Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Εκπαίδευση
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 26-03-08, 10:45
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Δυσνόητα τα νέα βιβλία για τους μαθητές του Δημοτικού

Οι ελλείψεις σε υποδομές στα σχολεία καθώς και ο περιορισμένος χρόνος που έχουν οι εκπαιδευτικοί στη διάθεσή τους αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για την αφομοίωση της ύλης των νέων βιβλίων από τους μαθητές των δημοτικών σχολείων, αναφέρει Το Βήμα (18.03.2008). Επίσης, το πνεύμα των νέων βιβλίων ευνοεί τους μαθητές που προέρχοναι από τα υψηλά κοινωνικά στρώματα και μπορούν να βοηθηθούν υλικά και πνευματικά από το οικογενειακό τους περιβάλλον, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν στο μέλλον μαθητές δύο ταχυτήτων.

Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξαν εκπαιδευτικοί και γονείς στο πλαίσιο ημερίδας που έγινε την περασμένη Κυριακή στον Πειραιά με θέμα τα νέα βιβλία του Δημοτικού. Ειδικότερα, όπως επισημάνθηκε, με τις υπάρχουσες υποδομές, οι καινοτομίες των νέων βιβλίων γίνονται 'κενοτομίες'. 'Τα περισσότερα παιχνίδια που προτείνονται στα νέα βιβλία είναι κατασκευασμένα κατά βάση για μικρές ομάδες 10-12 παιδιών', σημείωσε χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός Στ. Μαρίνης. Και προσέθεσε: 'Αυτή η δυνατότητα προϋποθέτει τάξεις μεγάλες, με μεγάλο αριθμό θρανίων και μικρό αριθμό μαθητών, οι οποίοι μετακινούνται από τις θέσεις ατομικής εργασίας στις αντίστοιχες ομαδικής. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας είναι ανυποχώρητο στο αίτημα της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και δεν διστάζει να προχωρήσει σε 'καινοτομίες' που έχουν ως βασική προϋπόθεση τη μείωση αυτή'.

΄Οπως επισημάνθηκε, η έλλειψη της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής (κτιριακά προβλήματα, έλλειψη εποπτικών μέσων, ανυπαρξία ειδικών αιθουσών, διπλές βάρδιες σχολείων) δεν βοηθά στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων σε κάθε μάθημα ώστε να τονωθεί το ενδιαφέρον των παιδιών, να αισθάνονται τον χώρο του σχολείου οικείο, να νιώθουν ότι αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ακόμη ότι η μία διδακτικη ώρα δεν αρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της διδασκαλίας των μαθημάτων με τα νέα βιβλία. Στα μαθηματικά, π.χ., σημείωσε ο κ. Μαρίνης, στην αρχή κάθε μαθήματος οι μαθητές προσπαθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που υπάρχουν στο βιβλίο τους ατομικά ή ομαδικά. Στη συνέχεια παρουσιάζουν και συζητούν στην τάξη τα συμπεράσματά τους. Ο δάσκαλος αξιοποιεί όσα ακούστηκαν και 'ενοποιεί', 'ανακεφαλαιώνει' και 'επισημοποιεί' τη νέα γνώση. Για το τελευτίο αυτό και σημαντικό στάδιο έχουν απομείνει μόλις 10-15 λεπτά, τα οποία φυσικά δεν αρκούν.

e-paideia.net
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:08.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.