Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 02-05-08, 11:52
Το avatar του χρήστη FiBeR
FiBeR Ο χρήστης FiBeR δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 13-11-17 23:03
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Ο Γολγοθάς των παιδιών με ειδικές ανάγκες

Αριθμούν πάνω από 180.000 και μόνο τα 13.500 παρακολουθούν μαθήματα δημοτικού, ενώ τα υπόλοιπα καταδικάζονται σε περιθωριοποίηση

Του Σπυρου Καραλη

Εχοντας βιώσει επί δεκαετίες τι σημαίνει «αδιαφορία» και «κοινωνικός αποκλεισμός», οι φορείς γονέων υποδέχονται με σοβαρές επιφυλάξεις το προς ψήφιση νομοσχέδιο που ρυθμίζει τα θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παρά το γεγονός ότι με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζεται ως υποχρεωτική η ειδική αγωγή στην εκπαίδευση και εξαγγέλλεται η κατασκευή 56 νέων ειδικών σχολείων σε όλη τη χώρα μέχρι το 2012, οι γονείς ζητούν οι «αόριστες υποσχέσεις» να γίνουν άμεσα έργα και υποδομές. Διαπιστώνουν επίσης σοβαρές ασάφειες και παραλείψεις στον τρόπο με τον οποίο θα προχωρήσει η ένταξη στα γενικά και στα ειδικά σχολεία των παιδιών που τώρα βρίσκονται στο κοινωνικό περιθώριο εξαιτίας των αναπηριών ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που αντιμετωπίζουν. Σήμερα, από τα 180.000 και πλέον Ελληνόπουλα με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης, μόνο τα 13.500 παρακολουθούν κάποια μορφή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ μόλις το 10% από αυτά συνεχίζει σε δευτεροβάθμια διαδικασία ειδικής αγωγής. «Τα ειδικά σχολεία είναι ελάχιστα και όπου υπάρχουν δεν διαθέτουν επαρκείς υποδομές και είναι τα περισσότερα χωρίς το κατάλληλο προσωπικό. Στην Ελλάδα, η συντριπτική πλειονότητα των παιδιών με αναπηρίες βρίσκονται στα σπίτια τους εξαιτίας της έλλειψης ειδικής μέριμνας στην εκπαίδευση, καταδικάζονται σε περιθωριοποίηση και παραμένουν για όλη τους τη ζωή σε απόλυτη εξάρτηση από το οικογενειακό τους περιβάλλον» λέει στην «Κ» η κ. Ζακλίν Ποέτρας - Μιχαλάκου, Καναδέζα στην καταγωγή και μητέρα παιδιού με ειδικές ανάγκες.

«Το νομοσχέδιο, ενώ έχει ορισμένες θετικές διατάξεις, όπως η ένταξη της ειδικής εκπαίδευσης στο σχολικό σύστημα, εντούτοις βρίσκεται σε αντίφαση με τις τεράστιες ελλείψεις της ελληνικής πραγματικότητας και δεν λύνει το βασικό πρόβλημα: Να βρουν, δηλαδή, το δικό τους σχολείο με βάση τις ανάγκες τους τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες. Ετσι παραμένει η άγρια εκμετάλλευση των οικογενειών που μεγαλώνουν παιδιά με αναπηρίες. Είναι δεκάδες οι οικογένειες που δεν έχουν τα μέσα να καλύψουν τις ανάγκες εκπαίδευσης και αποκατάστασης του παιδιού τους. Οι άνθρωποι αυτοί είναι σε απόγνωση...» τονίζει η μεταπτυχιακή στο τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κική Ξηράκη.

«Χρειαζόμαστε έργα κι όχι λόγια...».

«Ζητάμε ξεκάθαρες λύσεις. Τα πιο βασικά αιτήματα των γονιών δεν ικανοποιούνται, και οι θετικές γενικές διατυπώσεις του νομοσχεδίου αναιρούνται από επιμέρους διατάξεις, πράγμα που διαμορφώνει έναν νόμο, του οποίου η εφαρμογή πιθανότατα θα συντηρήσει και θα διαιωνίσει τα φαινόμενα καταπάτησης θεμελιωδών ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων για τα παιδιά με δυσκολίες και αναπηρίες» σημειώνει ο Δ. Σταυρόπουλος, πατέρας παιδιού με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού «Παιδί – Ειδικά Δικαιώματα». «Ενδεικτικό των παραλείψεων είναι και το γεγονός ότι σε καμία διάταξη δεν προβλέπεται συνοδός για κάποιο παιδί που προχωράει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ σχετική πρόβλεψη υπάρχει μέχρι και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι παράλογο, αλλά γιατί ένα τυφλό ή κωφό παιδί να στηρίζεται στην καλή προαίρεση των πρυτανικών αρχών και να μη δικαιούται βάσει νόμου βοήθεια και στο πανεπιστήμιο; Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν χρειάζονται άλλες υποσχέσεις. Πρέπει κάποια στιγμή να προχωρήσουμε σε υποδομές για να μη θυμίζει η Ελλάδα τριτοκοσμική χώρα στον τομέα αυτόν» καταλήγει η κ. Ξηράκη.

"H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" 02/05/2008
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος.
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην FiBeR για αυτό το μήνυμα:
iordanis (18-02-09)
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 18:01.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.