Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Ιστορία
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 22-03-08, 00:11
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Η πραγματική έναρξη της Επαναστάσεως του 1821 από τους Μανιάτες

Ο Βασίλης στο σαν σήμερα (Πολεμικά γεγονότα) δεν αναφέρει την ιστορική κατάληψη της πρώτης μεγάλης πόλης της Καλαμάτας από τους Μανιάτες, που είχαν ήδη επαναστατήσει από τις 17 Μαρτίου.

Για τις τελευταίες αυτές προετοιμασίες της κήρυξης της Επανάστασης του '21 ο Γενναίος Κολοκοτρώνης, γιός του Θεόδωρου, γράφει: "Αναπτυσσομένης της ιδέας περί της Επαναστάσεως, ο σπινθήρ της Ελευθερίας ήναπτε τον ενθουσιασμό των Ελλήνων, οίτινες διενοούντο περί της ενάρξεως του πολέμου. Όθεν την 17ην Μαρτίου (1821) οι πρόκριτοι της Μάνης συνεννοήθησαν να λάβωσι τα όπλα κατά των Τουρκών." Πράγματι την 17ην Μαρτίου του 1821 συγκεντρώθηκαν στην Αρεόπολη (Τσίμοβα) οι πρόκριτοι της Μάνης και όλοι οι ένοπλοι Μανιάτες με αρχηγό τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη(είχε εκλεγεί αρχηγός από τη Συνέλευση των Κιτριών) και ορκίστηκαν κάτω από το λάβαρο του Αγώνα, που το στήσανε προ του ιερού ναού των Ταξιαρχών "Νίκη ή Θάνατος", κηρύσσοντας την έναρξη της Επαναστάσεως. Στη συνέχεια ξεκίνησαν για την Καλαμάτα ειδοποιώντας και τα λοιπά επαναστατικά στρατεύματα της Μάνης, όσα ευρίσκοντο εκτός της Αρεόπολης, να συγκεντρωθούν σε ορισμένα σημεία για να βαδίσουν όλοι μαζί προς κατάληψη και απελευθέρωση της Καλαμάτας. Ο Ι. Θ. Κολοκοτρώνης στα Ελληνικά Υπομνήματα γράφει: "...κατά δε την 22ην Μαρτίου οι Μαυρομιχαλαίοι, Μούρτζινοι και λοιποί πανστρατιά εισήλθαν εις Καλαμάς, ότε αμαχητεί παρεδόθη ο Βοεβόδας μεθ' όλων των εκεί ευρεθέντων Τούρκων υπέρ των 150..."

Από το Φωτάκο μαθαίνουμε πολλά ονόματα αγωνιστών που εισέβαλαν τότε στην Καλαμάτα: "Πρώτοι λοιπόν εισήλθον κατά την 22αν Μαρτίου 1821 εις τας Καλάμας, οι Σταυριανός Καπετανάκης, Ιωάννης Ν.Καπετανάκης, Μιχαήλ Ν.Καπετανάκης, Ηλίας Π.Μαυρομιχάλης. Ταυτοχρόνως ήλθον ο Γαλάνης Κουμουνδουράκης, την δέ πρωίαν της 23ης Μαρτίου ήλθον ο Κατσής Μαυρομιχάλης, ο Ηλίας Κατσάκος-Μαυρομιχάλης, τη ιδία δε ημέρα ήλθον ο Γεώργιος Καπετανάκης, ο Ιωάννης Καπετανάκης, ο Παναγιώτης και Διονύσιος Μούρτζινοι, ο Παναγιώτης Μπουκουβαλέας, ο Γεώργιος Ντουράκης, ο Παναγιώτης Ντουράκης, ο Παναγιώτης Βενετσανάκος και άλλοι πολλοί. Αυτοί ήσαν με τον Θ.Κολοκοτρώνην. Ακολούθως ήλθον ο Πανάγος Κυβέλος, Νικόλαος Χριστέας, Ηλίας Χρυσοσπάθης, Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, Κυριακούλης Κουτράκος, Χρισόδουλος Καπετανάκης, Κωνσταντίνος Πιεράκος, Δημήτριος Πουλικάκος, Θεόδωρος Μεσικλής, Ιωάννης Γρηγοράκης, ο Σκλαβούνος από τον Πύργο της Μάνης και ο Πιέρος Βοϊδής.

