Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 13-04-08, 20:43
Το avatar του χρήστη FiBeR
FiBeR Ο χρήστης FiBeR δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-11-17 00:03
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Στο μουσείο ο μαυροπίνακας

Η ιντερνετική τάξη πραγμάτων θα τον καταργήσει

Μουσειακό είδος θα αποτελούν στο εγγύς μέλλον βασικά αντικείμενα της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα οποία μεγάλωσαν γενιές και γενιές. Οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες και η εισαγωγή τους στις σχολικές αίθουσες, στέλνουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας τον μαυροπίνακα, τις κιμωλίες, τον σπόγγο. Η... νέα τάξη πραγμάτων περιλαμβάνει οθόνες αφής συνδεδεμένες με το Ιντερνετ, στα θρανία θα βρίσκονται tablet pc (υπολογιστές που μοιάζουν με τετράδια), αργότερα στο σπίτι οι μαθητές θα διαβάζουν και θα λύνουν ασκήσεις «συντροφιά» με μαθητές από όλη την Ελλάδα. Μεγάλη η πρόκληση λένε στην «Κ» εκπαιδευτικοί, «θέλει δουλειά για να ανταποκριθούμε».

Ο μαυροπίνακας στο χρονοντούλαπο

Οθόνες αφής και δίκτυα στο σχολείο του μέλλοντος

Του Ματθαιου Τσιμιτακη

Οι μαυροπίνακες γίνονται οθόνες αφής που συνδέονται στο Ιντερνετ, στα θρανία βρίσκονται tablet pc (υπολογιστές που μοιάζουν με τετράδια) και στις οθόνες τους οι μαθητές χυπάνε δυο φορές ρυθμικά το στυλό προκειμένου να ενεργοποιήσουν ένα βίντεο που θα προβληθεί μέσω ασύρματης σύνδεσης στον πίνακα. Αργότερα στο σπίτι μελετούν φυσική και μαθηματικά παίζοντας εκπαιδευτικά παιχνίδια και διαβάζουν επικοινωνώντας με άλλους μαθητές από σχολεία όλης της χώρας. Την ίδια στιγμή, οι καθηγητές τους μοιράζονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με τους συναδέλφους τους σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες που έχουν αναπτυχθεί ήδη γι’ αυτό τον σκοπό. Καλωσορίσατε στο σχολείο του μέλλοντος, στο οποίο ήδη σήμερα επελαύνουν τόσο οι συσκευές των νέων τεχνολογιών (υπολογιστές, οθόνες αφής κ.ο.κ.), όσο κυρίως το πνεύμα του ανοικτού χαρακτήρα του Διαδικτύου και της συνεργασίας. Για τα παιδαγωγικά αποτελέσματα δεν είναι ακόμη σίγουρος κανείς, όμως καθηγητές και μαθητές ήδη αισθάνονται τη δημιουργικότερη... αποσταθεροποίηση που έχει υποστεί η ελληνική εκπαίδευση τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Μάθημα 1ο: Τεχνολογία

Στο εκθεσιακό κέντρο ΔΑΙΣ, στον Παράδεισο Αμαρουσίου, στην Αθήνα, μαθητές και γονείς συνωστίζονται γύρω από τους υπολογιστές των 100 δολαρίων, όπου ο Αλέξης Ζάβρας, προγραμματιστής και εκπρόσωπος της ομάδας ελληνοποίησης, τους «ξεναγεί» στο περιβάλλον μάθησης που εισάγει το OLPC και τις εκπαιδευτικές εφαρμογές του. Τα παιδιά ανοίγουν ένα πρόγραμμα Φυσικής και ασκούνται σε μαθήματα όπως η τριβή, ο ηλεκτρισμός, η κρούση αλλάζοντας τις παραμέτρους σε μια εφαρμογή που θυμίζει βιντεοπαιχνίδι. Στο μάθημα της Μηχανικής φτιάχνουν γρανάζια, τα οποία προγραμματίζουν ώστε στο τέλος να συνθέσουν τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. «Σε όλες τις εκπαιδευτικές εφαρμογές του OLPC επικρατεί η ιδέα της εξερεύνησης», εξηγεί ο Αλέξης Ζάβρας. «Δίνεις στα παιδιά τα δομικά υλικά και τον στόχο και τα αφήνεις να ανακαλύψουν τον δρόμο», συνεχίζει ο ίδιος. Και τα παιδιά φαίνεται να αγαπούν ιδιαίτερα αυτή τη διαδικασία επειδή τους θυμίζει παιχνίδι.

