπει να γίνει, απαραίτητο όμως είναι θέσουμε τους στόχους και τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στόχοι. Θυμίζω, ότι πολλά καθεστώτα στο παρελθόν υπόσχονταν "καλύτερες μέρες", ήρθαν τελικά;

Πιστεύω, ότι θα πρέπει να αντιδράσουμε αλλά πώς θα συμφωνήσουμε το "πώς" και το "προς τα που";
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 07:06.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.