Να πως περιγράφει στα απομνημονεύματα του ο Θ.Κολοκοτρώνης τα γεγονότα που ακολούθησαν: " Εις τας 23 Μαρτίου επιάσαμεν τους Τούρκους εις την Καλαμάτα, τον Αρναούτογλου σημαντικόν Τούρκον της Τριπολιτσάς. Είμεθα 2000 Μανιάτες, ο Πετρόμπεης, ο Μούρτζινος, Κυβέλος. Δυτική Σπάρτη 100 ήτον οι Τούρκοι μαζεμένοι, ως 10.000 η φήμη τους μεγάλη. Η Ανατολική Σπάρτη εκινήθη την ίδια ώρα. Ο Τζαννετάκης με την Κακοβουλία εκκινήθη δια τον Μυστρά. Οι Τούρκοι της Μπαρδούνιας και Μυστρά υπάγουν, τραβιούνται εις την Τριπολιτσά. Οι Τούρκοι είχαν βάλει την υποψία, επροσκάλεσαν προεστούς και δεσποτάδες και αυτοί επήγαν. Ήταν έμβα του Μαρτίου. Δεν τους εσκότωσαν. Οι Σπαρτιάται αφού επήραν λάφυρα, προχωρούν και πολιορκούν τη Μονεμβασιά. Εις την Καλαμάτα εκάμαμε συνέλευσην, πόθεν να πρωτοκινήσωμεν τα στρατεύματα. Οι Καλαματιανοί εκατάφεραν τον Μπέη να πάμε εις την Κορώνη δια να μη βάλουν σπαθί οι Τούρκοι εις τους Χριστιανούς, εγώ δεν εστέρχθηκα, είπα να πάμε εις την παλαιάν Αρκαδία, εις το κέντρο, δια να βοηθούμε τους άλλους. Του Μούρτζινου αρρώστησε το παιδί του, ο Διονύσιος, και έτσι δεν εκίνησαν όλοι οι Μανιάτες, έλαβα 200 από αυτόν και 70 από τον Μπέη με τον καπετάν Βοϊδή και με 30 δικούς μου εγένηκαν 300, και έκοψα ευθύς δύο σημαίες με σταυρό και εκίνησα".

Αυτή είναι η αληθινή ιστορία της έναρξης της Επαναστάσεως του 1821, ιστορία που πολλοί επιχείρησαν να υποβιβάσουν.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 22-03-08, 00:13
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 10:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Θάθελες; Ξεχνάς ηθελημένα την εξέγερση στη Βοστιτσα (Αιγιο) λίγες μερες πριν, όταν Ζαϊμης, Φωτηλας κλπ έκλεισαν τηη τουρκικη φροθρα στο Καστρο. Αλλα βεβαια, μανιατης εισαι, αν δεν παινεψεις το σπίτι σου.....
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 22-03-08, 00:32
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από tertios Εμφάνιση μηνυμάτων
Θάθελες; Ξεχνάς ηθελημένα την εξέγερση στη Βοστιτσα (Αιγιο) λίγες μερες πριν, όταν Ζαϊμης, Φωτηλας κλπ έκλεισαν τηη τουρκικη φροθρα στο Καστρο. Αλλα βεβαια, μανιατης εισαι, αν δεν παινεψεις το σπίτι σου.....
Εξεγέρσεις έκαναν πολλες κατά την διάρκεια των 400 χρόνων σκλαβιάς. Από πότε δέκα λιανοντούφεκα θεωρείται έναρξη επανάστασης;
Ποιος ήταν ο αποφασιστικός παράγοντας της έναρξης του πολέμου;
Από που ήταν οι ηγέτες στρατηλάτες Θοδωρής Κολοκοτρώνης και Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης και η ψυχή του αγώνα Γρηγόριος Δικαίος;

Ας αφήσουμε τους τοπικισμούς Γεώργιε, όλοι έβαλαν το λιθαράκι τους μαζί και οι Ρουμελιώτες, αλλά η επανάσταση ξεκίνησε στην Αρεόπολη στις 17 Μαρτιου του 1821.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 22-03-08, 01:17
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 10:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Μανιάτες; Μιλάς γι αυτούς που σκότωσαν τον Καποδίστρια, ε; Που πουλήθηκαν στο γαλλικό Κόμμα του Κωλέτη ε; Ναι , ναι κατι θυμάμαι.......Ειναι αυτοί που δεν ηθελαν να τους πάρει τα ..πειρατικά προνόμια ο Κυβερνητης ε; Βρε βρε τι μαθαίνει κανείς με απλή αναγνωση της Ιστορίας......
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 22-03-08, 09:13
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από tertios Εμφάνιση μηνυμάτων
Μανιάτες; Μιλάς γι αυτούς που σκότωσαν τον Καποδίστρια, ε;
Γιώργο ελπίζω να αστειεύσεσαι για όσα λες.
Απλά χωρίς του Μανιάτες δεν θα μπορούσε καν να ξεκινήσει η επανάσταση, τόσο απλά.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 22-03-08, 17:19
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 10:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Kai παρ ολίγον να τελειωσει πριν της ωρας της, ετσι απλα.

Καλα , οι Μανιατες ανήκουν στην ελληνική φυλή, γιατι καπου διαβασα ότι ηταν εβραϊκης καταγωγης Σαρακηνοί!
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 22-03-08, 18:36
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από tertios Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλα , οι Μανιατες ανήκουν στην ελληνική φυλή, γιατι καπου διαβασα ότι ηταν εβραϊκης καταγωγης Σαρακηνοί!
Ούτε για αστείο δεν το δέχομαι αυτό.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 22-03-08, 21:01
Το avatar του χρήστη Gildor
Gildor Ο χρήστης Gildor δεν είναι συνδεδεμένος
High Elf
 

Τελευταία φορά Online: 08-05-17 14:17
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Η διαθεσή μου τώρα:
Που ειναι το @;;; Αυτο λειπει για να δεσει η συζητηση!!
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις...
Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή!
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 23-03-08, 10:08
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αντιγράφω από το σαν σήμερα (πολεμικά γεγονότα του Έθνους) που στέλνει καθημερινά ο Βασίλης και προέρχεται από το ιστορικό αρχείο του Γενικού Επιτελείου Στρατού.

