Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
#2
|
|
||||
Θυμάμαι στο σχολείο ότι μας έπαιρνε πέντε-πέντε ο ιερέας καθόμαστε σε ένα κύκλο με την πλάτη για να μην βλέπουμε ο ένας τον άλλο, μας διάβαζε κατάλογο αμαρτιών και όποιος το είχε κάνει σήκωνα το χέρι του :-) Φυσικά αυτό μόνο εξομολόγηση δεν ήταν, αλλά ένας ακόμα τρόπος να ροκανίζουμε τον σχολικό χρόνο και να κάνουμε χαβαλέ.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#3
|
|
||||
Εγώ πάντος δεν θυμάμαι να είχε έρθει κάποιος κληρικός όταν πήγαινα σχολείο για να με εξομολογήσει. Καινούργιο σύστημα είναι αυτό; Για να παίξω βέβαια και τον δικηγόρο του διαβόλου (Χεχεχεχε) υποθέτω ότι δεν ήταν υποχρεωτική η εξομολόγηση αλλά προαιρετική, οπότε, ποιό το πρόβλημα; Και στην τελική θέλω να πιστεύω ότι τα πιτσιρίκια του δημοτικού δεν έχουν να εξομολογηθούν κάτι, αν και η τελευταία Φωσκολιάδα που λέγεται "Που είναι ο Alex" με κάνει να σκέφτομαι πολλά για τις επόμενες γενιές.
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#4
|
|
||||
Επίσης, όταν μιλάμε για σχολείο, δηλαδή ανήλικα παιδιά που δεν μπορούν να έχουν κρίση και λογική για κάποια θέματα, το "προαιρετικό" μπορεί να φαντάζει σαν κάτι καλύτερο από το φυσιολογικό.
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein |
#5
|
|
||||
φαντάζομαι πως η συγκεκριμένη πρακτική δεν είχε να κάνει με το αμιγές και αλτρουϊστικό ενδιαφέρον της εκκλησίας για τους μικρούς αμαρτωλούς του ποιμνιου της (τι αμαρτίες να κάνει ένα 7χρονο άλλωστε) αλλά με μια προσπάθεια "εξοικείωσης" των μικρών παιδιών με την Εκκλησία και των συνηθειών της..
δεδομένου οτι σε μια τέτοια ηλικία τα παιδάκια δεν μπορούν να έχουν την επιλογή του να εξομολογηθούν αν θέλουν (πως να εξηγήσεις την έννοια του προαιρετικού στο 6χρονο) έμενα μου φαίνεται σαν ένας μικρός καταναγκασμός προς τις πρακτικές της Εκκλησίας (άρα και λίγο προσηλυτισμός).. ουφ! αναγούλιασα πάλι... |
#6
|
|
||||
Εγω που ειμαι καθολικος και πηγαινα σε καθολικο σχολειο (βλ. Λεοντειος) καναμε πιο σοβαρα πραγματα απο τα παραπανω. Καταρχας εξομολογηση οι ειχαμε πριν Πασχα και Χριστουγεννα, μετα απο μια μικρη λειτουργια που μας ετρωγε το πρωτο διωρο γιατι τοτε ηταν προγραμματισμενο καθολικοι παπαδες να ερθουν απο τις ενοριες τους
Επειδη στο εκαπιδευτικο προσωπικο ειχαμε και ορθοδοξους παπαδες, μπορουσε καποιος να παει για εξομολογηση οποτε ηθελε (φυσικα μονο σε περιοδους προ-Χριστουγεννων η Πασχα), την ωρα του μαθηματος (γιαυτο φανταζομαι και πηγαιναν ) Κατα τα αλλα δε βρισκω κατι το καταναγκαστικο σε αυτο
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις... Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή! |
#7
|
|
||||
Το μέτρο στην ζωή, χωρίς υπερβολές - χωρίς στερήσεις και η διάκριση του τόπου, του χρόνου και του τρόπου που θα μεταγγισθεί από γενεά σε γενεά το ‘’αντικειμενικά’’ καλό, είναι τα ζητούμενα.