Στο συνέδριο «το σχολείο του μέλλοντος», που διεξάγεται από την Παρασκευή έως και σήμερα, οι επισκέπτες μπορούν ακόμα να δουν το classmate, που αποτελεί την εμπορική αντιπρόταση της εταιρείας Intel στην πρωτοβουλία του MIT, και να ξεναγηθούν στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Microsoft. Οι καθηγητές χρησιμοποιούν γνωστικές βάσεις δεδομένων και ψηφιακά βιβλία, ειδικά προγράμματα πληροφοριών μέσα στο περιεχόμεο των ψηφιακών βιβλίων, σύγχρονα συστήματα τηλεματικής που ελέγχουν ένα δίκτυο σχολικών λεωφορείων καθώς και τη χρήση ενός εκπαιδευτικού ρομπότ.

«Αλλάζουν τα δεδομένα στην κοινωνία και αναπόφευκτα αλλάζουν και στην εκπαίδευση», λέει στην «Κ» ο Γιάννης Κωτσάνης, μηχ. Υπολογιστών και υπεύθυνος του τμήματος πληροφορικής των εκπαιδευτηρίων Δούκα που διοργανώνουν το συνέδριο. «Το σχολικό πρόγραμμα είναι φτιαγμένο για μια παλαιότερη εποχή, και έτσι τα παιδιά δεν ευχαριστιούνται το μάθημα, βαριούνται. Χωρίς να είναι αυτοσκοπός η τεχνολογία, δημιουργεί το υπόβαθρο για να αλλάξουν τα πράγματα. Ο ρόλος του δασκάλου αλλάζει και η έννοια της αλληλεπίδρασης τόσο με τα αντικειμενα, όσο και με τα άλλα παιδιά εισάγεται σήμερα στο σχολείο».

«Εκπαίδευση 2.0» για 58 σχολεία και 145 καθηγητές

Ως web 2.0 έχει χαρακτηριστεί το κοινωνικό Διαδίκτυο, όπου δημιουργοί του περιεχομένου που βρίσκει κανείς στα διάφορα web sites είναι οι ίδιοι οι καταναλωτές του, δηλαδή οι χρήστες τους. Οπως συμβαίνει με μια σειρά από ιδέες που γέννησε το Ιντερνετ, και αυτή μεταφέρεται πλέον στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολικό δίκτυο καινοτομίας, μια πρωτοβουλία 58 σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 145 καθηγητών, υπό την εποπτεία της μορφωτικής και αναπτυξιακής πρωτοβουλίας, εγκαινίασε πριν από λίγες ημέρες ένα δίκτυο ιστοτόπων οι οποίοι λειτουργούν ακριβώς με αυτό το πνεύμα. Κωδικά θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε «Εκπαίδευση 2.0».

Στη διεύθυνση themes.protovoulia.org ο επισκέπτης μπορεί να βρει τα εγκυκλοπαιδικά λήμματα που επεξεργάστηκε μια επιστημονική επιτροπή παιδαγωγών σχετικά με την ευρωπαϊκή επιστήμη και πολιτισμό. Η αρχική εντύπωση είναι αυτή μιας ανολοκλήρωτης εγκυκλοπαίδειας, όμως το μυστικό βρίσκεται στην άκρη της σελίδας και συγκεκριμένα στο πλήκτρο wicki. Εκεί, κάθε εγγεγραμμένος χρήστης (καθηγητής ή μαθητής) μπορεί να προσθέσει, να επεκτείνει ή να τροποποιήσει ένα άρθρο, ενώ το τελικό κείμενο προκύπτει από τη συμφωνία όλων όσοι εμπλέκονται στη συγγραφή του. Πρόκειται για το μοντέλο της δωρεάν διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας wickipedia, η οποία άλλαξε ριζικά το Ιντερνετ όταν εμφανίστηκε πριν από μερικά χρόνια.