23-3-1821
Η Υψηλή Πύλη καλεί σε σύσκεψη τους προξένους των ξένων Δυνάμεων και τους ζητά να ασκήσουν την επιρροή τους για να παραδώσουν οι ραγιάδες τα όπλα και να κατασταλεί έτσι η Επανάσταση στην Ελλάδα.

23-3-1821
Οι πρόκριτοι Δημήτριος Μελετόπουλος, Ανδρέας Λόντος και Λέων Μεσσηνέζης, επικεφαλής 400 αγωνιστών, αφού επέτρεψαν στους Τούρκους της Βοστίτσας (Αιγίου) να φύγουν στα απέναντι παράλια της Φωκίδας, εισέρχονται στην πόλη και υψώνουν τη Σημαία της Επαναστάσεως.

23-3-1821
Δύναμη από 2.000 οπλισμένους Μανιάτες, με αρχηγό τον Ηλία Μαυρομιχάλη, εισέρχεται στην Καλαμάτα και αναγκάζει το Διοικητή της Τουρκικής Φρουράς Αρναούτογλου, να παραδώσει την πόλη. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας μπροστά στη βυζαντινή εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, 24 ιερείς και ιερομόναχοι ευλογούν τις ελληνικές σημαίες και ορκίζουν τους αγωνιστές.

23-3-1821
Στο «Σπαρτιατικό Στρατόπεδο της Καλαμάτας» υπογράφεται η προκήρυξη του Πέτρου Μαυρομιχάλη ως «αρχιστράτηγου των σπαρτιάτικων στρατευμάτων» και της «Μεσσηνιακής Συγκλήτου» υπό τον τίτλο «Προειδοποίησις εις τάς Ευρωπαϊκός Αυλάς». Η προκήρυξη αυτή αποτελεί την επίσημη αναγγελία στους Ευρωπαίους της ενάρξεως του Αγώνα.

23-3-1821
Οι Γρηγοράκηδες, μετά από συνεννόηση με τον Οπλαρχηγό Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, υψώνουν τη Σημαία της Επανάστασης στο Μαραθωνήσι (Γύθειο).

23-3-1821
Οι πρόκριτοι αδελφοί Δεληγιάννη και οι αρματολοί αδελφοί Πλαπούτα, μετά από επίσημη δοξολογία στα Λαγκάδια, κηρύσσουν την Επανάσταση στην Επαρχία Καρύταινας της Αρκαδίας.

Το πότε ξεκίνησε η Επανάσταση είναι γνωστό. Απλά στην Αγία Λαύρα συνδυάστηκε με την εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 23-03-08, 10:22
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Θα σας κουράσω λίγο και όποιος έχει διάθεση να μάθει ιστορία διαβάζει...

Σας παραθέτω την ομιλία του Γ. Η. Βενιζελέα, σε εκδήλωση της Πανελλήνιας Ένωσης Γυναικών Μάνης, στην Καλαμάτα 18 Οκτωβρίου 2003.

Κυρίες και κύριοι,

η Μάνη έχει 800 πύργους που πολλοί καταρρέουν, περισσότερες από 1.000 βυζαντινές και μεταβυζαντινές εκκλησίες με εξαίρετες αλλά παραμελημένες αγιογραφίες, 8 κάστρα, 98 από τους 118 παραδοσιακούς οικισμούς της Πελοποννήσου, δεκάδες πανέμορφα σπήλαια, που παραμένουν απροστάτευτα και τα σπήλαιο του Δυρού, το ομορφότερο λιμναίο σπήλαιο του κόσμου. Η πλούσια χλωρίδα με 32 τοπικά ενδημικά φυτά, δηλαδή μοναδικά στον κόσμο και τα 120 ενδημικά της Ελλάδας, δικαιολογούν τον τίτλο του «Βοτανικού παραδείσου», όπως αποκαλείται από τους επιστήμονες. Στις λοφοπλαγιές του Ταΰγετου συναντάμε δεκάδες καλντερίμια ιδανικά για πεζοπορία και τρία από τα καλύτερα φαράγγια της χώρας μας, άγνωστα στους πολλούς, αλλά γνωστά στους ξένους επισκέπτες.

Χαρακτηρίζεται ως «Ανοιχτό Μουσείο», αφού το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα της Μάνης, περιλαμβάνει πολλές κατηγορίες ευρημάτων και μνημείων από την παλαιολιθική, νεολιθική, αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη περίοδο. Δυστυχώς δεν έχει βυζαντινό, αρχαιολογικό ή λαογραφικό Μουσείο, ενώ το μοναδικό Ιστορικό Μουσείο, που στεγάζεται στον πύργο Τζαννετάκη στο Γύθειο, κινδυνεύει να κλείσει γιατί τα έσοδά του δεν καλύπτουν τα λειτουργικά του έξοδα. Λες και τ’ άλλα Μουσεία τα καλύπτουν.