Θέλει τις ισορροπίες του. Ούτε πίεση στα πιτσιρίκια. Ούτε από την άλλη, παντελής έλλειψη ενημέρωσης. Προς Θεού! σε ορθόδοξη χώρα ζούμε! Την ενημέρωση, την έχει αναλάβει κατά κύριο λόγο, η οικογένεια. Κι η λέξη ενημέρωση, έχει δυο όρια. Το επιφανειακό… το, από την εγκυκλοπαίδεια, το στείρα και νοητικά προσεγγιζόμενο Μυστήριο και το άνω όριο, που είναι το βιωματικό, (το διδάξαι και ποιήσαι) το καρδιακό, που είναι ένας ολόκληρος δρόμος πνευματικών κατακτήσεων. Η πίεση, αργά ή γρήγορα θα επιφέρει επιπλοκές… η αδιαφορία για τα πνευματικά, φέρνει σχετική αδυναμία και ατροφικότητα. Η καθυστέρηση ενημέρωσης ή αποδοχής της Αληθείας μπορεί να μην αναστέλλει την αύξηση των παιδιών σε βιολογική ηλικία, μπορεί να παρατηρούμε και να θαυμάζουμε ( ; ) την πρόοδο των παιδιών σε επιστημονικές γνώσεις, περνώντας τις τάξεις… (σκοπός του σχολείου;;; και της εκπαίδευσης ; ), αλλά είναι αδιαμφισβήτητο, ότι χωρίς ‘’ειδική παιδεία μόρφωσης’’, δεν θα δούμε πρόοδο στην πνευματική και Αληθή σοφία, δεν θα δούμε την καλή τους μεταμόρφωση…. Για να μην φορτώνω ιδιαίτερα το κλίμα, καθώς είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και θέση, τα της περί αναστολής αύξησης… μου θύμισε ένα ανέκδοτο. Γράφει λοιπόν κάποιος σε έναν τοίχο, στο ύψος του ορθίου ανδρός (περίπου 1,80): ‘’ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ’’ Μετά από μερικές ημέρες γράφει και κάποιος άλλος στον ίδιο τοίχο (αλλά στο ύψος της γάμπας :-) στα 50-60 εκατοστά…): ‘’ΚΑΛΑ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΣ ΤΟ ΛΕΣ;;;’’. Βέβαια, ισχύει το, κάλλι αργά, παρά αργότερα. Έχει ο καλός Θεός για τον καθένα προσωπικά! κατά ετοιμότητα, κατά το αιτείται... |
#8
|
|
||||
Μια ερώτηση. Δεν αμφισβητώ την αξία της εξομολόγησης εξάλλου νομίζω ότι είναι αντίστοιχη με την συνεδρία της ψυχοθεραπείας.
Είναι οι ιερείς εκπαιδευμένοι να το κάνουνε όμως ? Κάνουν κάποιο σχετικό μάθημα στις ιερατικές σχολές ? Αν ναι πάνω σε τι μοντέλα στηρίζονται ? Γνωστών ψυχολόγων ? άλλα ? Αλλιώς η συνεδρία της εξομολόγησης τι περιλαμβάνει ? απλά ακούω και στο τέλος συγχωρώ ? |
#9
|
|
||||
Η πλειοψηφία των ιερέων που το κάνει στις εκκλησίες φοβάμαι δεν είναι ικανοί να κάνουν σωστή εξομολόγηση. Εγώ το έχω κάνει παλαιότερα με τον έναν πραγματικά πνευματικό λειτουργό. Ήταν μια διαφορετική εξομολόγηση, θα το ονόμαζα καλύτερα διαλογισμό, κουβεντούλα πιάσαμε και απλά το άνοιγμα της καρδιάς ήρθε πολύ αρμονικά και φυσιολογικά. Θέλω να ομολογήσω ότι με τέτοια συζήτηση με ένα άνθρωπο που δεν πιάνεται με ακραίες θεολογικές θέσεις, αλλά σε πλησιάζει σαν φίλος κυρίως, μου έχει λείψει πάρα πολύ. Οι έντονα θεολογικές εκφράσεις και οι παραθέσεις περικοπών του ευαγγελίου, μου προκαλούν πλήξη, αυτό που έχει ανάγκη ένας άνθρωπος πιστός αλλά όχι θεούσος με την έννοια που το αποκαλούμε, είναι ένα αυτί να ακούει χωρίς να σε επιπλήττει και ένα στόμα να σου οδηγεί την κουβέντα σου.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#10
|
|
||||
Η εξομολόγηση, είναι λειτουργικός αγωγός. Ένα κυτταράκι μέσα στο βιολογικό σώμα ενώνεται με την καρδιά (το κέντρο) με δύο αγωγούς. Της φλέβας και της αρτηρίας. Με τον ένα αγωγό μεταφέρει τα βάρη και με τον άλλον δέχεται τα στοιχεία που το ζωογονούν. Με τον εγκέφαλο, ενώνεται με τον αγωγό του νεύρου. Τρεις απαραίτητοι ''αγωγοί'' για την ζωή του κυττάρου, οι οποίοι, είναι αναντικατάστατοι και μοναδικοί.