Στο πνεύμα συνεργασίας που αναπτύσσουν οι χρήστες βιντεοπαιχνιδιών στο Διαδίκτυο (γνωστά ως MMORPG) κινείται και ένας άλλος απο τους ιστοτόπους της πρωτοβουλίας. Στη διεύθυνση http://game.protovoulia.org βρίσκεται το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Λύσις». Η διαφορά του «Λύσις» από τα γνωστά διεθνώς παιχνίδια, όπως το second life ή το world of warcraft, βρίσκεται μονάχα στο περιεχόμενο. Ενώ οι «ορδές» των χρηστών των MMORPG αναλαμβάνουν να σκοτώσουν τους αντιπάλους τους, εδώ οι ομάδες των μαθητών παίρνουν μέρος σε ένα παιχνίδι εξερεύνησης όπου πρέπει μεμονωμένα ή με συνεργασία μεταξύ τους να δώσουν απαντήσεις σε προβλήματα και γρίφους προκειμένου να περάσουν στην επόμενη πίστα.

«Η χρήση της τεχνολογίας είναι πλέον εκ των ων ουκ άνευ», λέει στην «Κ» από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής ο διευθυντής του 3ου δημοτικού σχολείου της ακριτικής Καλύμνου Παύλος Τρικοίλης. «Οι δάσκαλοι μοιράζονται τις διδακτικές τους προσεγγίσεις μέσω Διαδικτύου με συναδέλφους τους από όλη την Ελλάδα μέσω του δικτύου σχολικής καινοτομίας και στη συνέχεια εφαρμόζουν εναλλακτικά προγράμματα στο σχολείο. Ιδιαίτερη έμφαση έχουμε δώσει σε θέματα περιβάλλοντος», λέει ο ίδιος.

Παιδαγωγική ή θέαμα;

Δεν λείπουν βεβαίως και οι ανησυχίες από αυτή την επέλαση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αριστοτέλης Ράπτης επισημαίνει εμφατικά στην «Κ» πως κρίνεται σήμερα από τις επιλογές μας «η προσωπικότητα των παιδιών μας, επηρεάζεται η νοοτροπία μιας ολόκληρης –τουλάχιστον– γενιάς». Καυτηριάζοντας τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο Παιδείας εισάγει τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση και επισημαίνει ότι ο δάσκαλος, που σήμερα πολλές φορές είναι λιγότερο ενημερωμένος από τους μαθητές του στα ζητήματα των νέων τεχνολογιών, είναι αναντικατάστατος. Και τονίζει ότι «οποιαδήποτε χρήση των γνωστικών και επικοινωνιακών εργαλείων που παρέχει ο υπολογιστής δεν είναι εύκολη και αυτονόητα εποικοδομητική. Ο δάσκαλος είναι εκείνος, που με τον κατάλληλο σχεδιασμό, τις ιδέες και τις μεθόδους του, την ενθάρρυνση, την επινόηση κινήτρων, τις ερωτήσεις, το συντονισμό της συζήτησης και την υποβοήθηση των παιδιών που “σκαλώνουν” (και προπάντων με την κατανόηση και την αξιολόγηση του παιδαγωγικού νοήματος των διαφόρων δραστηριοτήτων) θα κατορθώσει να μετατρέψει ένα άψυχο μηχάνημα σε εργαλείο γνωστικής ανάπτυξης». Αλλά σε αυτό το επίπεδο υπάρχει ακόμη δρόμος να διανυθεί.

Ποιες τεχνολογίες παρουσιάστηκαν

- Διαδραστικός πίνακας SMART board. Συμβάλλει στον σχεδιασμό μαθημάτων, που ευνοούν την ενεργό διδασκαλία και την προσέγγιση όλων των μαθητών.

- Μαθητικός υπολογιστής από τον OLPC, γνωστός ως υπολογιστής των 100 δολαρίων.

- Tablet PCs: Ελαφρύς μαθητικός υπολογιστής, που αντικαθιστά τη βαριά τσάντα του σημερινού σχολείου. Εργαλείο μάθησης το οποίο επιτρέπει ασύρματη δικτύωση και σημειώσεις πάνω στην οθόνη με ειδική γραφίδα.