Στον τόπο αυτό έρχονται συνειδητοί επισκέπτες, για να ανακαλύψουν και να αναβαπτιστούν και όχι επειδή τους οδήγησε τυχαία ο δρόμος.

Έρχονται στην Προσηλιακή και την Αποσκιαδερή. Άλλη είναι η Έξω και άλλη η Μέσα. Καμιά δεν είναι ίδια με την άλλη, καμιά δεν είναι η ομορφότερη. Μιλάω για τη Μάνη, για το φοβερό αυτό μεσαίο πόδι της Πελοποννήσου που σου προξενεί σεβασμό, σε γαληνεύει, σου προσφέρει μοναχικό καταφύγιο και σε αγκαλιάζει...

Δεν την αγκαλιάζει όμως η Βουλή των Ελλήνων και αυτό είναι παράπονο καρδιάς και η αβάστακτη πίκρα της Μάνης, αγαπητοί φίλοι, γιατί είναι αλήθεια ότι πάντοτε η Μάνη υπήρξε για την Ελλάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και η Ελλάδα υπήρξε για τη Μάνη.

Τρανή απόδειξη; τα ατοπήματα της Βουλής των Ελλήνων κατά των Μανιατών κυρίως, αλλά και κατά Μεσσηνίων και Λακώνων, για τα οποία η Πανελλήνια Ένωση Γυναικών Μάνης, ανέλαβε πρωτοβουλίες δημοσιοποίησης και αντίδρασης.

---

Η Βουλή προχώρησε στην έκδοση βιβλίου με μικρή περιγραφή των εκθεμάτων. Στο πορτραίτο του Ιμπραήμ στη σελίδα 97 αναφέρει ορισμένα βιογραφικά στοιχεία και συνεχίζει: «…Σκόρπισε τον τρόμο και έπνιξε στο αίμα την Πελοπόννησο, νικήθηκε όμως στους Μύλους της Λέρνης στις 13 Ιουνίου 1825, από το Δημήτριο Υψηλάντη και τον Ιωάννη Μακρυγιάννη. Αργότερα βοήθησε τον Κιουταχή στην άλωση του Μεσολογγίου (Οκτώβριος 1825 – 10 Απριλίου 1826). Μετά την καταστροφή του τουρκοαιγυπτιακού στόλου στην Ναυμαχία του Ναβαρίνου (28 Οκτωβρίου 1827) παρέμεινε στην Πελοπόννησο ως την υπογραφή της συνθήκης της Αλεξάνδρειας (9 Αυγούστου 1828)…» και ακολουθούν άλλα βιογραφικά στοιχεία. Υπόψη ότι αυτά περιέχονται και στο βιβλίο Ιστορίας της τρίτης Λυκείου.

Οι συντάκτες δεν αναφέρουν ότι εκεί πολέμησε ο πολέμαρχος και αδελφός του Πετρόμπεη, Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης με σώμα Μανιατών, που αποτελούσαν την κύρια δύναμη των Ελλήνων, ούτε φυσικά τις νικηφόρες μάχες Βέργας, Δυρού και Πολυαράβου.

Παράλληλα εκδόθηκε και έντυπο με τίτλο «Χρονολόγιο των σημαντικότερων γεγονότων της Επανάστασης του 1821». Την έκδοση προλογίζει ο Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Απόστολος Κακλαμάνης, ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει, ότι «…με έγκυρο και επιστημονικό τρόπο οι Έλληνες πολίτες, έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν εκείνα τα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, που έχουν ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο για τον Ελληνισμό, αλλά και για την Ευρώπη και την οικουμένη ολόκληρη…».

Η έκδοση αυτή, που επιμελήθηκε συντακτική επιτροπή με πρόεδρο και πάλι τον κ. Β. Σφυρόερα, δεν περιλαμβάνει σημαντικότατα ιστορικά γεγονότα του 1821, κύριοι πρωταγωνιστές των οποίων υπήρξαν Μανιάτες, Μανιάτισσες, Μεσσήνιοι και Λάκωνες.

Συγκεκριμένα δεν αναφέρει την προεπαναστατική δράση του Ρήγα Φεραίου ή την κήρυξη του πολέμου των Μανιατών κατά της Τουρκικής αυτοκρατορίας, που άρχισε στις 17 Μαρτίου 1821 από την Αρεόπολη.