Αναγωγικά και ευθέως αναλογικά (μικρόκοσμος - μακρόκοσμος) και στην διττή του φυσικοπνευματική διάσταση, ο άνθρωπος (ως ορθόδοξος) είναι μέλος της Εκκλησίας, του Σώματος Του Χριστού. Οι αγωγοί που συνδέουν το μέλος με το Όλον, είναι η φλέβα (όπου ισχύει η μεταφορά των βαρών προς την καρδιά) κατά το έλθετε προς με οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς ... (συγγνώμη Στέλλιο για το αγιογραφικό), δλδ το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως. Η αντιστοιχία της βιολογικής αρτηρίας, στην Εκκλησία, δλδ του αγωγού που μεταγγίζει την Ζωή στο κύτταρο (το μέλος) που χαρίζεται το μυστηριακό εφόδιο της πνευματικής ζωής, είναι το Τίμιο Αίμα και Σώμα Χριστού, το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Ο νους ενούται με το Νου, δια της προσευχής, του αντιστοίχου, βιολογικού νεύρου. Έτσι, η ένωση του ανθρώπου με το Θεό, έχει δύο παραμέτρους ή καλύτερα, δύο σκέλη. Το ένα η μυστική (Προσευχή) αδιάλειπτη κατά Απ. Παύλο και το άλλο, η μυστηριακή επαφή, (Εξομολόγησι - Θεία Κοινωνία). Το ότι μπορούμε να ερχόμαστε σε μία από τις δύο επαφές, δεν αναπληρούται η λειτουργικότητα της άλλης. Μπορεί κάποιος και με ένα σκέλος να μπιστάει... να προχωράει, (άντε να πηγαίνει και πιο γρήγορα από κάποιον άλλο αρτιμελή) αλλά η έλλειψη σηματοδοτεί την μη τελειότητα, την μη αρτιότητα, την μη ολοκλήρωση και επειδή σώος = ολοκληρωμένος, την μη σωτηρία του (υπό την οπτική του τελείου και άριστου, και όχι απλά του λίαν καλώς). Μπορεί ο Θεός να είναι πανταχού παρών οπότε (σαν προσευχή) πράγματι, να μας ακούει χωρίς διαμεσολαβητές, αλλά αυτό δεν καταργεί τους αγωγούς της αφαίρεσης βαρών, που μυστηριακά και με αποστολική διαδοχή, κατέχουν οι ορθόδοξοι πνευματικοί, παρά την εξωτερική τους μόρφωση και παρακολούθηση σεμιναρίων... ή μη. Τα θέματα αυτά, είναι πνευματικά και όχι κοσμικά. Ο γέροντας Πορφύριος στην αρχή εξομολογούσε και ''κανόνιζε'' τους προσερχόμενους σύμφωνα με το πηδάλιο. Με την εμπειρία όμως που απόκτησε (παρότι του δημοτικού), με την αγάπη του, την ειλικρινή μέριμνα προς πνευματική βοήθεια των ανθρώπων, έγινε το στήριγμα χιλιάδων... με άπειρα θαύματα! Το δε θέμα και η αξία της Εξομολογήσεως (που εκεί έγκειται η διαφορά με τις συμβουλές της όποιας (ακόμη και κοσμικά σοφής) ψυχοθεραπείας) είναι η θέση Του Κυρίου: ''Και τούτο ειπών, ενεφύσησε και λέγει προς αυτούς· Λάβετε Πνεύμα Άγιον. Αν τινών συγχωρήσητε τας αμαρτίας, είναι συγκεχωρημέναι εις αυτούς, αν τινών κρατήτε, είναι κεκρατημέναι''. (Ιωαν. κ'23). Είναι σίγουρο και αυτό αρκεί. ''Αυτιά που είναι έτοιμα να ακούσουν... θα βρεθεί στόμα να τους μιλήσει''. ΟΛΑ ΚΑΤΑ ΤΑΞΗ και ετοιμότητά μας. Θέση που μας γεμίζει ελπίδα, θέση και στάση ζωής που όμως μας υπενθυμίζει και τις υποχρεώσεις (ως προς την πνευματική μας πρόοδο, ο καθένας για τον εαυτό του)... Συγγνώμη για την πολυλογία. Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη mystakid : 08-09-06 στις 21:53 |