- Πρόσβαση σε «κινητή» βιβλιοθήκη και σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και σελίδες με ασύρματη δικτύωση WIND ADSM.

- Προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού συστήματος πληροφοριών e-ppokratis.

- Σταθμοί εργασίας για άτομα με νοητικά προβλήματα και προβλήματα κίνησης, όρασης.

- Πλατφόρμα εικονικών αιθουσών Athens Technology Center για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

- Πλατφόρμα Google:

— Google Search Appliance: Μηχανή αναζήτησης στα εσωτερικά δεδομένα – έγγραφα ενός οργανισμού.

— Google Mapping: Η δυνατότητα αναζήτησης τοποθεσιών για εταιρικούς σκοπούς.

— Google Apps Premier Edition: Πλατφόρμα εργαλείων επικοινωνίας που προάγουν τη συνεργατικότητα.

- Εκπαιδευτικές εφαρμογές και λογισμικό e-learning.

- Ρομπότ Lego Mindstorms, ηλεκτρονικός πίνακας e-Beam και εκπαιδευτικό λογισμικό Crocodile – Clips.

- Οικονομικός, φορητός, μαθητικός υπολογιστής Classmate της Intel.

- Σύστημα ασφάλειας για ένα σχολείο του μέλλοντος. Με τη χρήση ειδικής ηλεκτρονικής κάρτας αντιμετωπίζονται τα ζητήματα της ταυτοποίησης του μαθητή, εκπαιδευτικού, υπαλλήλου και του ελέγχου πρόσβασης και παρουσίας.

Επιμόρφωση και νέο πρόγραμμα

Του Τασου Μικροπουλου*

Ενώ η δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργείου είναι να αξιοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες μέσω της οριζόντιας ένταξής τους, αυτό δεν γίνεται πραγματικότητα λόγω της ελλιπούς επιμόρφωσης δασκάλων και καθηγητών, όσο και του ίδιου του αναλυτικού προγράμματος. Αν γινόταν, θα έπρεπε να ανατραπεί το αναλυτικό πρόγραμμα και η λειτουργία του σχολείου όπως την ξέρουμε μέχρις στιγμής. Τα λάθη σήμερα είναι πολλά. Στα δημοτικά δεν υπάρχουν παντού εργαστήρια υπολογιστών και όπου υπάρχουν λειτουργούν μόνο σε ολοήμερα σχολεία και από ανθρώπους της πληροφορικής αντί για δασκάλους, ενώ στα γυμνάσια και λύκεια είναι τεχνο-κεντρική η προσέγγιση. Υπάρχει αξιόλογο λογισμικό πλέον για όλα τα μαθήματα, το οποίο δεν μπορεί να αξιοποιηθεί γι' αυτούς τους δύο λόγους. Θα αποδειχτεί παντελώς άχρηστη η τεχνολογία αιχμής, αν δεν μάθουμε τι να την κάνουμε και πώς να την αξιοποιήσουμε. Αυτό το δέχονται πια και αυτοί οι τεχνοκράτες που τη δημιουργούν.

* Ο καθηγητής Τ. Μικρόπουλος είναι διευθυντής του εργαστηρίου εκπαιδευτικών προσεγγίσεων των τεχνολογιών virtual reality του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13/04/2008
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος.
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 13-04-08, 21:05
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Το "εγγύς μέλλον" είναι λίγο σχετικός χρονικός προσδιορισμός όταν μιλάμε για τα ελληνικά δεδομένα και ειδικά στο θέμα της εκπαίδευσης.
Νομίζω πως έχουμε ακόμα πολύ καιρό μέχρι να πραγματοποιηθούν αυτά τα σενάρια καθολικά, πόσο μάλλον να καταργηθεί ο μαυροπίνακας...
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 13-04-08, 21:13
Το avatar του χρήστη FiBeR
FiBeR Ο χρήστης FiBeR δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 14-11-17 00:03
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Oύτως ή αλλως, ο μαυροπίνακας έχει σχεδόν καταργηθεί αφού αντικαταστάθηκε από τον πίνακα με το μαρκαδοράκι. Σε λίγα σχολεία χρησιμοποιείται πια.
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος.
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 13-04-08, 21:18
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Και να ισχύσει το σενάριο στο εγγύς μέλλον πάλι ανούσιο θα είναι. Θα είναι η κλασσική περίπτωση ελληνικής αντιμετώπισης των πραγμάτων. Βάφουμε την κορυφή και το υπόλοιπο 85% του παγόβουνου που είναι βυθισμένο δε μας νοιάζει αν είναι μαύρο κατράμι.