Αναφέρει την απελευθέρωση της Καλαμάτας, όχι όμως την ίδρυση της Μεσσηνιακής Γερουσίας και την αποστολή στις 28 Μαρτίου της διακήρυξης προς τις Ευρωπαϊκές Αυλές, την οποία υπέγραψε ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης σαν αρχιστράτηγος και τα άλλα μέλη της Γερουσίας. Απουσιάζει δηλαδή η αναφορά στο πρώτο κείμενο που παρουσίασε στην Ευρώπη, την Ελληνική Επανάσταση, απεσταλμένο από τον πρώτο πολιτικό οργανισμό, στην πρώτη απελευθερωμένη πόλη, την Καλαμάτα, που μας φιλοξενεί σήμερα.

Δεν αναφέρεται η πρώτη εκ παρατάξεως σύγκρουση Ελλήνων και Τούρκων στη γέφυρα του Αγίου Αθανασίου, στην Καρύταινα στις 28 Μαρτίου του 1821. Εκεί όπου τριακόσιοι (300) Μανιάτες πολέμησαν με χίλιους οκτακόσιους (1.800) Τούρκους και για την οποία μάχη, ο Κολοκοτρώνης συγκινημένος αφηγείται στη βιογραφία του ότι «οι Μανιάτες έκαναν ένα πόλεμο που εμιμήθηκαν τους τρακόσους του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες». Όλοι θυμόμαστε το πεντοχίλιαρο που κυκλοφορούσε μέχρι το 2001, που για να μας θυμίζει την ιστορική Μάχη, είχε στην μια όψη τον Κολοκοτρώνη και στην άλλη το χωριό Καρύταινα.

Δεν αναφέρεται η εμπνευσμένη προκήρυξη που απηύθυνε ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης προς τον Αμερικανικό Λαό (τέλη Μαΐου 1821), ενώ η άλωση των κάστρων της Μονεμβασιάς και του Νιόκαστρου κρίθηκαν ότι δεν είχαν σημασία, παρ’ όλο που προκάλεσαν τον θαυμασμό των Ευρωπαϊκών κρατών.

Για να μη σας κουράσω δεν θα αναφέρω τα πολλά ακόμα γεγονότα που απουσιάζουν, αλλά θα σταθώ στην Βέργα, στο Δυρό και στον Πολυάραβο, η απουσία των οποίων οδηγεί κάθε καλόπιστο αναγνώστη, να αναρωτηθεί: Συμμετείχαν οι Μανιάτες στον αγώνα του 1821;

Αντί αυτών των μαχών το «Χρονολόγιο…» κρίνει και αναφέρει ως πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός την «διάλυση του στρατιωτικού σώματος των Γενιτσάρων στην Κωνσταντινούπολη μετά από διαταγή του Σουλτάνου Μαχμούτ Β’».

Και ερωτώ κάθε αδιάφορο ή ενδιαφερόμενο βουλευτή, ερωτώ κάθε ιστορικό ή ανιστόρητο μέλος της επιτροπής σύνταξης του εν λόγω εντύπου:

Με ποιο δικαίωμα σβήνετε τις μάχες εκείνες που σήμερα σας επιτρέπουν να έχετε αξιώματα, τίτλους, δύναμη και αίγλη; Με ποιο δικαίωμα ποδοπατήσατε το νέο «ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ» του Γιωργάκη Μαυρομιχάλη, που ως αρχηγός του στρατοπέδου της Βέργας, απάντησε στον Ιμπραήμ: «Ελάβομεν το γράμμα σου, εις το οποίον είδωμεν να μας φοβερίζεις ότι αν δεν σου προσφέρομεν την υποταγήν μας θέλεις εξολοθρεύσεις τους Μανιάτες και την Μάνην. Δια τούτο και ημείς σε περιμένομεν με όσας δυνάμεις θελήσεις».

Και τον περίμεναν κυρίες και κύριοι, τον περίμεναν Μανιάτες και Μεσσήνιοι, πίσω από τις ξερολιθιές στη ξακουστή Βέργα του Αλμυρού. Εκεί ακολούθησε η θρυλική μάχη της Βέργας (22-25 Ιουνίου 1826), που αποτέλεσε την πρώτη νικηφόρο μάχη των Ελλήνων κατά του Ιμπραήμ πασά, τον οποίο ο Θ. Κολοκοτρώνης θεωρούσε ανίκητο.

Με ποιο δικαίωμα ρίχνετε στο χρονοντούλαπο της λήθης τις γυναίκες εκείνες που κράτησαν το όνειρο ζωντανό; Τις ηρωικές Μανιάτισσες που στο Δυρό, δεν έπεσαν σε γκρεμό όπως οι Σουλιώτισσες, αλλά προτίμησαν να πολεμήσουν τον τροπαιούχο μέχρι τότε Ιμπραήμ.

Αντί να γονατίσουν μπροστά στην άγνωστη Μανιάτισσα, την ξέχασαν. Ξέχασαν ότι έδωσε τα πάντα γι’ αυτά που αγαπούσε, ξέχασαν ότι λιτή και περήφανη δεν ζήτησε ποτέ τίποτα, ξέχασαν ότι ζούσε και πέθαινε σαν την αρχαία Σπαρτιάτισσα πιστεύοντας ότι αξίζει κανείς να ζει ελεύθερος ή να πεθαίνει για την ελευθερία του. Ξέχασαν ότι η τιμή της νίκης αυτής ανήκει στις Μανιάτισσες, ξέχασαν και τη σημασία της νίκης αυτής, επειδή εάν έπεφτε το Δυρό, θα έπεφτε και η Βέργα, θα έσβηνε δηλαδή η Αδούλωτη Μάνη και κυρίως η Ελληνική επανάσταση. Μάλλον κρίθηκε η προσφορά τους ανάξια λόγου.