#11
|
|
||||
mystakid
Αυτά που γράφεις είναι σεβαστά για το ποίμνιον της Εκκλησίας και δεν έχουν καμία σχέση ούτε με βιολογία, ούτε με ολόκληρη την ανθρωπότητα. Το θέμα μας δεν είναι ο αντι-χριστιανισμός, αλλά ο σεβασμός στο Σύνταγμα του κράτους που προβλέπει την ανεξηθρησκεία. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι θρησκείες είναι εξίσου σεβαστές και θεμιτές στην ελληνική κοινωνία. Το σχολείο ως δημοκρατικός θεσμός εκπαίδευσης και μετάδοση γνώσης, οφείλει να μη δέχεται επιρροές από κανένα παπά καμίας θρησκείας. Για αυτό το σκοπό υπάρχουν οι εκκλησίες όπου ο κάθε πιστός μπορεί να πάει και να τελέσει τα μυστήριά του. Άλλωστε αυτή η λεπτή γραμμή μεταξύ δημοκρατικών θεσμών και εκκλησίας αποφέρει πολλές παρεξηγήσεις και εκεί έγκειται ο λεγόμενος διαχωρισμός Κράτους και Εκκλησίας. Διαφορετικά, ας καταργηθεί ο θεσμός της ανεξηθρησκείας από το ελληνικό Σύνταγμα, να ονομαστεί το κράτος θεοκρατούμενο και ας κάνουν οι παπάδες ό,τι θέλουν στα σχολεία. Επι της παρούσης όμως ζούμε σε μία δημοκρατική χώρα που σέβεται τις θρησκευτικές και πνευματικές ανάγκες του κάθε πολίτη χωριστά.
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein |
#12
|
|
||||
Μην ξεχνάτε ότι κάποιοι χρήστες της acro μπορεί να είναι και παπάδες και στρατιωτικοί και μπάτσοι (όχι απαραίτητα αθροιστικά :-) ). Κατά τ' αλλα.... με κάθε σεβασμό σε όλες τις απόψεις, ασφαλώς!
__________________
VmF Skisters of Mercy © An eye for an eye, will make us all blind... Mahatma Ghandi |
#13
|
|
||||
Συμφωνώ κατά μεγάλο ποσοστό. Απλά με ενοχλεί λίγο, η ταυτότητα αντιμετώπισης:
''έξω τα ναρκωτικά από τα σχολεία'' ''έξω η βία από τα γήπεδα''... ''έξω οι παπάδες από τα σχολεία'' Εάν η οικογένεια έχει έναν πνευματικό, είναι πιο λογικό το παιδάκι σιγά σιγά να οικοιώνεται με αυτόν τον ''υπέργειο'' χώρο και τον τρόπο ένωσής του με το Σώμα Χριστού δια των αγωγών ''φλέβας - αρτηρίας - νεύρου''. Στην τηλεόραση δεν θα τα δει, γιατί συνήθως βγαίνουν τα σκάνδαλα και όχι τα θαύματα. Στο περίπτερο δεν θα το δει. Στα ''αλλοιωμένα'' θρησκευτικά του σχολείου δεν θα το μάθει, γιατί μειώνονται ή καταργούνται οι ώρες με τα σχετικά μαθήματα αντικαθιστώμενα με την θρησκειολογία, τον συγκριτισμό και την ισοπέδωση του αληθινού με του κίβδηλου. Θα δούμε να μαθαίνουν τα πάντα επιφανειακά και καθόλου την ουσία και το υπέροχο βάθος της αληθινής πίστεώς μας. Είναι απίθανο να ακούσει κάτι σχετικό για αυτήν την αναλογία... πως δουλεύει μυστικά η ανθρωπότητα... και ο παλαιός ΑΔΑΜ ως