Η ελληνική παιδεία έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από την παλαιότητα των μέσων διδασκαλίας.
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 13-04-08, 21:27
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από FiBeR Εμφάνιση μηνυμάτων
Oύτως ή αλλως, ο μαυροπίνακας έχει σχεδόν καταργηθεί αφού αντικαταστάθηκε από τον πίνακα με το μαρκαδοράκι. Σε λίγα σχολεία χρησιμοποιείται πια.
Δεν ξέρω. Εμείς έχουμε από τα καινούργια σχολεία, μόνο 7 ετών, κι έχει μαυροπίνακες. Αλλά μη θεωρούμε και το μαρκαδοράκι και ΤΟ επίτευγμα της εξέλιξης. Καθαρά πρακτικοί λόγοι το επιβάλλουν, κυρίως η σκόνη που αναπνέουν τα παιδιά από την κιμωλία. Η ουδία στη χρήση των δύο πινάκων είναι ίδια.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 13-04-08, 21:27
Το avatar του χρήστη argoum
argoum Ο χρήστης argoum δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-12 21:33
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από purple anemone Εμφάνιση μηνυμάτων
Το "εγγύς μέλλον" είναι λίγο σχετικός χρονικός προσδιορισμός όταν μιλάμε για τα ελληνικά δεδομένα και ειδικά στο θέμα της εκπαίδευσης.
Νομίζω πως έχουμε ακόμα πολύ καιρό μέχρι να πραγματοποιηθούν αυτά τα σενάρια καθολικά, πόσο μάλλον να καταργηθεί ο μαυροπίνακας...
Συμφωνώ. Ακόμα κι αν πεισθεί το "ανεγκέφαλο" κρατος να διαθέσει τα κατάλληλα κονδύλια, θα πρέπει να βρεθούν και εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην πράξη τα σενάρια αυτά. Και για αυτό πολύ αμφιβάλλω...
__________________
Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος. Νάν' ήρεμος, νάν' άκακος λίγο φαΐ, λίγο κρασί, Χριστούγεννα κι Ανάσταση.
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 14-04-08, 07:11
elbereth Ο χρήστης elbereth δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 19-10-12 17:14
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
<>

σε όσα σχολεία έχω κάνει εκλογές είχαν μαυροπίνακα (ή μάλλον πρασινοπίνακα) με κιμωλίες. Αλλά ήταν όλα δημοτικά. Δεν ξέρω τι γίνεται στα γυμνάσια.
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 14-04-08, 07:58
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Πιστεύω ότι ο Μαυροπίνακας ή οποιοδήποτε μέσο γραφής στο κέντρο της αίθουσας πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο επικουρικά στο εκπαιδευτικό έργο του δασκάλου για να γράφει επεξηγήσεις.
Το βασικό μάθημα πρέπει να γίνεται με projector, και αφού πλέον η τεχνολογία το επιτρέπει να προβάλλονται εκτός από κείμενα, φωτoγραφίες, video ,ήχοι, απλά διαγράμματα κλπ.
Όσον αφορά τους μαθητές , η εξέταση στον μαυροπίνακα (δεν ξέρω αν γίνεται ακόμα, παρακαλώ οι έχοντες επαφή με το αντικείμενο να με διαφωτίσουν) πιστεύω ότι είναι τελείως αντιπαιδαγωγική μέθοδος.
Δηλαδή να είσαι στο κέντρο της αίθουσας και να σε σηκώνει ο δάσκαλος και εσύ να τρέμεις μήπως κάνεις λάθος και σε κοροιδευει όλη η τάξη.
Σίγουρα η εμπέδωση του μαθήματος απαιτεί αυτενέργεια από τον μαθητή αλλά θα μπορούσε να γίνει στα πλαίσια μιας εργασίας.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μας πιστέυω ότι δεν είναι σε θέση να κάνουν ή να χειριστούν ένα powerpoint και να διδάξουν αν και θα μπορούσαν οι διαφάνειες να έρχονται έτοιμες από το παιδαγωγικό ινστιτούτο και να αντιστοιχούν στην εκπαιδευτική ύλη.
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 14-04-08, 08:14
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
O μαυροπίνακας με είχε σώσει από μια στριμένη χημικού
Όταν με σήκωσε να πω μάθημα και έπρεπε να γράψω κάτι στον πίνακα, πίεζα πολύ την κιμωλία και έβγαζε αυτόν τον αντιπαθητικό ήχο που δεν τον άντεχε καθόλου η καθηγήτρια και με κάθιζε έντρομη