Με ποιο δικαίωμα, καλυπτόμενοι πίσω από τίτλους και προστασία, πιστεύετε ότι μπορείτε να αγνοείτε τη νικηφόρο μάχη Μανιατών και Λακώνων στον Πολυάραβο, τον Αύγουστο του 1826, εκεί όπου μετά από τριήμερη μάχη ανάγκασαν τον Ιμπραήμ να εγκαταλείψει οριστικά τα σχέδια υποταγής της Μάνης;

Στον Πολυτσάραβο που έκτοτε ονομάστηκε Πολυάραβος, λόγω των πολλών νεκρών Αράβων. Η μαρμάρινη επιγραφή, στη πηγή, μας θυμίζει την Αναειπόνυφη και την ηρωική αντίστασή της στον Άραβα πολεμιστή που κατάφερε να σκοτώσει. Εκεί που μέχρι σήμερα χωματόδρομος και μονοπάτι, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για την αναθέρμανση της ιστορικής μας μνήμης. Εκεί, που αν καθίσεις στα πεζούλια του ερημωμένου χωριού, θαρρείς πως το βούισμα του ανέμου φέρνει πολεμικές κραυγές, καλπασμούς αλόγων και οσμή μπαρουτιού.

Η μάχη της Βέργας, η μάχη του Δυρού και η μάχη του Πολυαράβου συνθέτουν την Αγία Τριάδα της πολεμικής ιστορίας της Μάνης. Το επίσημο κράτος όμως, εξακολουθεί να αγνοεί προκλητικά τον άφθαστο ηρωισμό των ανδρών και των γυναικών της Μάνης.

Πέραν αυτών κυρίες και κύριοι,
Θα σας αναφέρω ακόμη, ότι στο τέλος του εντύπου αναγράφονται περιληπτικά οι μετέπειτα προσαρτήσεις εδαφών και επέκτασης των ορίων του Ελληνικού κράτους. Απουσιάζει όμως, η μοναδική περίπτωση της προσάρτησης εδαφών στο Ελληνικό κράτος, χωρίς πόλεμο. Αναφέρομαι στο Μανιάτη Πρωθυπουργό Αλέξανδρο Κουμουνδούρο, που κατόρθωσε το 1881 με διπλωματικά μόνο μέσα, να προσαρτήσει τη Θεσσαλία, στο τότε Ελληνικό κράτος.

Αναρωτήθηκα πολλές φορές γιατί αποκλείστηκαν πολλά σημαντικά ιστορικά γεγονότα και ειδικότερα η προσφορά της Μάνης. Μήπως αυτό συνέβη λόγω περιορισμένου χώρου στην πολυτελή έκδοση των 55 σελίδων; Μήπως οι συντάκτες του εν λόγω εντύπου γνώριζαν αυτά τα γεγονότα και σκόπιμα δεν τα ανέφεραν ή μήπως δεν τα γνώριζαν; Μήπως τα αμφισβητούν;

Δεν ξέρω. Εκείνο που ξέρω είναι ότι η μισή Ιστορία είναι μισή αλήθεια και σίγουρα δημιουργεί αυταπάτες και λανθασμένες εικόνες. Η απορία όλων μας, πιστεύω, είναι αν οι παραλείψεις αυτές οφείλονται σε προχειρότητα ή προκατάληψη.

Σίγουρα δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι λένε ψέματα όλοι οι ιστορικοί της Εθνεγερσίας του 1821 ή τα απομνημονεύματα των πρωταγωνιστών. Λένε μήπως ψέματα τα αριστεία ανδρείας χιλιάδων Μανιατών, Λακώνων και Μεσσηνίων αγωνιστών ή τα αρχεία της Φιλικής Εταιρείας;

Λένε ψέματα τα μνημεία στην Καρύταινα, στη Βέργα, στο Δυρό, στον Πολυάραβο, στη Σπλάτζα της Ηπείρου, στα Στύρα της Εύβοιας, στο Μανιάκι, στην Καλαμάτα και αλλού; Λένε ψέματα τα διάσπαρτα σ’ όλη την Ελλάδα κιβούρια των Μανιατών που σκοτώθηκαν εκτός Μάνης;

Και οι Τσαλαφατίνος, Καρύγιαννης, Γρηγοράκηδες, Τρουπάκηδες, Καπετανάκηδες, Χρησταίοι, Δουράκηδες, Κουμουνδουράκηδες, Βενετσανάκηδες, Χρυσοσπάθηδες;