στασιάσας και ο της καινής κτίσης με ελπίδα αναστάσεως (όπως κύτταρο, μέλος και βιολογικό σώμα έτσι και άνθρωπος μέλος - Άνθρωπος Σώμα Χριστού - Ορθόδοξη Εκκλησία). Και αν δεν το ακούσουν ούτε στο σχολείο, ούτε πουθενά αλλού, μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί η κοινωνία μας καθημερινά... γιατί τα παιδιά μας πτωχαίνουν πνευματικά;;; Κάτι σχετικό: Μια φορά, κάποιο βράδυ σε ένα πολυκατάστημα, έγινε διάρρηξη. Ο καταστηματάρχης το πρωί έβαλε γρήγορα τους υπαλλήλους του να καταμετρήσουν το εμπόρευμα και προς ανακούφισή του, είδε πως δεν του έλειπε απολύτως τίποτα. Περνώντας όμως οι ημέρες, έβλεπε πως ολοένα και φτώχαινε. Τέλος παρατήρησε πως αυτοί οι ιδιόρρυθμοι ''κλέφτες'' ενώ δεν είχαν πάρει τίποτα, είχαν αλλάξει τις τιμές, με αποτέλεσμα τα ακριβά να πουλιούνται σε ευτελιστική τιμή και τα όντως φτηνά να πουλιούνται ακριβά. Αν πραγματικά νοιαζόμαστε για τις επόμενες γενιές, τα παιδιά μας, να μην γίνουν φτωχότερα πνευματικά, πρέπει να δράσουμε σε σχέση με την αδιαφορία, να αντιδράσουμε δυναμικότερα (ο καθένας από το χώρο του) στον έκδηλο πια περιορισμό της Ελλάδος και της Ορθοδοξίας, γιατί ''επιτήδειοι'' βρίσκουν την ευκαιρία (τη νύχτα ή όταν οι φρουροί κοιμούνται...) να αλλάζουν τις αληθινές αξίες με ευτελείς και "έντεχνα περιχρυσωμένες". |
#14
|
|
||||
και τι συμφέρον έχουν να το κάνουν ? και που παίρνονται αυτές οι αποφάσεις να το κάνουν ? Μαζεύονται γύρω από ένα τραπέζι και λένε 'πρέπει να αλλάξουμε τις αληθινές αξίες με ευτελείς ?'
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε |
#15
|
|
||||
Μια δασκάλα από Χίο, της αναθέτουν να γράψει κάτι σε σχέση με την αριθμητική και το βιβλίο της Α' Δημοτικού, που απευθύνεται σε ελληνόπαιδα. Ζωγραφίζει λοιπόν ένα λιμανάκι, μια εκκλησούλα με τον σταυρό επάνω, τρία καραβάκια με ελληνική σημαία να μπαίνουν... και δύο να βγαίνουν. Η ερώτηση στα παιδάκια ήταν πόσα έμειναν.... και άλλα διάφορα. Όταν το κατέθεσε, τις έδωσαν την αμοιβή που προβλεπόταν και της είπαν: ευχαριστούμε για τον κόπο σου. Έχουμε μια επιτροπή από Ευρώπη, που μάλλον θα βγάλει την σημαία και τον σταυρό... για να μην προκαλούμε με τις ιδιαιτερότητες και διαφορές μας. Και πάλι ευχαριστούμε. Αυτό έγινε πριν χρόνια. Δυστυχώς απομακρυνθήκαμε από την πηγή (ήταν στρατιώτης μου δημοσιογράφος και χαθήκαμε...), οπότε δεν έμαθα την συνέχεια. Αυτό όμως είναι το λιγότερο και ίσως αμελητέα ποσότητα βαρύνουσας τοποθέτησης περί ''επιτηδείων''. Τι να πούμε για την επιβολή των μονοτονικών, την κατάργηση των πολυτονικών; των πνευμάτων; έγινε από συνειδητοποιημένους Έλληνες που αγαπούν τα γράμματα, την ιστορία, τον πολιτισμό μας; ή εν μια νυκτί επιτηδείως; |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|