Μία δύο φορές και δεν με ξανασήκωσε
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 14-04-08, 09:24
Το avatar του χρήστη kanaria
kanaria Ο χρήστης kanaria δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 21-07-21 18:20
Αρχική Δημοσίευση από amigos Εμφάνιση μηνυμάτων
Όσον αφορά τους μαθητές , η εξέταση στον μαυροπίνακα (δεν ξέρω αν γίνεται ακόμα, παρακαλώ οι έχοντες επαφή με το αντικείμενο να με διαφωτίσουν) πιστεύω ότι είναι τελείως αντιπαιδαγωγική μέθοδος.
Δηλαδή να είσαι στο κέντρο της αίθουσας και να σε σηκώνει ο δάσκαλος και εσύ να τρέμεις μήπως κάνεις λάθος και σε κοροιδευει όλη η τάξη.

Κι εγώ τη θεωρώ αντιπαιδαγωγική. Αποθαρρύνει τους μαθητές με κάποια μαθησιακή δυσκολία και ενθαρρύνει τους λεγόμενους "καλούς", με αποτέλεσμα οι μεν να "επιβεβαιώσουν" την ανικανότητά. Όσο για τους δε, καλό θα ήταν να εκπαιδεύονται και στη μετριοφροσύνη. Η πολλή επίδειξη δεν προσφέρει τίποτα στην κοινωνία μας.


Όσο για την ερώτησή σου, ναι, δυστυχώς εφαρμόζεται ακόμα η συγκεκριμένη μέθοδος τουλάχιστον στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (σε μεγαλύτερες δεν ξέρω τι συμβαίνει), πράγμα που θεωρώ απαράδεκτο.
Δε μαθαίνει το ίδιο γρήγορα ένα παιδί γεννημένο τον Ιανουάριο του 2001 με ένα γεννημένο το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς. Οι συγκρίσεις που γίνονται στον πίνακα δημιουργούν στα μικρότερα το λανθασμένο συναίσθημα ότι δεν είναι και τόσο καλοί μαθητές. Κι επειδή αυτό που φαίνεται να μετράει είναι το αποτέλεσμα, αυτά τα μικρά (αλλά και γενικώς τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες) δεν επιβραβεύονται για την προσπάθειά τους, ενώ από την άλλη, οι συμμαθητές τους παίρνουν τα μπράβο και τα αυτοκόλλητα που τους χαρίζουν οι δάσκαλοι με το κάθε άριστα.
__________________
On my own
Απάντηση με παράθεση
  #11  
Παλιά 14-04-08, 11:21
avel Ο χρήστης avel δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Πρέπει να επισημανθεί ότι, ακόμα και στην Ελλάδα, οι καθηγητές που ενδιαφέρονται και είναι έστω και λίγο σχετικοί, κάνουν το κάτι παραπάνω. Ενδεικτικό παράδειγμα: μάθημα γεωγραφίας με τη βοήθεια του Google Earth! Αλλο παράδειγμα: μοίρασμα Linux Live CDs στους μαθητές!