Η κόρη του Παναγιώταρου Βενετσανάκη Μαρία, η Αναειπόνυφη, η Ιωάννα Γιατράκου, η Πολυξένη Καβάκου,·η Δημητράκαινα Πικουλάκαινα, η Σταυριάνα Σάββαινα, η Κωνσταντίνα Ζαχαριά, η Πανώρια Βοζίκη, η Λιουνίτσα Σταθάκου, η Γερακαράκου, η Θερασέρη, οι Ροζιάνισσες - Σταθιάνισσες, η Γραφάκαινα, η Διακουμάκαινα, η Καλοειδίνα, η Πατσουράκαινα, η Ρογκάκαινα, η Μιχαήλαινα και τόσες άλλες, που σαν απόγονες των Αρχαίων Σπαρτιατισσών, αποδείχτηκαν αντάξιες του Ιστορικού τους χρέους. Άδικα πολέμησαν;

Οι 49 νεκροί Μαυρομιχαλαίοι άδικα έπεσαν;

Όχι, γιατί αυτή είναι η Μάνη και αυτοί είναι οι Μανιάτες και οι Μανιάτισσες. Είναι ο τόπος όπου μεγάλωσαν, έζησαν και πέθαναν ελεύθεροι άνθρωποι, αγέρωχοι και σκληροτράχηλοι, όπως ο Ταΰγετος, εκεί όπου ο θάνατος για τη διατήρηση της Ελευθερίας αποτελούσε τρόπο ζωής. Είναι η Ανεξάρτητη και Αδούλωτη Μάνη, που ξεσηκώθηκε για να ελευθερώσει τους υπόδουλους Έλληνες και που η Ελληνική Πολιτεία, σε αντάλλαγμα της προσφοράς της, την διχοτόμησε, στη συνέχεια την ξέχασε και τώρα την διέγραψε.

Γιατί το θλιβερό μήνυμα που τελικά στέλνει η Βουλή των Ελλήνων, είναι ότι οι Μανιάτες δεν συμμετείχαν στην Εθνεγερσία του 1821. Αγνωμοσύνη προς ένα λαό που το σημερινό κράτος του χρωστάει την ύπαρξή του. Πιστεύω ότι οι συγγραφείς και οι εποπτεύοντες την έκδοση, δεν θα μπορέσουν να δικαιολογήσουν τη σκόπιμη άρνησή τους να μνημονεύσουν τη Μάνη και τους αγώνες της.

Και οι φορείς μας; Οι πνευματικοί άνθρωποι της Μάνης; Οι Μανιάτες, οι Μεσσήνιοι και οι Λάκωνες βουλευτές; Οι Δήμαρχοι και οι Νομάρχες; Θα αντιδράσουν σ’ αυτή την αδικία; Θα διαμαρτυρηθούν οι Σύλλογοι Μεσσηνίων και Λακώνων, αλλά κυρίως οι 60 Μανιάτικοι Σύλλογοι; αυτοί οι πολυπληθείς Σύλλογοι, που δεν έχουν ενότητα και μία φωνή;

Σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι εμφανής η έλλειψη μιας Πανμανιάτικης εκπροσώπησης των φορέων μας, για να υπάρχει ενιαία αντίδραση, ώστε να σταματήσει επιτέλους ο εμπαιγμός των προγόνων μας και η καπήλευση της Ιστορίας μας, αλλά και να προωθηθούν λύσεις σε σημερινά προβλήματα της Μάνης.

Τι ζητάμε; να μη μας αγνοούν. Να μη λείπει από τα σχολικά βιβλία η συμβολή της Μάνης στους απελευθερωτικούς αγώνες της πατρίδας μας.

Πρέπει ή δεν πρέπει, λοιπόν, να απαιτήσουμε την επανέκδοση του εν λόγω «Χρονολογίου…» στον ίδιο αριθμό αντιτύπων, με τις απαραίτητες συμπληρώσεις και διορθωτικό εισαγωγικό κείμενο;

Πρέπει ή δεν πρέπει να βροντοφωνάξουμε τα λόγια του Πανεπιστημιακού κ. Χρήστου Γούδη, που στην ομιλία του κατά τον εορτασμό της 17ης Μαρτίου του 2002, στην Αρεόπολη, παρουσία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Στεφανόπουλου, είπε:

…Κανένα Αθηνοκεντρικό κράτος και καμία κοντόφθαλμη μικροπολιτική διαίρεση δεν μπόρεσε, δεν μπορεί και δεν θα μπορέσει ποτέ να εξαλείψει τους αγώνες και την προσφορά της Μάνης στην διαμόρφωση της Ελληνικής Ιδέας. Καμία παράλειψη από τις φυλλάδες της ιστορίας που κυκλοφορούν γραμμένες από ξενέρωτους γραφιάδες δεν μπορεί να σβήσει τον Πετρόμπεη, τον Ηλία, τον Κυριακούλη, τους Μακεδονομάχους, τον Δαβάκη και τον Σταυριανάκο.

Γιατί, μας τους διδάξαν οι πατεράδες μας και τους διδάσκουμε στα παιδιά μας.
Και γιατί είμαστε λίγοι και ταυτόχρονα πολλοί.
Γιατί αναπνέουμε, και μυρίζουμε λιοτρίβι,
Γιατί περπατάμε, και σκαρφαλώνουμε βράχους,
Γιατί κοιτάμε τη θάλασσα, κι΄ αγναντεύουμε Ταίναρο,
Γιατί σηκώνουμε το βλέμμα μας, κι αντικρίζουμε Ταΰγετο,
Γιατί βλέπουμε γυναίκες, κι ερωτευόμαστε νεράιδες,
Γιατί εμείς είμαστε Μανιάτες. Στον Πειραιά, στα Κόρσικα, στην Αμέρικα, τη μέρα και τη νύχτα.

Εμείς είμαστε Μανιάτες και προσδιοριζόμαστε από τις βυζαντινές εκκλησίες μας, τους πύργους και τα κάστρα μας, τα βουνά και τη θάλασσά μας.

Εμείς είμαστε κυρίαρχοι στον τόπο μας, γιατί όλοι οι άλλοι μπορεί να είναι «εδώ και τώρα», εμείς όμως νιώθουμε «και νυν και αεί» και πρέπει να μείνουμε στις θέσεις μας ακλόνητοι, έστω κι αν μείνουμε μόνοι.
Άλλωστε και η κορφή του Ταΰγετου είναι μόνη, αλλά γι' αυτό καμαρώνει…
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #11  
Παλιά 23-03-08, 14:13
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 10:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
και μετε λεει ο Εαστυ να μη γραφουμε πολλά...

Αλλα χαλάλισ ου, Συσοπα, το κειμενο ηταν ωραίο και με αναγκαζεις να αναθεωρήσω τις απόψεις μου. Η Επανασταση λοιπόν ξεκίνηση απο τη Μανη.....που ήταν αποικία των Αιγιωτών απο το 456 π.Χ.......
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #12  
Παλιά 23-03-08, 17:55
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από tertios Εμφάνιση μηνυμάτων
Η Επανασταση λοιπόν ξεκίνηση απο τη Μανη.....που ήταν αποικία των Αιγιωτών απο το 456 π.Χ.......
Είσαι αδιόρθωτος... θα θελες.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #13  
Παλιά 24-03-08, 10:16
Zea mays Ο χρήστης Zea mays δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 25-03-08 08:20
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της...Αλήθεια γιατί κανείς δεν παραδέχεται την συμβολή των Μανιατών στον αγώνα....Δεν υποστηρίζω πως τον έκαναν μόνοι τους αλλά αποτέλεσαν μεγάλο τμήμα του..Α και για να μην ξεχνιώμαστε οι Μανιάτες έδωσαν το αίμα τους για την Ελλάδα <<ως την στερνή ρανίδα>> ενώ οι ίδιοι ήταν ελεύθεροι!!!!!!Μετά από τόσα πολλά χρόνια που πέρασαν, δεν είναι πια καιρός να τους το αναγνωρίσουμε....
Απάντηση με παράθεση
  #14  
Παλιά 24-03-08, 10:29
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Zea mays Εμφάνιση μηνυμάτων
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της...Αλήθεια γιατί κανείς δεν παραδέχεται την συμβολή των Μανιατών στον αγώνα....
Νίκο σε καλωσορίζω στην AcroBase.

Δεν πιστεύω να υπάρχει κανείς που να μην αναγνωρίζει τον αγώνα των Μανιατών.

Ο Tertios απλά έγραψε, ότι έγραψε, για πείραγμα, ξέρει πολύ καλά την Ελληνική ιστορία.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #15  
Παλιά 24-03-08, 11:32
Το avatar του χρήστη Easty
Easty Ο χρήστης Easty δεν είναι συνδεδεμένος
ό,τι προλάβουμε
 

Τελευταία φορά Online: 11-08-19 23:40
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
... (μετά από πολλά και ωραία)

Εμείς είμαστε Μανιάτες και προσδιοριζόμαστε από τις βυζαντινές εκκλησίες μας, τους πύργους και τα κάστρα μας, τα βουνά και τη θάλασσά μας.

Εμείς είμαστε κυρίαρχοι στον τόπο μας, γιατί όλοι οι άλλοι μπορεί να είναι «εδώ και τώρα», εμείς όμως νιώθουμε «και νυν και αεί» και πρέπει να μείνουμε στις θέσεις μας ακλόνητοι, έστω κι αν μείνουμε μόνοι.
Άλλωστε και η κορφή του Ταΰγετου είναι μόνη, αλλά γι' αυτό καμαρώνει…

Γιος ρωτά τον πατέρα...
- Ίντα πά να πεί, πατέρα, "εθνικιστικός σωβινισμός;;"
- "Εθνικιστικός σωβινισμός", γιε μου, θα πει, να νομίζει κανείς πως η πατρίδα του είναι σπουδαιότερη και ανώτερη από την Κρήτη!!!!!
__________________
Ό,τι προλάβουμε
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης Αξιολογήστε αυτό το θέμα
Αξιολογήστε αυτό το θέμα:

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 20:46.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.