Προσωπικά, μακάρι να είχα το Google Earth στο γυμνάσιο. Είναι τάξεις ανώτερο από ο,τιδήποτε σε μορφή βιβλίου. Σίγουρα δε θα είχα καταλήξει τόσο αγεωγράφητος!
Απάντηση με παράθεση
  #12  
Παλιά 14-04-08, 11:52
Το avatar του χρήστη Gildor
Gildor Ο χρήστης Gildor δεν είναι συνδεδεμένος
High Elf
 

Τελευταία φορά Online: 08-05-17 14:17
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από amigos Εμφάνιση μηνυμάτων
Όσον αφορά τους μαθητές , η εξέταση στον μαυροπίνακα πιστεύω ότι είναι τελείως αντιπαιδαγωγική μέθοδος.
Δηλαδή να είσαι στο κέντρο της αίθουσας και να σε σηκώνει ο δάσκαλος και εσύ να τρέμεις μήπως κάνεις λάθος και σε κοροιδευει όλη η τάξη.
Αρχική Δημοσίευση από kanaria Εμφάνιση μηνυμάτων
Κι εγώ τη θεωρώ αντιπαιδαγωγική.
Τι σημαινει 'αντιπαιδαγωγικη';

Εσυ πχ και ολοι οι αλλοι πριν και μετα απο σενα 'παθαμε' κατι οσες φορες γινατε ρομπα κατα την εξεταση; αποκτησαμε κανενα ψυχολογικο προβλημα;
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις...
Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 14-04-08 στις 12:06
Απάντηση με παράθεση
  #13  
Παλιά 14-04-08, 12:07
Το avatar του χρήστη amigos
amigos Ο χρήστης amigos δεν είναι συνδεδεμένος
Επιζών SysOp
 

Τελευταία φορά Online: 15-03-24 22:58
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Gildor Εμφάνιση μηνυμάτων
αποκτησαμε κανενα ψυχολογικο προβλημα;
Σου φαίνεται ότι δεν έχω ψυχολογικό πρόβλημα; Να πας να το κοιτάξεις!
__________________
Αν περιμένεις από το σύμπαν...περίμενε
Απάντηση με παράθεση
  #14  
Παλιά 14-04-08, 14:41
Το avatar του χρήστη Xena
Xena Ο χρήστης Xena δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 13-12-09 04:12
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Αρχική Δημοσίευση από kanaria Εμφάνιση μηνυμάτων
Κι εγώ τη θεωρώ αντιπαιδαγωγική. Αποθαρρύνει τους μαθητές με κάποια μαθησιακή δυσκολία και ενθαρρύνει τους λεγόμενους "καλούς", με αποτέλεσμα οι μεν να "επιβεβαιώσουν" την ανικανότητά. Όσο για τους δε, καλό θα ήταν να εκπαιδεύονται και στη μετριοφροσύνη. Η πολλή επίδειξη δεν προσφέρει τίποτα στην κοινωνία μας.

... Κι επειδή αυτό που φαίνεται να μετράει είναι το αποτέλεσμα, αυτά τα μικρά (αλλά και γενικώς τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες) δεν επιβραβεύονται για την προσπάθειά τους, ενώ από την άλλη, οι συμμαθητές τους παίρνουν τα μπράβο και τα αυτοκόλλητα που τους χαρίζουν οι δάσκαλοι με το κάθε άριστα.
Όπως το λές κι εσύ, η έλλειψη μετριοφροσύνης και η επίδειξη, από τους ίδιους τους καθηγητές καλλιεργούνται (τουλάχιστον μέσα στο σχολείο).
Η καλή επίδοση όμως δεν είναι αμάρτημα, η επίδειξή της είναι.
Βρισκόμουν στη θέση της "καλής μαθήτριας" και αντιμετώπισα πολλά προβλήματα που δημιουργούνταν και από τους καθηγητές που με είχαν για καμάρι τους με λάθος τρόπο και από τους καθηγητές που είχαν προκατάληψη (όπως ακριβώς το λέω!) με την καλή επίδοσή μου. Είχα φτάσει στα όρια του κόμπλεξ, μην τυχόν και μου ξεφύγει χωρίς λόγο καμιά γνώση και φανώ καλύτερη από τους άλλους! Μάλιστα, είχα αναγκαστεί μερικές φορές να κάνω πως δεν ξέρω μάθημα, μόνο και μόνο για να γλιτώσω από την αντιπάθεια της καθηγήτριας που είχε μπει με την προκατάληψη πως ο καλός είναι και ψωνισμένος. Και μάλιστα, στα ψιθυρίσματα των συμμαθητών μου «πες ρε!» (αφού στο προηγούμενο διάλειμμα τους είχα βοηθήσει στο μάθημα) η καθηγήτρια σκύλιαζε που - και καλά - με είχαν υπερεκτιμήσει οι συμμαθητές μου. Και το παράδοξο ήταν πως απολάμβανα την συμπάθεια και την υποστήριξη των συμμαθητών μου, την ίδια στιγμή που η καθηγήτρια προσπαθούσε να αποδώσει κοινωνική δικαιοσύνη για την μαθητική - όπως πίστευε - ταξικότητα. Τους δε συμμαθητές μου που είχαν όντως δυσκολία στη μάθηση, πιο πολύ ήμουν σε θέση να τους βοηθήσω επί της ουσίας εγώ με το να μπαίνω στο μυαλό τους και να τους τα εξηγώ στη «γλώσσα» τους, παρά η φιλολαϊκή καθηγήτρια που νόμιζε πως τους βοηθάει με το να μην τους εξετάζει ποτέ αλλά και ούτε να τους εξηγεί ποτέ. Με το να τους αφήνει στην ησυχία τους, πίστευε πως τους βοηθούσε. Κάτι τέτοιες φάσεις με έκαναν - από τα σχολικά χρόνια της μυθοποίησης των καθηγητών - να πιστεύω πως το πιο δύσκολο στο εκπαιδευτικό έργο είναι να μπορείς να απαλλαγείς από τις ανθρώπινες μικρότητές σου όταν «εκπαιδεύεις».

Ο μάγκας καθηγητής είναι αυτός που ασχολείται με τον καθένα προσωπικά (όσο αυτό είναι δυνατόν) και όχι αυτός που προσπαθεί να εξομοιώσει. Δεν χρειάζεται να ρωτάς και τον «καλό» και αυτόν που έχει μαθησιακές δυσκολίες τα ίδια πράγματα και να έχεις τις ίδιες απαιτήσεις. Μπορείς πολύ εύκολα, αν σε ενδιαφέρει να τους βοηθήσεις όλους, να τους φέρνεις αντιμέτωπους με διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας έτσι ώστε τελικά και οι δύο να απαντάνε με την ίδια δυσκολία αλλά και οι δύο να έχουν την δυνατότητα να εξελιχθούν. Για να το κάνεις αυτό πρέπει να ασχοληθείς, να αγαπάς τη δουλειά σου και να τη βρίσκεις με το να δίνεις τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν οι νέοι άνθρωποι τις δυνατότητές τους. Αν στο όνομα της δικαιοσύνης μπορείς μόνο να ισοπεδώνεις, τότε βρες μια άλλη δουλειά…

Kanaria, αυτά σε καμιά περίπτωση δεν είναι για εσένα προσωπικά! Εξηγούμαι!
Απλά χρησιμοποίησα ως αφορμή αυτό που έγραψες.
__________________
"I'll meet you on the other side, I'll meet you in the light"
Απάντηση με παράθεση
  #15  
Παλιά 14-04-08, 15:01
Το avatar του χρήστη Creation
Creation Ο χρήστης Creation δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 29-09-08 06:27
Φύλο: Γυναίκα
Δεν είμαστε τόσο μακριά όσο νομίζουμε απο την "ιντερνετική" εκπαίδευση. Πολλά απο τα προβλήματα που έχουν σήμερα τα σχολεία θα λυθούν με αυτό τον τρόπο πιστεύω.

Η εξ'αποστάσεως εκπαίδευση έχει μέλλον στην Ελλάδα, γιατί είναι μία χώρα με πολλά νησιά και ορεινά απομακρυσμένα χωριά. Η έλλειψη αιθουσών, το μεγάλο κόστος να φτιάξουμε σαν κράτος και άλλα σχολεία και να τα συντηρούμε για να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε 10-15 παιδιά σε ένα χωριό, λύνεται όταν ξεφύγουμε απο τους περιορισμούς του χώρου και του χρόνου.

Κάθε φορά που γίνεται συζήτηση για το ποιά παιδεία είναι καλύτερη Δημόσια ή Ιδιωτική η απάντηση που δίνω είναι η Ανοικτή και Εξ' Αποστάσεως. γιατί εκεί βρίσκονται οι λύσεις στα προβλήματα που δεν έχουν βρεθεί με τον συμβατικό τρόπο εκπαίδευσης.
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 08:17.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.